ΕΠΙΒΙΩΝΕΙ ΜΟΝΟΝ ΟΠΟΙΟΣ ΓΛΥΦΕΙ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ
Στην ανεργία οι Ελληνες παραγωγοί και τεχνικοί εξαιτίας της συνεργασίας του Ατζούν Ιλιτζαλί με το κανάλι του Φαλήρου
Από τη Μαρία Ανδρέου
Οι Ελληνες σκηνοθέτες, καμεραμάν, μοντέρ, μακιγιέζ, υπεύθυνοι παραγωγής είναι στην ανεργία και οι Τούρκοι συνάδελφοί τους πίνουν στην υγειά του… ελληνικού τηλεοπτικού σταθμού Σκάι!
Μεγάλο προβληματισμό έχει δημιουργήσει στην εγχώρια τηλεοπτική αγορά η συνεργασία του Τούρκου τηλεοπτικού παραγωγού Ατζούν Ιλιτζαλί με το κανάλι του Φαλήρου. Η δυσαρέσκεια στον κλάδο των τεχνικών είναι πλέον πολύ μεγάλη, την ίδια στιγμή που το Mega έχει ρίξει αυλαία, ενώ το Νέο Κανάλι του Φίλιππου Βρυώνη δεν πήρε τελικά άδεια πανελλαδικής εμβέλειας, με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει σε 400 προσλήψεις εργατικού δυναμικού.
Τα τελευταία χρόνια η τηλεόραση είχε φτάσει στο σημείο να προβάλλει ελληνικές σειρές μυθοπλασίας μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Φέτος, που τα πράγματα φαίνονται πιο ανθηρά στον τομέα της δημιουργίας ελληνικών σίριαλ, τα κανάλια που έχουν πάρει άδεια πανελλαδικής εμβέλειας εμφανίζονται να είναι «στα κάγκελα» με τον Σκάι, καθώς εκείνα θα επενδύσουν σε -και θα πληρώσουν- Ελληνες δημιουργούς και τεχνικούς, ενώ ο Σκάι -ως επί το πλείστον- θα πάρει έτοιμο ψυχαγωγικό πρόγραμμα από την Τουρκία, από Τούρκους επαγγελματίες των ηλεκτρονικών ΜΜΕ.
Δεν αποτελεί μυστικό στην τηλεοπτική πιάτσα ότι τόσο στο ριάλιτι επιβίωσης στον Αγιο Δομίνικο «Survivor» όσο και στο ριάλιτι ανθρώπινων ερωτικών σχέσεων με παρουσιάστρια τη Μαρία Μπακοδήμου, το οποίο γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Κωνσταντινούπολη, εργάστηκαν ελάχιστοι Ελληνες, ενώ ο Ατζούν Ιλιτζαλί βασίστηκε στις γνώσεις των Τούρκων τεχνικών, με τους οποίους έχουν στήσει μια «αυτοκρατορία» και δουλεύουν «ρολόι» τις παραγωγές του.
Αλλωστε, με την κάθετη πτώση της τουρκικής λίρας είναι πασιφανές ότι τόσο για τον Ατζούν όσο και για τον Σκάι είναι καλύτερα να πληρώνουν Τούρκους τεχνικούς παρά Ελληνες σε ευρώ.
Η σταγόνα
Τα πράγματα ανάμεσα στον Σκάι και στον ΑΝΤ1 φαίνεται ότι ξέφυγαν τις προηγούμενες εβδομάδες και, σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχέσεις ανάμεσα σε βασικά στελέχη των δύο καναλιών διαταράχθηκαν. Είναι γεγονός ότι κανονική σφήνα στον Τόνι Σφήνο και στην εκπομπή «Το ταίρι ξέρει» του ΑΝΤ1, που έκανε πρεμιέρα τη Δευτέρα 9 Ιουνίου, μπήκε το νέο τηλεπαιχνίδι του Σκάι «My Man Can», που άρχισε αιφνιδιαστικά την Κυριακή 1η Ιουλίου, στις 21.00, στον Σκάι. Το φοβερό είναι ότι και τα δύο τηλεπαιχνίδια έχουν την ίδια φιλοσοφία: Παραγωγές γεμάτες αθλητικές δραστηριότητες και δοκιμασίες, που απαιτούν οξυδέρκεια και ευελιξία. Πρωταγωνιστές ζευγάρια, με τον πρώτο ρόλο να φαίνεται ότι παίρνουν οι άντρες, αλλά τελικά να τον έχουν οι γυναίκες. Γέλιο, αγωνία και μεγάλη δόση τρέλας τα συστατικά και των δύο εκπομπών. Ο Γιώργος Λιανός, με τη σπιρτάδα που τον χαρακτηρίζει, ανέλαβε την παρουσίαση του show χωρίς να πάρει ανάσα από το «Survivor».
Οπως ακούγεται, ο Τούρκος επιχειρηματίας Ατζούν Ιλιτζαλί πήρε τον Λιανό και μια ντουζίνα Ελλήνων παικτών, τους πήγε στο στούντιο στην Κωνσταντινούπολη και ξεκίνησαν γυρίσματα. Το τουρκικό τεχνικό προσωπικό τούς περίμενε. Μάλιστα μεταδόθηκαν και τα επεισόδια σε μηδενικό χρόνο.
Η ρεβάνς…
Μαραθώνιο τρέχει ο ΑΝΤ1 με ελληνικό δυναμικό και έχει ανοίξει για τα καλά το πουγκί με τα χρήματα. Στην αρένα του ανταγωνισμού έχει τον χαρισματικό Τόνι Σφήνο και, παρά την «τρικλοποδιά» του Σκάι, κρατά γερά την κούρσα και ετοιμάζεται να πάρει τη ρεβάνς. Mε ελληνικό δυναμικό προχωρούν και οι σταθμοί Star, Alpha, epsilon, και αυτό μόνο χαμόγελα έχει φέρει σε χιλιάδες Ελληνες τεχνικούς της τηλεόρασης. Ο Σκάι μήπως πρέπει και… ηθικά να το ξανασκεφτεί;
Πηγή: “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ”