Τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων, για τα οποία οι αξιωματικοι της ΕΛ.ΑΣ., έχουν ζητήσει συγκεκριμένες αναζητήσεις σχετικά με πιθανή περιεκτικότητα ουσιών, αναμένονται την επόμενη εβδομάδα προκειμένου να δοθούν απαντήσεις για την φυσική και παθολογική κατάσταση του Παναγιώτη Μαυρίκου.
Οι αστυνομικοί επιχειρώντας να εξηγήσουν τα 34 δευτερόλεπτα αδράνειας του εκδότη πριν τυλιχθεί το όχημα στις φλόγες, εξετάζουν την πιθανότητα ο 42χρονος να είχε λάβει φαρμακευτική αγωγή παραπάνω από την συνιστώμενη δόση.
Σε αυτό το πλαίσιο οι αστυνομικοί, το μεσημέρι της Πέμπτης πήγαν στο σπίτι της Ευαγγελίας Συρίγου, συζύγου του άτυχου εκδότη προκειμένου να λάβουν μία πρώτη τυπική κατάθεση.
Η γυναίκα που βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση επιβεβαίωσε κάποιες ενδείξεις. Συγκεκριμένα πιστοποίησε ότι ο σύζυγός της λάμβανε φαρμακευτική αγωγή, κάτι που έχει πει και η μητέρα του, τόνισε ότι ο Παναγιώτης Μαυρίκος μετά τις κατηγορίες σε βάρος του ήταν καταπονημένος και πιεσμένος.
Αναφορικά με τις επισκευές του οχήματος, δήλωσε άγνοια, καθώς αυτές τις είχε αναλάβει ο σύζυγός της, ενώ σε ερώτηση των αστυνομικών αν είχαν δεχθεί ποτέ απειλές, τους απάντησε πως δεν θυμάται να της είχε πει ποτέ ο σύζυγός της ότι δέχεται απειλές.
Οι ορισμένοι πραγματογνώμονες της ΕΛ.ΑΣ., του Πυροσβεστικού Σώματος και οι τεχνικοί σύμβουλοι της οικογένειας φαίνεται να έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το αρχικό πρόβλημα που προκάλεσε όλη αυτή την αλληλουχία βλαβών, οι οποίες οδήγησαν στον φρικτό θάνατο τον άτυχο εκδότη, προήλθε από το σύστημα διεύθυνσης-κατεύθυνσης του οχήματος.
Αυτό το πρόβλημα, φέρεται να έκανε το αυτοκίνητο να «εκτραπεί» αριστερά, χωρίς ο οδηγός να μπορεί να αντιστρέψει την πορεία του. Αποτέλεσμα ήταν το όχημα να έχει 6-7 προσκρούσεις στο διαχωριστικό τοιχίο, σε απόσταση 358 μέτρων από την έναρξη του μηχανολογικού προβλήματος έως την ακινητοποίησή του.
Αυτές οι επαφές, σύμφωνα με αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., και κυρίως οι δύο τελευταίες, φέρεται αρχικά να προκάλεσαν διαρροή στο δοχείο (κάρτερ) λαδιού, «σπάσιμο» κινητήρα και διαρροή καυσίμου, που χύθηκε στο εμπρόσθιο και μεσαίο μέρος του οχήματος.
Στην προτελευταία «επαφή» με το τοιχίο, το εμπρόσθιο αριστερό ελαστικό βγήκε από την ζάντα, ενώ στην τελευταία, η ζάντα σύρθηκε στο διογκωμένο κάτω μέρος του τοιχίου. Η έναρξη της πυρκαγιάς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των πραγματογνωμόνων, προήλθε από αυτούς τους σπινθήρες, αρχικά σε μικρή εστία, η οποία όμως πήρε γρήγορα διαστάσεις από την διαρροή καυσίμου και λαδιού.
Η έλλειψη αντίδρασης του Παναγιώτης Μαυρίκου, η αδράνεια των 34 δευτερολέπτων, μέχρι να τυλιχθεί το όχημα στις φλόγες, αποδίδεται από αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., στην κακή φυσική και παθολογική κατάσταση του οδηγού, καθώς σύμφωνα με «στοιχείο» που έχουν στην κατοχή τους, δεν θα έπρεπε να οδηγεί την συγκεκριμένη μέρα.
Τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. αναμένουν τα αποτελέσματα των τοξικολογικών εξετάσεων, τα οποία σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους θα επιβεβαιώσουν το συγκεκριμένο στοιχείο για την κατάσταση του εκδότη.
Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., ερευνούν τα στοιχεία συντήρησης του οχήματος αν αυτή γινόταν σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, ποιος ήταν ο προηγούμενος κάτοχος , και αν είχαν τοποθετηθεί γνήσια ανταλλακτικά στις επισκευές.
Έχουν εντοπίσει ένα συνεργείο των νοτίων προαστίων, στο οποίο ο εκδότης είχε κάνει σέρβις τη δική του Μερσεντές τον Οκτώβριο του 2015, και το πολυτελές τζιπ τον Ιανουάριο του 2016, ενώ ένα μήνα αργότερα το είχε πάει και πάλι στο ίδιο συνεργείο μετά από μία σύγκρουση που είχε.
Η ζημιά αφορούσε το σύστημα διεύθυνσης, με το εξάρτημα που είχε υποστεί ζημιά να αντικαταστάθηκε με άλλο αγνώστου προς το παρόν προέλευσης, το οποίο φέρεται να έχει παίξει ρόλο στα αίτια του δυστυχήματος. Είχαν αντικατασταθεί επίσης οι ζάντες του οχήματος, που είχαν υποστεί ζημιά από το ίδιο ατύχημα.
Από τις πρώτες ενδείξεις, οι αστυνομικοί αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο όχημα δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ενώ και η συντήρησή του σε συγκεκριμένα κρίσιμα σημεία δεν ήταν η ενδεδειγμένη, κάτι που ενδέχεται να έχει αποτελέσει την αιτία της πυρκαγιάς και έχει συντελέσει στην γρήγορη επέκτασή της.