Ύποπτο άδειασμα Μητσοτάκη ΕΛΙΑΜΕΠ στον Νίκο Δένδια – Επιβεβαιώνει την Kontra News

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέο αναφορά Μητσοτάκη σε “θαλάσσιες ζώνες” επιβεβαιώνει την Kontra News

Είναι απολύτως απαράδεκτη η πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκο Μητσοτάκη να δίνει συνέντευξη σε περιοδικό και να ανοίγει για ακόμα μια φορά την κερκόπορτα απέναντι στις τουρκικές διεκδικήσεις. Την ίδια στιγμή που ο υπουργός εξωτερικών Νίκος Δένδιας παραμένει πιστός στην εθνική γραμμή ακυρώνοντας την παραφιλολογία ότι η Ελλάδα πρόκειται να συζητήσει με την Τουρκία για τις «θαλάσσιες ζώνες», βγαίνει ο πρωθυπουργός και τον διαψεύδει! Μιλώντας μάλιστα για ακόμα μια φορά στον ξένο τύπο!

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης λοιπόν, μιλώντας αυτή τη φορά στο περιοδικό Monocle, υποστήριξε πάλι, ότι η διαφορά μας με την Τουρκία είναι οι «θαλάσσιες ζώνες»! Η αναφορά αυτή του πρωθυπουργού είναι εξωφρενική, εθνικά επικίνδυνη και έρχεται σε πλήρη αντίθεση όχι μόνο με τις συνεχείς δηλώσεις του υπουργού εξωτερικών Νίκου Δένδια, αλλά και με την επίσημη θέση της ελληνικής κυβέρνησης, όπως αυτή αποτυπώνεται διαχρονικά στην ιστοσελίδα του υπουργείου εξωτερικών. Κατά την οποία η μοναδική διαφορά που υπάρχει με την Τουρκία είναι ο καθορισμός της νησιωτικής υφαλοκρηπίδας και της περί αυτήν θαλάσσιας ζώνης.

Οι περίεργες μεθοδεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και η αντίδραση του Νίκου Δένδια

Η νέα εξωφρενική αυτή τοποθέτηση του πρωθυπουργού, σε διεθνές μάλιστα μέσο, έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά περίεργων κινήσεων οι οποίες έχουν προκαλέσει την ενόχλησή του υπουργού εξωτερικών. Η τοποθέτηση του πρέσβη κύριο Παύλο Αποστολίδη ο επικεφαλής της ελληνικής πλευράς στις διερευνητικές επαφές, είναι το πρώτο δείγμα. Ο πρέσβης έχει τοποθετηθεί ανοιχτά υποστηρίζοντας ότι το πρώτο θέμα που θα τεθεί στις διερευνητικές επαφές, είναι τα «χωρικά ύδατα»!

Η αναφορά λοιπόν του Κυριάκου Μητσοτάκη περί θαλάσσιων ζωνών, είναι εθνικά επικίνδυνη, σύμφωνα μάλιστα με τον ορισμό που δίνει ο πρέσβης Ο Γεώργιος Σαββαΐδης, σύμβουλος του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως αυτός προκύπτει από το διεθνές δίκαιο: «Λέγοντας θαλάσσιες ζώνες εννοούμε, κατά το Διεθνές Δίκαιο, τέσσερις διαφορετικές θαλάσσιες περιοχές οι οποίες υφίστανται σήμερα γύρω από την εδαφική επικράτεια της χώρας ή δεν υφίστανται αλλά μπορούν να εγκαθιδρυθούν στο μέλλον υπό τις προϋποθέσεις και τα όρια που καθορίζει το ισχύον Δίκαιο της Θαλάσσης. Οι ζώνες αυτές είναι τα χωρικά ύδατα, η συνορεύουσα ζώνη, η υφαλοκρηπίδα και η αποκλειστική οικονομική ζώνη. Εντός των ζωνών αυτών ισχύουν διαφορετικά νομικά καθεστώτα εξικνούμενα από την πλήρη άσκηση κυριαρχίας μέχρι την άσκηση ορισμένων διοικητικών αρμοδιοτήτων»!

Μιλώντας λοιπόν ο πρωθυπουργός γενικά για «θαλάσσιες ζώνες», συμπεριλαμβάνει και τα χωρικά ύδατα. Γεγονός που συνιστά εγκατάλειψη της εθνικής γραμμής, διάψευση των θέσεων του κύριου Δένδια, που όμως αποτελούν θέσεις της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής επί δεκαετίες και κερκόπορτα απέναντι στις τουρκικές επιδιώξεις.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει καμία νομιμοποίηση να διαπραγματευθεί τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας.

Οι παραπάνω εξελίξεις έρχονται να προστεθούν στις αποκαλύψεις της Κυριακάτικης Kontra News

 

Δημοψήφισμα για συμφωνία με την Τουρκία

 

Του Σπύρου Σουρμελίδη από την Κυριακάτικη Kontranews

ΚΙΝΗΣΗ ΔΕΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΡΙΣΚΟΥ ΑΠΟ ΚΥΡΙΑΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ

Η ενδεχόμενη συμφωνία με την Τουρκία – όταν αυτή προκύψει – θα τεθεί στην κρίση των Ελλήνων πολιτών σε Δημο­ψήφισμα. Αυτή είναι η πρόθεση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να μετριάσει τις πολιτικές ευθύνες και να ξεπεράσει εν μέρει τις πολιτι­κές εντάσεις.

Μια κίνηση που έχει πολλά προβλήμα­τα, με πρώτο και μεγαλύτερο, τον κίνδυνο της απόρριψης.

Όμως είναι ένας τρόπος διαφυγής από τις αντιρρήσεις που θα προκύψουν στην παράτα­ξη της ΝΔ όπως και σε όλο το πολιτικό φάσμα, είναι ένας τρόπος να ξεφύγει από την συνολι­κή ευθύνη.

Το θέμα μάλιστα έχει συζητηθεί και με τους συμμάχους, Γερμανούς και Αμερικανούς, και φαίνεται ότι δεν υπάρχουν, ισχυρές αντιρρή­σεις με ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Ο χρόνος πιέζει. Δεν υπάρχουν περιθώρια για ατέλειωτες διαβουλεύσεις με την Τουρκία. Οι σύμμαχοι, οι εταίροι, οι εταιρίες, θέλουν από το 2022 να είναι σαφές το τοπίο σε ότι αφορά τις γεωτρήσεις (δικαιώματα, όρια κλπ). Και το 2022 η ΕΕ θα καθορίσει και τις ευρωπαϊκές θαλάσσιες ζώνες (οικονομικού ενδιαφέροντος) από τη Βόρεια Θάλασσα και τον Βόρειο Ωκεα­νό, στον Ατλαντικό και στη Μεσόγειο. Αρα για τις συζητήσεις με την Τουρκία που ξεκινούν από την ερχόμενη Δευτέρα (25.1) δεν υπάρ­χει άπειρος χρόνος.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=a0AZIQ4cPZQ]

Προσοχή σε μια ακόμα “λεπτομέρεια”: Παρά τις πολλές αναφορές για προσφυγή στη Χάγη, η Αθήνα πιέζεται να αποδεχθεί μια διμερή συμ­φωνία Ελλάδας-Τουρκίας με εγγυητές την ΕΕ και τον ΟΗΕ, αλλά χωρίς προσφυγή στη Χάγη. Αυτό θέλει και η Τουρκία, η οποία ΔΕΝ ΑΝΑ­ΓΝΩΡΙΖΕΙ το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας. (Είναι πλέον η μόνη χώρα που δεν το αναγνω­ρίζει). Ο βασικός σύμβουλος του Ερντογάν, ο Ιμπραχίμ Καλίν λέει διαρκώς ότι οι δύο χώρες δεν χρειάζονται διαμεσολαβητές και εγγυητές. μπορεί να τα βρουν μεταξύ τους και γι αυτό δεν υπάρχει λόγος η Ελλάδα να προστρέχει στους φίλους της.

Συμπέρασμα: Θα προκύψει μια διμερής Συμφωνία με εγγυητές τους Ευρωπαίους και άλλους; Πολύ πιθανόν να υπάρξει Συμφωνία που θα παραπεμφθεί σε μια διεθνή διαιτησία με συγκριμένο χρονικό όριο απόφασης. Και αν ακόμα υπάρξει Συνυποσχετικό για παραπο­μπή στην διεθνή διαιτησία, θα είναι τα κρίσι­μα θέματα περισσότερα από το θέμα ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα.

Σε κάθε περίπτωση λοιπόν προκύπτει θέμα καθοριστικής πολιτικής επιλογής με ιστορικές διαστάσεις. Και μάλιστα 200 χρόνια ακριβώς από την Επανάσταση του 1821 και 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή.

Το Δημοψήφισμα, οι αναλογίες, οι κίνδυνοι, το όφελος της διαφυγής και η…απειλή πολέμου

Είναι κοινή διαπίστωση ότι καμιά πολιτική δύναμη δεν μπορεί να σηκώσει μόνη της το βάρος μιας συμφωνίας με την Τουρκία. Είναι όμως δύσκολη η συναίνεση, ειδικά δυο χρό­νια μετά την αμετροεπή συμπεριφορά της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη στο θέμα των Πρεσπών.

Και αν ο ΣΥΡΙΖΑ άντεξε να περάσει σχε­δόν μόνος του τη Συμφωνία, η ΝΔ θα σπάσει σε κομμάτια, πριν ακόμα υπογραφεί μια Συμ­φωνία, με δεδομένο το βάρος των επιπτώσεων.

Η ιστορία διδάσκει ότι όλες οι παρατάξεις διχάζονται εξαιτίας των εθνικών θεμάτων και κάθε φορά που έρχεται η ώρα δύσκολων επι­λογών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης που δεν μπο­ρεί να είναι καθόλου σίγουρος ότι Τσίπρας και Γεννηματά, θα κάτσουν να τον ακούνε, αλλά και επειδή ξέρει ότι θα προκύψει σκληρή ενδοπα­ραταξιακή διαφωνία, θα χρυσώσει την επιλο­γή με προσφυγή στον λαό.

Το έχει κάνει ο…Τάσσος Παπαδόπουλος για το Σχέδιο Ανάν, το 2004, αρνούμενος τότε ο ίδιος να αποδεχθεί την λύση Ανάν.

Το Δημοψήφισμα του 2015 δεν είναι ομο­ειδές (πέρα από την διαδικασία, πρόκειται για Δημοψήφισμα). Τότε η ΝΔ έλεγε “πάρε πίσω το Δημοψήφισμα” αλλά το ερώτημα δεν αφο­ρούσε την παραμονή ή όχι στο ευρώ, πέρα απο τις ευρύτερες διαστάσεις του.

Είναι επίσης η γαλάζια παράταξη επί Μητσο­τάκη, που κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Α. Τσίπρα ότι δεν τόλμησε να φέρει τη Συμφω­νία των Πρεσπών στον λαό, με Δημοψήφισμα.

Και υπάρχει και η επιλογή Κάμερον στη Βρετανία, ο οποίος μπροστά στον κίνδυνο της διάσπασης της συντηρητικής παράταξης για το Brexit, αποφάσισε να θέσει το θέμα “μένουμε ή φεύγουμε”, σε Δημοψήφισμα.

Είναι ορατό ότι η απάντηση στο Δημοψήφι­σμα (σε κάθε Δημοψήφισμα) υπάρχουν πολλές πιθανότητες να είναι αρνητική. Γιατί πολλοί εκ των ψηφοφόρων δεν ψηφίσουν για το ερώτημα αυτό καθ’ αυτό, αλλά έχοντας στο μυαλό τους όλα τα βάσανα της εποχής. Αν και στην περί­πτωση της Κύπρου (Σχέδιο Ανάν) οι πολίτες απάντησαν στο ερώτημα κατ ευθείαν. Απορ­ρίπτοντας τη λύση τύπου Ανάν. Η προσφυγή σε Δημοψήφισμα είχε γίνει και τότε αποδεκτή από τον διεθνή παράγοντα, ασχέτως αν μετά ο Πάουελ (υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ) και ο Γερμανός Επίτροπος Γκίντερ Φερχόιγκεν καταριότανε την επιλογή τους.

Ναι, η επιλογή για Δημοψήφισμα μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα απ’ αυτά που θα έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και θα είναι πραγματικά δύσκολο και βαρύ και για κάθε Έλληνα πολίτη να απο­φασίσει με ένα “Ναι” ή ένα “Οχι” για ένα θέμα τεράστιας ιστορικής σημασίας.

Όμως για τον ίδιο τον πρωθυπουργό είναι μια λύση, μια διέξοδος.

Άλλωστε όσοι θα είναι υπέρ της ενδεχόμε­νης συμφωνίας θα έχουν το σταθερό επιχείρη­μα: Αν πούμε “ΌΧΙ” μετά η Τουρκία θα έχει το δικαίωμα να προκαλεί και να αυθαιρετεί. Αρα το ερώτημα εμμέσως δεν θα είναι “ΝΑΊ” ή “ΟΧΙ” στην Συμφωνία, αλλά “ναί ή οχι” στον…πόλε­μο! (Αυτό ηταν ενα απο τα επιχειρήματα υπέρ του σχεδίου Ανάν και το 2004 στην Κύπρο).

Και θα έχει μικρή αξία αν χαρακτηρισθεί το Δημοψήφισμα συμβουλευτικό ή αποφασιστικό.

Αναταράξεις και διχασμοί στην γαλάζια παράταξη

Το μεγάλο πρόβλημα θα ξεκινήσει από την ίδια τη γαλάζια παράταξη. Ένας κόσμος που βγήκε στις πλατείες για το μακεδονικό, θα ήταν περί­εργο να κάτσει σπίτι του για μια συμφωνία που θα προβλέπει ρύθμιση χωρικών υδάτων, ενα­ερίου χώρου κλπ, κλπ.

Η κατάσταση δε, φαίνεται από σήμερα. Ηγε­τικοί παράγοντες της ΝΔ παρακολουθούν με ανησυχία τα όσα συμβαίνουν. Χωρίς να κρύ­βουν από τώρα τις διαφωνίες τους.

Έτσι αναμένουμε πρόωρες αντιδράσεις και κινήσεις. Ίσως και πριν καν φτάσουμε στη Συμ­φωνία. Με δύο στόχους. Ο ένας είναι να εκφρα­στεί η διαφωνία εγκαίρως και να μην υπάρχει ανάληψη ευθύνης για τα όσα θα ακολουθή­σουν. Ο δεύτερος είναι να πιεστεί η κυβέρνη­ση, ώστε να μην προχωρήσει “στον ολισθηρό δρόμο που θα επιλέξει”.

Φαίνεται ότι ισχυροί παράγοντες όχι απλώς θα διαφωνήσουν αλλά θα διαχωρίσουν με τρό­πο εμφατικό την όποια σχέση τους με τη ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Οι διαφωνίες μέσα στη ΝΔ και στον ευρύ­τερο χώρο της δεξιάς (που σήμερα κρατάει και το μεγαλύτερο κομμάτι της ακροδεξιάς) θα είναι εξαιρετικά δύσκολα να ελεγχθούν, να υπάρξει διαχείριση των επιπτώσεων. Είναι και αυτός ένας λόγος να αναζητηθεί η διέξοδος μέσω Δημοψηφίσματος. Γιατί η άλλη οδός είναι οι εκλογές, οι οποίες όμως θα έχουν δημοψη­φισματικό χαρακτήρα, που σημαίνει οτι θα χαθούν με μια ζαριά ολα.

Στους συμμάχους και διαμεσολαβητές υπάρ­χει η άποψη ότι η Αριστερά δεν θα καλέσει σε συλλαλητήρια, όπως έκαναν οι γαλάζιοι με τις Πρέσπες. Και αν υπάρξουν συλλαλητήρια δεν θα υπάρχει μεγάλη πολιτική δύναμη να τα στηρίξει. Πιστεύουν ότι η Αριστερά δεν θα κινηθεί πολιτικά με τον ίδιο τρόπο που κινή­θηκε ο Μητσοτάκης και η ΝΔ για τις Πρέσπες. Περιμένουν επίσης ότι και ο Αλ. Τσίπρας θα σκεφθεί πριν πάρει θέση. Δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι έχουν μια σωστή εκτίμηση. Φαίνε­ται όμως ότι και στον ΣΥΡΙΖΑ θα έχουμε διχα­σμό. Σε ότι αφορά το ΚΙΝΑΛ, εκτιμούν ότι θα διχαστεί αλλά οι σημερινές του δυνάμεις δεν του επιτρέπουν ακραίες κινήσεις.

Ολ’ αυτά όμως είναι υπολογισμοί χωρίς τον ξενοδόχο. Γιατί σημασία έχουν οι ψηφο­φόροι του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ και όχι οι βουλευτές και τα κορυφαία στελέχη.

Άλλωστε όπως ήδη αναφέραμε, Τσίπρας και Γεννηματά δεν πρόκειται να βάλουν πλά­τες στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Βεβαίως τα τρία άλλα κόμματα θα είναι πολύ μακριά από το να συναινέσουν σε Συμφωνία με την Τουρκία, αν και για διαφορετικούς λόγους ο καθένας, το ΚΚΕ και το ΜεΡΑ25 με την Ελληνική Λύση.

Τα μεγάλα εθνικά θέματα διχοτομούν ή και διαλύουν τις παρατάξεις ειδικά δε τα κόμμα­τα. Δεν υπάρχει κάποιος στενός ιδεολογικός πυρήνας που να μπορεί αν πείσει για τη μία ή την άλλη λύση. Είναι θέματα (ασφάλεια, εθνική ταυτότητα, έννοια του έθνους, εκτίμηση για το ποιος είναι ο εχθρός κλπ, κλπ) που δεν επιδέ­χονται πολύπλοκες αναλύσεις και στοχασμούς.

Ειδικά στην περίπτωση της Τουρκίας, η άπο­ψη των Ελλήνων για το είδος της απειλής είναι διαμορφωμένη μέσα από μια μακρόχρονη και βαριά ιστορική πορεία, με σκληρά βιώματα.

Το μακεδονικό πρόβλημα στην πιο πρό­σφατη εξέλιξη του, με το Σκόπια, ΠΓΔΜ, Βόρεια Μακεδονία, έχει διχάσει όλες τις παρατάξεις, έχει προκαλέσει εσωτερικές αντιπαραθέσεις επί τρεις δεκαετίες. Ένα θέμα που αποτελού­σε απειλή για την κοινωνία και τους Έλληνες. Δεν πιστεύει κανείς ότι υπάρχει θέμα ασφά­λειας, αλλά πρωτίστως θέμα ιστορικής δικαι­οσύνης. Και όμως έφτιαξε και διέλυσε κόμμα­τα, χάρισε η στοίχισε εκλογικά αποτελέσματα.

Η αντιπαράθεση με την Τουρκία είναι ένα πολύ βαρύτερο θέμα, γιατί αγγίζει άμεσα και καθημερινά την ασφάλεια, τη λειτουργία της ελληνικής κοινωνίας, ειδικά στα νησιά. Οι απει­λές είναι υπαρκτές και ισχυρές. Δεν χωράει λοιπόν συζήτηση ιδεολογική ή περί ιδεών και αξιών. Υπάρχει έντονα το στοιχείο της καθη­μερινής απειλής.

Γι αυτό και καμία παράταξη δεν πρόκει­ται να τη “γλιτώσει”. Ούτε ακόμα και αυτή ή αυτοί, που θα επιδιώξουν (αν το επιδιώξουν) να πετάξουν την μπάλα στο…ΝΑΤΟ και στους ιμπεριαλιστές!

Η υπόγεια αντιπαράθεση Μητσοτάκη -Δένδια

Η διαφορετική προσέγγιση του θέματος έχει ήδη διαφωνία στον τρόπο διαχείρι­σης από τον πρωθυπουργό και τον υπουρ­γό Εξωτερικών. Φάνηκαν οι διαφορετικές προσεγγίσεις σε ότι αφορά την διπλωματι­κή διαχείριση από την εποχή της συμφω­νίας του Βερολίνου (Ιούλιος 2020) για να μην πάμε πιο πίσω. Ο κ. Δένδιας έμεινε έξω από την αρχική διαπραγμάτευση και πάντως από τη βασική συμφωνία.

Το τελευταίο διάστημα ο κ. Δένδιας μιλά συνεχώς για τη μία διαφορά που πρέπει να συζητηθεί και να επιλυθεί που είναι η ΑΟΖ και η Υφαλοκρηπίδα. Την ίδια ώρα, ο κ. Μητσο­τάκης επιλέγει τον όρο “θαλάσσιες ζώνες”. Οι οποίες είναι εκτός από ΑΟΖ και υφαλοκρηπί­δα και τα ΧΩΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ οπως και η ζώνη έρευνας και διάσωσης κλπ. Η διαβούλευση για όλα τα παραπάνω συμπαρασύρει την δια­βούλευση για τον εναέριο χώρο, το FIR κ.α.

Όσο πλησιάζει η ώρα της απόφασης, τόσο περισσότερο μπορεί να φανούν οι ακόμα μεγα­λύτερες διαφοροποιήσεις. Εκτός όλων των άλλων ο κ. Δένδιας δεν ανήκει στην μητσοτα­κική παράδοση και σχολή.

Οι διερευνητικές: Δημιουργική ασάφεια

Πέντε μέρες μετά την ορκωμοσία Μπάϊντεν, αρχίζει στις 25/1, ο 61ος γύρος των Διερευνητικών Επαφών Ελλάδας -Τουρκίας, στην Κωνσταντινούπολη, οι οποίες είχαν διακοπεί το 2016. Ουσιαστικά την έναρξη την προανήγγειλε – και πάλι – ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου, λέγοντας ότι η Τουρκία είναι έτοιμη για διάλογο και για όλα τα θέμα­τα. «Έχει έρθει η ώρα να σταματήσουμε να παίζουμε τις κουμπάρες και να καθίσουμε στο τραπέζι να βρούμε μια ημερομηνία» δήλωσε λίγο αργότερα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκη από την Λισαβώνα.

Συμπληρώνοντας ότι «η Ελλάδα θα προσέλθει στις διερευνητι­κές επαφές, όταν οριστικοποιηθεί η σχετική ημερομηνία, ακολου­θώντας και τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου να συνε­χίσουμε από εκεί που σταματήσαμε το 2016 και να κάνουμε, ελπί­ζω πρόοδο στο ζήτημα του καθορισμού των θαλάσσιων ζωνών».

Οι Διερευνητικές αρχίζουν σε καθεστώς ασάφειας με την κάθε πλευρά να διατηρεί τις απόψεις της σε ότι αφορά την ατζέντα. Προ­φανώς επειδή πρόκειται για Διερευνητικές, η κάθε πλευρά θα ανα­φέρεται στα ζητήματα τα οποία θεωρεί σημαντικά και προς επίλυση.

Η Άγκυρα λοιπόν θα έχει συνομιλίες-διαπραγματεύσεις για όλα, υποσχόμενη ότι το επόμενο 6μηνο το Oruc Reis δεν θα επανέλθει στην περιοχή του Καστελόριζου.

Μάλιστα πριν καν πέσει η σκόνη από την ανακοίνωση της έναρ­ξης των διερευνητικών συνομιλιών Ελλάδας-Τουρκίας, ο Ερντογάν “έβαλε τα πράγματα στη θέση τους”. Το επίσημο Πρακτορείο της Τουρκίας Anadolu αναφέρει πως οι διαφορές που θα πρέπει να συζητηθούν όσον αφορά το Αιγαίο Πέλαγος είναι:

• Υφαλοκρηπίδα

• Χωρικά ύδατα

• Εναέριος χώρος

• Αποστρατικοποίηση νησιών

• Καθεστώς νησίδων και βραχονησίδων

• Κέντρα εναέριας κυκλοφορίας (FIR)

• Και δικαιοδοσία επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.

Συμπληρωματικά και σε ταυτόχρονη διαδικασία (όπως λένε οι Τούρκοι) θα εξετασθούν και τα θέματα που αφορούν την Ανατο­λική Μεσόγειο: υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ, στο πλαίσιο μιας «δίκαι­ης λύσης» που δεν θα παραβλέπει την προστασία των δικαιωμά­των του ψευδοκράτους στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου. (Δεδο­μένο για την Άγκυρα ότι πλέον πάνω στο νησί υπάρχουν δυο κρά­τη). Δεν λείπουν και οι απειλές κατά της ΕΕ, με τον Τούρκο ΥΠΕΞ… να προειδοποιεί την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι, σε περίπτωση που στη­ρίξει την Ελλάδα, (όπως κατά τον Τσαβούσογλου έκανε στη σύνοδο του περασμένου Οκτωβρίου), τότε και η Τουρκία θα επαναλάβει τις σεισμογραφικές έρευνες με το «Oruc Reis», ενώ στο ίδιο υφος και ο Ερντογάν, κατηγόρησε την Ελλάδα για παράνομες ενέργειες σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, διαμηνύοντας ότι δεν θα αποδε­χθεί τις προσπάθειες «εγκλωβισμού», όπως υποστήριξε χαρακτηρι­στικά, της Τουρκίας στις ακτές της.

 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=a0AZIQ4cPZQ]

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ