Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Βαλερί Ζισκάρ ντ’ Εστέν, που είχε νοσηλευτεί πρόσφατα με καρδιακή ανεπάρκεια, απεβίωσε σε ηλικία 94 ετών, όπως μεταδίδουν τα γαλλικά ΜΜΕ επικαλούμενα το περιβάλλον του.
Ο ντ’ Εστέν υπήρξε πρόεδρος της Γαλλίας από το 1974 μέχρι το 1981 (ο νεότερος πρόεδρος της Πέμπτης Δημοκρατίας σε ηλικία 48 ετών), με εκσυγχρονιστικές τάσεις, ενώ ήταν ένας από τους αρχιτέκτονες της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
Ο εμβληματικός Γάλλος ηγέτης ήταν ένας από τους ελάχιστους ξένους στην νεότερη ιστορία που βοήθησε τόσο πολύ την Ελλάδα. Ας θυμηθούμε:
Μαζί με τα Ραφάλ, κάντε αυτό που έκανε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και «αφόπλισε» την Τουρκία!
Μετά τα δημοσιεύματα για την επικείμενη απόκτηση των γαλλικών μαχητικών Ραφάλ, μία κίνηση οπωσδήποτε θα συσφίξει την σχέση μας με την Γαλλία, την οποία έχουμε πουλήσει δύο φορές τους τελευταίους πέντε μήνες, καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να παραδειγματιστεί από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Και συγκεκριμένα τον τρόπο με τον οποίον ο Κωνσταντίνος Καραμαλής χειρίστηκε την παραγγελία των Mirage F1CG, αμέσως μετά την μεταπολίτευση και με την Τουρκία έτοιμη να εισβάλει σε ελληνικά νησιά.
Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες, ο Κωνσταντίνος Καραμαλής είχε αποφασίσει να συγκρουστεί με το ΝΑΤΟ λόγω της απαράδεκτης στάσης των ΗΠΑ και της μεγάλης Βρετανίας, η οποία μάλιστα που είχε αρνηθεί αεροπορική κάλυψη στην νηοπομπή που ήθελε να στείλει στην Κύπρο. Η Ελλάδα χρειαζόταν αμέσως οπλικά συστήματα αλλά και άμεση προστασία απέναντι στην τουρκική απειλή. Με μία Τουρκία που μετά την εισβολή στην Κύπρο, ετοιμαζόταν και για κατάληψη νησιών στο Αιγαίο.
Τα θρυλικά Μιράζ του Καραμανλή
Εκεί λοιπόν φάνηκε η προσωπικότητα του Εθνάρχη. Ο οποίος εκμεταλλευόμενος την προσωπική του σχέση με τον Γάλλο πρόεδρο Ζισκάρ Ντ’ Εστέν, έκανε μία πρωτοφανή κίνηση για τα ελληνικά χρονικά, κίνηση που έμεινε στην ιστορία και κυριολεκτικά αφόπλισε τους τούρκους στην πιο κρίσιμη στιγμή.
Παράλληλα με την παραγγελία 40 Mirage F1CG, απαίτησε την άμεση παράδοση τους. Και όντως τα πρώτα αεροσκάφη παραδόθηκαν στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 1975! Παράλληλα όμως και πέτυχε κάτι άλλο, ακόμα πιο σημαντικό. Αυτό που πρέπει να απαιτήσει άμεσα η ελληνική κυβέρνηση οφείλει κι αυτή να επιτύχει, όπως ακριβώς τα είχε καταφέρει ο Εθνάρχης.
Απαίτησε στο μεσοδιάστημα της παράδοσης του συνόλου των αεροσκαφών, δηλαδή μέχρι το 1977, η γαλλική πολεμική αεροπορία να παρέχει πλήρη κάλυψη στην Ελλάδα για τις αμυντικές τις ανάγκες! Μπορεί πολλοί να θεώρησαν αυτή την επιτυχία του Κωνσταντίνου Καραμανλή ως «αστικό μύθο».
Ή αλήθεια όμως αποκαλύφθηκε μέσα από συνέντευξη του ίδιου του Γάλλου προέδρου, Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν που δημοσιεύθηκε στη γαλλική «Διεθνή Επιθεώρηση» το φθινόπωρο του 2008, στο τεύχος 121 και το οποίο η εφημερίδα το «ΠΑΡΟΝ» είχε αναδημοσιεύσει στο φύλλο της 7ης Δεκεμβρίου 2008.
Το σχετικό απόσπασμα έχει ως εξής:
«Ο κ. Καραμανλής απηύθυνε λοιπόν στον Ζισκάρ ντ’ Εστέν ένα αίτημα πιεστικό και απόρρητο. Οι Τούρκοι εκτόξευαν σε τακτική βάση απειλές κατά της Ελλάδας – στάση απαράδεκτη για την Αθήνα. Η χώρα όμως βρισκόταν σε θέση αδυναμίας. Απέναντι στο ενδεχόμενο μιας τουρκικής στρατιωτικής επιχειρήσεως, οι Έλληνες, παρά το θάρρος τους, είχαν λίγα μέσα για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους.» «Η πολιτική προτεραιότητα του Κωνσταντίνου Καραμανλή», λέει στη συνέντευξή του ο Ζισκάρ ντ’ Εστέν, «για την ένταξη της Ελλάδας στην Ενωμένη Ευρώπη, συνδεόταν στενά με θέματα ασφάλειας. Η ένταση με την Τουρκία λόγω ιδίως της κατοχής μέρους της Κύπρου και της αμφισβητήσεως του καθεστώτος ορισμένων νήσων στο Αιγαίο πέλαγος, δημιουργούσε μια κατάσταση εξωτερικής ανασφάλειας». «Η συμφωνία που κλείστηκε προέβλεπε ότι κατά την περίοδο κατασκευής των αεροσκαφών και της εκπαιδεύσεως των πιλότων, εάν η Ελλάδα υφίστατο επίθεση, θα θέταμε στη διάθεσή της πολεμικά αεροσκάφη για να την προστατεύσουν. Υπήρχε επομένως δέσμευση από πλευράς Γαλλίας να αποστείλει τις αναγκαίες αεροπορικές δυνάμεις για την άμυνά της», αποκαλύπτει ο γάλλος πρώην Πρόεδρος».
Αυτό ακριβώς πρέπει να απαιτήσει σήμερα η Ελληνική κυβέρνηση από την Γαλλική. Θα είναι μία κίνηση που θα ανατρέψει όλα τα δεδομένα στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο. Και το ιστορικό προηγούμενο της ανοίγει το δρόμο.