ΟΛΥΜΠΙΑ γεια σου.
Επειδή, όπως το έχουμε συνήθειο, “κατορθώσαμε” ΚΑΙ φέτος
την ΕΘΝΙΚΗ μας επέτειο να την…. κάνουμε… ΔΗΛΩΣΕΙΣ,
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ παράθυρα και παντζούρια…. έχουμε ανάγκη
τις…. ΑΠΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ.
Σημείωση: και σχετική εκπομπή στο περιφερειακό κανάλι
ΕΝΑ channel (=videotex) Ανατολ. Μακεδονίας-Θράκης
την Δευτέρα 23 Μαρτίου. (“Παρουσίες”)
Κρυφό σχολειό: Το Α Π Ο Λ Υ Τ Ο λαϊκό αυθεντικό παράλληλο ΣΥΝΟΧΗΣ του Ελληνισμού, απέναντι στην ψευδεπίγραφη Επίσημη “Παιδεία” των λογίων.
“Μαθητής” του “Κρυφού σχολειού” είναι ο Διονύσιος Σολωμός.
(δείτε στο τέλος).
Η παρακάτω επιστολή γράφτηκε και δημοσιεύτηκε στον τότε “ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ” και στο “ΒΗΜΑ” το 2007. Το 2007 ήταν μια “ώρα” δύσκολη, που λέει και το άσμα, και αρκετά μπερδεμένη….! (=Ήταν η μετά Χρηματηστήριον εποχή και
η προ Μνημονιων….).
Από….. “τότε”, πολλά έγιναν, πολλά άλλαξαν, όπως κατά σύμπτωση βλέπουμε και στα παράπλευρα της σελίδας….!
Ας έρθουμε στο θέμα μας:
“Κρυφό Σχολειό- Απλές αλήθειες”
Οκτώ χρόνια μετά, επιτρέψτε μου μερικές διευκρινίσεις:
1) “Οι λόγιοι αντάλλαξαν την Γραικίαν με την Ιταλίαν και τους…. Παρισίους…”.
Πηγή η “ΙΣΤΟΡΙΑ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ” Εκδοτ. Αθηνών.
2) “… ζωτικές λειτουργίες του Έθνους: γλώσσα, θρησκευτικότητα (!), καθημερινότητα.
Ειδικά για την γλώσσα πρέπει να επισημάνουμε το εξής θαυμάσιο και θαυμαστό.
Ενώ στον καθημερινό του λόγο ο σκλαβωμένος Έλληνας υιοθέτησε και τουρκικές λέξεις, στα ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ του και στα όποια ΛΑΪΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ, καταθέτει μαζί με την ψυχή του και την αυθεντικότητά του, μέσα από την “αυθεντική Ελληνικη γλώσσα” στην τρισχιλιετή ενιαία συνοχή της. Σπάνια θα βρούμε ξενογενείς λέξεις σε δημοτικό μας τραγούδι. Ελαχιστότατες (!!!).
Ας το δουν το όλο θέμα οι ειδήμονες.
3) “…θρησκευτικότητα…” με την έννοια του τονισμού της θρησκευτικής διαφορετικότητας με τον κατακτητή. (θρησκευτικότητα= Πίστη)
Δηλαδή βλέπουμε τον παράγοντα “θρησκεία” λίγο πλατύτερα, ως “πίστη”:
Η πίστη του λαού, του αγρότη, του ποιμένα, του νησιώτη ψαρά, του απλοϊκού… παπά των κλειστών κοινωνιών, ελάχιστα επηρεαζόταν από τις πράξεις, τις επιλογές και τις όποιες σχέσεις της Εκκλησιαστικής ηγεσίας με τον κατακτητή.
Μην βάζουμε στην… ίδια μοίρα το ταπεινό εκκλησάκι ή το…. Παπαδιαμαντικό ξωκλησι, με τους Ναούς των μεγάλων κέντρων.
Οι… λαμπριάτικοι ψάλτες…. Ε Κ Ε Ι Ν Α(!!!) τα χρόνια της σκλαβιάς ήταν…. εθνικά δρώμενα- “κρυφά” σχολειά.
3) Σχετικά με την διαπλοκή “Μύθου και Ιστορίας”, δεν έχω να προσθέσω κάτι τώρα εδώ, απλά θέλω να πω ότι στα προσωπικά μου σημειώματα προτιμώ τον όρο “Μυθιστορία” και όχι μυθολογία. “Ελληνική Μυθιστορία”.
4) Τα πρώτα 150 χρόνια… μόνος ο λαός: Εννοώ το πρώτο “σοκ” της Άλωσης, της κατάκτησης και η απελπισία της αμήχανης απραξίας (Όλα τα’ σκιαζε η φοβέρα…).
Μετά τα… πρώτα 150 χρόνια (λ.χ σχηματικά μετά το 1600) “κάτι” αρχίζει να κινείται:
ο Ελληνισμός μπαίνει σε… τροχιά Επανάστασης
(Διαφωτισμός, Κινήματα, Εταιρείες, Ρωσοτουρκικοί πόλεμοι, προφητείες, οικονομική δραστηριότητα, Φιλελληνισμός, Επαναστατικά μυνήματα από την Αμερική και την Ευρώπη, παροικίες κλπ)
5) Το κρυφό σχολειό δεν ήταν κρυφό μόνο από τους Τούρκους , αλλά και από τους… λόγιους: Η ιστορία “επαναλαμβάνεται”.
Τί λέει ο Εθνικός μας Ποιητής Διονύσιος Σολωμός για τους σοφολογιότατους της εποχής του:
“γιατί για εμέ Σοφολογιότατοι και κατακτητές Τούρκοι είναι όμοιοι” (!!!).
Γιατί το λέει και τί εννοεί… σε επόμενα σημειώματα.
Υ.Γ Προς το παρόν προτεραιότητα στον Όμηρο. (όχι τον παιδαριώδη σχολικό). Τον αληθινό Ό μ η ρ ο, τον δισέγγονο του….. Ο μ ύ ρ (η τ) ο υ.
Χρυσόστομος Τσιρίδης