Ποιά είναι η υπηρεσία που υλοποιεί το Κοινωνικό Μέρισμα;
Ελάχιστοι γνωρίζουν οτι η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α Α.Ε.) αποτελεί ένα τρανό παράδειγμα κρατικού φορέα που οταν θέλει να δημιουργήσει μπορεί και μάλιστα κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικά και κοινωνικά συγκυρίες. Μια υπηρεσία που απο υποψήφια για λουκέτο στα πλαίσια των “μεταρρυθμίσεων” Σαμάρα, μετατράπηκε σε κεντρικό φορέα υλοποίησης της κοινωνικής πολιτικής του κράτους και μάλιστα παρέχοντας ηλεκτρονικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, με εξαιρετικές επιδόσεις βασισμένη σχεδόν αποκλειστικά σε ιδία μέσα.
Η Η.ΔΙ.Κ.Α. εκτός από την ηλεκτρονική υπηρεσία του Κοινωνικού Μερίσματος, για την οποία έγινε ευρύτερα γνωστή, υλοποιεί πληθώρα ηλεκτρονικών εφαρμογών στρατηγικού χαρακτήρα όπως το σύστημα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, το σύστημα του ΑΜΚΑ, τα συστήματα Εσόδων του ΕΦΚΑ, το σύστημα για το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης και αλλά πολλά.
Λειτουργώντας στα πλαίσια μιας αγοράς με ιδιαίτερο ανταγωνισμό κατάφερε, αξιοποιώντας το άριστα καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, τις χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά και την υποστήριξη από την ελεύθερη αγορά, όπου χρειάστηκε, να υλοποιήσει πολύπλοκες ηλεκτρονικές εφαρμογές σε σύγχρονες τεχνολογίες αιχμής, που αποτελούν παράδειγμα προσφοράς του κράτους στην υπηρεσία του πολίτη στη σύγχρονη εποχή.
Αποτελεί δε μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις, αν όχι τη μοναδική, υπηρεσίας που σχεδιάζει, αναπτύσσει και διαχειρίζεται custom εφαρμογές, τις οποίες φιλοξενεί σε in-house σύγχρονες υποδομές data center αποκλειστικά με ιδίους πόρους.
Αν μη τι άλλο, η προσπάθεια της πρέπει να στηριχθεί από την Πολιτεία και ο ρόλος της ως φορέας Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης να αναβαθμιστεί.
Στα πλαίσια της εφαρμογής του Κοινωνικού Μερίσματος, που υλοποιήθηκε τάχιστα, σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, η εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (02/12/2017, 09:30 π.μ.), σύμφωνα με τα οποία οι εγκεκριμένες αιτήσεις ανέρχονται σε συνολικά 873.402, ποσοστό 43,23%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΗΔΙΚΑ, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν μέχρι εκείνη την ώρα, ανέρχονται σε 2.020.337, οι ακυρωμένες αιτήσεις αριθμούν 189.659, ποσοστό 9,39%, οι μη εγκεκριμένες αιτήσεις ανέρχονται σε 419.998, ποσοστό 20,79% και οι μη ολοκληρωμένες αιτήσεις (πιθανές μη εγκρίσεις, αναμονή συναίνεσης) ανέρχονται σε 462.485, ποσοστό 22,89%.
infiltr8or