Είναι η πλέον εξοικειωμένη γενιά με την ψηφιακή πραγματικότητα, αφού παίζει την τεχνολογία στα δάχτυλα. Ταυτόχρονα είναι και η πιο αγχωμένη γενιά μέχρι σήμερα. Ο λόγος για την «Generation Z», ήτοι τους νέους ηλικίας 13 έως 23 ετών, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων παραδέχεται ότι διακατέχεται από άγχος, ενώ δεν αναζητά επαγγελματικές συμβουλές που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του.
Με τον κόσμο τους να κυριαρχείται από διαδικτυακά νέα και social media, σχεδόν οι μισοί εκπρόσωποι της Generation Z (γνωστή επίσης ως iGeneration, Μετά-Millennials, ή Homeland Generation) δηλώνουν ότι αισθάνονται περισσότερο ανήσυχοι για την εμφάνισή τους παρά για τη σταδιοδρομία τους, τα χρήματα, την τρομοκρατία και να πέσουν θύματα εκφοβισμού. Οι ανησυχίες αυτές μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των νέων, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Για παράδειγμα, είναι αρκετά για τους νέους αυτών των ηλικιών να δημιουργήσουν μια πιο κατασκευασμένη ή την τέλεια εικόνα για τον εαυτό τους. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι ξοδεύουν έως και μισή ώρα για την επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο προτού τα αναρτήσουν σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να δημιουργήσουν μια άψογη εικόνα.
Την ανησυχητική αυτή εικόνα αποτυπώνει έρευνα της Kaspersky Lab, η οποία έχει ενώσει τις δυνάμεις της με την ψηφιακή φιλανθρωπική ομάδα «The Mix», με στόχο να βοηθήσει τους νέους να κάμψουν τις ανασφάλειές τους και να αποδείξουν ότι αυτές δεν αποτελούν εμπόδιο προς την ευτυχία.
Ένα σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι τα κορίτσια είναι πιο ανασφαλή από τα αγόρια, καθώς αισθάνονται πολύ πιο ανήσυχα για την εμφάνισή τους. Σχεδόν διπλάσιος αριθμός γυναικών Gen Z-ers, σε σύγκριση με τους άνδρες Gen Z-ers, παραδέχονται ότι αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες (όπως υπερκατανάλωση ή αποχή από το φαγητό) εξαιτίας των ανησυχιών που σχετίζονται με την εμφάνισή τους. Θεματικές όπως η βελτίωση του σωματικού βάρους, η υγιεινή διατροφή και η γυμναστική, που αναρτώνται διαρκώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγούν τις νέες γυναίκες να αισθάνονται χειρότερα σε σύγκριση με τους νέους άνδρες και οι γυναίκες έχουν παραδεχθεί ότι προτίμησαν να μην παρευρεθούν σε κάποιο κοινωνικό γεγονός τον περασμένο χρόνο λόγω κοινωνικού άγχους.
Αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι ότι η Generation Z δεν αναζητά βοήθεια σχετικά με το τι πρέπει να κάνει όταν αισθάνεται άγχος ή ανησυχία. Οι περισσότεροι νέοι δεν επισκέπτονται ειδικό για συμβουλές σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των ανησυχιών τους. Έτσι, ενώ πολλοί νέοι δίνουν μάχη με τα άγχη τους, δεν είναι σίγουροι για το πώς να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματά τους.
«Για πολλά χρόνια, η Kaspersky Lab βοήθησε τις οικογένειες και τις επιχειρήσεις να καταπολεμήσουν την online ανασφάλεια και να παραμείνουν προστατευμένες από τις ψηφιακές απειλές. Τώρα θέλουμε να βοηθήσουμε τους νέους σε όλο τον κόσμο να μετατρέψουν τις ανασφάλειές τους σε δύναμη και να ξεπεράσουν τις πραγματικές τους ανησυχίες, καθώς προσπαθούν να ευημερήσουν σε μια ψηφιακή εποχή που δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ άλλη γενιά» αναφέρει η εταιρεία.
Η έρευνα
Στο πλαίσιο της έρευνάς της, η Kaspersky Lab παρακολούθησε 1.003 άτομα, ηλικίας 13 έως 23 ετών, στη Μεγάλη Βρετανία, για να ανακαλύψει περισσότερα για τις ανασφάλειες και τα άγχη τους.
sepe