COVID-19: Η ψηφιακή διακυβέρνηση ανάχωμα στη διασπορά του

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των συναλλαγών των Ελλήνων πολιτών με το Δημόσιο ενεργοποιεί η κυβέρνηση. Στόχος είναι, μέσω της απομακρυσμένης εξυπηρέτησης του κοινού, να περιοριστούν οι τρόποι διασποράς του ιού στη χώρα.

Στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, με γνώμονα την προστασία πολιτών και εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες, από σήμερα (Δευτέρα 16.03.2020) αλλάζει ο τρόπος επικοινωνίας και συναλλαγής με ΔΟΥ, ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και Τελωνεία.
Σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), κ. Γιώργου Πιτσιλή, η προσέλευση του κοινού περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο. Οι συναλλασσόμενοι θα διατυπώνουν τα αιτήματά τους τηλεφωνικά ή μέσω email. Στη δεύτερη περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο συναλλασσόμενος να αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο). Ο ειδικός κατάλογος ηλεκτρονικών διευθύνσεων και τηλεφώνων εξυπηρέτησης του κοινού, κατά την περίοδο των εκτάκτων μέτρων λόγω κορωνοϊού, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.
Περαιτέρω, όλα τα έγγραφα, που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, θα τους αποστέλλονται μέσω email και θα πρέπει να έχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου υπαλλήλου.
Σε περίπτωση, που δεν είναι εφικτό ο ενδιαφερόμενος να εξυπηρετηθεί εξ αποστάσεως, αλλά πρέπει να επισκεφθεί την υπηρεσία, αυτό θα γίνεται μόνο μέσω ραντεβού. Το δε αίτημα για ραντεβού διατυπώνεται μέσω email ή τηλεφώνου.
Συναλλαγές
Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, κατά την είσοδο των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες, θα υπάρχει υπάλληλος, που θα υποδέχεται τους συναλλασσόμενους, θα ελέγχει αν όντως έχουν κλείσει ραντεβού, και θα τους κατευθύνει σχετικά, ώστε να είναι ελεγχόμενη η αναμονή και η είσοδος τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση, πραγματοποιούνται οι αναγκαίες προσαρμογές των χώρων για την υποδοχή, αναμονή και εξυπηρέτηση των πολιτών.
Επίσης, απαγορεύεται η είσοδος στον χώρο των Τελωνείων σε κοινό και εκτελωνιστές και αξιοποιούνται πλήρως οι παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Σε περιπτώσεις, που πρέπει να γίνει φυσικός έλεγχος, καθώς και όπου απαιτείται φυσική παρουσία συναλλασσόμενου, θα γίνεται εκτός τελωνειακού καταστήματος, αφού ληφθούν τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προφύλαξης, πριν και μετά τη συναλλαγή.
Τα ΚΕΠ
Στο μεταξύ, σε συνέχεια της λήψης κατεπειγόντων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών υλοποιούν έκτακτα μέτρα σχετικά με τη λειτουργία των ΚΕΠ. Συγκεκριμένα, από σήμερα Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020 και μέχρι νεωτέρας, τα ΚΕΠ θα λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, με ωράριο 7.30 πμ έως 15.00 μμ.
Η προσέλευση των πολιτών θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις και ο συνωστισμός και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα αναγκαία αιτήματα των πολιτών.
Επιπλέον, θα αναρτηθούν στην είσοδο των καταστημάτων ΚΕΠ και στις ιστοσελίδες των Δήμων τα τηλέφωνα επικοινωνίας μέσω των οποίων μπορούν να καλούν οι πολίτες για ραντεβού ή πληροφορίες. Οι διευθυντές έχουν την ευθύνη της χρονικής ιεράρχησης για τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτημάτων.
Επίσης, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την εισαγωγή περαιτέρω ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην πύλη “ΕΡΜΗΣ” (ermis.gov.gr), με στόχο την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών και τη μείωση προσέλευσής τους στα ΚΕΠ.
e-ΕΦΚΑ
Στο μεταξύ, το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του κορωνοϊού, αλλάζει ριζικά τον τρόπο εξυπηρέτησης στους δύο μεγαλύτερους κοινωνικούς βραχίονες του κράτους, τον e-ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ. Ειδικότερα, ο e-ΕΦΚΑ και ο ΟΑΕΔ προχωρούν σε ανασχεδιασμό του τρόπου εξυπηρέτησης των πολιτών, δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχουν στις ιστοσελίδες τους www.efka.gov.gr και www.oaed.gr αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, αναστέλλουν τη συναλλαγή με φυσική παρουσία για όλες τις υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά και εισάγουν την εξυπηρέτηση του κοινού με φυσική παρουσία μόνο κατόπιν ραντεβού.
Οι υφιστάμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ καθίστανται, πλέον, υποχρεωτικές για όλους τους συναλλασσόμενους. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ, που καθίστανται πλέον υποχρεωτικές είναι οι εξής: η εκτύπωση βεβαιώσεων ΑΜΚΑ, η χορήγηση πληροφοριών για την ύπαρξη ή μη ασφαλιστικής ικανότητας, οι καταβολές καθυστερούμενων οφειλών ή δόσεων ρυθμίσεων, η καταχώρηση ανανέωσης άδειας διαμονής για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας, η έκδοση Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης, η χορήγηση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας, η χορήγηση Βεβαίωσης Προϋπηρεσίας για χρήση μεταξύ άλλων σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, η παροχή πληροφοριών για την πορεία συνταξιοδοτικών αιτημάτων, η υποβολή νέων αιτημάτων κύριας σύνταξης και επικουρικής για το τέως ΕΤΕΑΜ.
sepe

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ