Η πιο δυναμική και καλά προετοιμασμένη χώρα στον κόσμο για το ηλεκτρονικό εμπόριο αναδεικνύεται, για πρώτη φορά, η Ολλανδία. Η χώρα τερματίζει πρώτη στο δείκτη “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce 2018”, που συνέταξε η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), ενώ κατείχε την τέταρτη θέση στην ίδια αξιολόγηση για το 2017.
Σύμφωνα με τον εν λόγω δείκτη, οκτώ στις δέκα κορυφαίες χώρες, παγκοσμίως, για το ηλεκτρονικό εμπόριο, από τις 151 που εξετάζονται συνολικά, έλκουν την καταγωγή τους από την Ευρώπη, γεγονός που επιβεβαιώνει την ψηφιακή ωριμότητα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών της περιοχής.
Η αξιολόγηση της UNCTAD τοποθετεί στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης τη Σιγκαπούρη, ενώ ακολουθούν η Ελβετία στην τρίτη, η Μεγάλη Βρετανία στην τέταρτη θέση και η Νορβηγία στην πέμπτη. Την πρώτη δεκάδα των πιο δυναμικών χωρών για το online shopping συμπληρώνουν η Ισλανδία στην έκτη θέση, η Ιρλανδία στην έβδομη, η Σουηδία στην όγδοη, ενώ ένατη κατατάσσεται η Νέα Ζηλανδία και δέκατη η Δανία.
“Η Ολλανδία έχει υψηλές επιδόσεις στους περισσότερους δείκτες, που εξετάζονται και κυρίως σε κρίσιμους δείκτες, όπως αυτός των ασφαλών μεταφορών. Επίσης, έχει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό online αγοραστών στον κόσμο, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 76% του πληθυσμού ηλικίας 15 ετών και άνω”, αναφέρει η ανάλυση της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη για τον “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce index 2018”.
Η περίπτωση της Σιγκαπούρης
Εξαιρετικές είναι και οι επιδόσεις της Σιγκαπούρης, αλλά και της Ελβετίας, που καταλαμβάνουν τις δύο επόμενες θέσεις. Ειδικά η Σιγκαπούρη κατάφερε να αναρριχηθεί κατά 16 θέσεις σε σχέση με την αξιολόγηση του 2017, πετυχαίνοντας μεγάλη βελτίωση σε όλους τους επιμέρους δείκτες που εξετάζονται. Πολύ καλή απόδοση έχει και η Μεγάλη Βρετανία, συγκεντρώνοντας την υψηλότερη βαθμολογία στις online B2C δαπάνες ανά αγοραστή στην Ευρώπη και το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο στην αναλογία οnline εσόδων B2C σε σχέση με το ΑΕΠ.
“Η Ισλανδία, από την πλευρά της, αν και έχει το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο όσον αφορά τον πληθυσμό που βρίσκεται online (98%), κατατάσσεται στην έκτη θέση, καθώς υστερεί σε άλλους τομείς, όπως οι αξιόπιστες ταχυδρομικές μεταφορές. Αυτή η υστέρηση προφανώς είναι απότοκο του δύσκολου γεωγραφικού ανάγλυφου και των κακών καιρικών συνθηκών”, σχολιάζουν οι αναλυτές.
Top 10 economies in the UNCTAD B2C E-commerce Index 2018
Αναπτυσσόμενες οικονομίες
Η UNCTAD, εκτός από τον παγκόσμιο δείκτη για το ηλεκτρονικό εμπόριο, συντάσσει έναν ακόμη “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce index 2018”, που αφορά τις αναδυόμενες αγορές. Σε αυτόν, από τις δέκα χώρες που τερματίζουν πρώτες, όλες πλην μιας, προέρχονται από την Ανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Σιγκαπούρη, την οποία διαδέχεται το Χονγκ Κονγκ στη δεύτερη και ακολουθούν: η Νότιος Κορέα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Μαλαισία, η Ταϊλανδή, η Τουρκία, το Ιράν, η Χιλή και η Σαουδική Αραβία.
Να σημειωθεί ότι ο δείκτης εξετάζει τις εξής βασικές παραμέτρους: ποσοστό του πληθυσμού που κάνει χρήση του Internet, ποσοστό των κατοίκων με τραπεζικό λογαριασμό, ασφαλείς servers, αξιόπιστες ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Table 2: Top 10 developing economies in the UNCTAD B2C E-commerce index, 2018
sepe