Το βαμβάκι, η ενέργεια, ο μηχανολογικός εξοπλισμός, καθώς και τα κοσμήματα και ο χρυσός διεκδικούν υψηλές θέσεις κατάταξης και μερίδια στη διεθνή αγορά. Σε σχέση μάλιστα με το περσυνό τρίμηνο, φέτος έχουν καταγραφεί 1515 νέες είσοδοι εξαγώγιμων ελληνικών προϊόντων, που αφορούν κυρίως προϊόντα μηχανολογικού εξοπλισμού, δομικά υλικά, κοσμημάτων και πολύτιμων μετάλλων, όπως ο χρυσός, καθώς και είδη οικιακής χρήσης.
Από πλευράς κλάδων παραγωγής, επιβεβαιώνεται η πρωτοκαθεδρία των προϊόντων καυσίμων και ενέργειας, αποσπώντας μερίδιο 34,6% του συνόλου, ακολουθούμενα από τα δομικά υλικά, με ποσοστό 12,15% και από τα τρόφιμα-ποτά με ποσοστό 11,03%. Την πεντάδα συμπληρώνουν τα μηχανήματα-μηχανολογικός εξοπλισμός (5,76%) και τα φάρμακα-καλλυντικά (4%).
Χώρες που εξάγουμε
Οι χώρες της Αφρικής, και κυρίως της Βόρειας Αφρικής, καθώς και οι Εφοδιασμοί Πλοίων, η Β. Αμερική, η Ινδία και η Κίνα εμφανίζουν σημαντική δυναμική απορρόφησης ελληνικών προϊόντων, υπερκεράζοντας τη μείωση των εξαγωγών από τις χώρες της ΕΕ.
Οι κυριότερες αγορές προορισμού των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων, είναι η Ιταλία, η οποία διατηρεί την πρωτιά που κατέκτησε το 2011, ενώ πλέον η Γερμανία έχει υποχωρήσει στην 3η θέση, πίσω από τους Εφοδιασμούς Πλοίων. Αξιοσημείωτες είναι και οι εντυπωσιακές επιδόσεις που καταγράφουν οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Σαουδική Αραβία, την Κίνα και το Ισραήλ.
Στην κατάταξη των 100 πρώτων αγορών προορισμού για τα ελληνικά προϊόντα καταγράφονται 11 νέες είσοδοι χωρών: Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού, Μπενίν, Μαλαισία, Χιλή, Βιετνάμ, Περού, Σρι Λάνκα, Μαυριτανία, Ομάν και Κολομβία.
«Οι χώρες της Βόρειας Αφρικής μπορούν να αποτελέσουν τα Νέα Βαλκάνια για ελληνικές επενδύσεις και ενισχυμένες εμπορικές σχέσεις, ενώ αλματώδεις αύξηση Εφοδιασμών Πλοίων ενισχύουν την πάγια θέση του ΠΣΕ για διασύνδεση των εξαγωγών με τους διεθνοποιημένους κλάδους της οικονομίας, όπως ο τουρισμός και η ναυτιλία. Αποτελούν άμεσες προτεραιότητες, τόσο σε επίπεδο Επίσημης Πολιτείας, όσο και του συνόλου των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας, ως εθνικό ζητούμενο, η τόνωση ρευστότητας των εξαγωγικών επιχειρήσεων και η εδραίωση σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, προκειμένου να αξιοποιηθούν ευνοϊκές συγκυρίες, αλλά κυρίως να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των εμπορικών εταίρων προς την Ελλάδα», δήλωσε η πρόεδρος του Συνδέσμου, κ. Σακελλαρίδη