Πάρε κόσμε, εδώ τα καλά λιμάνια!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στην τελική ευθεία η έναρξη των διαγωνισμών για την πώληση λιμανιών στρατηγικής σημασίας – Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Καβάλα σε πρώτη φάση, Βόλος Πάτρα, Κέρκυρα, Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο σε δεύτερη φάση!

ΤΟ «ΠΡΑΣΙΝΟ φῶς» γιά τήν ἔναρξη τῶν διαγωνισμῶν γιά τήν ἀξιοποίηση τῶν περιφερειακῶν λιμένων τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως, Ἡγουμενίτσης καί Καβάλας ἀναμένεται νά δώσει τό διοικητικό συμβούλιο τοῦ ΤΑΙΠΕΔ. Τά λιμάνια τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως καί τῆς Ἡγουμενίτσης θά ἀξιοποιηθοῦν μέσω τῆς πωλήσεως πλειοψηφικοῦ ποσοστοῦ μετοχῶν, ἐνῶ τό λιμάνι τῆς Καβάλας μέσω τῆς παραχωρήσεως δραστηριοτήτων. Σέ δεύτερο στάδιο θά ἀκολουθήσουν, τό 2021, οἱ λιμένες τοῦ Βόλου, τῶν Πατρῶν, τῆς Kερκύρας, τῆς Ἐλευσῖνος, τῆς Pαφήνας ἀλλά καί τοῦ Λαυρίου, γιά τά ὁποῖα ἤδη ἔχει ἀρχίσει νά γίνεται κάποια προετοιμασία.
Οἱ πληροφορίες συγκλίνουν ὅτι ὑπάρχει μία ἔντονη κινητικότης καί ἐνδιαφέρον τόσο ἀπό τούς Ἀμερικανούς, εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ κυρίως τήν Aλεξανδρούπολη, ἀλλά καί ἀπό Ἄραβες, Kινέζους, Ἰάπωνες, Ἰταλούς καί Γερμανούς. Βέβαιη θεωρεῖται ἡ ἐμπλοκή καί ἑλληνικῶν συμφερόντων, πού ποντάρουν εὐρύτερα κυρίως στήν ἀκριτική περιοχή.
Ἡ σημασία τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως εἶναι πολύπλευρη τόσο σέ γεωπολιτικό ἐπίπεδο –λόγω ἐνεργειακῶν «διαδρόμων»– ὅσο καί σέ οἰκονομικό, ὡς νέος ἐμπορευματικός πόλος, μέ τήν προοπτική καί τοῦ Sea2Sea πού θά «κτίσει» μιά γέφυρα ἐπικοινωνίας μέ τίς χῶρες τῆς M. Θάλασσας, παρακάμπτοντας τά Στενά τοῦ Bοσπόρου.
Στά ἐνεργειακά τό λιμάνι τῆς Ἀλεξανδρουπόλεως γειτνιάζει μέ τόν Διαδριατικό Ἀγωγό Φυσικοῦ Ἀερίου (TAP) καί τήν ὅδευση τοῦ καθέτου συνδετηρίου ἀγωγοῦ Ἑλλάδος – Βουλγαρίας.
Παραλλήλως, ἀποτελεῖ τό ἐπίκεντρο τῶν σχεδίων γιά τίς εἰσαγωγές ὑγροποιημένου φυσικοῦ ἀερίου στήν Βαλκανική, μέσω τῆς προωθουμένης κατασκευῆς πλωτοῦ σταθμοῦ ἀεριοποιήσεως ὑγροποιημένου φυσικοῦ ἀερίου ἀπό ἀμερικανικά καί ἑλληνικά ἐπιχειρηματικά συμφέροντα.
Tό ἀμερικανικό ἐνδιαφέρον εἶναι δεδομένο καί ἔχει προαγγελθεῖ πολλές φορές ἀπό τόν Ἀμερικανό πρέσβυ Tζέφφρυ Πάυατ. Στόχος τῶν Ἀμερικανῶν εἶναι νά δημιουργήσουν τό «ἀντίδοτο» στόν OΛΠ καί στόν OΛΘ. Συμφώνως πρός τίς προβλέψεις τῶν συμβούλων τοῦ ΤΑΙΠΕΔ, ἡ Ἀλεξανδρούπολις μπορεῖ νά φέρει ἐτήσια ἔσοδα ἀπό 5 ἕως καί 20 ἑκατομμύρια εὐρώ ἐτησίως σέ βάθος χρόνου ἀναλόγως πρός τό ἐάν θά ὑλοποιηθεῖ ἡ προοπτική λειτουργία τοῦ ὡς ἐνεργειακοῦ κόμβου.
Σημαντική εἶναι καί ἡ γεωστρατηγική θέσις τοῦ λιμένος Καβάλας ἀλλά καί ἡ ἐγγύτης του μέ τούς ὑπάρχοντες καί ὑπό κατασκευήν ἀγωγούς φυσικοῦ ἀερίου, γεγονός πού ἀναμένεται νά συγκεντρώσει ἔντονο ἐνδιαφέρον Ἑλλήνων καί ξένων ὑποψηφίων ἐπενδυτῶν.
Στόν λιμένα τῆς Καβάλας διακινοῦνται κυρίως μάρμαρα, λιπάσματα, ξυλεία, σιδηροεξοπλισμός κ.ἄ. πού κατευθύνονται καί προέρχονται πρός καί ἀπό βαλκανικές χῶρες καί κυρίως τήν Ρουμανία καί τήν Βουλγαρία. Ὁ ἐμπορικός λιμήν «Φίλιππος Β΄» τῆς Καβάλας, πού θά παραχωρηθεῖ πρός χρήση, ἔχει ἔκταση 172 στρέμματα καί μῆκος κρηπιδώματος 1.500 μέτρων.
Ἀπό τό λιμάνι τῆς Ἡγουμενίτσης διακινοῦνται περί τά 2,5 ἑκατομμύρια ἐπιβάτες καί περίπου 250.000 φορτηγά μέ κύριες συνδέσεις τά ἰταλικά λιμάνια τῶν Μπάρι, Μπρίντιζι, Ἀνκόνα καί Βενετίας. Ὁ Ὀργανισμός Λιμένος Ἡγουμενίτσης ἔχει σχεδόν ἀποκλειστικές δραστηριότητες τήν ἐπιβατηγό ναυτιλία καί τήν κρουαζιέρα. Ἐλέγχει ὅμως καί τρεῖς γειτνιάζουσες μαρίνες. Ὁ ἰταλικός ὅμιλος Grimaldi ἔχει ἐκδηλώσει ἐνδιαφέρον γιά τήν δραστηριότητα πού ἀφορᾶ τίς γραμμές τῆς Ἰταλίας, καθώς εἶναι ἕνα ἀπό τά βασικά λιμάνια πού χρησιμοποιεῖ. Παραμένει ἄγνωστο, ὅμως, κατά πόσον θά ἤθελε νά ἀναλάβει καί τήν κρουαζιέρα ἤ τίς μαρίνες.
εφημερίδα «ΕΣΤΙΑ»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ