Μια κυβέρνηση που κρύβεται πίσω από την πανδημία για να περάσει μέτρα που διαφορετικά δεν θα μπορούσε. Στην σκιά λοιπόν του Κορωνοϊού μεθοδεύουν την συγχώνευση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών με την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, με μια θεσμική οπισθοδρόμηση που θα βλάψει, ανεπανόρθωτα, τη διοικητική αποτελεσματικότητα και των δύο Αρχών.
Και κυρίως θα οδηγήσει στην ουσιαστική κατάργηση της Αρχής που εκδικάζει τις προσφυγές στα δημόσια έργα, εν μέσω πανδημίας και απευθείας αναθέσεων, μιας αρχής που θεσπίσθηκε με τον ν. 4412/16, κάλυψε, επιτυχώς μέχρι σήμερα, το σοβαρό διοικητικό και οργανωτικό κενό που υπήρχε στην ελληνική έννομη τάξη για την εμπρόθεσμη, αποτελεσματική και συνεκτική εξέταση του συνόλου των προδικαστικών προσφυγών που αφορούν τις δημόσιες συμβάσεις.
Παράλληλα, λειτουργούσε και η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία έχει ως κύριο αντικείμενο την επιτυχή μεταφορά του ενωσιακού δικαίου των δημοσίων συμβάσεων στην ελληνική έννομη τάξη.
Η επιλογή της συγχώνευσης τους, θα πλήξει την αποτελεσματικότητά τους, αφού θα δημιουργήσει ανάγκες επαναπροσδιορισμού εσωτερικών αρμοδιοτήτων, θα οδηγήσει σε απώλεια πολύτιμου χρόνου με τις εκκαθαρίσεις των δύο φορέων εν όψει της σύμπτυξής τους και θα απομειώσει τη συνολική διοικητική αποτελεσματικότητά τους, λόγω του περιορισμού των πόρων.
Προς τι λοιπόν η εμμονή για αυτή η συγχώνευση, που δεν υπαγορεύεται από θεσμικούς, νομικούς ή διοικητικούς λόγους;
Πολλοί απόρησαν όταν στον ανασχηματισμό παρέμεινε στη θέση του αντιπροέδρου ο πρώην πρωθυπουργός Π. Πικραμμένος, αφού εδώ και 18 μήνες δεν έχει καμία αρμοδιότητα, πλην της απλής παρουσίας του. Οι κακές γλώσσες λένε ότι έχει «ειδικά καθήκοντα» και ασχολείται προσωπικά με την κατάργηση της Αρχής που εκδικάζει τις προσφυγές για τα δημόσια έργα. Μήπως για να ολοκληρώσει αυτό το… έργο παρέμεινε στην κυβέρνηση; Σε κάθε περίπτωση, τα ερωτήματα για τέτοιου τύπου μεθοδεύσεις είναι τεράστια. Οπως και τα οικονομικά συμφέροντα γύρω από την υπόθεση.