Κώστα Δημ Χρονόπουλου
(Αρθρογράφου –Σχολιογράφου)
Η Παιδεία (όχι μόνον ως εκπαίδευση ή εξειδίκευση, αλλά ως καλλιέργεια /κουλτούρα, διαμόρφωση χαρακτήρα, μόρφωση = μορφή) νοσεί χρονίως και ανιάτως.
Διάφοροι Πιτουροκέφαλοι, αλλά και υποκριτές Αμμοκέφαλοι, νομίζουν ότι θα επιλυθεί το πρόβλημα είτε με αλλαγές Υπουργών ή με αύξηση κονδυλίων.
Στη διαχρονική ανικανότητα (ελάχιστες οι εξαιρέσεις) των αρμοδίων, τελευταία προστέθηκαν και οι … ιδεοληψίες, τα “αριστερά πρόσημα”, τα δικαιώματα των μειονοτήτων. (Εξυπακούεται και εκείνο των μειονοτικών, των περιθωριακών, των έκνομων, των “μπαχαλάκηδων“, των ναρκομανών, των βιαστών και των ληστών).
Όλα αυτά, τα αντικοινωνικά θεωρούνται ως “Δημοκρατικά δικαιώματα”, προοδευτικά, ανθρωπιστικά, που συνάδουν με “ηθικά αριστερά πλεονεκτήματα”, απωθημένα, συμπλέγματα, ψηφοσυλλογή.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι αμείλικτο:
Γιατί θα πρέπει να υποβαθμιστεί, να ταλαιπωρηθεί, να απαξιωθεί και (κάποια στιγμή) να αδρανοποιηθεί/αχρηστευτεί η Παιδεία;
Είναι λυπηρό, απογοητευτικό το γεγονός πως η νέα Συγκυβέρνηση επιδεινώνει ραγδαία και συστηματικά την κακή υφιστάμενη κατάσταση που παρέλαβε.
Προδήλως φιλοδοξεί να δώσει εκείνη την χαριστική βολή (!).
Επιλέγει ανίδεους, ιδεοληπτικούς, αποτυχημένους Υπουργούς να επιλύσουν το σοβαρό πρόβλημα.
Μόνον κλαυσίγελω προξενεί το πόρισμα της 12μελούς Επιτροπής.
Σταχυολογώ μαργαριτάρια απείρου κάλους και υψηλού – πανεπιστημιακού επιπέδου- προτάσεις, προς τέρψη σας:
1. Απομάκρυνση των ΑΤΜ επειδή ευθύνονται για τις ληστείες, τη βία στα ΑΕΙ. (Σχόλιο: Λυσιτελέστερο: η κατάργηση του χρήματος, ως μέσου συναλλαγών).
2. Δημιουργία …χώρων αναψυχής για τους καταληψίες με διενέργεια φορολογικών ελέγχων για τους διοργανωτές. (Σχ….από την πόλη έρχομαι …)
3.Καλός φωτισμός. (Σχ. Για να διευκολύνονται οι παρανομούντες; Φέξε μου και γλίστρησα;).
4. Δύσκολη η αντιμετώπιση των χρηστών ναρκωτικών. Η εμπειρία έχει δείξει ότι η καταστολή φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Να υπάρξει street work για τους τοξικομανείς. (Σχ. τι ομολογία ανικανότητας,ακαταλληλότητας αλήθεια! Δηλαδή παραιτούνται λόγω … δυσχερειών του προβλήματος;
Μήπως τελικά – επειδή θα συσταθεί και “Επιτροπή διαπραγμάτευσης- να συναποφασίσουν: Διδάσκοντες, διδασκόμενοι και ναρκομανείς- να ….μαστουρώνουν ομαδικά στους Πανεπιστημιακούς τεκέδες;
5. Προτείνεται η συγκρότηση μονάδων … ψυχοκοινωνικής στήριξης των φοιτητών στα ΑΕΙ, καθώς και οργάνωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων (Σχ1: Μα, δεν είναι οι φοιτητές τα πρεζόνια- εκτός και αν τους προορίζουν για υποψήφιους χρήστες
Σχ:2 Υποψιάζομαι πως οραματίζονται την αλλαγή χρήσης των ΑΕΙ).
6. Προτείνεται επίσης Eπιτροπή ήπιας διαχείρισης κρίσεων για τις φθορές στα ΑΕΙ και τον εκφοβισμό των καθηγητών (Σχ θα τους εξομολογούν και θα τους κοινωνούν; Θα πληρώνουν σε 120 δόσεις/κράτηση από τον μισθό τους οι κ.κ καθηγητές για τις φθορές /καταστροφές;).
7. Επιτροπή Διαπραγμάτευσης με τους καταληψίες εισβολείς.
(Σχ.θα προσφέρονται και γεύματα εργασίας; Οι δυστυχείς άβουλοι Πρυτάνεις τι ρόλο θα έχουν; Διακοσμητικό; Γλάστρας των μπαχαλάκηδων;).
8. Παραχώρηση ειδικών κοινωνικών χώρων, μέσα στα ΑΕΙ, για καταληψίες. (Σχ. θα πληρώνουν ΕΝΦΙΑ; Εκτός από κοινωνικές εκδηλώσεις /happenings , θα ληφθεί μέριμνα – αφού γίνονται και βιασμοί φοιτητριών – ώστε να υπάρχουν ανατομικά στρώματα. Δεν αποκλείεται να χορηγούνται και τελευταίας τεχνολογίας “βοηθήματα” για μεγαλύτερη απόλαυση).
9. Ο κ. Υπουργός Παιδείας διαπιστώνει το πολυσύνθετο του ζητήματος και συνιστά να … πάμε να το διερευνήσουμε με τις φοιτητικές παρατάξεις/φόρουμ συζητήσεων. (Σχ….Ασχολίαστο τι να του πείς; Να του δώσεις συλλυπητήρια; ).
ΥΓ Τα δημόσια πάρκα αναψυχής και τα ΑΕΙ έχουν παραχωρηθεί / παραδοθεί σε κακοποιά στοιχεία, λόγω χρησικτησίας.
Έχουν μετατραπεί σε στέκια, καταλύματα, διακίνησης ναρκωτικών, τόπους ληστειών και βιασμών (για εκπαιδευτικούς λόγους; ).
Παρακμάζει, σαπίζει, αποσυντίθεται η κοινωνία μας, επειδή εμπιστεύτηκε και παρέδωσε – δημοκρατικά και άσκεφτα – “τα άγια τοις κυσίν“.