του Χρυσόστομου Τσιρίδη
ΕΥΤΥΧΩΣ το ΠΑΡΕΛΘΟΝ ακόμη μας νουθετεί.
Ο Αίαντας και ο Αχιλλέας παίζουν… ζάρια (πεσσούς).
Συγγενείς άλλωστε. Οι πατεράδες τους (Τελαμώνας και Πηλέας) ήταν αδέρφια, παιδιά του Αιακού. Ένας λόγος παραπάνω να “δικαιούται” τα όπλα του Αχιλλέα.
.
Τα πρώτα όπλα του Αχιλλέα Θα ορίσουν την μοίρα του Πατρόκλου.
Τα καινούργια όπλα (η καινούργια Πανοπλία) του Αχιλλέα Θα ορίσουν
την μοίρα του Έκτορα, αλλά και του
ίδιου του Αχιλλέα. Γνωστά από την ΙΛΙΑΔΑ.
.
Τα ίδια αυτά όπλα, ώς ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, ΜΕΤΑ τον Θάνατο του Αχιλλέα, θα ορίσουν με τρόπο τραγικό την μοίρα του ΑΙΑΝΤΑ.
Με μια “στημένη” διαδικασία (“κρίση Όπλων”), θα δοθούν στον μαέστρο της ίντριγκας Οδυσσέα.
.
Ο “αγαθός” γίγαντας, ο Αίαντας, “των Αχαιών ο Πύργος” παραφρονεί. Θέλει να εκδικηθεί.
“Επιτίθεται” σε κοπάδι και σκοτώνει πρόβατα, νομίζοντας ότι είναι Αχαιοί.
Περίγελως (!) των πρώην συμπολεμιστών, ο δεύτερος, μετά τον Αχιλλέα, ήρωας των Τρωικών, αυτοκτονεί
από ντροπή, με τρόπο που παραπέμπει σε χαρακίρι.
.
Και η ειρωνεία του πράγματος:
Ο πολεμιστής που ευχήθηκε έναν Ένδοξο Ηρωικό θάνατο στο “φάος”(φως)του Ήλιου και της αναγνώρισης (“εν δε φάει και όλεσον…”),είχε έναν ταπεινωτικό, άδοξο θάνατο, “ακλεή”, όπως θα έλεγε ο Όμηρος.
.
Προάγγελος των αμέτρητων έκτοτε ηρώων που πέθαναν στην…ψάθα, ξεχασμένοι. Ο ΣΟΦΟΚΛΗΣ θα γράψει την ομώνυμη τραγωδία “ΑΙΑΝΤΑΣ”.
.
Υ.Γ Ο Οδυσσέας και ο νεκρός Αίαντας θα “συναντηθούν” για μια ακόμη φορά στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ (Ραψ.λ- Νέκυια)). Ο ιδιοφυής Έλληνας Ποιητής θα μετατρέψει αυτήν την συνάντηση σε μεταθανάτια αναγνώριση του Τρωικού Ήρωα.
.
(Από το Διαδίκτυο- ΟΛΥΜΠΙΑ):
Γράφει η Ελεν Μακ Λάφλιν, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Γέιλ: Στο έργο μου “Ο Αίαντας στο Ιράκ” βρήκα στα κλασικά κείμενα έναν τέλειο τρόπο να θίξω τα τραύματα των σύγχρονων πολέμων, με ανθρώπους που τους είχαν βιώσει.