Σας δημοσιεύω την απάντηση που πήρα από το ΥΠΟΙΚ σχετικά με το ΕΕΤΗΔΕ.
Επίσης, κατέληξα στο συμπέρασμα, πως αυτά που πληρώνουμε στον λογαριασμό της ΔΕΗ για δίκτυο μεταφοράς, διανομής και κοινής ωφέλειας, είναι για εργολάβους που συνεργάζονται με την ΔΕΗ. Δεν μπορεί κανείς πλέον να μου πει, πως η κιλοβατώρα είναι 0,60 ή 080. Είναι 1,60 και βάλε ανάλογα με το ποσό πληρωμής και χρεώνεται δύο φορές, δηλαδή στο έναντι και στον εξοφλητικό.
Σε απάντηση που πήρα από εισαγγελέα υπηρεσίας σε προφορική αναφορά μου σε αυτήν, ήταν, πως δεν βρίσκει κάποιο ποινικό σημείο για να επέμβει. Ενημερωτικά, σχετικά με κρατήσεις που δεν έγιναν από δημόσια υπηρεσία σε μισθούς, και πάλι δεν βρήκε ποινικό
στοιχείο, αν και είμαι σίγουρος στην ανάλυσή μου, πως κατάλαβε πολύ καλά το ποινικό μέρος. Σε ερώτησή μου τέλος, για το ποιός μπορεί να μας προσφέρει προστασία, μου απάντησε, το ίδιο το κράτος, δηλαδή , η κυβέρνηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Αθήνα 23 Μαϊου 2012
Αρ.Πρωτ: Δ13 ΦΜΑΠ 1081125 ΕΞ 2012
ΠΡΟΣ: Π. Ε.
ΘΕΜΑ: “Έκτακτο Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.)
ΣΧΕΤΙΚΑ: Το από 02-01-2012 έγγραφό σας.
Σε απάντηση τουανωτέρου εγγράφου σας, σχετικά με το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε., σας γνωρίζουμε τα εξής:
Προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι για το 2011 και το 2012 και με κριτήριο την καθολικότητα, την αναλογικότητα και την προσφορότητα (δηλαδή τη δυνατότητα ταχείας είσπραξης των σχετικών εσόδων) επιλέχθηκε η επιβολή ειδικού τέλους στα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με οικιστική ή εμπορική χρήση. Για την επίτευξη των εν λόγω στόχων είναι απαραίτητο να εισπραχθούν τα έσοδα που είχαν αρχικά προϋλολογιστεί με βάση τα στοιχεία που λογίστηκε το ΤΑΠ, όπως αυτά είχαν καταχωρηθεί στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ κατά την 17-09-2011.
Με γνώρισμα τα παραπάνω, στην παρ. 2 του άρθρου 53 του
Ν. 4021/2011 (218 Α’) ορίζεται ότι για τον υπολογισμό του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) λαμβάνεται υπόψη το εμβαδό της δομημένης επιφάνειας, το ύψος της τιμής ζώνης και η παλαιότητα του ακινήτου, όπως αυτά αναγράφονται στο λογαριασμό της ΔΕΗ ή των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος με βάση τα οποία λογίστηκε κατά τη 17-09-2011 το τέλος ακίνητης περιουσίας της παρ.1 του άρθρου 24 του Ν. 2130/1993. Επιπλέον εισάγεται συντελεστής προσαύξησης στα νεόδμητα ακίνητα της τελευταίας 25ετίας και ορίζονται 10 συντελεστές, εκ των οποίων ο χαμηλότερος προσδιορίζεται στα 3 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Ο συντελεστής 0,5 ευρώ/τ.μ. ισχύει μόνο για πολύτεκνους και ανάπηρους κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο νόμο και μάλιστα μόνο γιαένα ακίνητο που ιδιοκατοικείται.
Επιπλέον, στην παρ.11 του άρθρου 53 του Ν. 4021/2011, όπως τροποποιήθηκε με την από 16-12-2011 πράξη νομοθετικού περιεχομένου (ΦΕΚ 262 Α’/2011) η οποία κυρώθηκε με τις διατάξεις του πρώτου άρθρου του Ν. 4047/2012 (ΦΕΚ 31Α’/2012), ορίζονται οι προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις οποίες, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. μπορεί, εκτός από αναστολή διακοπής του ρεύματος, να αποφασίσει είτε την καταβολή του τέλους σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες δόσεις είτε και τον περιορισμό του τέλους μέχρι του ύψους που κρίνεται αναγκαίο, ώστε ο υπόχρεος να μπορεί να ανταποκριθεί στην καταβολή του χωρίς να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η διαβίωση του ίδιου ή των προσώπων που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν φορολογικά.
Για την περίπτωση δε που το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. παραμένει απλήρωτο μέχρι σήμερα, σας ενημερώνουμε, ότι στην παρ. 11 του άρθρου 53 του Ν. 4021/2011 ορίζεται ότι, αν δεν καταβληθεί το τέλος, η ΔΕΗ και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, μετά την παρέλευση τεσσάρων (4) μηνών από την ημερομηνία λήξης πληρωμής της πρώτης δόσης του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε., αφού δηλωθούν σε αυτούς τα στοιχεία του κύριου ή επικαρπωτή του ακινήτου, διαγράφουν τους υπόχρεους καταναλωτές ως προς το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε., αποστέλλουν κατάσταση στη Γ.ΓΠ.Σ. και μέσω αυτής βεβαιώνεται το οφειλόμενο τέλος και οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ. μεριμνούν για την είσπραξη του τέλους αυτού σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Επομένως, μετά την εν στενή έννοια βεβαίωση του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., κατά τα ανωτέρω, είναι δυνατό να αιτηθεί ο κάθε υπόχρεος, σύμφωνα με όσο ορίζονται στις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε., την πληρωμή του τέλους με δόσεις.
Τέλος ως προς τους ισχυρισμούς που αφορούν το γεγονός ότι το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. εισπράτεται από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος επισημαίνουμε ότι η ΔΕΗ κλπ, ως τρίτοι, δεν επιβάλλουν φόρο αλλά, βάσει ρητής διάταξης τυπικού νόμου, ορίζονται ως όργανα μέσω των οποίων εισπράττεται το προβλεπόμενο και καθοριζόμενο από το νόμο τέλος. Τα στοιχεία βάσει των οποίων προκύπτει ο νόμιμος τίτλος δεν καθορίζονται από τη ΔΕΗ και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά έχουν ήδη προσδιοριστεί από Δημόσιες Υπηρεσίες (Δήμους κλπ), βάσει ρητών και ειδικών διατάξεων νόμιμα. Δεν αποκλείεται από το Σύνταγμα νομοθετική ρύθμιση βάσει της οποίας ανατίθεται και σε τρίτους, μη ασκούντες ευθέως δημόσια εξουσία, η είσπραξη φόρων, πολλώ δε μάλλον στην παρούσα περίπτωση που στη ΔΕΗ και στους εναλλακτικούς προμηθευτές έχει ανατεθεί με νόμο η άσκηση δημόσιας υπηρεσίας και κοινωφελούς έργου έναντι αμοιβής, ήτοι η παροχή ηλεκτρικής κλπ ενέργειας στους πολίτες.
Σύμφωνα δε με το άρθρο 2 του Κ.Ε.Δ.Ε., μπορεί να ανατίθεται σε τρίτους η είσπραξη και όχι η αναγκαστική είσπραξη δημοσίων εσόδων. Σκοπός δε είναι η διευκόλυνση των πολιτών και της εισπρακτικής διαδικασίας, ενώ οι τρίτοι προσφέρουν εισπρακτικές υπηρεσίες και δεν ασκούν δημόσια εξουσία.
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας.