Success Story Μητσοτάκη έρευνα Intrum: Οι μισοί Έλληνες έγιναν φτωχότεροι εξαιτίας της διαχείρισης του lockdown από την Κυβέρνηση

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φτώχεια Intrum: 49% των Ελλήνων έγιναν φτωχότεροι εξαιτίας των lockdown

Φτώχεια Intrum: 49%
Φτώχεια Intrum: 49%

Φτώχεια Intrum: Ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι το εισόδημά του μειώθηκε ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς σχετική έρευνα της Intrum δείχνει ότι η Ελλάδα είναι η χώρα που επηρεάστηκε περισσότερο στο κριτήριο αυτό από την κρίση.

Το αποτέλεσμα είναι ότι το 55% των Ελλήνων αναγκάστηκε τους τελευταίους 12 μήνες να αφήσει απλήρωτο κάποιο λογαριασμό, με το 62% να απαντά ότι αυτό είναι κάτι που συμβαίνει τακτικά. Κατόπιν τούτων, η Ελλάδα έρχεται τελευταία στην οικονομική ευημερία ανάμεσα στις 24 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα της Intrum, και μάλιστα για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Η χώρα βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση στην κατάταξη στους πυλώνες για την ικανότητα των καταναλωτών να πληρώνουν τους λογαριασμούς και να αποταμιεύουν χρήματα για το μέλλον, όπως ήταν και το 2019.

intrum

Ειδικότερα, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (49%) αναφέρουν μείωση του εισοδήματός τους ως αποτέλεσμα του Covid-19 – το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη.  Στην ίδια ερώτηση μόλις το 17% των Ελλήνων και το 38% του ευρωπαϊκού μέσου όρου απάντησε ότι το εισόδημα του έχει παραμείνει το ίδιο και αναμένεται να παραμείνει σταθερό ή να αυξηθεί. Όσοι απάντησαν ότι μειώθηκε το εισόδημά τους, ανέφεραν επίσης ότι μείωσαν τις δαπάνες για μη απαραίτητα έξοδα (70%) και έψαξαν για επιπλέον εργασία (31%) για να διαχειριστούν τη μείωση αυτή.

intrum2

Το γεγονός αυτό ασκεί πίεση στις βασικές πληρωμές: σχεδόν 7 στους 10 (69%) λένε ότι η αύξηση των λογαριασμών έχει αρνητικό αντίκτυπο στη γενική ευημερία τους έναντι ενός ευρωπαϊκού μέσου όρου που βρίσκεται στο 47%. Ενώ περισσότεροι από ένας στους έξι επισημαίνουν ότι οι λογαριασμοί αυξάνονται σε ρυθμό υψηλότερο του εισοδήματος.

Ως αποτέλεσμα της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος λόγω της πανδημίας, οι Ευρωπαίοι αυξάνουν το χρέος τους το 2020, παρά τους ενδοιασμούς για το δανεισμό κατά τη διάρκεια της κρίσης. Κατά μέσο όρο, το 61% εκείνων που δανείζονται χρήματα για να πληρώνουν λογαριασμούς δανείζονται κάθε μήνα, ποσοστό μεγαλύτερο από το αντίστοιχο 52% για το 2019. Για την Ελλάδα, το 20% δηλώνει το ίδιο. Ταυτόχρονα, η πλειονότητα των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι πιο επιφυλακτικοί από το συνηθισμένο όσον αφορά την ανάληψη πρόσθετου χρέους. Το 74% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα συμφωνεί ότι, παρ’ όλο που τα επιτόκια είναι χαμηλά, είναι πιο επιφυλακτικοί από ό,τι συνήθως για την ανάληψη χρέους, ενώ οκτώ στους δέκα δηλώνουν ότι δεν επιθυμούν να δανειστούν χρήματα για μεγάλες αγορές έως ότου η κρίση τελειώσει. Περίπου 1 στους 5 Έλληνες ερωτηθέντες (49%) ανέφερε ότι δεν δανείζεται χρήματα κάθε μήνα για να καλύψει μηνιαίες δαπάνες.

intrum3

Την ίδια στιγμή, τέσσερις στους 10 ερωτηθέντες (41%) δηλώνουν ότι δεν  αποταμιεύουν καθόλου, το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα το 64% των ανδρών και το 54% των γυναικών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αποταμιεύουν χρήματα κάθε μήνα. Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες δήλωσαν ότι αποταμιεύουν είναι για έκτακτα έξοδα, σε περίπτωση απώλειας εργασίας ή άλλου εισοδήματος, καθώς και για τα παιδιά/εγγόνια τους. Σε σύγκριση με πριν από την πανδημία, περίπου έξι στους δέκα ανέφεραν ότι αποταμιεύουν λιγότερα.

poverty2

Ο οικονομικός αλφαβητισμός είναι η θετική πλευρά, καθώς η Ελλάδα ανέβηκε 4 θέσεις σε σχέση με την περυσινή κατάταξη. Οι Έλληνες καταναλωτές έλαβαν τη δεύτερη θέση στο τεστ οικονομικού υπολογισμού της έρευνας. Στην Ελλάδα, έξι στους δέκα δηλώνουν ότι από την έναρξη της πανδημίας η βελτίωση της οικονομικής ασφάλειας αποτελεί πλέον μία από τις κυριότερες προτεραιότητες. Παράλληλα, πέντε στους δέκα επιδιώκουν την ενίσχυση των γνώσεών τους για οικονομική διαχείριση. Οι κύριες πηγές εκπαίδευσης των ερωτηθέντων για χρηματοοικονομικά το 2020 είναι το Διαδίκτυο (55%), το σχολείο (49%) και οι γονείς (45%), ενώ για το 2019 ήταν οι γονείς (64%), το σχολείο (49%) και τρίτο το Διαδίκτυο (38%). Επιπλέον, περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες (51%) δηλώνουν ότι λαμβάνουν μέτρα για να βελτιώσουν τις οικονομικές τους γνώσεις για να προετοιμαστούν για την αβεβαιότητα που προκύπτει από την κρίση Covid-19.

Πηγή: moneyreview.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ