Πεθαίνοντας για κάτι

Αναρωτήθηκε ο Πρετεντέρης αν αξίζει «να πεθάνουμε για το Καστελόριζο». Ο πρώτος πληθυντικός που χρησιμοποίησε παρέπεμψε κατευθείαν στην παρέα του την εποχή του καθεστώτος Σημίτη.

από τον Παναγιώτη Λιάκο
«δημοκρατία»

Επί Σημίτη ο Πρετεντέρης συναναστρεφόταν με τον Σημίτη, τον συμβούλευε, καταπώς λένε, και την περί θανάτου απορία μάλλον τού την έλυσε ο πολιτικός προϊστάμενος των Ακηδων, των Γιάννων και των Τσουκάτων. Δεν πέθανε κάποιος εξ αυτών ούτε για το Καστελόριζο ούτε για την πλατεία Βάθη ούτε για τη σημαία των Ιμίων, που φημολογείται ότι την πήρε και τη σήκωσε παγκάλειος αήρ. Τα ρητορικά περί των εθνικών ερωτήματα του Πρετεντέρη τα έχουν απαντήσει ο ίδιος και οι παρέες του επί σειράν ετών.

Τα απάντησαν και διάφοροι πασόκοι τις εβδομάδες της ξεφτίλας που ακολούθησαν τα Ιμια, όταν επαναλάμβαναν σαν παπαγάλοι στις γειτονιές, στις τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές και σε άρθρα στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο και στο διαδίκτυο. Ολοι τούτοι απάντησαν στις απορίες των πολιτών για την εθνική ντροπή που προκάλεσε το καθεστώς Σημίτη με το ερώτημα «να σκοτωθούν τα παιδιά μας για μια βραχονησίδα;» Το ερώτημα το συνόδευαν φυτεύοντας στα λόγια τους τη λάμψη των αργυρίων που εξασφάλιζε η κυβέρνηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία για τον… εκσυγχρονισμό της Ελλάδας.

Οι Ελληνες ως έθνος τα ερωτήματα για τον πόλεμο τα έχουν απαντήσει στον πόλεμο, όχι στις τηλεοράσεις και στους καναπέδες μπροστά από πολιτικά κι επιχειρηματικά γραφεία. Οι Ελληνες πολεμούν, ζουν και πεθαίνουν και για βράχους και για πέτρες και για μικρές και μεγάλες εκτάσεις και για αυτό που οι μηδενιστές ευρωβόροι θεωρούν «τίποτα»: για την ατομική και συλλογική αξιοπρέπεια.

Επίσης, τις περισσότερες απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα τα έχει δώσει ο τρόπος της ζωής μας. Εκεί, οι επιλογές μας δείχνουν πόσο κοντά είναι οι λόγοι στα έργα μας και πόσο τιμούμε τις ιδέες και τις αντιλήψεις μας.

Και στην τελική, ακόμα κι αν μερικοί άνθρωποι θεωρούν ότι δεν αξίζει να πεθάνουν για οτιδήποτε, θα πεθάνουν έτσι κι αλλιώς. Απαντες οι ζωντανοί, οφείλουν τη ζωή τους και εξοφλώντας την… καταθέτουν ολόκληρη στο συμπαντικό γκισέ του Αδου.

2 σκέψεις σχετικά με το “Πεθαίνοντας για κάτι”

  1. ΣΙΓΗ ΙΧΘΥΟΣ ΤΗΡΕΙ Ο κ, ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΑΥΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΛΙΓΟΙ ΟΨΙΜΟΙ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ,,,ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΦΕΡΕΦΩΝΑ ΤΟΥ ….ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ…. ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΣΙΒΥΛΛΙΚΟΥ ΑΡΘΡΟΥ…ΤΗΣ ΑΣΑΦΕΙΑΣ … ΠΟΥ ΣΥΝΕΠΕΣΕ ΤΥΧΑΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΙΤΑΜΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ….ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ …» ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ» ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΡΟΖΑΚΗ…….ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ Ο κ, ΒΟΥΤΣΗΣ …!
    ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΕΓΩ Ο ΔΙ…ΑΣΗΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙ…ΑΠΡΕΠΗΣ ΑΣΤΟΙΧΕΊΩΤΟΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ…. ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΝ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ …. ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ……

    ΝΑΙ! ΣΤΑΡΑΤΑ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΘΑΡΣΕΙ. ΛΕΓΩΝ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ ΟΥ ΣΦΑΛΕΙ ΠΟΤΕ…..

    Το άρθρο ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ, μάλλον είναι γραμμένο …., ως εάν το «εξέδωσε» η Πυθία, από το Μαντείο των Δελφών…. Πολλές ερμηνείες…..αλλά το τελικό συμπέρασμα είναι ότι ….»δεν επιθυμεί … να θυσιαστεί » για το Καστελλόριζο…. όπως συνέβη και στη Κύπρο…. που ΕΚΕΙΤΟ ΜΑΚΡΑΝ …. Μήπως και το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ ΘΑ ΚΕΙΤΑΙ ΜΑΚΡΑΝ;;;

    ΟΠΟΤΕ κ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΤΕ ΕΥΤΟΛΜΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΣΑΣ… ΔΙΟΤΙ ΒΕΒΑΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΘΕΙΤΕ ΔΙΦΟΡΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠ ΟΨΙΝ ΟΤΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΠΛΕΟΝ ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΤΡΩΕΙ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ…… ΣΤΑΡΑΤΑ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ……

    ΕΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΣΘΕ ΑΝΕΠΑΝΟΡΘΩΤΑ….

    Αν λοιπόν ερμηνεύετε αυτονόητα ότι το κείμενο σας επέχει θέση….. ηττοπάθειας και παράδοσης τότε, ουδέν άλλο σχόλιο …και ας αφήσουμε τον Μέγα Κολοκοτρώνη να βροντοφωνάξει προς όλους τους σημερινούς ΝΕΝΕΚΟΥΣ…..

    «Εις Ελόγου Σας χωρία της Λιοδώρας, όλα από Ζάτουνα έως Ασπρα Οσπήτια. Ευθύς όπου λάβετε το παρόν μου να ακούσετε την φωνήν του γενναιοτάτου χιλιάρχου Δημητράκη Πλαπούτα, τον οποίον διορίζω με πληρεξουσιότητα να πάρη τα άρματα σας και όλοι μαζύ να ελθήτε το ογληγορώτερον κατά το χρέος σας. Του έδωσα άδεια δια εκείνους από εσάς όπου δεν θελήσουν να θύση και να απολέση με φωτιά και τζεκούρι, οι δε λοιποί είσθε εις την αγάπην μου και κάμνετε το χρέος σας με προυθυμίαν, και ελπίζω ότι θ’ ακολουθήσετε χωρίς δυσκολίας. Ακολουθήσατε λοιπόν καθώς σας γράφω και ακολουθήσατε τον Καπιτάν Δημητράκη να προφθάσετε το ογληγορώτερον.

    15 Ιουνίου 1822, Σαραβάλι εκ της πολιορκίας Πατρών

    KAI EΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΘΟΥΝ ΟΤΙ ΚΡΥΒΟΜΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ, ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΛΩΣ ΑΣΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΩ , ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΠΩΝΥΜΗ.
    ΑΥΤΑ

    Μου αρέσει!

  2. ΤΑ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΑ ΕΙΔΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΓΚΥΡΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ OLYMPIA.GR ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΣΕ «ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΙ Η ΥΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ» , ΤΑ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΩ ΚΑΙ ΕΓΩ….. ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ….ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΘΕΜΑ

    ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ ….ΚΑΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΥΠΟΣΚΑΠΤΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ……. ΕΙΤΕ ΕΜΜΕΣΑ, ΕΙΤΕ ΑΜΕΣΑ……

    Μητρός τε και πατρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν εστιν η Πατρίς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και παρα θεοίς και παρ’ ανθρώποις τοις νουν έχουσι.
    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Ουδέν αρ’ ην φίλτερον άλλο πατρίς.
    – Δεν υπάρχει τίποτε πιο αγαπημένο από την πατρίδα.
    Θέογνις, 6ος αιών π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ποιητής (Ελεγείαι Α 778)

    Η νίκη θα είναι δική μας, αν βασιλεύση εις την ακαρδίαν μας μόνο το αίσθημα το ελληνικό. Ο φιλήκοος των ξένων είναι προδότης.
    Ιωάννης Καποδίστριας, 1776-1831, Έλληνας ηγέτης

    (σε συνομιλία με τον Γεωργάκη Μαυρομιχάλη, λίγο μετά τον ερχομό του)

    Νιώθω για σε, πατρίδα μου, στα σπλάχνα χαλασμό.
    Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, 1829-1879, Εθνικός ποιητής

    Κάλλιο για την πατρίδα κανένας να χαθεί,
    παρά να κρεμάσει φούντα για ξένον στο σπαθί.
    Ρήγας Φεραίος, 1757-1798, Εθνομάρτυς

    «Θούριος», στιχ. 57-58

    Είναι καθήκον ενός πατριώτη να προστατέψει τη χώρα του από την *κυβέρνησή της.
    Thomas Paine, 1737-1809, Άγγλοαμερικανός συγγραφέας

    *AΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΞΟΥΣ ΟΛΕΤΗΡΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ.. (Δικό μου)

    Μου αρέσει!

Leave a Reply

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s