Η αποκάλυψη της εφημερίδας Καθημερινή, δικαιώνει απόλυτα το Ολυμπία, που από την πρώτη στιγμή είχε αναλύσει το σκάνδαλο των υποβρυχίων, ποιοι επιχείρησαν να αφήσουν την Ελλάδα χωρίς υποβρύχια ενώ τα είχε χρυσοπληρώσει και πως εντέλει το Πολεμικό Ναυτικό με πρωτοβουλία του ναυάρχου Ευάγγελου Αποστολάκη, στην αρχή με τον Αβραμόπουλο και μετά με τον Καμμένο, διόρθωσαν και τα υποβρύχια που έγερναν και τα μετέτρεψαν σε υπερόπλα. Αγνοώντας τους εκβιασμούς του Σάφα, των Γερμανών που ενώ είχαν αρπάξει δισεκατομμύρια μας είχαν εγκαταλείψει στην τύχη μας, υποκαθιστώντας επάξια μεγάλες πολεμικές βιομηχανίες.
Η περιγραφή της εφημερίδας για τα γεγονότα μας δικαιώνει πλήρως. Ο Σάφα ενώ πληρωνόταν κανονικά, δεν προχωρούσε το έργο. Και αυτό φυσικά βαρύνει τον Βαγγέλη Βενιζέλο που σε συνεργασία με τους Γερμανούς, τον Παπανδρέου και τον Παπακωνσταντίνου είχαν φέρει τον Σάφα στην Ελλάδα, πληρώνοντας τον εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ την ώρα που λεφτά δεν υπήρχαν.
Δικαιώνει πλήρως τον ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ο οποίος επέμενε πως η Ελλάδα μπορούσε να ολοκληρώσει μόνη της τα υποβρύχια χωρίς να έχει ανάγκη κανέναν. Δικαιώνει πλήρως τον Δημήτρη Αβραμόπουλο και τον Πάνο Καμμένο, που συγκρούστηκαν μετωπικά με τον Σάφα και τις μεθοδεύσεις Βενιζέλου και υπηρέτησαν την πατρίδα.
Εάν λοιπόν δεν υπήρχε ο Ευάγγελος Αποστολάκης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος και ο Πάνος Καμμένος, σήμερα η Ελλάδα όχι μόνο δεν θα είχε υποβρύχια, αλλά θα είχε πετάξει και τα δυόμιση δις που είχε πληρώσει. Και εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η απόφαση Τσοχατζόπουλου για την απόκτηση των υποβρυχίων, έχοντας μάλιστα βάλει ρήτρα για μη πώληση αυτών στην Τουρκία, ήταν ορθή. Το τεράστιο λάθος είναι ότι θεώρησε πως μπορούσε να πάρει μίζες και να επιβαρύνει το κράτος και τον ελληνικό λαό. Και αυτό πλήρωσε. Διότι η σύμβαση του ήταν πολύ καλύτερη και από αυτή του Παπαντωνίου και φυσικά από αυτή του Βενιζέλου. Αλλά αυτά ας βγει να τα πει μόνος του, να αποκαλύψει τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που ακολούθησαν κι ας παραδεχτεί επιτέλους ότι πήρε μίζες. Γιατί μόνο έτσι θα προστατεύσει την υστεροφημία του. Αλλά θα προσφέρει και μία υπηρεσία στην πατρίδα αποκαλύπτοντας τις επαίσχυντες ανανεώσεις και τροποποιήσεις της σύμβασης που έδωσαν το δικαίωμα στην Τουρκία να παραγγείλει τα ίδια υποβρύχια!
Παραθέτουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα Από ένα άρθρο – ύμνο της ποιοτικής δημοσιογραφίας και της αποκαλυπτικής έρευνας, του Βασίλη Νέδου στην Καθημερινή:
Επειτα από μια δαιδαλώδη και περίπλοκη διαπραγμάτευση με τους Γερμανούς, τον επενδυτή που πρότειναν, τον Ισκαντάρ Σάφα της Abu Dhabi Mar (συμφερόντων Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων), βρέθηκε μια λύση για τα ναυπηγεία και, ταυτόχρονα, όλα τα υποβρύχια πέρασαν στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου. Η σύμβαση του 2010 πρόσθεσε την επιλογή ναυπήγησης ακόμη δύο υποβρυχίων τύπου 214, ακυρώνοντας την αναβάθμιση των υπόλοιπων 209, καθώς κρινόταν ασύμφορη. Ο νόμος Βενιζέλου έλυσε σωρεία εκκρεμοτήτων και προβλημάτων και κατάργησε και τα «αμαρτωλά» αντισταθμιστικά ωφελήματα. Ομως, την ώρα που ξεκινούσε ένας δεύτερος γύρος αντιδικίας, ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και στη νέα ιδιοκτησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, το Π.Ν. αντιμετώπιζε ορισμένα πολύ πρακτικά προβλήματα.
Τον Δεκέμβριο του 2010, το «Παπανικολής», έπειτα από έξι χρόνια εκκρεμότητας, έπλεε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας σε κλίμα συγκίνησης, αλλά και προβληματισμού. Τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια καθώς και το υπό αναβάθμιση «Ωκεανός» παρέμεναν ημιτελή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με το έργο που υπολειπόταν να χρησιμοποιείται ως μοχλός πίεσης από τη νέα ιδιοκτησία, παρότι πληρώνονταν κανονικά οι δόσεις. Τελικά, αποφασίστηκε να «παγώσει» η καταβολή δόσεων από το ελληνικό Δημόσιο. Τα υποβρύχια έμπαιναν σε κίνδυνο καταστροφής, καθώς, δίχως τις απαραίτητες εργασίες, συσσωρευτές και άλλες συσκευές κινδύνευαν να μείνουν δίχως συντήρηση. Τελικά ελήφθησαν αποφάσεις που δεν θα ήταν δυνατές αν το 2014 ο τότε υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος δεν έτεινε ευήκοον ους στον αρχηγό ΓΕΝ Ευάγγελο Αποστολάκη, ο οποίος, έπειτα από μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Επιτελείο, πρότεινε να ολοκληρωθούν τα υποβρύχια από το Π.Ν. στον Σκαραμαγκά.
Ο κ. Αβραμόπουλος και ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης στήριξαν την επιλογή φέρνοντας το σχετικό νομικό πλαίσιο στη Βουλή. Παρά το γεγονός ότι, λόγω της αντιδικίας με τους Γερμανούς, αρκετές από τις εταιρείες που είχαν σχέσεις με την ThyssenKrupp δεν συνεργάζονταν, με ένα κόστος συνολικά 75 εκατ. ευρώ, τη συνεργασία των εργαζομένων από τα Ναυπηγεία, το Π.Ν. κατόρθωσε και παρέδωσε το δεύτερο υποβρύχιο («Πιπίνος») το 2014, εντός τριών μηνών. Τα περισσότερα από τα χρήματα κατευθύνθηκαν σε αμοιβές και ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, κάποιοι από τους οποίους είχαν να πληρωθούν ακόμη και τρία χρόνια. Τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο του 2015 παραδόθηκαν και τα υπόλοιπα δύο («Ματρώζος», «Κατσώνης») και το ολοκληρωμένο «Ωκεανός».
Ολόκληρο το άρθρο της Καθημερινής εδώ.