Εκπληκτικό άγαλμα από την αρχαία Κόρινθο, που διασώθηκε και ο χρωματισμός του!

Ο γυμνός πολεμιστής, είναι ένα από τα λίγα αγάλματα που έχει διασωθεί και μέρος του χρωματισμού του. Διότι όλα τα αρχαία ελληνικά αγάλματα ήταν διακοσμημένα με εκπληκτικά χρώματα που δυστυχώς η παρέλευση των χιλιετιών τα εξαφάνισε. Αυτή είναι μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που έχει διασωθεί ο χρωματισμός του καλλιτέχνη. Το άγαλμα σφυρηλατήθηκε σε εργαστήρι της αρχαίας Κορίνθου τον πέμπτο αιώνα προ Χριστού.

10 σκέψεις σχετικά με το “Εκπληκτικό άγαλμα από την αρχαία Κόρινθο, που διασώθηκε και ο χρωματισμός του!”

  1. «Σφυρηλατώ» αγαλμα, που κατασκευάζεται από μέταλλο. Γιά υλικό, όπως μάρμαρο, πέτρα κλπ λέμε «σμιλεύω» ή «γλύφω» (αόριστος: εγλύφη – Το άγαλμα εγλύφη (όθεν και γλύπτης).

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Σε άλλο σάϊτ είδα ότι το άγαλμα βρέθηκε στην Ολυμπία, άρα είναι αυθαιρεσία να το λέμε Κορινθιακό! Επίσης, από την εμπειρία μου, τα μαρμάρινα αγάλματα ξεβάφουν. Το συγκεκριμένο μάλλον είναι πωρόλιθος. Και τότε κι η ηλικία πρέπει να είναι λάθος. Δηλαδή θα μπορούσαμε να μιλάμε για 600πΧ ή και παλαιότερο, όλα παίζουν!..

    Μου αρέσει!

  3. η τεχνοτροπια του γλυπτου ανηκει στο τελευταιο τεταρτο του 5ου.αι.π.χ και στην αργοκορινθιακη σχολη.Η μανιερα στο γλυπτο ανηκει σε μαθητες του Φειδια που μαθητευσαν κοντα του στο Αργος οπου εξοριστηκε απο τους αθηναιους,ενω η εσαρπα ο ψευδομαιανδρος της και τα μπλε και κοκκινα βαθεια χρωματα ειναι κορινθιακα.Προκειται για δουλεια τριων καλλιτεχνων,τουλαχιστον.Το γλυπτο ειναι η εξελιξη των αδελφων Κλεοβι και Βιτωνα απο το Αργος εργο του 440π.Χ.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Λίγα βασικά περί δημοσιογραφίας:
    * αναφέρουμε την πηγή του άρθρου
    * δίνουμε ολοκληρωμένες πληροφορίες (πχ. πού βρίσκεται σήμερα το άγαλμα και αν μπορεί να το δει κανείς ή είναι για συντήρηση)
    * αν δεν ξέρουμε τι σημαίνει μια λέξη (πχ. σφυρηλατήθηκε), χρησιμοποιούμε κάποια άλλη για την οποία είμαστε σίγουροι.

    Μου αρέσει!

  5. ΥΠΉΣΧΕ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ Η ΣΧΟΛΉ ΑΓΕΛΆΔΑ.ΕΠΕΞΕΡΓΆΖΕΤΟ ΤΟ ΧΑΛΚΌ ΚΑΙ ΤΟ ΜΆΡΜΑΡΟ . ΣΕ ΑΥΤΉΝ ΦΟΊΤΗΣΑΝ Ο ΠΟΛΎΚΛΕΙΤΟΣ , Ο ΦΕΙΔΊΑΣ Ο ΜΎΡΩΝΑΣ ΚΑΙ ΆΛΛΟΙ . ΔΎΟ ΟΡΥΧΆΛΚΙΝΑ ΑΓΆΛΜΑΤΑ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΡΕΤΖΙΟ ΤΗΣ ΙΤΑΛΊΑΣ. ΤΟ ΈΝΑ ΠΑΡΙΣΤΆ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΔΙΟΜΉΔΗ ΚΑΙ ΤΟ ΆΛΛΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΆ ΤΟΥ ΑΡΓΟΥΣ ΑΜΦΙΆΡΑΟ. ΔΥΣΤΥΧΏΣ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΊΑ ΑΔΡΑΝΕΊ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΖΗΤΆ

    Μου αρέσει!

  6. Α. Το αναφερόμενο Ρέτζιο είναι το ελληνικόΡήγιο. στην Κάτω Ιταλία.
    Τα αγάλματα εκτίθενται μόνα τους
    σε ξεχωριστή αίθουσα.
    Βρέθηκαν ποντισμένα κοντά στην ακτή του Ρηγίου,χρειάστηκαν 8 χρόνια για να καθαριστούν σε αρχαιολογικό εργαστήριο.Αποδιδονται, νομίζω, στον Φειδία, τέτοια είναι η τελειότης που τα διακρίνει!
    Β. Ένα αντικείμενο μπορεί να βρεθεί σ έναν τόπο, αλλά να προέρχεται από άλλον. Συμβαίνει συχνά, αφού τα πράγματα αγοράζονται και πωλούνται. Κατασκευάζονται σε εργαστήρια,ζωγραφίζονται και πωλούνται. Έργα κορινθιακών ή αθηναϊκών αγγείων βρέθηκαν σε πολλά άλλα μέρη.

    Μου αρέσει!

  7. Δὲν μπορῶ νὰ γνωρίζω τὸν γράφοντα, ἀλλὰ ἡ προχειρότητα εἶναι ἐμφανὴς στὸ κείμενό του. Οἱ σχολιασμοὶ δικαίως ἐλέγχουν τέτοιου εἴδους ἄρθρα καὶ πέραν αὐτῶν μὲ ἐνόχλησε ἡ λέξη «ἐργαστήρι», ποὺ ἔχει κομμουνιστικὴ χροιὰ καὶ φυσικὰ ἀριστερὴ προέλευση. Τέτοιοι ἄνθρωποι δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀσχολοῦνται μὲ ὁτιδήποτε ἔχει σχέση μὲ τὴν Ἀρχαῖα Ἑλλάδα διότι τὴν μολύνουν.

    Μου αρέσει!

Γράψτε απάντηση στο Μαίρυ Κοτσανάρου,φιλόλογος Ακύρωση απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s