Θα πληρώσουν για τα εγκλήματα τους

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

wpid 20150320091450

Σ αυτη την χωρα εχουν συμβει ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ.
Απο 2010,2011,2012,2013,2014 ψαχνω τις δανειακες, και απο Δεκ 2014 ψαχνω την απορρητη επιστολη 2μηνης παρατασης προγραμματος απο ΣαμαροΧαρδουβελη.
Απο 2011 ψαχνω τα εσοδα ΤΑΙΠΕΔ εαν πηγαν στο χρεος…
5 χρονια σ αυτο το φιλοξενο βημα της Ολυμπιας εχω δωσει αγωνες ενημερωσης χωρις κανενα ανταλλαγμα.
Φτασαμε στο να με ψηφισει ο Ελληνικος λαος Βουλευτη του.
Με ΠΡΑΞΕΙΣ και οχι πληθωρισμενα λογια, θα φερω την Αληθεια και την Γνωση σε πρωτο πλανο.
ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΡΔΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ.
Μια υποσχεση: Θα τους λιωσω.
Δημητρης Καμμενος
Βουλευτης Β Πειραια
Αν. Ελλ.
Εδω τιυτ μου στον Δραγασακη τον Δεκ γιατην 2μηνς αιτηση παρατασης.
10-03-2015
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:​τον Υπουργό Οικονομικών
wpid 20150320091459
Θέμα:​Σχετικά με τα έσοδα του Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. και την απομείωση του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους.
Κύριε Υπουργέ,
Το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με το καταστατικό του, υλοποιεί ένα πρόγραμμα αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου με τρόπο που αφενός θα συμβάλλει αποφασιστικά στη μείωση του δημόσιου χρέους και αφετέρου θα δημιουργεί τις βάσεις για την επανεκκίνηση της αναπτυξιακής διαδικασίας στη χώρα μας με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία.
Με βάση το καταστατικό του ταμείου, πέραν του αρχικού κεφαλαίου 30 εκ ευρώ που καταβλήθηκε από το Δημόσιο, τα έσοδα του, θα προέρχονται από τις αποκρατικοποιήσεις από τις οποίες το Ταμείο θα εισπράττει το 0,17%.
Επίσης, σύμφωνα με έγγραφο του ανωτέρω Ταμείου που διαβιβάστηκε στη Βουλή, αναφέρεται ότι τα ποσά που έχει εισπράξει έως σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, από την αξιοποίηση περιουσιακών του στοιχείων, ανέρχονται σε :
• 1,56 δισ. το έτος 2011
• 22 εκατομμύρια ευρώ το έτος 2012
• 1,04 δισ. ευρώ το έτος 2013 και σε
• 325 εκατομμύρια για το έτος 2014 έως σήμερα.
Επισημαίνεται, ακόμη, ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει από το 2011 έως σήμερα ολοκληρώσει συμφωνίες ύψους 5 δισ. Ευρώ, ενώ τα έσοδα που έχουν εισπραχθεί και μεταφερθεί για απομείωση του Δημόσιου Χρέους ανέρχονται σε 3 δισ. ευρώ.
Κατόπιν των ανωτέρω και λόγω της κρισιμότητας της υπόθεσης αυτής , ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1. Έχει καταβληθεί το 0,17% από τις ήδη πεπραγμένες αποκρατικοποιήσεις στα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ;
2. Γιατί τα έσοδα αυτά των 3 δις € δεν απομείωσαν ονομαστικά το Ελληνικό Δημόσιο Χρέος;
3. Πώς χρησιμοποιήθηκαν αυτά τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων, με ευθύνη ποιου Υπουργού ή άλλου κρατικού λειτουργού και πού ενεγράφησαν στο Δημόσιο Ταμείο;
Ερωτώσας Βουλευτής
Δημήτριος Καμμένος
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, προχωρούμε στην τελευταία για σήμερα επίκαιρη ερώτηση με αριθμό 27/10-3-2015 του Βουλευτή Β’ Πειραιά των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Δημητρίου Καμμένου προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ και την απομείωση του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους.
Ο κ. Καμμένος έχει το λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, τα έχουμε πει και από κοντά.
Η ερώτησή μου είναι σαφής. Ορμώμενος από τα νούμερα που διαβάσαμε όλοι και εγώ ειδικά στις τελευταίες απολογιστικές εκθέσεις του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, προκύπτει ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια τα έσοδά του πλησιάζουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Βάσει καταστατικού, τα έσοδα αυτά πηγαίνουν κατευθείαν στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, δηλαδή στην απευθείας απομείωση της ονομαστικής αξίας του δημόσιου χρέους και μέρος αυτών -το 0,17%- πηγαίνει στα κεφάλαια σαν έξτρα έσοδα στο Ταμείο Αποκρατικοποίησης.
Η ερώτηση είναι απλή και σαφής: Αυτά τα 3 δισεκατομμύρια έσοδα των τελευταίων τριών ετών έχουν απομειώσει ισόποσα την ονομαστική αξία του δημόσιου χρέους; Και η δεύτερη ερώτηση είναι εξίσου σημαντική: Το 0,17%, το οποίο είναι ένα ποσό περίπου στα 3.200.000.000, έχει μπει στο Ταμείο του ΤΑΙΠΕΔ, όπως οφείλει να ενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ και το Διοικητικό του Συμβούλιο;
Να συμπληρώσω εδώ ότι σε μία ανεπίσημη συζήτηση που είχα χθες με τον κ. Βαρουφάκη, τον αξιότιμο Υπουργό Οικονομικών, μου είπε ότι αν τυχόν συμβαίνει αυτό που υπαινίσσομαι, θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα διαπραγματευτικά όπλα της ελληνικής δημοκρατίας σ’ αυτήν τη διαπραγμάτευση, διότι οι δανειστές οι ίδιοι ενώ έχουν πιέσει για αποκρατικοποιήσεις, την ίδια στιγμή ενώ συμμετέχουν, όπως γνωρίζουμε καλά, με δύο μέλη τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, ενήργησαν ενάντια στο καταστατικό του και δεν απομειώθηκε το ελληνικό χρέος. Είναι ένα οξύμωρο σχήμα στην όλη διαδικασία «αξιοποίησης» -ξεπουλήματος θα έλεγα εγώ- της ελληνικής περιουσίας.
Περιμένουμε, λοιπόν, αν έχετε κάποια απάντηση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, να δούμε τι θα κάνουμε από δω και πέρα.
Επίσης, υπάρχουν και πολλά έξοδα. Στις διαχειριστικές εκθέσεις, τα annual reports, βλέπουμε ότι έχουμε πάρα πολλά έξοδα συμβούλων στο ΤΑΙΠΕΔ, τα οποία αγγίζουν για μένα τα όρια της νομιμότητας. Θα ήθελα σε επόμενη φάση, επειδή αυτή τη στιγμή αλλάζει και το Διοικητικό Συμβούλιο, ίσως να κάνουμε και έναν διαχειριστικό έλεγχο.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κ. Καμμένο.
Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΔΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κυρίες και κύριοι, απαντώ στο δεύτερο ερώτημα κατά πόσο αυτό το 0,17% δίνεται. Αυτό δίνεται.
Σε ό, τι αφορά το χρέος: Ήταν και μία δικιά μου απορία, αν θέλετε, όταν ήμουν πανεπιστημιακός, γιατί έβλεπα ότι τα δύο τελευταία χρόνια μειώνεται το χρέος κατά 1 δις, ενώ έπρεπε να μειώνεται κατά 3 δις, ενώ ήταν στα 2 δις. Οι απαντήσεις που έχουμε από τις υπηρεσίες –και είναι κάτι το οποίο θέλω και προσωπικά να διερευνήσω- είναι ότι έως το 2011 αυτά τα χρήματα έμπαιναν σε έναν λογαριασμό αποκρατικοποιήσεων και από το 2012 και μετά μπαίνουν σε έναν άλλο λογαριασμό. Αυτοί οι δύο λογαριασμοί ενδεχομένως να μπερδεύουν τον οποιονδήποτε αναλυτή, ο οποίος δεν μπορεί να διακρίνει πού ακριβώς πήγαν όλα τα χρήματα. Από μία πρώτη έρευνα που έκανα, το σύνολο των χρημάτων, ενδεχομένως πλην κάποιων λίγων εκατομμυρίων –αλλά αυτό είναι σημαντικό- φαίνεται ότι πήγαν στην αποπληρωμή του χρέους. Παραμένει, όμως, πάλι το ερώτημα να δούμε διεξοδικά μήπως έμεινε και κάποιο μικρό ποσό, το οποίο δεν πήγε ή το οποίο μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο διαπραγμάτευσης.
Εκείνο, το οποίο βέβαια ήθελα να τονίσω σε όλη αυτή την υπόθεση είναι το εξής. Ξεφεύγω ίσως λίγο από την ερώτησή σας γιατί έχω λίγο χρόνο να χρησιμοποιήσω: Πουλήθηκαν τα «φιλέτα» της ελληνικής οικονομίας. Και αυτά εδώ έχουν δώσει 3 δις. Στο «ΖΑΠΠΕΙΟ 1» σε τότε δήλωση του Πρωθυπουργού έλεγε ότι όλη αυτή η ιστορία –και τη θυμάμαι βέβαια, αλλά τη βρήκα τώρα και γραπτή- εκμετάλλευσης μέρους της ακίνητης περιουσίας και τολμηρή προώθηση των ολοκληρωμένων προγραμμάτων αποκρατικοποιήσεων –επαναλαμβάνω την έκφρασή του- θα οδηγούσε σε έσοδα της τάξης των 50 δισεκατομμυρίων.
Το γεγονός ότι έχουμε φτάσει να δώσουμε όλα τα «φιλέτα» της ελληνικής οικονομίας και να έχουμε 3, 4, 5 δισεκατομμύρια -και αν μπορέσουμε να εισπράξουμε- ενώ περιμέναμε 50 δισεκατομμύρια ή και 25 δισεκατομμύρια λίγο αργότερα, αυτό καταλαβαίνετε θέτει πάρα πολλά ερωτήματα που συνδέονται με την απαξίωση της περιουσίας του Δημοσίου. Και πουλήθηκε πολύ αργά και απαξιωμένη. Δεν ξέρω αν έγινε για λόγους σκοπιμότητας ή ήταν ένα τυχαίο γεγονός. Δεν με ενδιαφέρει αυτό. Με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα.
(LA)
(BM)
Βέβαια, θα υπενθυμίσω ότι ο νομπελίστας οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς τέτοιας μορφής ιδιωτικοποιήσεις τις αποκαλούσε «δωροδικοποίηση», παίζοντας με τον όρο. Και τι είναι η δωροδικοποίηση κατά το Στίγκλιτς; Είναι το γεγονός ότι κάποιοι έχουν προσωπικά χρηματικά οφέλη όταν «ξυρίζουν» -αυτή είναι η έκφραση που χρησιμοποιεί- τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου. «Ξύρισμα» καταλαβαίνετε ότι σημαίνει μείωση της τιμής. Αυτό το έχουμε δει. Κατά τον Στίγκλιτς φαίνεται να είναι δωροδικοποίηση. Απομένει, βέβαια, μια ενδελεχής έρευνα για να αποδειχθεί η συγκεκριμένη θέση.
​ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
​Ο κ. Καμμένος έχει το λόγο.
​ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας.
​Θα ήθελα -και εμμένω στην ερώτησή μου, διότι μου αρέσει η λεπτομέρεια- να δούμε αυτούς τους δύο λογαριασμούς, αν όντως έχουν απομειώσει ονομαστικά το χρέος ή έχουν εξυπηρετήσει χρέος. Είναι δυο διαφορετικοί όροι, τους γνωρίζουμε πολύ καλά. Αν έχουν εξυπηρετήσει, σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκαν τα χρήματα αυτά για νέα ομόλογα, τα οποία αντήλλαξαν κάποια που έληγαν. Αυτός είναι ένας σκοπός. Αν, όμως, δεν απομείωσαν την ονομαστική αξία του χρέους, είναι κάτι άλλο και είναι εξίσου σημαντικό να δούμε ακριβώς πώς και που χρησιμοποιήθηκαν.
​Όσον αφορά τις αποκρατικοποιήσεις, έχετε απόλυτο δίκιο. Εδώ έχουν συμβεί εγκλήματα. Βλέποντας και στη Διαύγεια κάποια στοιχεία, όπως για παράδειγμα το Υπουργείο εδώ απέναντι -το οποίο το νοικιάζουμε με εγγυημένο ενοίκιο 792 χιλιάδες ευρώ για είκοσι χρόνια, το οποίο ανήκε στην Εθνική και έγινε sell and leaseback, δηλαδή κάποιος το πήρε τζάμπα με εγγύηση οκτακόσιες χιλιάδες το χρόνο για είκοσι χρόνια και ήρθε στην ιδιοκτησία του μέσα από την ΠΑΝΓΑΙΑ, στην οποία Πρόεδρος ήταν ο αξιότιμος κ. Πρωτόπαπας του ΠΑΣΟΚ και μέτοχος της Invel, τον οποίο τον κυνηγάει η μισή υφήλιος- βλέπουμε ότι το όλο σχέδιο ήταν μόνιμα να εξαρτώμαστε από τα κεφάλαια των Ευρωπαίων, να είμαστε μόνιμα αιχμάλωτοι, για να απαξιωθεί η ελληνική περιουσία και να αγοραστεί στο ένα εκατοστό της πραγματικής της αξίας. Ποτέ δεν υπήρχε λόγος στα 322 δισεκατομμύρια να πουλήσουμε κρατική περιουσία για 1 δισεκατομμύριο στο ταμείο για να κερδίσουμε τι; Να γίνουν τα 322 δισεκατομμύρια 321 δισεκατομμύρια;
Πρακτικά το Δημόσιο δεν κερδίζει τίποτα. Κερδίζει, όμως, ο αγοραστής αυτής της ΑΞΙΑΣ και τη βάζω με κεφαλαία γράμματα. Από εδώ και πέρα, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι κάνουμε και στη νέα λειτουργία του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Υπηρεσίας του Ελληνικού Δημοσίου, διότι, αν η Ελλάδα ξεμείνει από αξίες, δηλαδή στοιχεία ενεργητικού, τα οποία θα φέρουν μια αξία οποιαδήποτε στιγμή θελήσει η Ελλάδα μέσα στο ευρώ, τότε θα είμαστε πρακτικά και πραγματικά αιχμάλωτοι του οποιουδήποτε δανειστή.
Μέσα σε αυτές τις αξίες, να μην ξεχνάμε και τους όρους «securitization» όπως λένε οι φίλοι μας οι αγγλοσάξονες, αλλά και της τιτλοποίησης που εισήγαγε το νομοσχέδιο στο ΦΕΚ 240 του 2012, όπου έλεγε ότι τα μελλοντικά έσοδα θα μπορούν να τιτλοποιούνται. Δηλαδή, των υδρογονανθράκων και οτιδήποτε άλλο να τιτλοποιείται. Όλα αυτά έχουν περάσει μέσα. Δεν ξέρω και είναι ευθύνη υμών και ημών πλέον στην Κυβέρνηση να δούμε αν έχουν εκτελεστεί κάποια από αυτά ή έχουμε υποσχεθεί κάποιες τιτλοποιήσεις, διότι κάποια στιγμή θα μείνουμε χωρίς «ασημικά». Και αυτή η πατρίδα, αυτό το κράτος αν μείνει χωρίς ασημικά, θα είμαστε μόνιμα αιχμάλωτοι, κάτι το οποίο δεν το θέλει νομίζω κανένας Έλληνας πολίτης, διότι πολλοί δεν γνωρίζουν την τεχνική, τεχνοκρατική επέκταση που μπορεί να πάρουν αυτά τα ζητήματα, αλλά είναι πάρα πολύ επικίνδυνα.
​Ευχαριστώ πάρα πολύ.
​ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κ. Καμμένο.
​Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.
​ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΔΑΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Δεν έχω να απαντήσω, καθώς δεν ήταν μια ερώτηση, ήταν απλά και μόνο μια θέση. Το θέμα της διερεύνησης που έχει θέσει ο κ. Καμμένος μπορεί να συνεχιστεί και όχι μόνο για τα τρία τελευταία χρόνια, αλλά και για τα προηγούμενα, έτσι ώστε να έχουμε μία καθαρή εικόνα, έστω και για λίγα εκατομμύρια μήπως δεν πήγαν για τη μείωση του ελληνικού χρέους.
​ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΘΕΜΑ: Ύπαρξη ή μη υποβολής αιτήματος από τις ελληνικές αρχές, για δίμηνη τεχνική παράταση του μνημονίου καθώς και περιεχόμενο αυτής το Δεκέμβριο του 2014.
Σύμφωνα με την από 15/3/2012 Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και της Τράπεζας Ελλάδος, σχέδιο της οποίας εγκρίθηκε με το ν. 4060/2012 χορηγήθηκαν 50 δις από τον ΕΤΧΣ στο ΤΧΣ. Ύστερα από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών προέκυψε υπόλοιπο αδιάθετο στο Ταμείο 10,9 δις ευρώ.
Το υπουργείο Οικονομικών ή το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας υπέβαλε αίτημα το μήνα Δεκέμβριο του 2014 για επέκταση του Προγράμματος κατά ένα δίμηνο. Το αίτημα αυτό είχε απόρροια την απόφαση του EUROGROUP στις 8 Δεκεμβρίου 2014 και την έγκριση του EFSF της τεχνικής δίμηνης παράτασης διακράτησης των 10,9 δις ευρώ ως τις 28 Φεβρουαρίου του 2015.
Ερωτάσθε κύριε Υπουργέ αν έχετε διαθέσιμο το αντίγραφο της αιτήσεως αυτής.
Αθήνα 10 / 3 / 2015 ​​​​​​
Ο ερωτώντες βουλευτές
Νικόλαος Μαυραγάνης
Κύριε Μαυραγάνη, έχετε επί δίλεπτον τον λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, η ερώτηση είναι απλή, νομίζω την έχετε αντιληφθεί: Από τις 13-3-2012 είχε υπογραφεί εκείνη η περίφημη σύμβαση μεταξύ του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελληνική Δημοκρατία αρμοδίως και την Τράπεζα της Ελλάδος για τη χορήγηση πενήντα δισεκατομμυρίων ευρώ προς την κατεύθυνση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και το περίσσευμα από αυτή την ανακεφαλαιοποίηση ήταν περίπου 10,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
(MA)
(EP)
Παρακαλώ πολύ, κύριε Υπουργέ, να μου απαντήσετε εάν υπάρχει αντίγραφο της αιτήσεως που υπεβλήθη αρμοδίως από το Υπουργείο Οικονομικών και το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας προς το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας για τη δίμηνη παράταση, την αίτηση αυτή καθαυτή και το περιεχόμενο της, διότι έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε με ποιους όρους και ρήτρες επεστράφησαν αυτά τα 10,9 δισεκατομμύρια στις 28 Φεβρουαρίου.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κ. Μαυραγάνη.
Ο Υπουργός Οικονομικών, ο κ. Βαρουφάκης, έχει τον λόγο.
ΓΙΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ (Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Μαυραγάνη, όταν λάβαμε το ερώτημά σας, ζήτησα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου να βρουν το αντίγραφο της επιστολής. Σας μεταφέρω την απάντηση που μου έδωσαν.
Μου είπαν, λοιπόν, ότι το συγκεκριμένο αντίγραφο δεν υπάρχει, ότι βρίσκεται στο προσωπικό, εμπιστευτικό πρωτόκολλο του κυρίου Χαρδούβελη, το οποίο το πήρε μαζί του. Μου είπαν, βεβαίως, ότι πρέπει να τονίσω –και με χαρά το κάνω- ότι η πράξη αυτή ήταν απόλυτα σύννομη. Ο Υπουργός –δεν το ήξερα αυτό- έχει δικαίωμα ό,τι εντάσσεται στο προσωπικό, εμπιστευτικό του πρωτόκολλο να το παίρνει μαζί του μετά την απομάκρυνσή του από την υπηρεσία του, από το Υπουργείο.
Εγώ θέλω να σας πω με την ευκαιρία αυτή ως νέος Βουλευτής και ως νέος Υπουργός, ως νέος πολιτικός, ότι αυτή είναι μια πρακτική που δεν συνάδει μ’ ένα ευνομούμενο κράτος. Δεν μιλώ προσωπικά για τον κ. Χαρδούβελη.
Θα μοιραστώ μαζί σας, με το Σώμα, και μια άλλη πληροφορία, η οποία είναι άκρως ανησυχητική και καταδικαστική για την ασυνέχεια του κράτους μας. Φαντάζομαι ότι αυτό δεν ισχύει μόνο για την περίπτωση της μετάβασης από την προηγούμενη Κυβέρνηση σ’ εμάς. Νομίζω ότι αυτό είναι μία γενική κακοπάθεια του ελληνικού δημοσίου, του ελληνικού κράτους. Κάτι πρέπει να γίνει για να την αλλάξουμε.
Ζήτησα τη δανειακή σύμβαση. Πήρε τρεισήμισι μέρες για να βρεθεί. Δεν υπήρχε στο Υπουργείο Οικονομικών. Τις προάλλες ζήτησα την αρχική και τη μετέπειτα δανειακή σύμβαση με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Αναγκάστηκα ο ίδιος να έλθω σ’ επαφή με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο στην Ουάσιγκτον, για να το πάρω.
Αυτό είναι μία εικόνα που πραγματικά νομίζω ότι πρέπει να μας θλίβει όλους. Θα ήθελα να πιστεύω -εύχομαι και δεσμεύομαι- ότι όταν εγώ θα αποχωρήσω από το Υπουργείο Οικονομικών, ο επόμενος δεν θα βρει αυτό το απόλυτο κενό εκεί που θα έπρεπε να υπάρχουν στοιχεία, έγγραφα και εργαλεία δουλειάς, ώστε να αρχίσει να δουλεύει αμέσως μετά.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
Κύριε Μαυραγάνη, έχετε τον λόγο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ: Κύριε Υπουργέ, αντιλαμβάνομαι την έκπληξή σας και το ψυχολογικό σοκ, το οποίο το μοιράζομαι κι εγώ.
Όμως, πέρα από το γεγονός, που δεν θέλω και δεν μπορώ να το αμφισβητήσω, ότι ενδεχόμενα ο Υπουργός να έχει το δικαίωμα να διατηρεί απόρρητο πρωτόκολλο ή, εν πάση περιπτώσει, απόρρητα στοιχεία στο πρωτόκολλό του, όταν αυτά άπτονται μιας προσωπικής επιστολής, δεν θα υποβαθμίσω αυτό το έγγραφο σε επιστολή, διότι δεν ήταν τέτοιο. Αν επιγραφόταν ως τέτοιο, το νόημά και η έννοιά του ήταν αιτήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας και μάλιστα πολύ σημαντικής, εξαιρετικά σημαντικής, η οποία βάρυνε τις διαπραγματεύσεις, η οποία έδωσε ευκαιρία στη γερμανική διπλωματία να κουνάει το δάχτυλο. Εν πάση περιπτώσει, εάν δικαιούται να πάρει μαζί του αντίγραφο αυτής, δικαιούται και η Ελληνική Δημοκρατία, ως μέρος της οικονομικής διπλωματίας, να έχει αντίγραφο στα αρχεία της.
Παρακαλώ πολύ, κύριε Υπουργέ, να εγκαλέσετε τον πρώην Υπουργό και να κοινοποιήσετε την πλημμέλειά του –τη θεωρώ πλημμέλεια αυτή- να μην αφήσει αντίγραφο για το Αρχείο της Οικονομικής Διπλωματίας της χώρας και να κοινοποιήσετε αυτήν την αναφορά σας και στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Είναι πλημμέλεια, η οποία ενέχει και ποινική χροιά.
Θέλω να το καταλάβουν όλοι ότι αυτό το έγγραφο δεν είναι επιστολή. Είναι επίσημο αίτημα της Ελληνικής Δημοκρατίας με ιδιαιτέρως βαρύνουσα σημασία, οικονομική και διπλωματική.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Ευχαριστούμε, κύριε Μαυραγάνη.
Κύριε Βαρουφάκη, έχει τον λόγο.
ΓΙΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ (Υπουργός Οικονομικών): Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι, παρά το γεγονός ότι η έκπληξη και η οργή μου -ιδίως για το θέμα της απουσίας αντιγράφου της δανειακή σύμβασης της χώρας με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο- ήταν σχεδόν άπειρη εκείνη τη στιγμή, δεν θα εγκαλέσω τον κ. Χαρδούβελη.
(MO)
​(AM)
Και αυτό για έναν απλό λόγο: Θεωρώ ότι πρέπει να εγκαλέσουμε όλοι όλους μας, γιατί έχουμε ανεχθεί να υπάρχει αυτό το νομικό κενό. Δεν θα έπρεπε κανένας Υπουργός να έχει το δικαίωμα να στερήσει από το Υπουργείο του και από το Αρχείο του Δημοσίου τέτοιου είδους έγγραφα.
Πρέπει, λοιπόν, να νομοθετήσουμε άμεσα και ελπίζω και εύχομαι ότι δεν υπάρξει καμία πτέρυγα του Κοινοβουλίου που θα διαφωνήσει με αυτό το νομοθέτημα, το οποίο θα αρχίσει να επουλώνει κάποια από τα μεγάλα κενά, τα οποία αφορούν τη δημόσια διοίκηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ