ΟΜΗΡΟΣ και «κόσμημα»: Ένα σύντομο διευκρινιστικό.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

wpid 20141125092908Το «κόσμημα» του πολιτισμού.
Δες και Κωστή ΠΑΛΑΜΑ, που εκφράζεται με όρους «κοσμήματος»:
“Αθήνα….. διαμαντοπετρα, στης Γης το…. δαχτυλίδι”.
.
Πρώτα πρώτα το αν «αδικούμε» στα σχολειά μας τον Όμηρο, παρουσιάζοντάς τον σαν «φτηνό» παραμυθά, ή σαν σεναριογράφο Χολυγουντιανής ταινίας με καλούς και κακούς, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Ας μεριμνήσουν αυτοί που πρέπει
και μπορούν να μεριμνήσουν….! Όταν παραλείπονται ραψωδίες, όπως λ.χ
β, γ, δ… μην και θαμπώσει η αγιογραφία του…. πολύπαθου, τί να πει κανείς…!
.
Ο ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ Όμηρος είναι…. «χίλια άλλα πράγματα».
.
Ιστορίες με τον σύζυγο που επιστρέφει μετά από χρόνια και βρίσκει…. κλαρινογαμπρούς στο σπίτι του, έχουν ΑΠΑΞΑΠΑΝΤΕΣ οι λαοί…!
.
Τί κάνει την ΔΙΑΦΟΡΑ:
.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ «ΚΟΣΜΗΜΑ» όμως, υπάρχει ΜΟΝΟ στην ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ και στον ΟΜΗΡΟ. Και όταν λέμε ΕΛΛΗΝΙΚΟ, εννοούμε ελάχιστη «αποτρεπτική μαγεία» (όπως αυτή των ΠΕΡΙΠΛΟΚΩΝ Αιγυπτιακών κοσμημάτων ή άλλων λαών και πέραν του Ατλαντικού) και περισσότερη
απέριττη ΓΗΙΝΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ και αισθαντικότητα.
.
«ΚΟΣΜΗΜΑ» από την άποψη αυτή είναι και η Ομηρική «Α Σ Π Ι Δ Α» του Αχιλλέα.
.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ Αυτά:
.
Αυτή η ΙΔΙΑ αισθητική και αισθαντικότητα, θα είναι οι ΑΠΑΡΧΕΣ ενός Πολιτισμού. Του Πολιτισμού μας.
.
ΔΥΝΑΜΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ που λίγο μετά θα (ΜΕΤΟΥΣΙΩΘΟΥΝ) γίνουν «κίονες» , θα γίνουν θαυμαστά Ιωνικά και Κορινθιακά «κιονόκρανα», θα γίνουν «αισθητική λόγου», θα γίνουν ατέλειωτη ποικιλία «αγγειοπλαστικής φόρμας» και μοναδικής , ανεπανάληπτης «αγγειοζωγραφικής»…..!
.
Στοιχεία που θα μετουσιωθούν στην… ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ.
.
(Σημ. Καλό είναι το αρχαίο «ΕΓΡΑΨΕΝ» να το αποδίδουμε με το «ζωγράφισε».
Η λέξη αγγειογραφία σήμερα πάει προς ιατρική περισσότερο).
.
«Ανάπτυξη» της αισθητικής ενός ΟΜΗΡΙΚΟΥ ΚΟΣΜΗΜΑΤΟΣ και της ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗΣ της ΑΣΠΙΔΑΣ του Αχιλλέα, είναι και η ΖΩΦΟΡΟΣ του ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ….!
.
Να, ποια η Σημασια των ΟΜΗΡΙΚΩΝ «ΚΟΣΜΗΜΑΤΩΝ»…. που ο ΟΜΗΡΟΣ περιγράφει ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ (!) και θεώρησα καλό να τα αναφέρω κι εγώ λεπτομερώς στο σημείωμά μου, ΕΝΑ- ΕΝΑ, ακόμη (εν μέρει) και στον ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΛΟΓΟ.
Στοιχεία γυναικείας ομορφιάς, αλλά Δυνάμει και ΑΦΕΤΗΡΙΑ του Πολιτισμού μας.
.
(Διαδίκτυο: «Ο Όμηρος γνώστης και λάτρης του ωραίου φύλου»
και επίσης «ωραίοι και άσχημοι στον Όμηρο»)
.
Αυτός είναι ο Όμηρος.
.
Δίπλα στο «Εις οιωνός άριστος…..» , μαζί και το κατάλευκο «σαν φίλντισι» που «χαρίζει» η θεά Αθηνά στην Πηνελόπη.
Αυτό το… φίλντισι που θα δούμε, λίγο μετά, στο πάλλευκο του ΜΑΡΜΑΡΟΥ των κιόνων των ναών της Ελληνικής αρχαιότητας.
Χρυόστομος Τ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ