Με προβληματίζει η λογική «επενδυτής να ‘ναι και ό,τι να ‘ναι», όταν οδηγεί σε ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, ακόμη και ευαίσθητων υποδομών με άκρως αδιαφανείς διαδικασίες και προεπιλεγμένους «ενδιαφερόμενους». Μόνο ως ανέκδοτο μπορώ να δω την επένδυση των «100 εκατομμυρίων» με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Αλβανού…θείου Λαζίμ.
του Γιώργου Χαρβαλιά
Οσο κι αν θέλω να την πάρω σοβαρά, φοβούμαι ότι μόνο ως ανέκδοτο μπορώ να δω την επένδυση των «100 εκατομμυρίων» με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Αλβανού… θείου Λαζίμ από το Τέτοβο.
Δεν ξέρω ποιος παρέσυρε τον Μητσοτάκη, δεν ξέρω και ποιος πρωτοανακάλυψε τους ταλαντούχους… Αλβανούς επενδυτές προσβλέποντας σε τίποτα «αντισταθμιστικά»… από την πίσω πόρτα, αλλά έλεος! Κάποιος έπρεπε να προστατέψει τον πρωθυπουργό της χώρας.
Κατά τη γνώμη μου, βέβαια, όφειλε να έχει προστατευθεί και ο ίδιος από αυτό το κελεπούρι που είχε την ατυχέστατη έμπνευση να συγκρίνει με την Pfizer, τη Microsoft ή ακόμη τη Volkswagen. Μια απλή αναζήτηση στη… Wikipedia να έκανε για τον «γερμανικό κολοσσό» που του πάσαραν ασμένως ο Αδωνις, o Φραγκογιάννης, το (παρασιτικό) Enterprise Greece ή κάποιος από τους μπόλικους συμβούλους που διαθέτει, θα έβλεπε ότι πρόκειται για μία start-up, όχι και τόσο επιτυχημένη, που ιδρύθηκε μόλις το 2015 από έναν Γερμανό επιστήμονα και υπέβαλε αίτηση πτώχευσης πέντε χρόνια αργότερα. Τα θαλάσσωσε όχι λόγω κορονοϊού, αλλά επειδή οι πωλήσεις πήγαιναν κατά διαβόλου. Παρότι λάνσαρε ένα σούπερ προϊόν, στο όνομα του οποίου ορκίζεται η ελληνική κυβέρνηση: ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Μόλις λοιπόν έβλεπε τις λέξεις «αίτηση πτώχευσης» στη Wikipedia, ο πρωθυπουργός θα έπρεπε να έχει βγάλει τον πρώτο αναστεναγμό απογοήτευσης. Να βάλει λίγο νερό στο κρασί του και να αφήσει τα «κολοσσός» και τα «κολοσσιαία».
«Μα η εταιρία διασώθηκε, πρόεδρε! Θα πάει τούρμπο τώρα» φαντάζομαι τον Αδωνι να κραυγάζει, εισβάλλοντας ασθμαίνοντας στο γραφείο του πρωθυπουργού. Διασώθηκε, ναι, από άλλον «κολοσσό». Ολλανδικό αυτή τη φορά, Πω, πω χαρά ο Αδωνις. Εκρηκτικός συνδυασμός. Αυτό που θέλουμε. Οσο πιο σκληροί, ανάλγητοι και ανθέλληνες τόσο πιο περιζήτητοι οι επενδυτές, ε; Μόνο που οι Ολλανδογερμανοί με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βέροι Αλβανοί που αυτοπροσδιορίζονται ως «Μακεδόνες»! Αλλά αυτό δεν είχε την πρόνοια να το υποδείξει κάποιος στον πρωθυπουργό, που ακόμη καμαρώνει.
Εδιωξε λοιπόν τον παλιό Γερμανό «δόκτορα» η αλβανική φαμίλια, φύτεψε έναν άλλο στη θέση του (αυτόν με τον οποίο έβαλαν τον Μητσοτάκη και τη μισή ελληνική κυβέρνηση να κάνουν τηλεδιάσκεψη) και… βουρ τώρα για την «επένδυση του αιώνα».
Το τι ακριβώς γυρεύουν οι Αλβανοσκοπιανοί «επενδυτές» με τις γερμανικές πλάτες στην Ελλάδα είναι ασαφές. Από μία γερή αρπαχτή ευρωπαϊκών επιδοτήσεων έως άλλου τύπου «διείσδυση», θα μπορούσα εύκολα να σκεφτώ. Ετσι κι αλλιώς η είδηση θάφτηκε για τα καλά. Δεν έπαιξε πουθενά, πλην «δημοκρατίας». Και από τα πολιτικά κόμματα μόνο ο Βελόπουλος την ανέδειξε, θέτοντας και μερικά ενδιαφέροντα ερωτήματα, που δεν τα βρίσκω καθόλου… λαϊκίστικα, όπως θα έσπευδαν να τα χαρακτηρίσουν κάποια παλικάρια που «συμβουλεύουν» τον πρωθυπουργό.
Αναρωτιέται λοιπόν ο Βελόπουλος πώς θα απασχοληθούν στην ελληνική μονάδα 1.000 εργαζόμενοι και 5.000 «συνεργαζόμενοι», όταν η εταιρία αυτή στη Γερμανία προτού πτωχεύσει απασχολούσε 300 άτομα; Και πώς είναι δυνατόν να στηθεί με 100.000.000 ευρώ αυτοκινητοβιομηχανία, όταν η Volkswagen επρόκειτο να επενδύσει μόνο για ένα εργοστάσιο στη Σμύρνη 2,4 δισ. ευρώ; Κι εγώ προσθέτω ακόμη μία ερώτηση: Τι είναι αυτό που κάνει τους «επενδυτές» να πιστεύουν ότι τα αυτοκίνητα αυτά των 25.000 ευρώ με την κοψιά Τσινκουετσέντο σε παραλλαγή…Bοllywood, που δεν τσούλησαν στη Γερμανία, θα ξεπουλήσουν στην Ελλάδα;
Ε λοιπόν, απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα έδωσε, με ξεκαρδιστικό ομολογουμένως τρόπο σε φιλοκυβερνητικό site, ο Γερμανός νέος μάνατζερ που… τηλεδιασκέφθηκε με τον Μητσοτάκη. «Εχουμε το ίδιο μοντέλο παραγωγής με τα McDonald’s» είπε! Για να προσθέσει το αμίμητο: «Εκεί έχει δημιουργηθεί μια ακριβέστατη διαδικασία ενός προϊόντος, π.χ., ενός χάμπουργκερ, και εφαρμόζεται παντού η ίδια. Με την ίδια λογική κι εμείς κάθε φορά που θέτουμε μια μονάδα παραγωγής, θα αξιοποιούμε την ίδια ψηφιακή πλατφόρμα που βρίσκεται στο υπολογιστικό νέφος»!
Καταλάβατε κάτι; Οχι; Ούτε κι εγώ, αλλά προφανώς κάτι έχουν καταλάβει οι Αλβανοί που πληρώνουν αυτόν τον Γερμανό κλόουν για να επικαλείται το «υπολογιστικό νέφος» μέσα από τα χάμπουργκερ των McDonald’s.
Επιτρέψτε μου να προσθέσω ότι οι Αλβανοί «λευκοί ιππότες», που διέσωσαν την πειραματική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν είναι ακριβώς και τα καλύτερα παιδιά. Ούτε αυτό μάλλον το έψαξε ο πρωθυπουργός.
Η φαμίλια Ντεστάνι έχει καταρχάς βεβαρημένο… γεωγραφικό μητρώο, καθώς το Τέτοβο από το οποίο προέρχεται και με το οποίο διατηρεί άρρηκτους δεσμούς αποτελεί ισχυρό πυρήνα του αλβανικού εθνικισμού και μιας μαφίας πιο σκληρής ακόμη και από εκείνη του Κοσόβου. Οι Ντεστάνι, πατήρ και τέκνα, έχουν πολύ μεγάλη προσωπική περιουσία, αλλά ως επιχειρηματίες δεν πείθουν. Πολύ δε περισσότερο δεν πείθουν ως «επενδυτές» κάποιοι που ξεκίνησαν πριν από δύο δεκαετίες πλένοντας τις στολές των Γερμανών φαντάρων της Bundeswehr και ξαφνικά βρέθηκαν να παίρνουν συμβόλαια ανεφοδιασμού από τους στρατούς όλου του κόσμου ως πρωτοπόροι της τεχνολογίας! Θα μπορούσε να γραφτεί μέχρι βιβλίο γι’ αυτούς τους τύπους που φαίνεται να έχουν χοντρό δόντι στις τάξεις της γερμανικής κυβέρνησης, εσχάτως δε και της ελληνικής, αλλά, αν κρίνουμε από δημοσιεύματα (που κατάφεραν να εξαφανίσουν), κάνουν και άλλες δουλειές. Πιο κοντά στην επιχειρηματική παράδοση της πατρίδας τους…
Δεν είναι το θέμα μου όμως πώς πλούτισε ο θείος απ’ το Τέτοβο. Αυτός τη δουλειά του κάνει. Προχθές φωτογραφιζόταν με τον Μπερίσα, σήμερα με τον Ζάεφ, μεθαύριο θα βγάλει σέλφι με τον Μητσοτάκη «ως περήφανος Μακεδόνας». Περισσότερο με προβληματίζει η λογική «επενδυτής να ‘ναι και ό,τι να ‘ναι», όταν οδηγεί σε ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, ακόμη και ευαίσθητων υποδομών με άκρως αδιαφανείς διαδικασίες και προεπιλεγμένους «ενδιαφερόμενους». Οι περιπτώσεις της Εθνικής Ασφαλιστικής και των Ναυπηγείων Ελευσίνας – Σκαραμαγκά ενισχύουν αυτές τις υποψίες. Αν χρειαστεί, θα επανέλθω…