Είναι σύνηθες οι τοπικοί, καιροσκόποι, άρχοντες της Κρήτης να κατηγορούν το Κράτος ότι έχει μείνει πίσω η Κρήτη σε θέματα υποδομών, λιμάνια δρόμους αεροδρόμια.
Πράγματι αυτό είναι μια αλήθεια, όμως για αυτό δεν φέρει την ευθύνη η εκάστοτε κυβέρνηση, η βασική ευθύνη ανήκει διαχρονικά στους εκάστοτε τοπικούς άρχοντες οι οποίοι αντί να βάλουν σε πρώτη προτεραιότητα τα βασικά έργα υποδομής της Κρήτης, προτίμησαν να κατασπαταλήσουν των πακτωλό χρημάτων των ευρωπαϊκών και εθνικών κονδυλίων επί τριάντα χρόνια σε κάθε είδους ανώφελων μικρό-έργων, αφήνοντας έτσι τις
βασικές υποδομές σε δεύτερη μοίρα.
Αυτό βέβαια, δεν έγινε γιατί οι τοπικοί άρχοντες δεν έβλεπαν ότι πρώτα πρέπει να φτιαχτή η εθνική οδός ή το αεροδρόμιο πχ και μετά οι τέσσερεις -πέντε δρόμοι προς τον Ψηλορείτη πχ, αυτό έγινε σκόπιμα, γιατί έπρεπε ο κάθε τοπικός κομματάρχης-δήμαρχος-Νομάρχης Κτλ να εδραιώσει την πολιτική του καριέρα κάνοντας εξυπηρετήσεις και εργολαβικά χατίρια, έτσι έχουμε το γελοίο φαινόμενο να έχουν πάρα πολλά χωριά πλακοστρωθεί, χωρίς όμως να έχει προηγηθεί η τοποθέτηση υπόγειων δικτύων – σωλήνων για διαχωρισμό όμβριων και λυμάτων για τους βιολογικούς οι οποίοι πρέπει τώρα να γίνουν.
Επί τριάντα χρόνια στην Κρήτη γινόταν της ανάπλασης το κάγκελο και της μπετονιέρας ο χορός, μέχρι που φτάσαμε στο και πέντε και θυμηθήκαμε ότι έπρεπε να είχαμε φτιάξει πρώτα την εθνική οδό το αεροδρόμιο και μετά τους δρόμους προς στα βουνά.
Ακόμη και το λιμάνι Ρεθύμνου, το οποίο σχεδόν ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, είναι πλέον ξεπερασμένο από τις εξελίξεις, αφού δεν μπορεί να δεχτεί τα τωρινά μεγάλα κρουαζιερόπλοια, για αυτά που θα υπάρχουν μετά από δέκα- είκοσι χρόνια ούτε λόγος δεν γίνεται, αυτά θα τα βλέπουν οι Ρεθεμνιότες με το τρυπητό μακαρόνι από μακριά.
Στο αεροδρόμιο καστελίου θα πρέπει από τώρα να υπάρξει πρόβλεψη δυνατότητας εξυπηρέτησης των νέων υπερμεγεθών αεροπλάνων τύπου Aibus A380 super jumbo, αν θέλουμε η Κρήτη να έχει τουριστικό μερίδιο από μακρινούς προορισμούς, όπως είναι Κίνα Ινδίες Ρωσία Βραζιλία Κτλ.
Το αεροδρόμιο δεν πρέπει να γίνει με βάση της χθεσινές ανάγκες, όπως το λιμάνι Ρεθύμνου, αλλά με προοπτική 60 -100 χρόνων, γιατί δεν είναι το αεροδρόμιο πλακόστρωση για την τοποθετήσουμε σήμερα και να την ξηλώσουμε αύριο για να περάσουν οι σωλήνες.
Η τάση στα αεροπλάνα είναι παρόμοια με αυτήν των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία γίνονται συνεχώς όλο και μεγαλύτερα.
Εκτός όμως του μεγαλύτερου μεγέθους των μελλοντικών αεροπλάνων, πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι αρμόδιοι ότι το αεροπλάνο θα είναι το κύριο μεταφορικό μέσο προσώπων και προϊόντων τα επόμενα χρόνια.
Ίσως είναι προτιμότερο να καθυστέρηση η έναρξη κατασκευής του αεροδρομίου καστελίου αν δεν υπάρχουν τώρα οι απαιτούμενοι πόροι, από το να φτιάξουμε ένα αεροδρόμιο το οποίο θα είναι ξεπερασμένο πριν καν ολοκληρωθεί, όπως το λιμάνι Ρεθύμνου.
Για να αντιληφτούμε τις δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης της Κρήτης, είναι καλό να κατανοήσουμε ότι το Κράτος της Σιγκαπούρη έχει 4 εκατομμύρια μόνιμους κατοίκους, και μερικά μικρά νησιά, που όλα μαζί (ενδοχώρα και νησιά) είναι μικρότερα σε έκταση από τον νομό Ρεθύμνου ο οποίος έχει λιγότερους από 90 χιλιάδες κατοίκους.
Ο κτηνοτρόφος από την Κρήτη.