Δημόσια ΙΕΚ: Νομικά κολάσιμες οι πρακτικές που ακολουθούνται – Θα επέμβει επιτέλους εισαγγελέας;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πόσο νόμιμο και πόσο ηθικό είναι οι ελεγκτές των αιτήσεων εισαγωγής στο Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης να είναι ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και ελεγχόμενοι, συμμετέχοντας στην ίδια διαδικασία;

Σε ένα διάστημα περίπου 45 ημερών, αυτό είναι το τρίτο κατά σειρά άρθρο μου, που ασχολείται με τα όσα θλιβερά και κατάπτυστα συμβαίνουν σε έναν πολύπαθο χώρο δημόσιας εκπαίδευσης και κατάρτισης, τα Δημόσια ΙΕΚ. Προηγήθηκαν δύο άρθρα, τα οποία ανέδειξαν το μέγεθος των σκανδαλωδών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν με την ψευδή επιχειρηματολογική επικάλυψη της προσπάθειας βελτίωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά ανέδειξαν επίσης και την αντίδραση της αντιπολίτευσης μέσω επίκαιρων ερωτήσεων και ανακοινώσεων. Συγκεκριμένα στο πρώτο άρθρο με τίτλο «Οσμή σκανδάλου στα Δημόσια ΙΕΚ της χώρας» , δίνεται η πλήρης περιγραφή του μεγέθους του σκανδάλου και της φωτογραφικής κατανομής της μοριοδότησης που ευνοεί Δημοσίους υπαλλήλους, συνταξιούχους και ελεύθερους επαγγελματίες, ενώ στο δεύτερο άρθρο με τίτλο «Η αντιπολίτευση αντιδρά στο σκανδαλώδες Μητρώο εκπαιδευτών ΔΙΕΚ – Τι θα κάνουν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος;» παρουσιάζεται ένα μέρος των πολιτικών αντιδράσεων που προκλήθηκαν από τις σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας.

Δυστυχώς όμως, ο κατήφορος δεν ολοκληρώνεται και έτσι είμαι αναγκασμένος για τρίτη φορά να πιάσω την πένα μου, ή μάλλον το πληκτρολόγιο μου και να γίνω, μέσα από αυτό το άρθρο, η φωνή της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτών ενηλίκων που διδάσκουν τα τελευταία χρόνια στα ΔΙΕΚ, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες, οι οποίοι διερωτώνται πλέον ανοιχτά και φωναχτά….θα επιληφθεί η δικαιοσύνη επί των πεπραγμένων ενός Υπουργείου που καταπατούν κάθε όριο λογικής, ηθικής αλλά και νομικής διάστασης;

Η πρόσφατη ενεργοποίηση του πολυδιαφημισμένου Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης το οποίο σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κύριο Γ. Βούτσινο, θα γλίτωνε χιλιάδες υποψήφιους από την ταλαιπωρία και θα διασφάλιζε τη διαφάνεια της διαδικασίας των αναθέσεων εκπαιδευτικού έργου στα Δ.ΙΕΚ αποδεικνύεται μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες του Υπουργείου Παιδείας, ενώ η δυσλειτουργική πλατφόρμα του Μητρώου εκπαιδευτών δημιούργησε πληθώρα προβλημάτων στους υποψήφιους εκπαιδευτές και κατά τη διάρκεια των αιτήσεων αλλά και κατά τη διάρκεια των ενστάσεων, προβλήματα που μπορείτε να δείτε αναλυτικά σε ένα ενδιαφέρον άρθρο που εντόπισα στο διαδίκτυο με τίτλο «Νέο «Σκόιλ Ελικίκου» με το Μητρώο Εκπαιδευτών των Δημοσίων ΙΕΚ/» και για τα οποία ήδη θα έπρεπε κάποιοι να έχουν παραιτηθεί.

Δυστυχώς όμως τα προβλήματα και η οσμή σκανδάλων δεν σταματούν ούτε στην αλλαγή της μοριοδότησης, ούτε στην απαξίωση των ακαδημαϊκών προσόντων των εκπαιδευτών, ούτε στην προσπάθεια αντικατάστασης των χιλιάδων έμπειρων και πλήρως καταρτισμένων εκπαιδευτών από δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους, αλλά ούτε και στη δυσλειτουργία της πλατφόρμας. Ακόμα πιο έντονη και δυσάρεστη έγινε η οσμή όταν πλέον γνωστοποιήθηκε πως ο διοικητικός έλεγχος των αιτήσεων των εκπαιδευτών και των χιλιάδων εγγράφων τους, δεν θα πραγματοποιούνταν από ένα κεντρικό σύστημα, το οποίο θα διασφάλιζε την ίση αντιμετώπιση των συμμετεχόντων και το αδιάβλητο της διαδικασίας, που υποτίθεται ότι ήταν το ζητούμενο τόσων ετών και θα πραγματοποιούνταν με την έλευση του Μητρώου, αλλά από τους υποδιευθυντές των ΔΙΕΚ οι οποίοι θα ήταν υπό την επίβλεψη των διευθυντών τους…! Δηλαδή με λίγα λόγια, ότι ακριβώς γινόταν πάντα. Μόνο που τώρα υπάρχει και άλλη μια παράμετρος που προβληματίζει τη πλειοψηφία των εκπαιδευτών και δικαίως. Υποψήφιοι για την εισαγωγή στο Μητρώο είχαν τη δυνατότητα να είναι και οι ίδιοι οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές, γνωρίζοντας ωστόσο ότι δεν μπορούν να διδάξουν φέτος, αλλά από του χρόνου και εφόσον πλέον κάποιοι συνταξιοδοτηθούν ή δεν είναι αποσπασμένοι σε αυτές τις θέσεις. Όμως η αίσθηση της διαβλητότητας της διαδικασίας παραμένει στις τάξεις των εκπαιδευτών, καθώς, όπως και να έχει, είναι ανεπίτρεπτο και νομικά απαράδεκτο οι ελεγκτές να είναι ταυτόχρονα και ελεγχόμενοι, ενώ η ίδια διαδικασία ελέγχου ακολουθείται και στις ενστάσεις, με τη σκυτάλη αυτή τη φορά να περνά απευθείας στους Διευθυντές.

Αθροίζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω από την αρχή, με τη δημοσίευση τη Υπουργικής Απόφασης υπό το τίτλο «Κανονισμός Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Ι.Ε.Κ» (ΦΕΚ 3393-13/8/2020) μέχρι και τη διαδικασία διοικητικού ελέγχου που ακολουθήθηκε, ποια είναι τα συμπεράσματα που μπορούν να βγουν για τους στόχους και το σκοπό όλων αυτών των αλλαγών στα Δημόσια ΙΕΚ της χώρας και κατ’ επέκταση στην επαγγελματική εκπαίδευση; Τι βελτιώθηκε με αυτές τις αλλαγές; Να τα θεωρήσουμε όλα, για άλλη μια φορά, ως τυχαία….ως κακοσχεδιασμένες προχειρότητες που απλά συμπτωματικά όλα μαζί πλήττουν συγκεκριμένες ομάδες εκπαιδευτών και τυχαία ευνοούν άλλες, επίσης συγκεκριμένες; Ή μήπως να θεωρήσουμε ότι πίσω από όλο αυτό το θέατρο του παραλόγου υπάρχει συγκεκριμένη στόχευση; Από όλη αυτή τη διαδικασία που περιγράφεται μέχρι τώρα, υπάρχουν κάποιοι που έχουν ίδιον οικονομικό όφελος από τον αποκλεισμό άλλων…; Εν κατακλείδι, επειδή η διαδικασία, είτε σκοπίμως είτε τυχαία, είναι διάτρητη, μήπως θα πρέπει να ελεγχθεί από τη δικαιοσύνη;

Άγγελος 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ