27 Σεπτεμβρίου 2011 η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε, Έκθεση για μια Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τον Τουρισμό.
περιόδου και η δημιουργία ενός ευρωπαϊκού σήματος για τον «Τουρισμό
ποιότητας», καθώς και ειδικό πρόγραμμα για τις μικρές και μεσαίες
επιχειρήσεις. Με δεδομένο ότι ο τουρισμός είναι η τρίτη σημαντικότερη
κοινωνικοοικονομική δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παράγοντας το
10% του ΑΕΠ και συμβάλλοντας στο 12% της απασχόλησης, η ενίσχυση της
ανταγωνιστικότητας του τουριστικού κλάδου στην Ευρώπη αποκτά ζωτική
σημασία.
θα περίμενε κανείς μια χώρα όπως η Ελλάδα, που ζει ή θέλει να ζει απ τον τουρισμό (και όχι μόνο), να έχει ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης για τον τουρισμό…..
Διαβάστε όμως τι κάνουν και πως λειτουργούν, την ίδια στιγμή σοβαρές χώρες όπως η Κύπρος..
H Στρατηγική Τουρισμού 2011-2015 αποτελεί τη δέσμευση του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού για τις δράσεις που επιβάλλεται να αναπτύξει, κατά κύριο λόγο, ο Οργανισμός μέχρι το 2015 για να πετύχει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τους στόχους του για βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Κύπρου.
Ουσιαστικά, η Στρατηγική Τουρισμού αποσκοπεί στην προώθηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης και διεύρυνσης της τουριστικής οικονομίας της Κύπρου, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί, κυρίως, μέσα από τη διείσδυση και καθιέρωση της Κύπρου σε στοχευμένες τουριστικές αγορές, την υλοποίηση έργων τουριστικής υποδομής, όπως και τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας.
Στο σύνολό της, η Στρατηγική Τουρισμού 2011 – 2015 αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πόνημα, το οποίο υιοθετώντας κριτική προσέγγιση και προσφέροντας τεκμηριωμένες προτάσεις, κατ’ αρχή, προβαίνει με σαφήνεια και επιστημονικότητα στην ανάλυση της Κυπριακής τουριστικής προσφοράς (προϊόντος) και της ζήτησης (αγοράς) και, ακολούθως, εστιάζει στον εντοπισμό και ανάπτυξη των στοχευμένων στρατηγικών κατευθύνσεων που ο ΚΟΤ θα ακολουθήσει. Για την ανάπτυξη της στρατηγικής λήφθηκαν υπόψη μία σειρά από εξωγενείς και ενδογενείς παράγοντες που επηρεάζουν τη δυνατότητα εφαρμογής
των προτεινόμενων δράσεων – ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη μελέτη εξωγενών παραγόντων όπως:
οι ταχύτατες αλλαγές στις προτιμήσεις και τις ανάγκες διαφόρων τμημάτων της τουριστικής αγοράς, η μετάλλαξη της δομής της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας και η εξέλιξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης η οποία επηρεάζει ιδιαίτερα τις τουριστικές αγορές της Ευρώπης. Επίσης, δόθηκε σημασία στη
μελέτη εσωτερικών παραγόντων όπως: η δομή του τουριστικού τομέα της Κύπρου, το πλαίσιο εξουσιών του ΚΟΤ, οι οικονομικές δυνατότητες του κράτους. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε θεωρείται ότι διασφάλισε την επιλογή των πλέον βιώσιμων στρατηγικών κατευθύνσεων για την τουριστική Κύπρο.
[scribd id=98003663 key=key-2geymt0pe7mt3ah7dhb8 mode=list]
http://exomatiakaivlepo.blogspot.gr/2012/06/blog-post_435.html