Η Κομισιόν δίνει “πράσινο φως” για την κρατική βοήθεια προς την αεροπορική εταιρεία. Αισθητή μείωση των αρχικών δεσμεύσεων που θα πρέπει να εφαρμόσει η Lufthansa. Συμφώνησε το ΔΣ, έκτακτη ΓΣ των μετόχων.
Το ΔΣ της Lufthansa συμφώνησε σήμερα τα χαράματα με το συμβιβασμό που επιτεύχθηκε ανάμεσα στη γερμανική κυβέρνηση και την Κομισιόν, προκειμένου να επιτραπεί στην αεροπορική εταιρεία να λάβει κρατική βοήθεια. Η Lufthansa δεσμεύεται προς όφελος μιας άλλης αεροπορικής εταιρείας να σταθμεύσει 4 αεροσκάφη λιγότερα στη Φρανκφούρτη και άλλα 4 στο Μόναχο.
Κατά αυτόν τον τρόπο η Lufthansa παραιτείται από το δικαίωμα προσγείωσης και απογείωσης (Slots) για 24 πτήσεις ημερησίως. Τα δικαιώματα θα εκχωρηθούν με διαδικασίες πλειοδοσίας σε ευρωπαϊκή εταιρεία, η οποία δεν έχει λάβει «ουσιαστική» κρατική βοήθεια λόγω της κρίσης του κορωνοϊού.
Όπως ακόμη αναφέρεται στην ανακοίνωση της Lufthansa, αρχικά η Κομισιόν απαιτούσε ευρύτερες δεσμεύσεις. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες ζητούσε να μειώσει η Lufthansa κατά 20 αεροπλάνα το στόλο της στη Φρανκφούρτη και το Μόναχο. Αυτό θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί από δικαιώματα για τουλάχιστον 60 πτήσεις ημερησίως. Η ευνοϊκή για τη Lufthansa συμφωνία Βρυξελλών-Βερολίνου επιτεύχθηκε μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις.
Διελκυστίνδα με Κοσιόν
Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης ήταν να περιορίσει στο ελάχιστο τις δεσμεύσεις για τη Lufthansa. Από την άλλη πλευρά η Κομισιόν υποχρεούται να εξετάσει, πριν δώσει το πράσινο φως για κρατική βοήθεια άνω των 250 εκ. ευρώ προς επιχειρήσεις που κατέχουν δεσπόζουσα θέση σε μια εθνική αγορά, αν παραβιάζονται ευρωπαϊκοί κανόνες ανταγωνισμού. Σε περίπτωση που σχηματίσει αυτή την άποψη απαιτεί, όπως στην υπόθεση της Lufthansa, την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων. Το εύρος τους είναι διαπραγματεύσιμο.
Στην περίπτωση της Lufthansa η διελκυστίνδα Βρυξελλών-Βερολίνου έληξε με ανώδυνες απώλειες για την αεροπορική εταιρεία.
Αναμένεται ότι την επόμενη εβδομάδα πρώτα το Εποπτικό Συμβούλιο της εταιρείας και στη συνέχεια έκτακτη ΓΣ των μετόχων θα εγκρίνουν την κρατική βοήθεια ύψους 9 δις ευρώ αλλά και την αγορά του 20% των μετοχών από το γερμανικό κράτος, όπως και του 5% συν μια μετοχή σε μορφή ομολόγων που θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να μετατραπούν σε μετοχές. Με αυτό τον τρόπο το γερμανικό δημόσιο διασφαλίζει τη δεσμεύουσα μειοψηφία προκείμενου να αποτρέψει την εξαγορά της Lufthansa από «μη επιθυμητούς» επενδυτές.
Παναγιώτης Κουπαράνης, Βερολίνο
DW