Είναι απ’ τα Άγραφα – Πώς προέκυψε η έκφραση


Εκφράσεις και φράσεις που χρησιμοποιούμε συχνά, κάποιες σχεδόν καθημερινά. Γνωρίζουμε το πώς να τις χρησιμοποιούμε, αγνοούμε, όμως, την ιστορία τους και πώς προέκυψαν. Γιατί λέμε είναι από τ’ Άγραφα;

Δεν είναι λίγες οι φορές που όταν μας συμβαίνει κάτι αναπάντεχο που μας εξοργίζει ή μας συγκλονίζει αναφωνούμε: αυτό είναι απ’ τα άγραφα, θέλοντας να δείξουμε, ότι είναι απίστευτο, ότι δε μπορούμε να πιστέψουμε πως συνέβη κάτι τέτοιο.

Ακούγοντας αυτήν την φράση είναι λογικό ο νους μας να πηγαίνει στα βουνά της Ευρυτανίας που φέρουν το όνομα Άγραφα. Ονομάστηκαν έτσι το 741 από τον εικονομάχο αυτοκράτορα Κων/νο Κοπρώνυμο (741-775) , όταν αυτός έστειλε τους Εξάρχους του να ελέγξουν αν αφαίρεσαν οι κάτοικοι της περιοχής τις εικόνες από τους ναούς τους.

Όταν έφτασαν εδώ, οι ορεινοί κάτοικοι όχι μόνο δεν θέλησαν να αφαιρέσουν τις εικόνες, αλλά δεμένοι με τις παραδόσεις τους, επιτέθηκαν και σκότωσαν τους απεσταλμένους του αυτοκράτορα («θανάτω μαχαίρας παρέδωκαν»), ως ασεβείς και ιερόσυλους. Όταν έφτασε η είδηση στην πόλη, ο αυτοκράτορας οργίστηκε και διέταξε να διαγράψουν την ανυπότακτη αυτή περιοχή από τους χάρτες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Έτσι, η ευρύτερη περιοχή πήρε το όνομα Άγραφα, το οποίο διατηρήθηκε κι αργότερα αφού ούτε οι Τούρκοι κατόρθωσαν να την ελέγξουν.

Υπάρχει, βέβαια, και η άποψη, η οποία κατά πολλούς θεωρείται και πιο βάσιμη ότι η γνωστή φράση προέρχεται από τα άγραφα εκκλησιαστικά κείμενα, που όπως και τα απόκρυφα δεν περιλαμβάνονται στα κανονικά Ευαγγέλια και στα εκκλησιαστικά κείμενα, της ζωής του Ιησού.

dogma

3 thoughts on “Είναι απ’ τα Άγραφα – Πώς προέκυψε η έκφραση”

  1. Θα προσθέσω μιά άλλη εκδοχή που την βλέπω λογικότερη: “Αυτό είναι απ’ τ’ άγραφα”, σημαίνει ότι το λεγόμενο είναι απίθανο, είναι από αυτά που δεν ,εχουν γραφεί, ως απίθανα. Οταν κόποιος αφηγείτα κάτι απίθανο, τερατώδες, λεμε: πού το βρήκες γραφτό αυτό; (το απίθανο). Όσον αφορά την προέλευση της ονομασίας των Αγράφων την βρίσκω λογική.

    Like

  2. Είναι απ’ τα Άγραφα …

    Δεν ξέρω από πού & πώς προέκυψε η έκφραση αλλά για έναν κούλη,
    για τον οποίον,
    από λίγο έως πολύ,
    τυχαίνει να γνωρίζουμε πάρα πολλοί,
    σχεδόν όλοι δηλαδή ” οι παροικούντες επί την Ιερουσαλήμ”.

    + Αυτοί είμαστε αποκλειστικά οι ΕΛΛΗΝΕΣ.

    Κάτι γνωρίσαμε επί τόσα χρόνια τόσο για τον ίδιον όσο & για όλα τα υπόλοιπα μΕΛη της οικογένειας των καρμίρηδων μα σχεδόν “εμίρηδων” πολιτικών.

    + Πατριώτες,
    κάτι λογικά θα πρέπει να μας έκανε να αναρωτηθούμε πως αποκτήθηκε ένα τόσο μεγάλο συσσωρευθέν κεφάλαιο, από τον πλούτο που υπάρχει ανά χείρας τους μονάχα κρινόμενοι (αποκτηθέντα πώς, άραγε;).
    Κάτι μάθαμε,
    κάτι καταλάβαμε.
    Κάτι τους ξέφυγε,
    κάτι- κάποιοι τους ξεμπρώστιασαν.

    Όλο το σόϊ σταλμένο,
    συστρατευμένο προς τον ίδιο σκοπό.

    Θαρρεί κανείς πως είναι κάτι σαν αποστολή τους η συσσώρευση πλούτου εξ αμοιβών,
    εκ χορηγιών,
    εξ αποζημιώσεων.
    Μεγάλοι βλέπεις κάποτε οι τεράστιοι Δημόσιοι μισθοί μηνιάτικα.
    Από αμοιβές συν ό,τι άλλο περιλαμβάνεται/προκύπτει ορατόν τε είτε αόρατον.
    Τα ταξιδάκια τους,
    τα εξτραδάκια τους …
    Κι όλα αυτά για έναν ορατό υποτίθεται σκοπό που έπρεπε να ήταν/ -ΕΙΝΑΙ- η προστασία της πατρίδος και των Πολιτών της έναντι οιουδήποτε κινδύνου που έχει να κάνει με την Ασφάλεια.

    ++ Με αυτούς για ποιά …..ΑΣΦΑΛΕΙΑ να μιλουμε;

    Αυτοί εξαργύρωσαν ,
    ξεπούλησαν,
    πρόδωσαν όχι μονάχα την πατρίδα μα & τους Πολίτες της μαζί.

    Είναι λοιπόν υπόλογοι & υπόδικοι επί όλων των παραπάνω
    (ενώ είναι κι άλλα πολλά ακόμη αδικήματα).

    Είναι κάθε τι άλλο για το οποίο με πράξεις ή παραλείψεις τους στέλνεις λαέ συνοπτικά σε δίκη,
    μετά πάνε στην αγχόνη μα για να ξεκουμπιστούνε κάτι τέτοιους οι Λαοί,
    μαζί με την κρεμάλα,
    τους στΕΛνουνε κλωτσιά έξω από δω και στον πλανήτη happy.

    Έτσι που λέτε το μητσοτακαίϊκο…
    Φασούλι το φασούλι (που λέει ο λόγος) πηγαίνουν οι αχόρταγοι το μεροκάματο στο σπίτι.
    (παραμύθι ν΄αρχηνίσει .

    ” Είναι απ΄ τ΄Άγραφα” που λένε και σε χιόνι γραμμένο απο το μητσοτακαίϊκο αν περιμένεις να επιστρέψει ή πάρει κάποιος πίσω κανα φράγκο.
    Να σου πάρει όχι να σου δώσει.
    Χεσμένο σε έχει άσε που σε κοιτάνε υπεροπτικά.
    Είναι του “δώσε”.
    Να τους πάρεις δεκάρα αποκλείεται.
    Όχι του σφιχτολάβε πλήρης η οικογένεια,
    άπαντες εκεί μέσα,
    από τον πρώτο μέχρι & τον τΕΛευταίο.
    Τρωκτικά ολκής.
    Όχι μονάχα ανίκανοι να καταγγείλουν κάποια δυσλειτουργία του κράτους μα ίσια- ίσα να το εκμεταλλευτούν εις το έπακρον.
    Βλέπε βολέματα σε κόρες, θυγατέρες, αδΕΛφούς, ξαδΕΛφους, συγγενείς και μόνον.
    Κάτι σαν αλλαξοκ%λιές…

    Like

    1. Αφιερωμένο στο μητσοτακαίϊκο κυρίως μα ταιριάζει και σε άλλους φυσικά.

      Κάποτε διάβασα κάπου αυτό το οποίο παρακάτω γράφω.

      Ας βγάλει ο καθείς που θα το διαβάσει τα συμπεράσματά του γενικώς με το εύκολο πλουτίζειν/πλουταίνειν/παντΕΛονιάζειν του πολιτικού συστήματος έναντι όλων των υπόλοιπων φουκαράδων επαγγΕΛματιών, επιχειρηματιών, βιοπαλαιστών- μεροκαματιάρηδων.

      —” Αν ήτανε- λέει- ο πλούτος αποτΕΛεσμα εργασίας τότε όλοι οι εργαζόμενοι θα ήσαν πλούσιοι “.

      Άρα δεν είναι προϊόν εργασίας γιατί όλοι όσοι εργαζόμασταν είτε εργαζόμαστε ακόμη θα έπρεπε να είχαμε κάνει πολλά λεφτά,
      φράγκα,
      χρήμα με ουρά όπως το μητσοτακαίϊκο να πούμε.

      Κάτι άλλο συμβαίνει παιδιά….!
      Παρακαλώ ας αρχίσουμε να ψάχνουμε το πράμα.

      Like

➤ Σχολιάστε Ελεύθερα :

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s