…«για όσους δεν εθελοτυφλούν και δεν πάσχουν από το σύνδρομο της αυτοδικαίωσης, η χάραξη μιας νέας εθνικής στρατηγικής, η επιδίωξη μιας νέας διαπραγματευτικής βάσης, είναι μονόδρομος”…
Μπροστά στις «ξεκάθαρες τουρκικές επιδιώξεις δεν θα πρέπει να δείξουμε νωχέλεια και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δράσουμε συντονισμένα ολόκληρος ο Ελληνισμός, συνειδητοποιώντας ότι το Κυπριακό είναι πρόβλημα πανεθνικό, άρρηκτα συνδεδεμένο με την ασφάλεια όλου του ελληνικού χώρου», τονίζει ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου, Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β’ σε εγκύκλιο του για τα Χριστούγεννα.
Ο ίδιος σημειώνει ότι «Ελλάδα και Κύπρος θα πρέπει να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας, και όντας δύο κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συντονιζόμενοι μπορούμε να πετύχουμε πολλά ενώ ένα νέο ενιαίο αμυντικό δόγμα με την Ελλάδα, παράλληλα προς τις επιδιωκόμενες συνεργασίες με άλλες χώρες της περιοχής, θα ενισχύσει αφάνταστα την άμυνά μας και θα εμψυχώσει τον λαό μας».
Προσθέτει ότι «για όσους δεν εθελοτυφλούν και δεν πάσχουν από το σύνδρομο της αυτοδικαίωσης, η χάραξη μιας νέας εθνικής στρατηγικής, η επιδίωξη μιας νέας διαπραγματευτικής βάσης, είναι μονόδρομος ειδικά από τη στιγμή που η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη πορεία των ‘διακοινοτικών συνομιλιών’ με τις συνεχείς υποχωρήσεις μας και τις συνεχώς προβαλλόμενες νέες τουρκικές αξιώσεις, οδηγεί σταθερά στην τουρκοποίηση του τόπου μας».
Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου σημειώνει ότι «οι κοινές προσπάθειες Ελλάδας και Κύπρου, αλλά και των απανταχού της γης Ελλήνων, πρέπει να ξεκινήσουν με την αταλάντευτη διεκδίκηση και για τον λαό μας των όσων απολαμβάνουν οι άλλοι Ευρωπαίοι και όλος ο ελεύθερος κόσμος: Ελεύθερη διακίνηση, ελεύθερη εγκατάσταση και ελεύθερη απόκτηση περιουσίας σε όλη την πατρίδα μας».
«Κι ακόμα: ένας άνθρωπος μία ψήφος. Είναι αδιανόητο το 18% να επιβάλλεται στο 82% και α παραλύει το Κράτος», επισημαίνει.
Αναφέρει, ακόμη, ότι «παρά τις δυσκολίες και τα συμφέροντα των ισχυρών της γης, καλούμαστε να συνεχίσουμε τον αγώνα μέχρι την απελευθέρωση της πατρίδας μας με την Ιστορία να διαβεβαιώνει για την τελική κατίσχυση του δικαίου και την επικράτηση της δικαιοσύνης, την οποία έφερε στη γη ‘το τεχθέν σήμερον εν Βηθλεέμ νέον παιδίον, ο προ αιώνων Θεός’.
Ειδική μνεία κάνει στην εγκύκλιό του ο Αρχιεπίσκοπος, «στους εμπερίστατους: στους αγνοουμένους και στους συγγενείς τους, στους πρόσφυγες, στους εγκλωβισμένους, στους πάσχοντες».
«Ελπίζουμε, με τη βοήθεια του Θεού, αλλά και τους δικούς μας αγώνες, η νέα χρονιά, στην οποία εντός ολίγου θα εισέρθουμε, να σημάνει το τέλος των δεινών μας και να οδηγήσει στην απελευθέρωση της πατρίδος μας», αναφέρει.
Για την Τουρκία ο Αρχιεπίσκοπος με θλίψη συμπεραίνει ότι «ούτε αποκρύπτει ούτε συγκαλύπτει, πια, τον τελικό της στόχο, που είναι η κατάληψη και τουρκοποίηση ολόκληρης της Κύπρου για αυτό και θα πρέπει να απαλλαγούμε από τις αὐταπάτες ως προς την εξεύρεση, μέσω της ακολουθούμενης διαδικασίας, μιας βιώσιμης λύσης του προβλήματός μας».
Προσθέτει ότι «μέσα στα πλαίσια των σχεδιασμών και του μόνιμου στόχου της, η Τουρκία άλλαξε, βίαια, παρά τις διεθνείς συμβάσεις και κανονισμούς, όλα τα ελληνικά τοπωνύμια, όχι μόνο στις κατεχόμενες, αλλά και στις ελεύθερες περιοχές, και τα αντικατέστησε με τουρκικά, για να εξαλειφθεί κάθε ίχνος ελληνικής παρουσίας στην Κύπρο και μέσα στα ίσια πλαίσιο επιδιώχθηκε και η ισλαμοποίηση των κατεχομένων».
Περαιτέρω, επί του ιδίου θέματος, ο Αρχιεπίσκοπος, αναφέρει ότι οι ομολογίες των ιδίων των Τούρκων φανερώνουν τους στόχους τους που είναι, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, «μία λύση χωριστού κράτους και συνομοσπονδίας, ὑπὸ τὴν ἐγγύηση της Τουρκίας, που εξασφαλίζει καλύτερα τα τουρκικά συμφέροντα, εφόσον η τουρκική πλευρά θα έχει ίσο λόγο πάνω σε ολόκληρη την Κύπρο». Και συμπληρώνουν: «μια τέτοια λύση αφήνει την προοπτική για τον ελέγχο, στο μέλλον, ολόκληρης της Κύπρου από την Τουρκία».
Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κύπρου, καταλήγοντας αναλύει το μήνυμα της γέννησης του Χριστού στη γη και σημειώνει ότι θα είναι πάντα ξεκάθαρο: «δεν είναι ο ανθρώπινος παράγοντας που κυβερνά και κατευθύνει την Ιστορία. Υπάρχει ὁ Θεός, ο οποίος μέσα στο όλο μυστήριο της Θείας Οικονομίας, συγκαταβαίνει και γίνεται άνθρωπος ‘κενώνει εαυτόν’ μέχρι βρέφους αδυνάτου και απειλής Ηρώδου, μέχρι Σταυρού και θανάτου, με σκοπό τη σωτηρία του ανθρώπου, παραμένοντας, ὁ Κύριος όλου του κόσμου και προνοητής όλης της φύσεως».
Πηγή: philenews