Έφυγε απο τη ζωη μια σπουδαία ηθοποιος, μια ξεχωριστή γυναίκα, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την τελευταία της πνοή άφησε η αγαπημένη ηθοποιός Δέσποινα Στυλιανοπούλου.

Και φυσικά με τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο την αποχαιρέτησε η Finos Film:

«Αντίο λέμε σήμερα στην αγαπημένη Δέσποινα Στυλιανοπούλου που έφυγε λίγο πριν κλείσει τα 92 της χρόνια. Ξεχώριζε πάντα για το μπρίο, την σπιρτάδα και την τσαχπινιά της, με χαρακτηριστικό ρόλο αυτόν της υπηρέτριας που ξεστόμιζε «μαργαριτάρια». Σκόρπισε απλόχερα το γέλιο και αγαπήθηκε από το κοινό όσο λίγοι ηθοποιοί. Έτσι όπως της άξιζε. Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά της».

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΤΥΛΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ (1932-2024)

“…και τώρα άντε γεια σας, κι αύριο την ίδια ώρα, όλοι στα ραδιόφωνά σας κι ως τότενες, γεια και χαρά σας, και το Δεσποινάκι στα όνειρά σας…Αμή…η…η”… Ετσι έκλεινε επί 14 χρόνια το ραδιοφωνικό της πεντάλεπτο “Η πυργοδέσποινα της κουζίνας” σε κείμενα Μίμη Τραιφόρου η πολυαγαπημένη Δέσποινα Στυλιανοπούλου …Κάπως έτσι μας αποχαιρέτησε και σήμερα το Δεσποινάκι κι έφυγε για πάντα .
Γεννήθηκε στη Μεσσήνη και σπούδασε φωνητική στο Ελληνικό Ωδείο και υποκριτική στη Δραματική Σχολή Δημήτρη Ροντήρη, απ’ την οποία και αποφοίτησε το 1959. Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε με το Πειραϊκό Θέατρο του Δημήτρη Ροντήρη στην τραγωδία «Ηλέκτρα».Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στον κινηματογράφο έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 1961 στην πολεμική ταινία της Έλλης Νεζερίτη «Ο Ξένος της Νύχτας». Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε σε ένα μικρό ρόλο και στην ταινία «Η Αλίκη στο Ναυτικό» του Αλέκου Σακελλάριου.
Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου αν και έλαβε μέρος σε αρκετά δράματα καθιερώθηκε στη κωμωδία και έγινε πολύ δημοφιλής στον ρόλο της επαρχιώτισσας υπηρέτριας η οποία έκανε συνεχώς γλωσσικά λάθη. Την βλέπαμε συχνά ως επαρχιώτισσα οικιακή βοηθό κάποιου πλούσιου αφεντικού, στου οποίου τη ζωή επενέβαινε σαρωτικά και καθοριστικά ενίοτε, ενώ οι αστείες ατάκες της, τα γλωσσικά λάθη της, οι χιουμοριστικοί μορφασμοί της και οι χαρακτηριστικές κινήσεις της άφησαν εποχή. Με την ίδια ευκολία, ωστόσο, που προκαλούσε το γέλιο, μπορούσε να συγκινήσει τους θεατές. Ήταν το λαϊκό, δυναμικό κορίτσι που στηριζόταν πάντα στις δυνάμεις του, δούλευε σκληρά και δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του αλλά διέθετε, ταυτόχρονα, ευαισθησία και μια καρδιά μάλαμα. Γι’ αυτό εξάλλου και υπήρξε περιζήτητη. Δεν είναι τυχαίο ότι το 1967 συμμετείχε σε 12 διαφορετικές ταινίες γι΄ αυτό και η χρονιά εκείνη έμεινε στην ιστορία ως «έτος Στυλιανοπούλου»
Από το 1973, η Δέσποινα Στυλιανοπούλου υπήρξε πολλές φορές θιασάρχης στο θέατρο «Αυλαία» του Πειραιά αξιοποιώντας τη μεγάλη επιτυχία στον κινηματογράφο. Το έτος 1967, σε πολλούς καλλιτεχνικούς κύκλους θεωρήθηκε «Έτος Στυλιανοπούλου», επειδή η ηθοποιός είχε συμμετάσχει σε 12 διαφορετικές ταινίες μέσα στον ίδιο χρόνο. Έχει εκδοθεί η αυτοβιογραφία της με τον τίτλο “Ηθοποιός Αμέσου Δράσεως “από τις εκδόσεις Τετράγωνο.
Στην τηλεόραση η τελευταία εμφάνιση της Δέσποινας Στυλιανοπούλου ήταν στην σειρά του Mega «7 θανάσιμες πεθερές» και συγκεκριμένα στο επεισόδιο με τίτλο «Η Σμυρνιά πεθερά».
Η πρώτη εμφάνιση της στην τηλεόραση ήταν το 1974 στην ΕΙΡΤ στην θρυλική σειρά «Λούνα Πάρκ», εν συνεχεία το 1975 συμμετείχε στη «Βασίλισσα Αμαλία». Το 1983 συμμετείχε στην ΕΡΤ, στο «Ιστορία γραμμένη με νότες». Το 1993 την βρήκε στην ΕΤ2 και στους «Νυχτερινούς Ακροβάτες».
Το 2003 έκανε έναν ακόμα κωμικό ρόλο και πρόσφερε μοναδικές ατάκες και γέλιο μέσα από την συχνότητα του Mega και την σειρά «H Νταντά».Το 2004, μέσα από την συχνότητα του Alter, εμφανίστηκε στην σειρά «Χήρες club».
Το 2007 ήταν το έτος που η Δέσποινα Στυλιανοπούλου συμμετείχε για τελευταία φορά σε σειρές στην τηλεόραση. Συγκεκριμένα, συμμετείχε στην σειρές της ΕΡΤ1 «Τα χρυσά κορίτσια», στου Mega «Αν υπήρχες θα σε χώριζα» και επίσης στου Mega «7 Θανάσιμες πεθερές»
Το 2014 σε συν/ξη της είχε δηλώσει «Είμαι μισό αιώνα σε αυτή τη δουλειά, κάνοντας παράλληλα θέατρο, κινηματογράφο, ραδιόφωνο. Για να καταλάβεις, το 1967 γύρισα 12 ταινίες ταυτόχρονα. Θυμάμαι, πήγαινα το πρωί στο πλατό που γυρνούσαμε τον “Εξυπνάκια” και στη συνέχεια στο διπλανό στούντιο, όπου με περίμεναν για την “Αρχόντισσα της κουζίνας”. Για σχεδόν μία εικοσαετία, από τότε που ξεκίνησα, είναι ζήτημα αν κοιμόμουν τρεις ώρες την ημέρα. Βλέπω καμιά φορά σκηνές από ταινίες, όπου είχα να κοιμηθώ τρία μερόνυχτα. Ο ύπνος μου, πολλές φορές, ήταν στη διαδρομή που έκανα από το σπίτι μου, που βρισκόταν στη Χαριλάου Τρικούπη, μέχρι το στούντιο Άλφα στα Μελίσσια -εκεί όπου γίνονταν τα γυρίσματα- και το βραδινό μου ήταν μόνο ένα πορτοκάλι. Ακόμη και στο δρόμο έχει χρειαστεί να αλλάξω ρούχα, για να προλάβω να είμαι έτοιμη για το θέατρο. Μόλις τέλειωνα την απογευματινή παράσταση, πήγαινα στο Πλακιωτικό σαλόνι, όπου παρουσίαζα το νούμερό μου στα περίφημα “ματινέ”, που έρχονταν οι κυρίες και έπιναν το τσάι τους. Στη συνέχεια, επέστρεφα στο θέατρο, για τη βραδινή παράσταση και μετά τραγουδούσα σε αναψυκτήρια. Εκτός όλων αυτών, κάθε Παρασκευή πήγαινα στο ραδιόφωνο και ηχογραφούσα την “Πυργοδέσποινα της Κουζίνας”, ένα ραδιοφωνικό πεντάλεπτο με κείμενα του αξέχαστου Μίμη Τραϊφόρου. Αν έβγαλα χρήματα από τη δουλειά μου; Τότε νεαρέ μου, εμείς δεν δουλεύαμε για τα χρήματα! Μην κοιτάς δυο τρεις εξαιρέσεις. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί παίρναμε ένα μεροκαματάκι, αλλά ήμασταν ευχαριστημένοι. Οι απολαβές μας ήταν η επιτυχία, το χειροκρότημα και η αγάπη του κόσμου. Και, ό,τι βγάζαμε, τα δίναμε για να αγοράσουμε το φορεματάκι που θα φορούσαμε στην επόμενη ταινία ή ένα ζευγάρι παπούτσια για τον επόμενο ρόλο που θα παίζαμε στο θέατρο».
Σύζυγός της υπήρξε ο τραγουδιστής Πέτρος Μήλας (παντρεύτηκαν το 1976 και το 1977 χώρισαν) και αργότερα είχε μακροχρόνιο δεσμό με τον παραγωγό Κώστα Καραγιάννη.Η κηδεία της Δέσποινας Στυλιανοπούλου θα γίνει την Τετάρτη 12 Ιουνίου στο Α’ Κοιμητήριο Αθηνών.
Φιλμογραφία
Ο ξένος της νύχτας (1960)[Αγνή]
Ο παληκαράς (1961) [Λεονόρα]
Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961)[φίλη Αλίκης]
Κορόιδο γαμπρέ (1962) [Ματίνα]
Μην ερωτεύεσαι το Σάββατο (1962)
Γαμπρός για κλάματα (1962)
Η μεγάλη θυσία (1962)
Το ταξίδι (1962) [(γειτόνισσα)]
Αν έχεις τύχη… (1964) [(υπάλληλος)]
Ο πολύτεκνος (1964)
Κόσμος και κοσμάκης (1964) [Ασημίνα]
Ένας μεγάλος έρωτας (1964)
Τα δίδυμα (1964) [Αννούλα]
Ανεμοστρόβιλος (1964) [Καίτη Γιαννακά]
Τα δίδυμα (1964) [Αννούλα]
Το βλακόμουτρο (1965)
Το φυλαχτό της μάνας (1965) [Αλίκη]
Εισπράκτωρ 007 (1966) [Βαγγελιώ]
Προξενήτρα πράκτωρ 017 (1966)
Λουίζα (1966)[Κατερίνα]
Ο εξυπνάκιας (1966) [Φανή]
Η αρτίστα (1966) [Σταυρούλα]
Το χρήμα ήταν βρώμικο (1967) [η σύζυγος του Γιάννη]
Αχ! Αυτή η γυναίκα μου (1967) [χήρα Μιλτιάδη]
Δημήτρη μου Δημήτρη μου (1967) [Μαργαρίτα]
Η παιχνιδιάρα (1967) [Ευδοξία «Οξεία» Σκορδαλού]
Ο γαμπρός μου ο προικοθήρας (1967) [Ουρανία Χρυσού]
Ο γεροντοκόρος (1967) [Δέσποινα]
Ουδείς αναμάρτητος (1967)
Πατέρα κάτσε φρόνιμα (1967) [Δήμητρα Καραστεφάνου]
Το πιο λαμπρό αστέρι (1967) [Ουρανία]
Χαρτορίχτρα (1967) [Φρόσω]
Σαπίλα και αριστοκρατία (1967) [Ντέπυ]
Η γόησσα (1967)
Η αγάπη μας (1968) [Χριστίνα]
Η θυρωρίνα (1968)
Καπετάν φάντης μπαστούνι (1968) [καλλιτέχνις νυχτερινού κέντρου]
Ο πεθερόπληκτος (1968) [Σουλτάνα]
Ο γίγας της Κυψέλης (1968) [Ζαμπέτα]
Ο τρελός τάχει 400 (1968) [Ασημίνα]
Το κορίτσι του λούνα παρκ (1968) [Σοφία]
Η αρχόντισσα της κουζίνας (1969) [Ασημίνα]
3 τρελοί για δέσιμο (1969) [Ευανθία Αντζουλάτου]
Ξύπνα καημένε Περικλή (1969)
Το αφεντικό μου ήταν κορόιδο (1969) [Μελπομενη]
Ένας μάγκας στα σαλόνια (1969) [Κατερίνα Μαριόλη]
Ο γίγας της Κυψέλης (1969) [Ζαμπέτα Ζαμπετάκου]
Ο μπλοφατζής (1969) [Κλειώ]
Ο τζαναμπέτης (1969) [Λόλα Ντούκουνα]
Η ταξιτζού (1970) [Δέσποινα]
Ο νάνος και οι επτά Χιονάτες (1970) [Ζωή]
Φουκαράδες και λεφτάδες (1970) [Μαρία]
Ένα αγόρι… αλλοιώτικο απ’ τ’ άλλα (1971) [Μαρίνα Βαρδαλιά]
Η εφοπλιστίνα (1971) [Δέσποινα Καρανίκα]
Απ’ τ’ αλώνια στα σαλόνια (1972) [Μαγδάλω]
Δουλικό αμέσου δράσεως (1972) [Δέσποινα]
Η προεδρίνα (1972) [Δέσποινα Καρούμπα]
Μονά… ζυγά δικά μου… (1979) [Δέσποινα]
Πέστα χρυσόστομε (1983) [Στάσα] https://greekactor.blogspot.com

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ