olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Η Σεπτή Εικών των Πονεμένων Γενναίων: Εφόσον γύρισε στο χωριό ο Κατσίφας επέλεξε τον θάνατό

Posted by kalinda στο Νοέμβριος 11, 2018

8A63F46F-A77B-4C2E-BB1E-461F9847E145Του ΒΑΣΙΛΗ ΦΑΣΟΥΛΑ (*)

Η συγκλονιστική εικόνα του θρήνου της χαροκαμένης μάνας και του γαλήνιου όμορφου νεκρού παιδιού της θα μείνει στην Ιστορία των Ελλήνων, όσο τέλος πάντων συνεχίσομε να κείμεθα εν Ιστορία. Και δικαίως. Πάντα η εικόνα κατίσχυε παντός λόγου όπως και η μουσική πάσης ποιήσεως.

Μέχρι σήμερα η «εικόνα» υπήρξε η παρηγορία των ηττημένων, η υπόσχεση μη λησμοσύνης, ακόμη και η κρυφή ελπίδα μελλοντικής νίκης. Στην χώρα μας με την ιδεολογική κατίσχυση της αριστεράς, εικόνες όπως αυτή του χαμογελαστού προ της εκτελέσεώς του Μπελογιάννη ή του αποφασισμένου Τσε νοηματοδότησαν γενεές επί γενεών.

  • Σήμερα, σε ένα περιβάλλον άμετρης κεφαλαιουχικής και βιαίας παγκοσμιοποιήσεως, ανεθνισμού, έξαλλης αποδομήσεως παντός κοινωνικού και φυλετικού αφηγήματος, ο ανηρωισμός και η διαπόμπευση πάσης ανιδιοτελούς, αλτρουιστικής έως ρομαντικής σκέψεως  περί υψηλών ιδανικών, έν εκ των οποίων η πατρίδα, θεωρείται περίπου θέσφατο.

Όποιος αντιδρά σε αυτήν την λογική λοιδωρείται . Μία ανάστροφη πραγματικότητα της «λοιδορίας» ως «κομμουνιστών» των προοδευτικών ανθρώπων της δεκαετίας του 50 με τον άκρατο μακαρθισμό. Σήμερα τα είδωλα είναι αντεστραμμένα. Οι πλέον «έξαλλοι» φιλελεύθεροι και αριστεροί κατισχύουν ιδεολογικώς σε όλο τον δυτικό κόσμο ώστε η έκφραση πατριωτισμού να θεωρείται «ύποπτη», «φιλοφασιστική» και άλλα αρκούντως ανησυχητικά για το κέντρο βάρους μιας διαυγούς διακοινωνικής σκέψεως.

Ο ίδιος ο γράφων ανήκω στο Κέντρο. Είτε το χαρακτηρίζει κάποιος σοσιαλδημοκρατία είτε κοινωνικό φιλελευθερισμό είτε μετανεωτερικά κάτι άλλο, φέρω το «στίγμα» του «πατριώτη» . Φυσικά το αποδέχομαι με παρρησία και θάρρος. Το διαλεκτικό πρόβλημα όμως είναι ότι το πλέον φυσικό συναίσθημα του κόσμου, η αγάπη προς την Ιστορία, την Κοινωνία, τους Προγόνους σου και το Αίμα που έχυσαν για να είσαι ελεύθερος  αποτελεί πλέον «οπισθοδρόμηση», γιατί έτσι αυθαιρέτως απεφάσισαν «κάποιοι» .

  • Ο Κατσίφας εφόσον γύρισε πίσω στο χωριό του επέλεξε τον θάνατό του. Και αυτό ναι, είναι ηρωικό στοιχείο. Είναι δε, βαθύτατα ελληνικό στοιχείο ευανδρίας και υστεροφημίας. Η γαλήνια μορφή του πονεμένου γενναίου λίγο πριν το τέλος του θα τρέφει τα όνειρα πολλών που δυσανεκτούν στο τέλος της εποχής του πατριωτισμού του δυτικού ανθρώπου και θα νοηματοδοτήσει την συνέχεια της ζωής τους . Ο Κατσίφας ίσως διάλεξε να πεθάνει ως ήρως και μάλλον το επέτυχε.

Η μικροψυχία και η απύθμενη χυδαιότητα «κάποιων» να τον συκοφαντούν μετά θάνατον ως πρεζέμπορα ενώ ήξεραν ότι είχε αθωωθεί αμετακλήτως, ή φασίστα, όταν για εθνικούς αγώνες επίσης στρατοενδεδυμένων Παλαιστινίων Βάσκων, Βορειοιρλανδών,  Καταλανών, Μεξικανών, Ινδιάνων,  κοκ κάνουν πορείες συμπαραστάσεως καταδεικνύει τα βαθύτερα συμπλέγματά και σκοπήσεις τους. Όπως και η επιλεκτική πρωθυπουργική επιστολή στην χαροκαμένη μάνα  (του Ζακ), ανάμεσα σε τόσες χαροκαμένες μάνες και ενώ ακόμη δεν είχε ξεραθεί το αίμα του βορειοηπειρώτη.

  • Όπως και αν πέθανε ο Κωνσταντίνος Κατσίφας η εικόνα του όμορφου ταπεινού, πτωχού και γενναίου ανδρός που έδωσε την ζωή του συνειδητά για τα δίκαια του καταπιεσμένου του λαού θα λειτουργήσει ως υποσυνείδητο και υπόδειγμα σε ένα λαό που οι μόνες εικόνες τις οποίες καταναλίσκει είναι καλλίπυγων νεαρών, επίδοξων ατάλαντων «καλλιτεχνών»,  κουκουλοφόρων  πλουσιόπαιδών «αντιφά» που όμως ξέρουν απέξω και ανακατωτά την ποινολογία και τα δικαιώματά τους απέναντι στο «αστικό κράτος» κ.α. Προσφορά ανεκτίμητη .

Κατ΄ εμέ ήρως είναι αυτός που συνειδητά ρίχνει τον εαυτό του στο τίποτε για να απολαύσεις λίγες στιγμές ανάσας. Θα κλείσω με μία φράση:

  • «Ο ηρωισμός ενεργεί πάντα με το συναίσθημα και ποτέ με το μυαλό, και γι’ αυτό ενεργεί πάντα σωστά», είπε ο Ραλφ Γουόλντον Έμερσο.

Βασίλης Φασούλας είναι δικηγόρος, υπεύθυνος οργανωτικού της Δημοκρατικής Ευθύνης

Πηγη: hellasjournal.com

2 Σχόλια to “Η Σεπτή Εικών των Πονεμένων Γενναίων: Εφόσον γύρισε στο χωριό ο Κατσίφας επέλεξε τον θάνατό”

  1. Dr. Evangelos Arkas said

    Στην ζωή μας, πάντοτε θα συναντούμε μικρόψυχους και μεγαλόψυχους Έλληνες, αλλα και μερικούς που διακατέχονται από την τρέλα της υπερβολικής πατριδολατρίας, φθάνοντας στ’ άκρα, που έμμεσα η τρέλα τους κανει αφυπνίσεις στα αισθήματα άλλων και τους παρακινεί να βαδίσουν και αυτοί στα ίδια βήματα.

    Πέστε μου, εάν οι τρελοί του 1921 δεν εκαναν τα παράτολμα, εμείς σήμερα θα είχαμε την δυνατότητα εκ του ασφαλούς, άλλοι να εκστομίζουν βωμολοχίες και ασυναρτησίες και άλλοι να υπερασπίζονται τον δολοφονηθέντα;

    Το παράδειγμα του Μπελογιάννη έχει επιφανειακή επίδραση και λανθασμένα ο αρθρογράφος το παρομοιάζει μ’ αυτό του δολοφονηθέντος Κατσίφα, διότι ναι μεν ο ένας εκτελέστηκε, και ο άλλος δολοφονήθηκε, ναι μεν ο πρώτος ήλθε στην Ελλάδα για να κανει αιματοχυσία, ενώ ο δεύτερος για παράδειγμα φιλοπατρίας έχυσε το αίμα του…

    Πολλές αντιλογίες και αντιγνωμίες θα εμφανιστούν και αριθμός αυτών θα φτύνουν δηλητήρια, αλλά, αυτό που θα παραμείνει είναι, ότι ο ένας εκτελέστηκε υπέρ του Στάλιν και ο άλλος δολοφονήθηκε υπέρ Πατρίδος.

    Μου αρέσει!

  2. Dr. Evangelos Arkas said

    1821

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: