Ο Χρυσοχοΐδης δεν τήρησε την κοινή υπουργική απόφαση που επιβάλλει την φύλαξη των σταθμών του μετρό από την αστυνομία, με αποτέλεσμα να έχουμε τον ξυλοδαρμό στο μετρό του σταθμάρχη και ποιος ξέρει πόσα άλλα εγκλήματα. Η απόφαση φυσικά ήταν από το 2018, από την κυβέρνηση ΣυΡιζΑ – ΑΝΕΛ. Ήταν που θα ερχόταν ο Μητσοτάκης και θα κοιμόμασταν με ανοιχτά τα παράθυρα.
Φανταστείτε τι εγκλήματα έχουν γίνει μέσα στο μετρό κατά πολιτών. Με βασική ευθύνη του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Με αφορμή τον άγριο ξυλοδαρμό του σταθμάρχη του μετρό στην Ομόνοια, ο Νίκος Παππάς, Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και ο Χρήστος Σπίρτζης, Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη προχώρησαν σε κοινή δήλωση στην οποία κατηγορούν τους υπουργούς Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη για τη μη εφαρμογή της ΚΥΑ του 2018 για τη φύλαξη των σταθμών του Μετρό από την Αστυνομία.
Συγκεκριμένα στην κοινή τους δήλωση αναφέρουν:
Με αφορμή τον βίαιο ξυλοδαρμό Σταθμάρχη του Μετρό, εργαζόμενου στην ΣΤΑΣΥ Α.Ε. αναδεικνύονται οι ευθύνες τόσο των αρμόδιων Υπουργείων Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη όσο και των εμπλεκόμενων φορέων του ΟΑΣΑ Α.Ε. και της ΕΛ.ΑΣ. για τις συνθήκες φύλαξης των σταθμών του ΜΕΤΡΟ και των χώρων ευθύνης των αστικών συγκοινωνιών, αρμοδιότητας ΟΑΣΑ, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τόσο την ασφάλεια των εργαζομένων στις αστικές μεταφορές όσο και των πολιτών.
Συγκεκριμένα, με την ΚΥΑ5220/11-12-2018, με θέμα «Κάρτες μετακίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη», που επέχει θέση σύμβασης καθορίζονται οι διαδικασίες για την διάθεση καρτών ελεύθερης μετακίνησης του ένστολου προσωπικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
Καθορίζεται επίσης το αντιστάθμισμα της παραπάνω χρήσης καρτών είναι η ΕΛΑΣ «να διαθέτει το απαραίτητο ένστολο προσωπικό για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης χώρων πραγματοποίησης συγκοινωνιακού έργου των φορέων ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. και Ο.ΣΥ Α.Ε. καθώς και κάθε άλλου χώρου αρμοδιότητας και ευθύνης του Ο.Α.Σ.Α., όπως και την υποβοήθηση στην εκτέλεση υποστηρικτικών δράσεων αναγκαίων για το έργο του, για τις οποίες έχει αρμοδιότητα η Ελληνική Αστυνομία. Ενδεικτικά αναφέρονται η φύλαξη των σταθμών της ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε., η ασφάλεια ιδιαίτερων σημείων του συγκοινωνιακού δικτύου…»
Σύμφωνα με την ΚΥΑ5220/11-12-2018, ο Ο.Α.Σ.Α όφειλε να αποστέλλει ανά έτος αναλυτικό αίτημα προς της Ελληνική Αστυνομία, όπου παραθέτει τις ειδικότερες απαιτήσεις σε υπηρεσίες που παρέχονται από την Ελληνική Αστυνομία. Επί του παραπάνω αιτήματος η Ελληνική Αστυνομία όφειλε να έχει καταρτίσει αναλυτικό πίνακα με το απαιτούμενο ένστολο προσωπικό.
Επίσης, έπρεπε να έχει οριστεί τριμελές κλιμάκιο ελέγχου, αποτελούμενο από έναν υπάλληλο του ΟΑΣΑ, έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας και έναν υπάλληλο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που ορίζονται αντίστοιχα από τον Υπουργό Μεταφορών και τους επικεφαλής των φορέων, για τον τριμηνιαίο έλεγχο, τις αποκλίσεις και τον συμψηφισμό της αξίας των υπηρεσιών.
Η κυβέρνηση του επιτελικού κράτους όμως έχει άλλες προτεραιότητες:
· Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προσλαμβάνει με κατ’ εξαίρεση διαδικασίες ειδικούς φρουρούς, που στη συνέχεια χωρίς να έχουν την στοιχειώδη εκπαίδευση, ντροπιάζουν την ελληνική αστυνομία και θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Είναι η πολλοστή φορά από την ημέρα των κατ’ εξαίρεση προσλήψεων του επιτελικού κράτους της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αδικαιολόγητων περιστατικών από ανεκπαίδευτους ειδικούς φρουρούς.
· Το Υπουργείο Μεταφορών δια του κ. Καραμανλή εξαγγέλλει ως λύση την αστυνομία Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ζηλεύοντας τη δόξα της Υπουργού Παιδείας, για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία. Δεν έχει κατανοήσει ακόμη και σήμερα τις τεράστιες ευθύνες και τις ολιγωρίες, μέσα στην υγειονομική κρίση, για τις αστικές συγκοινωνίες, σε συνέχεια όσων απαράδεκτων έχουν συμβεί με τον κατ’ εξαίρεση διαγωνισμό των οδηγών στην ΟΣΥ και με τις ελλείψεις προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες στη ΣΤΑΣΥ.
Αναμένουμε δημόσιες απαντήσεις από τους Υπουργούς και τις διοικήσεις των αντίστοιχων φορέων, για ποιους λόγους δεν φυλασσόταν από την ΕΛΑΣ ο σταθμός του ΜΕΤΡΟ ώστε να προστατεύονται οι εργαζόμενοι και οι πολίτες, ποιό το αναλυτικό αίτημα που έχει αποστείλει ο ΟΑΣΑ στην ΕΛΑΣ (αν έχει αποστείλει), ποιός ο αναλυτικός πίνακας του απαιτούμενου ένστολου προσωπικού που έχει καταρτίσει η ΕΛ.ΑΣ. (αν τον έχει καταρτίσει), ποιοί όφειλαν να φυλούν το σταθμό του ΜΕΤΡΟ τη συγκεκριμένη ώρα, ποιό το τριμελές κλιμάκιο του ελέγχου της εφαρμογής της ΚΥΑ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ποιά τα αποτελέσματα του ελέγχου του.
Και επειδή τίποτα από όλα αυτά δεν έχει υλοποιήσει το επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη, προβλέπουμε ότι έτσι όπως κυβερνούν θα έχουμε Αστυνομία Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά δεν θα έχουμε οδηγούς και μηχανοδηγούς, θα έχουμε πανεπιστημιακή αστυνομία αλλά δεν θα έχουμε καθηγητές στα Πανεπιστήμια ενώ η εγκληματικότητα και οι ανταλλαγές πυροβολισμών και βίαιων ενεργειών είναι ήδη καθημερινότητα σε κάθε γωνιά της χώρας.