Αντί να τελειώσουν τα έργα υποδομών θα πληρώσουμε και εκατομμύρια σε πρόστιμα!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας χρόνο έχει περάσει μετά την επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για επιτάχυνση των έργων υποδομών, στο πλαίσιο στήριξης της οικονομίας και της απασχόλησης, ωστόσο ακόμα να ολοκληρωθεί κάποιος μεγάλος διαγωνισμός. Παράλληλα, η ημερομηνία έναρξης πολλών μεσαίων και μεγάλων έργων παραμένει άγνωστη.

Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εισπράττουν επιστολές από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με τις οποίες, η Ελλάδα θα κληθεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επειδή κάποια έργα υποδομών έμειναν στη μέση και κάποια άλλα δεν άρχισαν ποτέ, την ώρα που θα έπρεπε να εισπράττουν κοινοτικά κονδύλια!

Την ίδια ώρα, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, φαίνεται απροετοίμαστη, κυρίως επειδή η κατάσταση που παρέλαβε ήταν χαοτική. Η ουσιαστική προετοιμασία διαγωνισμών ήταν περιορισμένη, ενώ παράλληλα είχαν ήδη αρχίσει διαγωνισμοί δισεκατομμυρίων ευρώ, χωρίς όμως να υπάρχουν οι απαιτούμενες μελέτες. Ως εκ τούτου, οι μισοί από τους εν λόγω διαγωνισμούς ακυρώθηκαν από τα δικαστήρια και όσοι απέμειναν ακυρώθηκαν από το υπουργείο Υποδομών.

Πρόσφατα αποφάσισαν να προχωρήσει διαγωνισμός που αφορά τον οδικό άξονα Ακτιο – Αμβρακία. Μάλιστα, προσπαθούν να «σπρώξουν» τον διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

Στην κυβέρνηση και στο υπουργείο εξαγγέλλουν «πακέτα έργων» ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ. Εξαγγέλλουν και αλλαγές στη νομοθεσία περί διαγωνισμών δημοσίων έργων με την ελπίδα ότι δεν θα χρειάζονται πέντε χρόνια από τη στιγμή που ξεκινά η προετοιμασία ενός διαγωνισμού ώσπου να ανατεθεί.

Οσο η κυβέρνηση βαίνει σε έναν άτυπο διαγωνισμό με την αξιωματική αντιπολίτευση αναφορικά με το ποιος έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη για το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται τα μεγάλα έργα εδώ και χρόνια, ακόμη και ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι πνέουν τα λοίσθια.

Η τραγική αυτή κατάσταση έχει συνέπεια εκατοντάδες απολύσεις σε μια χώρα που υποτίθεται ότι έχει ανάγκη τα έργα για την ενίσχυση της απασχόλησης και της οικονομίας. Τα «λουκέτα» θα πολλαπλασιαστούν σε περίπτωση που η κατάσταση συνεχιστεί με τον ρυθμό αυτό, τη στιγμή που ήδη πληθώρα εργολάβων βρίσκεται προ της κατάρρευσης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ