olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Αυτή είναι η έγκυρη πηγη των ellinikahoaxes Δείτε ποιοι τα κατευθύνουν!

Posted by kalinda στο Αύγουστος 4, 2018

39D382E7-E37A-4F14-81ED-DCFCF7AD5165.jpeg

Πηγη ενημέρωσης τους το account του Gveltsi, του γνωστού με τους καρκίνους κτλ πολέμιου του ΣΥΡΙΖΑ στο διαδίκτυο.

 

A8447ED1-6F7D-4DCE-9289-81CC89D66178

124 Σχόλια to “Αυτή είναι η έγκυρη πηγη των ellinikahoaxes Δείτε ποιοι τα κατευθύνουν!”

  1. ΑΝΕΛ μεχρι θανατου said

    Μου αρέσει!

  2. ΑΝΕΛ μεχρι θανατου said

    Μου αρέσει!

  3. ΜΑΧΗΤΗΣ said

    για ..αυτο..ποια γνωμη εχετε?

    ————–Συνελήφθη Γεροντοblogger με άνδρα κυπατζή που συκοφαντούσε πατριώτες που έπαιρναν δυναμικές πρωτοβουλίες για κινητοποιήσεις για τη Μακεδονία!

    ο Μαχητης απο τις πρωτες ημερες της κρισης επι…ΓΑΠ,,,

    ΕΔΩ ΜΕ4ΣΑ ΣΑΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕ….

    ΠΟΛΛΟΙ ΘΑ ΤΟ ΠΑΙΞΟΥΝ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ!

    ΠΡΟΣΟΧΗ….ΣΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ…

    ΟΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ

    ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΝ..ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ!

    ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ!

    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ!

    ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΙΣ ΜΑΧΕΣ…..

    Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΞΕΧΕΙΛΙΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ…ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ

    ΟΜΟΡΦΟ ΜΠΙΡΙ-ΜΠΙΡΙ….!

    ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΝ ΠΑΡΑΣΙΤΑ…ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ…

    ΘΑ ΜΑΣ ΕΓΚΛΩΒΙΣΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΠΕΛΩΣΟΥΝ

    ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΙΩΝΕΣ ΣΤΟ ΖΥΓΟ ΤΩΝ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΩΝ Η ΕΛΛΑΔΑ!

    ηδη…μας το..λενε..ευθαρσως….!

    https://www.pentapostagma.gr/2018/08/%CE%B7-washington-post-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CF%81%CE%AF%CF%80%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%B5%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CF%86%CE%AE%CE%B3%CE%B7.html

    θελετε …δειγμα ΠΑΤΡΙΩΤΗ?

    Έρχεται πατριωτικός σεισμός! Τα πέντε δόγματα Όρμπαν για το σχέδιο οικοδόμησης της Κεντρικής Ευρώπης

    Με τα 5 δόγματα που αποκάλυψε στήνει στο απόσπασμα την ανωμαλία και την επικίνδυνη για τις κοινωνικές και πολιτικές δομές ψευτοπροοδευτικότητα των δυτικών κοινωνιών και ετοιμάζει την απόλυτη αντεπίθεση!

    Συγκεριμένα ο κ. Όρμπαν ανέφερε:

    “Έχω διατυπώσει πέντε δόγματα για το σχέδιο οικοδόμησης της Κεντρικής Ευρώπης.

    –Το πρώτο είναι ότι κάθε ευρωπαϊκή χώρα έχει το δικαίωμα να υπερασπιστεί τη χριστιανική της κουλτούρα και το δικαίωμα να απορρίψει την ιδεολογία της πολυπολιτισμικότητας.

    –Το δεύτερο δόγμα μας είναι ότι κάθε χώρα έχει το δικαίωμα να υπερασπιστεί το παραδοσιακό οικογενειακό μοντέλο και έχει το δικαίωμα να ισχυριστεί ότι κάθε παιδί έχει δικαίωμα σε μητέρα και πατέρα.

    –Το τρίτο κεντροευρωπαϊκό δόγμα είναι ότι κάθε χώρα της Κεντρικής Ευρώπης έχει το δικαίωμα να υπερασπιστεί τους εθνικούς στρατηγικούς οικονομικούς τομείς και αγορές που έχουν καθοριστική σημασία γι ‘αυτήν.

    –Το τέταρτο δόγμα είναι ότι κάθε χώρα έχει το δικαίωμα να υπερασπίζεται τα σύνορά της και έχει το δικαίωμα να απορρίψει τη μετανάστευση.

    -Και το πέμπτο δόγμα είναι ότι κάθε ευρωπαϊκή χώρα έχει το δικαίωμα να επιμείνει στην αρχή ενός έθνους, μία ψηφο για τα πιο σημαντικά ζητήματα και ότι αυτό το δικαίωμα δεν πρέπει να αμφισβητηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Με άλλα λόγια, εμείς οι Κεντροευρωπαίοι ισχυριζόμαστε ότι υπάρχει ζωή πέρα ​​από τον παγκοσμιοποιημένο, ο οποίος δεν είναι ο μόνος δρόμος. Η πορεία της Κεντρικής Ευρώπης είναι η πορεία μιας συμμαχίας ελεύθερων εθνών”.

    Το μανιφέστο Όρμπαν βρίσκει ευήκοα ώτα και σε άλλες χώρες. Ήδη και ο Ιταλός Σαλβίνι έχει υποστηρίξει την σύσταση ενός πατριωτικού μετώπου στην Γηραιά Ήπειρο και η αντίσταση τις διαταγές της Νέας Τάξης Πραγμάτων μεγαλώνει…

    Μου αρέσει!

  4. Ρε παιδια κοφτε το…
    Θα νευριασετε παλι τους οπαδους τους….
    Σας προειδοποιώ θα γινει κι εδω της αποχετευσης…
    Θα μαζευτουν οι βοθροι και οι κοπροφιλοι…

    Εγω σας προειδοποιησα παντως…

    Μου αρέσει!

  5. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

    Τα βλεπετε σας τα ελεγα…
    Ο τυπος συμφωνα με δικη του δηλωση χωνει κου….δες στο στομα του!!!!!
    Παλι μυριζει σκατ…….ίλα!!!!!
    Καλα ξεμπερδεματα…

    Μου αρέσει!

    • Γραφικός νεοταξίτης said

      Να πω ότι δεν πήγαινες γυρεύοντας, ψέμματα θα έλεγα.
      Ήξερες και που ψάρευες και τί σίγουρα θα πιάσεις.
      Ε … είχες σφοδρή κωλοφαγούρα πάλι, σου αρέσει το τρίψιμο στην γκλίτσα του τσοπάνη …
      Όποιος δεν θέλει νταραβέρια δεν πάει γυρεύοντας
      μην περιμένεις να σε συμπονέσουμε κιόλας …
      Τί εστί Ζάγκλος δεν χρειάζονται συστάσεις.

      Μου αρέσει!

  6. Δεν το εχω κανει ποτε στην ζωη μου σε σχολιο να αντιγραψω κειμενο.. αλλά θα το κανω σημερα για να μην αφησω την προπαγανδα του κοπρολαγνου αναπαντηση…
    Καλη αναγνωση λοιπον για οποιον ενδιαφερεται…

    Γιατί κτίσθηκαν Εκκλησίες πάνω σε παλαιότερους ναούς;

    Αθανασίου Παλιούρα
    Καθηγητού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

    Με πρώτη ματιά φαίνεται πως το ζήτημα της συνάντησης του αρχαίου με τον Χριστιανικό κόσμο στο χώρο της λατρείας είναι απλό, ξεπερασμένο και μια επανατοποθέτησή του ανάγεται στις ανάγκες μιας πληρέστερης ενημέρωσης, παρόλα όσα έχουν γραφτεί, χιλιάδες τόμοι βιβλίων, μέχρι σήμερα.

    Μια συστηματικότερη προβληματική του θέματος όμως, που αποτελεί καρπό βαθύτερης και. Ουσιαστικότερης προσέγγισης, αποκαλύπτει πολλές πτυχές και παραμέτρους, σημειώνει διάφορες οπτικές γωνίες, τονίζει κάποια κοινά σημεία, δηλώνει τις διαφορές, παρακολουθεί την αγωνία των αρχαίων ναών που σιγά-σιγά ερημώνονται και ερειπώνονται και ρίχνει τους προβολείς στα νέα κτίρια που υψώνονται μέσα από τα ερείπια, δίνοντας νέο φως, νέο περιεχόμενο και νέα δυναμική στο νέο άνθρωπο, που εγκαταλείπει τον παγανιστικό κόσμο και περνά, μαρτυρικά ή θριαμβευτικά, στη Χριστιανική πίστη.

    Δεν είναι δυνατό να αναζητήσουμε όλες αυτές τις πτυχές και να εισχωρήσουμε στην ουσία του θέματος, πέρα από το περιγραφικό μέρος της ιστορίας του, αν δεν απαντήσουμε πρώτα σε τρία καίρια ερωτήματα.

    1. Ποια η αντίληψη του Χριστιανικού απέναντι στον αρχαίο κόσμο;

    2. Πόσο και μέχρι ποιο βαθμό «χρησιμοποιήθηκε» το υλικό του αρχαίου κόσμου, από την ιδεολογία μέχρι την τέχνη, στην οργάνωση της Χριστιανικής λατρείας;

    3. Για ποιο λόγο η Χριστιανική λατρεία τελείται και στους αρχαίους ναούς, οι οποίοι μεταμορφώνονται σε Χριστιανικό ιερά;

    Είμαστε υποχρεωμένοι, ξεκινώντας αυτή την αναζήτηση, να σημειώσουμε πως ιδιαίτερα στους τρεις πρώτους αιώνες δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος από την Εκκλησία. Οι λόγοι είναι γνωστοί: η Εκκλησία αγωνιζόταν για την επιβίωσή της, αντιμετώπιζε σκληρούς διωγμούς, είχε όλο τον κρατικό μηχανισμό εναντίον της, ο καθαγιασμός της στα αίματα των μαρτύρων της ήταν συχνό καθημερινή υπόθεση. Γι’ αυτό δεν είχε ακόμη τις δυνατότητες, τα μέσα και την οργάνωση να προχωρήσει σε μια ενιαία στάση με οδηγό τη λατρευτική πράξη. Ιδιαίτερα οι χώροι της λατρείας ήταν διαφορετικοί ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες: οι ευκτήριοι οίκοι, τα μαρτύρια, οι τάφοι των μαρτύρων, οι κατακόμβες, όπου υπήρχαν, ακόμη και πρόχειροι χώροι, δέχονταν την απλή λειτουργική πράξη.

    Το φαινόμενο αποκτά ενδιαφέρον και έχει γίνει αντικείμενο μελέτης από μεγάλο αριθμό ερευνητών ανά τον κόσμο από την ώρα που η Χριστιανική Εκκλησία επιλέγει άφοβα, θα λέγαμε το επιδιώκει κιόλας, να τελέσει το μυστήριο της θείας ευχαριστίας μέσα σε αρχαίους ειδωλολατρικούς ναούς ή και σε αρχαία ιερό και ασκληπιεία, επιφέροντας τις απαραίτητες τροποποιήσεις και αναπλάσεις κάθε φορά.

    Θα δώσουμε μία πρώτη εξήγηση, αφού προηγουμένως θυμίσουμε μία βασική ειδοποιό διαφορά.

    Ξέρουμε όλοι πως στο κεντρικό συγκρότημα του ναού του Σολομώντα ή τών μεταγενέστερων που τον διαδέχτηκαν (ναός Ζοροβάβελ, ναός Ηρώδη του Μέγα) μέχρι την καταστροφή του (το 70 μ.Χ. Από τον ρωμαίο στρατηγό Τίτο), δεν γινόταν καμιά τελετή στο εσωτερικό του ναού εκεί φυλάσσονταν τα ιερά σύμβολα της Ιουδαϊκής θρησκείας. Οι πιστοί έμειναν πάντα στις αυλές του (83ος Ψαλμός). Έξω στο βωμό λάβαιναν χώρα οι θυσίες και οι τελετές.

    Κατά παρόμοιο τρόπο και στον αρχαιοελληνικό ναό το εσωτερικό του ήταν αφιερωμένο στον Θεό ή στη θεά που φιλοξενούσε το άγαλμα. Κανένας άνθρωπος δεν είχε δικαίωμα να εισέρχεται, όλες οι θυσίες και οι τελετές γίνονταν στο βωμό έξω από το ναό επειδή ο ναός αποτελούσε αποκλειστικά κατοικητήριο του Θεού. Ο λαός έμεινε έξω.

    Η μεγάλη επανάσταση της αγάπης και της συμφιλίωσης ουρανού και γης έγινε με την εμφάνιση του Χριστού. Στον Χριστιανικό ναό ο λαός του Θεού βρίσκεται μέσα στο ναό και λατρεύει τον Θεό, που είναι πνεύμα και βρίσκεται κοντά στον άνθρωπο. Η απόσταση έχει γεφυρωθεί και αυτό θυμίζουν συνέχεια η εσωτερική αρχιτεκτονική διάταξη του ναού, οι τοιχογραφίες, τα ψηφιδωτά και οι εικόνες. Κεντρικό σημείο αναφοράς πάντα η λατρευτική πράξη με κορυφαίο γεγονός το μυστήριο της θείας ευχαριστίας.

    Σε Ανατολή και Δύση λοιπόν, με την κατά καιρούς κεντρική εξουσία, προσαρμοζόταν και η στάση, άλλα και η χρήση των αρχαίων μνημείων. Πότε τα κατέστρεφαν και τα ισοπέδωναν, πότε τα γκρέμιζαν για να χρησιμοποιήσουν το υλικά για τα χτίσιμο Χριστιανικών ναών, βαπτιστηρίων ή επισκοπείων, πότε τα διαμόρφωναν εσωτερικά ώστε να γίνουν κατάλληλα για λειτουργική χρήση.

    Επιτρέψτε μου, πριν απ’ όλα, να δώσω ένα συνοππκό χρονολόγιο των κυριοτέρων φάσεων και περιπετειών, από τις οποίες πέρασε το ζήτημα των εθνικών ιερών και της Χριστιανικής λατρείας.

    Ως την εποχή του Μ. Κωνσταντίνου, όπου η εθνική λατρεία των ειδώλων είχε αντικατασταθεί από τη λατρεία του αυτοκράτορα, τα μνημεία, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, βρίσκονται στην απόλυτη κυριότητα των ειδωλολατρών. Ο Κωνστάντιος Β΄ (337-361) θεωρεί με νόμο τους αρχαίους ναούς μνημεία του παρελθόντος, ενώ το 356 ο ίδιος αυτοκράτορας διατάσσει το κλείσιμο των αρχαίων ναών και απαγορεύει τη λατρεία των ειδώλων.

    Στον 4ο αιώνα συμβαίνει συχνά αρχαίοι ναοί να καταστρέφονται από το πλήθος, επειδή κατά την λαϊκή αντίληψη της εποχής έπρεπε μ’ αυτό τον τρόπο να καταστραφούν οι δαίμονες που κατοικούσαν σ’ αυτούς. Στο μικρό διάλειμμα του Ιουλιανού του Παραβάτη (361-363) παρουσιάζεται με νόμους το φαινόμενο των αντιποίνων, σύμφωνα με τα οποία διατάσσονταν η καταστροφή Χριστιανικών ναών, πολλοί από τους οποίους ήταν καινούργιοι, δύο ή τριών δεκαετιών. Μεγάλος αριθμός Εκκλησιών κατεδαφίζεται.

    Συχνά εκδίδονται αυτοκρατορικά διατάγματα, με τα οποία λαμβάνονταν νομοθετικά μέτρα για την περιστολή των καταστροφών αρχαίων μνημείων, ναών και αγαλμάτων. Αλλά με τον Μ. Θεοδόσιο διακόπτεται οριστικά και ο τελευταίος δεσμός ανάμεσα στο κράτος και στην ειδωλολατρία. Το κρίσιμο έτος είναι το 391, κατά το οποίο απαγορεύεται οποιαδήποτε μορφή ειδωλολατρικής θυσίας και η είσοδος στους ναούς. Στη Δύση ταυτόχρονα εκδίδονται διατάγματα που απαγορεύουν την καταστροφή των αρχαίων μνημείων, τα οποία θεωρούνται ιστορικά μνημεία του παρελθόντος. Έτσι εξηγείται τα γεγονός ότι η Δύση διατήρησε μέχρι σήμερα περισσότερους αρχαίους ναούς σε σύγκριση με την ανατολή.

    Στην ανατολή με νόμο του 400 επιτρέπεται η χρήση αρχαίων ναών ακόμη και για λειτουργική χρήση εκ μέρους της Εκκλησίας. Από τότε παρατηρείται συστηματικά και ευρύτερη χρήση αρχαίων ιερών και ναών, τα οποία αφού εγκαινιαστούν μετατρέπονται σε λειτουργικά Χριστιανικά ιερά. Τα κτίρια, που χρησιμοποιούνται για τα λατρεία εξαγιάζονται με τα χάραξη, σε διάφορα μέρη των τοίχων και των κιόνων, του σημείου του σταυρού.

    Υπάρχει μία συνεπής στάση της Εκκλησίας απέναντι στην ειδωλολατρία με κάποιες εξαιρέσεις ακραίων πράξεων, που κι αυτές εντάσσονται στο ψυχολογικό κλίμα, στις εντάσεις, στις αντιπαλότητες και τους ανταγωνισμούς, ακόμη και στο φανατισμό. Η αρχαία Εκκλησία για να εκφραστεί χρησιμοποίησε κατ’ αρχάς τη γλώσσα των συμβόλων. Παρέλαβε τα αρχαία, ειδωλολατρικά σύμβολα και τους έδωσε νέο περιεχόμενο και σκοπό. Συναντούμε όλα αυτά τα σύμβολα στα ζωγραφικά των κατακομβών, στα επιδαπέδια περίτεχνα ψηφιδωτά των παλαιο-Χριστιανικών βασιλικών, στις ανάγλυφες παραστάσεις των θωρακίων του φράγματος Πρεσβυτερίου ή τών σαρκοφάγων.

    Άλλωστε ο Χριστιανισμός, ως νέα θρησκεία, δανείστηκε όλα τα γνωστά εκφραστικά μέσα και δεν αρνήθηκε καμιά τέχνη. Η γλυπτική μόνο περιορίστηκε στον διακοσμητικό της ρόλο εξαιτίας της επιφυλακτικής στάσης των Χριστιανών καλλιτεχνών απέναντι στα ειδωλολατρικά αγάλματα.

    Παρόλα αυτά κάποιες συνήθειες των αρχαίων πέρασαν στον Χριστιανικό κόσμο, όπως για παράδειγμα η φυλακτοχρησία. Είναι γνωστή από τις πηγές η περίπτωση των Χριστιανών της Αντιόχειας, οι οποίοι, μετά το θάνατό του παρήγγειλαν στους ζωγράφους το πορτραίτο-εικόνα του Επισκόπου τους Θεοφίλου, που υπεραγαπούσαν, και το οποίο έφεραν μέσα από τον οδοιπορικό χιτώνα, στην περιοχή του στήθους. Καθώς ταξίδευαν από περιοχή σε περιοχή πίστευαν πως το μικρό εικονίδιο τους προστάτευε από κάθε κίνδυνο αφού είχαν έντονη την αίσθηση της διαρκούς παρουσίας του Αγίου πάνω τους.

    Οι Χριστιανοί δεν φοβούνται πλέον, ιδιαίτερα όταν πέρασε ο κίνδυνος των διωγμών. Προσεγγίζουν τους αρχαίους χώρους. Τους χρησιμοποιούν, αφού τους μεταπλάσσουν και τους εξαγνίσουν. Το πρώτο μεγάλο παράδειγμα αναφέρει ο ιστορικός Ευσέβιος Καισαρείας στον «Βίο του Κωνσταντίνου» (ΙΙΙ, 26-29). Πάνω στα ερείπια του ναού της Αφροδίτης, κατά την εποχή του Μ. Κωνσταντίνου και με την εποπτεία της Αγίας Ελένης οικοδομήθηκε και υψώθηκε ο Πανάγιος Τάφος στα Ιεροσόλυμα. Πρόκειται για την πρώτη κατασκευή Χριστιανικού ναού πάνω σε ειδωλολατρικά ιερό και μάλιστα το αγιότερο και ιερότερο μνημείο όλου του Χριστιανισμού.

    Στις περιοχές της Αίγυπτου, Συρίας και Παλαιστίνης, αλλά και της ανατολικής ενδοχώρας της Μ. Ασίας σπάνια μετατρεπόταν ένας ειδωλολατρικός ναός σε Χριστιανικό, κυρίως ένεκα της μεγάλης επίδρασης του μοναχισμού, που βρισκόταν σε μεγάλη δραστηριότητα σε αυτά τα μέρη. Αντίθετα, στα παράλια της Μ. Ασίας, καθώς και στον νησιωτικό και χερσαίο ελλαδικό και ιταλικό χώρο, λόγω της μεγάλης κλασσικής παράδοσης, ήταν συνηθισμένο το φαινόμενο της μετατροπής και χρήσης των αρχαίων μνημείων για την τέλεση της λατρείας.

    Στην Αθήνα ιδιαίτερα, λόγω του σεβασμού που επικρατούσε για τα αρχαία μνημεία, η μετατροπή τους για λειτουργική χρήση είναι όψιμη, αρχίζει από τον 5ο αιώνα.

    Το ασκληπιείο κατεδαφίστηκε και με τα οικοδομικό υλικά του πάνω στον ίδιο χώρο χτίστηκε η Παλαιο-Χριστιανική βασιλική του ασκληπιείου Αθηνών. Γενικά μέσα από τις πηγές φαίνεται πως υπάρχει ιδιαίτερος προβληματισμός της Εκκλησίας για τη χρήση, την ανάπλαση ή την καταστροφή των ασκληπιείων. Εκείνο που προβληματίζει στη λαϊκή συνείδηση είναι ο συσχετισμός του Χριστού ως θεραπευτή σωμάτων και ψυχών με τον ιαματικό θεό Ασκληπιό. Είναι ενδεικτικό ότι την αρχαία κρήνη του ασκληπιείου την μετέτρεψαν σε Βαπτιστήριο και ότι ενώ αρχικά ο ναός αφιερώθηκε στον Σωτήρα Χριστό, αργότερα τον αφιέρωσαν στους Αγίους Ανάργυρους.

    Το μνημείο των μνημείων, ο Παρθενώνας, τον 5ο αιώνα διαμορφώνεται εσωτερικό σε τρίκλιτη βασιλική που διαθέτει ευρύχωρο νάρθηκα, καθώς και υπερώα. Η παρθένος Αθηνά αντικαταστάθηκε από την Παρθένο Μαρία, η οποία από τους αθηναίους πιστούς ονομάστηκε «Παναγία Αθηνιώτισσα». Τόση επίδραση άσκησε στα Βυζαντινά χρόνια ώστε προκαλεί εντύπωση το μεγάλο ταξίδι του αυτοκράτορα Βασιλείου του Β΄, του επικληθέντος Βουλγαροκτόνου, ως την Αθήνα για να ανεβεί στην Ακρόπολη και να προσκυνήσει στο ναό της Παναγίας της Αθηνιώτισσας.

    Με την ευκαιρία θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ τη μεγάλη αντίθεση που παρατηρήθηκε τον 19ο αιώνα. Λόγω της μεγάλης στροφής των δυτικοευρωπαίων προς ό,τι υπενθύμιζε τον αρχαίο κλασσικό πολιτισμό, από τις περιγραφές και εκδόσεις των διαφόρων περιηγητών, αλλά και από τη ρομαντική διάθεση με την οποία ζωγράφιζαν τα αρχαία ερείπια οι ζωγράφοι και οι χαράκτες, παρατηρήθηκε το συγκλονιστικό φαινόμενο να γκρεμίζονται Βυζαντινά περίτεχνα και καλαίσθητα μνημεία για να αποκαλυφθούν τα κλασσικά ερείπια από κάτω, κάποιες σπασμένες κολόνες, δηλαδή θραύσματα μαρμάρων, σπόνδυλοι και βάσεις, με αποτέλεσμα να χαθούν αριστουργήματα από την ενσκήψασα αρχαιολατρεία.

    Τον 6ο αιώνα ακόμη θα πρέπει να επισημάνουμε τη μετάπλαση του Ερεχθείου πάνω στην Ακρόπολη σε τρίκλιτη δρομική βασιλική με αψίδα ανατολικά και νάρθηκα, αίθριο και φιάλη δυτικά. Παράλληλα, την ίδια εποχή, μετατράπηκε σε μονόχωρο ναό και με πεντάπλευρη αψίδα ανατολικά το Θησείο. Από ναός αφιερωμένος στον Ήφαιστο μετονομάστηκε σε Άγιο Γεώργιο.

    Είναι ενδεικτικό, αλλά και άξιο σχολιασμού, το γεγονός της μετατροπής των κορυφαίων ιερών κτιρίων της Ακρόπολης των Αθηνών σε Χριστιανικά. Και μη φανταστεί κανείς ότι όλη αυτή η εντυπωσιακή κίνηση των μεταπλάσεων και μετατροπών έγινε για να διατυμπανιστεί μόνο ο θρίαμβος της Εκκλησίας και η επικράτηση και επιβολή της νέας πίστης. Όχι μόνο γι’ αυτό. Υπήρχαν και πρακτικοί λόγοι και ιδιαίτερα λειτουργικές ανάγκες. Φανταστείτε τους κατοίκους της Αθήνας, που κατοικούσαν γύρω και κοντά στην Ακρόπολη να ανεβαίνουν κάθε Κυριακή και γιορτή για να εκκλησιαστούν εκεί που πρώτα κατοικούσαν οι θεοί και εκεί που είχαν διακοσμήσει τα κλασσικά αυτά μνημεία κορυφαίοι καλλιτέχνες, που το όνομά τους απέκτησε στους μεταγενέστερους αιώνες παγκόσμια φήμη.

    Και κάτι ακόμη. Στη βυζαντινή εποχή, και συγκεκριμένα στα χρόνια 1182-1204 αξίζει να ρίξουμε μια ματιά κάτω από τη βορινή μεριά της Ακρόπολης. Εκεί, σε ένα μικρό, αλλά ασυνήθιστο και περίκομψο μνημείο, λειτουργούσε ο μεγάλος λόγιος και συγγραφέας Μιχαήλ Χωνιάτης, μητροπολίτης Αθηνών. Από επιφανή οικογένεια και με εξαίρετες σπουδές στην Κωνσταντινούπολη κοντά σε μεγάλους πανεπιστημιακούς δασκάλους και στη Θεσσαλονίκη κοντά στον φιλόλογο και σχολιαστή του Ομήρου μητροπολίτη Ευστάθιο, δέχτηκε με ενθουσιασμό τη θέση που του πρόσφεραν από αγάπη προς τα αρχαίο κλέος και την αρχαία πνευματική ακτινοβολία της πόλης. Λειτουργούσε στο μικρά ναΐσκο της Παναγίας Γοργοεπηκόου ή του Αγίου Ελευθερίου, ένα αρχιτεκτόνημα που χτίστηκε με θραύσματα, μάρμαρα, ανάγλυφες παραστάσεις, που προέρχονται από αρχαία ιερά και ναούς. Οι Χριστιανοί μαστόροι πάνω στις χτισμένες μαρμαρόπετρες, που απεικονίζουν σατύρους, γυναικείες μορφές, επιτύμβια ανάγλυφα με ανδρικές ή γυναικείες παραστάσεις, ακόμη και αναθηματικά ανάγλυφο με ολόσωμη τη θεά Κυβέλη, σκάλισαν ανάγλυφους μεγάλους σταυρούς, για να εξαγιάσουν με αυτό τον τρόπο το κτήριο και το χώρο.

    Εφαρμόζονται δυο επιλογές, ανάλογα κάθε φορά με τις ανάγκες ή τις δυνατότητες. Η πρώτη επιλογή: Πάνω στα ερείπια του αρχαίου ιερού χτίζεται ο Χριστιανικός ναός με οικοδομικά υλικά που του προσφέρουν τα ερείπια, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την παλαιο-Χριστιανική βασιλική της Δωδώνης, με την αγία Τριάδα Κάτω Βασιλικός Αιτωλίας, ή τον Άγιο Νικόλαο και Ταξιάρχες Μόκιστας κοντά στο Θερμό, με τους ναούς που υψώθηκαν στους Δελφούς, στην Επίδαυρο, στο Νεκρομαντείο, στη Βραυρώνα, στον Ακροκόρινθο και στα άλλα αρχαιοελληνικά ιερά και μαντεία

    Η δεύτερη επιλογή: Μεταπλάθονται εσωτερικά οι σωζόμενοι ειδωλολατρικοί χώροι και χρησιμοποιούνται ως ναοί για τη λατρεία. Αναφέραμε ήδη μερικά παραδείγματα. Εδώ θα σημειώσουμε ενδεικτικά αυτά που τα θεωρούμε εντυπωσιακό στοιχείο. Στην αρχαία Ολυμπία υπήρχε ως τον 5ο μ.Χ. αιώνα το εργαστήριο του μεγαλύτερου γλύπτη όλων των εποχών, του Φειδία. Οι Χριστιανοί της περιοχής τα μετέτρεψαν από εργαστήριο τέχνης σε οίκο Θεού. Εκεί που πρώτα σμιλευόταν το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Διός τώρα τελείται τα μυστήριο της υπέρτατης θυσίας. Εκεί που χρησιμοποιούνταν φθαρτά υλικά για τη δημιουργία περίτεχνων αγαλμάτων τώρα χρησιμοποιούνται φθαρτά υλικά, ο άρτος και ο οίνος, με τα οποία, αφού μετουσιώνονται σε σώμα και αίμα Χριστού, οι πιστοί γεύονται τον κόσμο της αφθαρσίας και λαβαίνουν αίσθηση του αιωνίου.

    Δεν θα είχαμε ολοκληρώσει την ερμηνευτική διείσδυση του ενδιαφέροντος θέματος, αν δεν ρίχναμε τους προβολείς και σε ένα άλλο σχετικά θέμα. Συμβαίνει στις μεγάλες και πολυάνθρωπες πόλεις. Π.χ. Στους Φιλίππους και στη Νικόπολη. Ποιο είναι το αξιοπερίεργο; Παρόλο ότι στους πρώτους αιώνες ο αριθμός των Χριστιανών είναι ακόμη μικρός παρατηρείται το θαυμαστό φαινόμενο να χτίζονται ναοί τεράστιοι, ένας, δυο, τρεις, ακόμη και τέσσερις και πέντε και μάλιστα συχνά μερικοί από αυτούς να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση ο ένας από τον άλλο. Πώς εξηγείται το φαινόμενο; Σίγουρα η αντίληψη του μεγέθους, του ογκώδους, του εξαίσιου αρχιτεκτονήματος και του στολισμένου με θαυμάσιες ψηφιδωτές παραστάσεις συνδυάζεται με την αντίληψη της επιβολής και του θριάμβου. Η νεοφώτιστη Εκκλησία δείχνει τη δύναμή της και σημειολογικά υπογραμμίζει το θρίαμβό της. Μη λησμονούμε ότι ένα τμήμα του πληθυσμού παραμένει πεισματικό στην ειδωλολατρία και ότι το στοιχείο του ανταγωνισμού βρίσκεται ακόμη σε μεγάλη ένταση.

    Ύστερα από αυτές τις επισημάνσεις νομίζω πως θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τη μελέτη των ερωτήσεων και να μην αφήσουμε ερωτηματικό ή κενό που οδηγούν στη σύγχυση και την αμφιβολία.

    1. Η αντίληψη των Χριστιανών απέναντι στον αρχαίο κόσμο του παγανισμού και της ειδωλολατρίας, πλην ορισμένων ακραίων φαινομένων σε εποχές έντασης και αναβρασμού, είναι αντίληψη φιλικό και μεγάλης κατανόησης. Μη λησμονούμε ότι στους πρώτους τρεις αιώνες ιδιαίτερα οι ίδιοι άνθρωποι έχουν να παρουσιάσουν μία φάση της ζωής τους ως ειδωλολάτρες και μία δεύτερη ως βαπτισμένοι στο όνομα της Αγίας Τριάδας. Οι αρχαίοι χώροι, το ιερό και οι ναοί, τα μαντεία και τα ασκληπιεία, τα θέατρα και τα στάδια, οι βωμοί και τα αγάλματα, ό,τι σχετίζεται με την αρχαία θρησκεία, κοινωνία και τέχνη, τους ήταν οικεία και συχνά προσφιλή.

    2. Με αυτή την αντίληψη, τουλάχιστον στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν είχαν πρόβλημα και αναστολές για να χρησιμοποιήσουν πρώην αρχαία ιερά, τα οποία γνώριζαν κιόλας και στα οποία πολλοί από αυτούς προηγουμένως τελούσαν θυσίες στα είδωλα. Η μετατροπή σε ναούς Χριστιανικής λατρείας γινόταν μέσα από κοινές και συναινετικές διαδικασίες και αποφάσεις και για έναν άλλο διαφορετικό λόγο. Πέρα από την άποψη ότι συνεχιζόταν με νέο περιεχόμενο η λατρεία, πέρα από την αντίληψη ότι οι αρχαίοι θεοί πέθαναν μ’ ένα θάνατο οριστικό, πέρα από την πίστη του θριάμβου της Εκκλησίας, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε το γεγονός ότι η επιλογή, μετάπλαση και χρήση για λειτουργικούς σκοπούς των ειδωλολατρικών ιερών και ναών έγινε πολλές φορές και για λόγους οικονομικούς.

    Η μικρή Χριστιανική κοινότητα δεν ήταν πάντοτε σε θέση να σηκώσει τα κόστος μιας νέας μεγάλης και απαιτητικής κατασκευής και προτιμούσε κατ’ ανάγκη τον έτοιμο σχεδόν χώρο, που τον χρησιμοποιούσε, αφού πρώτα τον καθαγίαζε. Άλλωστε θα πρέπει να παραδεχτούμε πως και πέρα από τη λατρευτική πράξη και την μυστηριακή κοινωνία η Εκκλησία επίσημα και ανεπίσημα, σε όλους τούς τόνους και με όλες της τις δυνάμεις δανείστηκε από τους αρχαίους τη γλώσσα, τη μέθοδο, τα φιλοσοφικά συστήματα, τον τρόπο έκφρασης και δεν άφησε κανένα εκφραστικό μέσο τέχνης να μην το χρησιμοποιήσει για να πλαισιώσει, υπηρετήσει και αναδείξει τη λατρεία. Τα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας κατακοσμούνται από τους λόγους και τα απανθίσματα των αρχαίων συγγραφέων. Ο ίδιος ο Μέγας Βασίλειος στο μοναδικά σύγγραμμά του «Προς τους νέους όπως αν εξ Ελληνικών ωφελοίντο λόγων» δίνει το μέτρο και δείχνει τον τρόπο της σωστής επιλογής του αρχαίου πλούτου. Οι ιδέες είναι Χριστιανικές. Ο τρόπος έκφρασης είναι ελληνικός. Ο τέλειος Θεός και λόγος σε τέλειο σχήμα.

    3. Έτσι φτάνουμε στο τέλος για να δεχτούμε και να παραδεχτούμε πως η λατρευτική πράξη της Χριστιανικής θρησκείας πέρασε και μέσα από ειδωλολατρικά σχήματα. Όχι για να κινδυνέψει ή να επηρεαστεί, αλλά για να υπηρετήσει τις λατρευτικές και αγιαστικές ανάγκες των πιστών εξαγιάζοντας ταυτόχρονα τον πρώην ειδωλολατρικό χώρο.

    Σήμερα, ζώντας κανείς σ’ ένα κόσμο Χριστιανικό δεν είναι εύκολο να κατανοήσει αμέσως την ευρύτατη αντίληψη, το μεγαλείο του ενθουσιασμού, την άδολη πίστη που δεν είχε αναστολές και αμφιβολίες, την τόλμη και τη γενναιότητα, τον παραμερισμό των φόβων και διακρίσεων, όλα εκείνα τα άγια και ηρωικά στοιχεία που διέκριναν τους πιστούς και την Εκκλησία εκείνες τις εποχές.

    Επειδή μέσα στη λατρευτική πράξη και στον εξαγιασμό από τη μυστηριακή ζωή χωνεύονταν όλα τα πάθη και οι επιθυμίες, οι τάσεις και οι αναζητήσεις. Ο χώρος, ακόμη και ο ειδωλολατρικός, ήταν το πλαίσιο και δεν ήταν το μείζον ζήτημα. Γιατί είχαν μέσα τους σταθερά σημεία πλεύσης. Και όλοι, πλην των αιρετικών, βρίσκονταν με ασφάλεια στο ίδιο καράβι. Και πάνω απ’ όλα ήξεραν και ζούσαν τον ορισμό της Εκκλησίας που διατυπωνόταν με τον ποιητικό εκφραστικό λόγο ότι «Ο Χριστός είναι ένα καράβι που ταξιδεύει στους αιώνες» ή για να ξαναθυμηθούμε τον ορισμό του ιερού Αυγουστίνου: «Εκκλησία είναι ο Χριστός παρατεινόμενος στους αιώνες».

    Μου αρέσει!

    • Ρε τί τραβάμε ... said

      Ο καθηγητής Αθανάσιος Παλιούρας δεν είναι βέβαια κάποιο αμόρφωτο γίδι σαν τον Ζάγκλο, ωστόσο ήταν «στρατευμένος» για να θεωρείται ακριβώς αμερόληπτος και ακριβοδίκαιος.
      Σπούδασε Θεολογία και Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ήταν καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
      Είναι αναμενόμενο να αγαπά τις στρογγυλεύσεις και δικαιολογίες με βάσει τις σχηματισμένες θρησκευτικές πεποιθήσεις του και να επιχειρεί έναν εξωραϊσμό της τότε καταστάσεως.
      Μόνο και μόνο εξάλλου που μιλάει για «ειδωλολάτρες» δείχνει ότι η ιδιότητα του θεολόγου τίθεται επάνω από αυτήν του επιστήμονα.

      Το θέμα που τίθεται είναι το εξής:
      Είναι τελικά αποδεκτές και ιστορικά δικαιωμένες τόσο δραστικές και ανατρεπτικές πολιτιστικές επαναστάσεις; Και πόσο είναι θεμιτή αφού αποβούν «θριαμβεύουσες» η εκ των υστέρων προσπάθεια νομιμοποιήσεως και ηθικοποιήσεως της νέας κατάστασης και των βιαιοτήτων δια των οποίων εγκαθιδρύθηκε;
      Πώς θα μπορούσε να επιχειρηματολογεί με τα ίδια ο κ. Παλιούρας και οι περί αυτόν σε ένα σενάριο που θα βιώναμε ΤΩΡΑ μιά δραστική πολιτιστική επανάσταση θρησκευτικού κυρίως χαρακτήρα, όπου για παράδειγμα θα ανήρχετο η αθεϊα ως θριαμβεύουσα τάση και βιαίως θα κατεδάφιζε ναούς ή θα τους μετέτρεπε ας πούμε σε νυκτερινά κλαμπ;
      Ή ακόμα χειρότερα. αυτό που οι ίδιοι οι χριστιανοί κραυγάζουν και τρομοκρατούν, ότι σε λίγα χρόνια σε όλη την Ευρώπη θα έχει επικρατήσει το ισλάμ και δια της βίας φυσικά και όχι μόνον δια του δημογραφικού και του εθελούσιου προσηλυτισμού;

      Πώς φανταζόμαστε δηλαδή έναν κ. Παλιούρα του μέλλοντος που θα επιχειρηματολογεί «ιστορικά» για το παρόν μας ως άνω, νομιμοποιώντας και ηθικοποιώντας το νέο καθεστώς και πόσο μας κάνει υπερήφανους μιά τέτοια προοπτική;

      Πώς μας φαίνεται ένας ισλαμιστής κ. Παλιούρας κατόπιν μερικών αιώνων όπου θα παρουσιάζει την σημερινή Ευρώπη κάπως όπως παρουσιάζουν σήμερα οι μουσουλμάνοι την προϊσλαμική Αραβία και ίσως πολύ χειρότερα;

      Μου αρέσει!

      • Ρε τί τραβάμε ... said

        Σε ένα πράγμα έχει απόλυτο δίκιο ο ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ
        Είσαι ένα περιφερόμενο σκατό που νομίζει ότι όσο πιό πολύ βρωμίζει τόσο περισσότερη αξία έχει.
        Μην ελπίζεις σε άλλη ανταπάντηση, τραβάω καζανάκι.

        Μου αρέσει!

      • περαστικός said

        Ζάγκλos said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 8:49 μμ

        Ρέ σύ, κάνα αλβανικό χάχα ήπιες? Ψεκασμένο με οργανοφωσφορικά παρασιτοκτόνα?
        Ή πίνεις συνειδητά τίπ’τα ποντικοφάρμακα?

        Μου αρέσει!

      • περαστικός said

        Ζάγκλos said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 9:22 μμ

        Πριβάτ ξεπριβάτ, ‘δώ είμαστε στό καφενείο καί μιλάμε φόρα παρτίδα,
        να μου επιτρέψεις να επιμείνω, πως τα παρασιτοκτόνα είναι -εκ «φύσεως»- νευροτοξικά
        καί ώς έκ τούτου, ψυχοδραστικά-ψυχωσιογόνα.

        Όσο για τα ποντικοφάρμακα, άσε. Risk för dödsfall.

        Εξ’ άλλου, είναι εργαστηριακά αποδεδειγμένο πως η αναερόβια αποσύνθεση τού, εν λόγω,
        εθνικού (με τίς ευλογίες τού Εχθρού) προϊόντος του αρναουτιστάν, σε συνδυασμό με τα οργανοφωσφορικά καί τα άλλα φυτοφάρμακα-παρασιτοκτόνα καί δια βιοχημικής αντιδράσεως με τήν Δ9 THC καί τά άλλα δευτερευόντως καί επικουρικώς παρα-γόνα, διαμορφώνει πολύπλοκα οργανικά μόρια (αμίνες κλπ. εξ’ ού καί η οσμή αμμωνίας),
        τά οποία καί είναι, εν ολίγοις, εξαιρετικώς ΤΟΞΙΚΑ.

        Έχω πάει στήν Κέρκυρα πενθήμερη με το σχολείο, μου άρεσε δέ λέω, μα δέν είμαι από ‘κεί.

        Βλάχος είμαι αφού ρωτάς, περαστικός από εδώ, Μακεδών (γκρεκουμάν’ κατ’ αυτούς) εξ’ υλοτόμων,
        καρβουνιάρηδων και ημιονηγών, κτηνοτρόφων καί τα χωράφια μου καί τα λιβάδια μου καί τά βουνά μου τα κατέχουν οι αρβαντοβουλγαροτουρκόγιουφτοι, που τους τα έδωσε ο τίτο, που του τά ‘δωσαν τα κομμούνια ελλάδας μαζί με τα διεθνή αφεντικά τους καί τα αφεντικά τών αφεντικών τους και τώρα όλοι αυτοί οι μαλάκες καί άλλοι τόσοι ΕΠΉΛΥΔΕΣ καί ΓΕΝΊΤΣΑΡΟΙ,θέλουνε νά με διώξουνε καί από τήν εξορία μου.

        Αυτά καί ‘γειά μας.

        Μου αρέσει!

      • διαπεραστικός said

        Περαστικός, λίγα με το ζάγκλο, εντάξει;

        Μου αρέσει!

      • περαστικός said

        Έχεις νταλκά με καμμιά κουφαλίτσα σκανταλιάρα σκαντινάβα; Σκίστην αλύπητα, ψυχοσωματικά.

        «Ζόρικος»; «Σέ πάω»; Καί μού αφιερώνεις το συγκεκριμμένο; με τόν θεό τσομίδη;;;
        Gripen καβαλάς ρε σύ; μέ πόσα G διαφεύγεις από τή Βαρύτητα;
        ‘Γώ ρε σύ είμαι γέρος άνθρωπος. Περιμένω το πρώτο έκγονο.
        Έλα ένα και από εμένα μέσω τής θνητής οβριάς:

        Μου αρέσει!

      • περαστικός said

        Διαπεραστικός said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 11:14 μμ
        Περαστικός, λίγα με το ζάγκλο, εντάξει;

        Καί γιατί «λίγα με τον ζάγκλο» παρακαλώ; Μπάά.

        Μου αρέσει!

      • διαπεραστικός said

        Λίγα με τον ζάγκλο, ο ζάγκλος είναι Φίλος μου.

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said said

        Διογένη άσε ήσυχο το Στέργιο μου.
        Βρες άλλονε !

        Μου αρέσει!

      • περαστικός said

        Διαπεραστικός said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 11:42 μμ
        Λίγα με τον ζάγκλο, ο ζάγκλος είναι Φίλος μου.

        Στ’ αρχίδια μου.

        Μου αρέσει!

      • διαπεραστικός said

        Περαστικός said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 11:45 μμ
        Στ’ αρχίδια μου.

        ΣΤΟΝ ΓΚΩΛΟΝ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΜΟΥ

        Μου αρέσει!

      • περαστικός said

        Διαπεραστικός said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 11:51 μμ

        Τί να σού πώ ρε «διαπεραστικέ» εξυπνάκια,
        ατραξιόν τού μαγαζιού τον κάνατε. Αυτός σας δίνει «το φιλί τής Ζωής».
        Ακούραστος. ICBM. ISS. Ντόπα κανονική καί ακανόνιστη. Ρημάδι olympia.

        Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said said

      Λίγα με το Ζάγκλο μου !
      Είναι δικός μου.
      Αχχχχ Ζαγκλάρα μου.

      Μου αρέσει!

  7. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

    Κι ενα για τον Μεγα Θεοδόσιο…

    Η αθωότητα του Θεοδόσιου για τους υποτιθέμενους διωγμούς
    Ντοκουμέντα από τον αρχαίο ρήτορα ειδωλολάτρη Λιβάνιο

    Μονότονο έχει καταντήσει το παραμύθι των Νεοπαγανιστών, ότι δήθεν ο Θεοδόσιος δίωξε τους αρχαίους ομοπίστους τους. Γιατί η αλήθεια είναι, ότι ΕΚΟΥΣΙΑ, και μάλιστα με κίνδυνο της ζωής τους, οι αρχαίοι μας πρόγονοι γύρισαν την πλάτη στους δαιμονικούς θεούς του παγανισμού, και εντάχθηκαν στην ευλογημένη Εκκλησία του Χριστού.

    Δυστυχώς γι’ αυτούς, τα ψεύδη τους εκτίθενται ακόμα και από αρχαίους ομοθρήσκους τους, οι οποίοι έγραψαν για το θέμα αυτό, πράγματα εντελώς ΑΝΤΙΘΕΤΑ από αυτά που ισχυρίζονται σήμερα κατόπιν εορτής οι Νεοπαγανιστές. Και στην εποχή εκείνη, σημαντικός αυτόπτης μάρτυρας των γεγονότων, υπήρξε ο Παγανιστής Λιβάνιος. Ας δούμε λοιπόν μέσα από τα γραπτά του, μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία.

    Τα παρακάτω κείμενα του Λιβάνιου από την επιστολή (στις παραγραφους με αρίθμηση), θα τα σχολιάζουμε κομμάτι – κομμάτι, ώστε να εντοπίσουμε τα σημεία που μας ενδιαφέρουν:

    ΠΡΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΝ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ

    1. Πολλές φορές, Βασιλέα, όταν σου πρόσφερα συμβουλές στο παρελθόν (…) σε πείσμα εκείνων που έλεγαν και επιδίωκαν τα αντίθετα, υπερίσχυσαν οι δικές μου παραινέσεις, όντας ορθότερες. (…) αν μη τι άλλο, υπολόγισε πόσο με έχεις τιμήσει στο παρελθόν (…)

    Ξεκινάει ο Λιβάνιος την επιστολή του προς τον Μέγα Θεοδόσιο, θυμίζοντάς του πόσο τον τίμησε, αυτόν, έναν Παγανιστή, ο Χριστιανός βασιλιάς! Μάλιστα, τον τίμησε τόσο, ώστε μαρτυράει ότι προτιμούσε τις ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ συμβουλές, παρά άλλων!

    Αυτό μας δίνει μια εικόνα, εντελώς αντίθετη, από αυτή την ψευδή εικόνα που προσπαθούν να παρουσιάσουν οι σημερινοί Νεοπαγανιστές για τον Θεοδόσιο και την κατάσταση που επικρατούσε στην εποχή του. Οι σημερινοί απατεώνες Νεοπαγανιστές, προσπαθούν παρουσιάσουν τον Θεοδόσιο ως διώκτη των Παγανιστών. Αντιθέτως, βλέπουμε όχι μόνο το σεβασμό του και την απροκατάληπτη στάση του μπροστά σε έναν Παγανιστή, αλλά και την ιδιαίτερη θέση και τιμή που διατηρούσε γι’ αυτόν ως σύμβουλό του.

    2. …ενώ ο ήπιος, ο φιλάνθρωπος και πράος άνθρωπος -κι αυτά είναι τα δικά σου γνωρίσματα- απλώς αρνείται να δεχτεί μια συμβουλή που δεν την εγκρίνει.

    Βλέπουμε επίσης έναν εκθειασμό του Θεοδόσιου από τον Λιβάνιο. Τον αποκαλεί «ήπιο, πράο και φιλάνθρωπο», κάτι δηλαδή εντελώς αντίθετο από το «τέρας» που παρουσιάζουν οι απατεώνες Νεοπαγανιστές στη θέση του Θεοδόσιου. Όμως ο ομόθρησκός τους Λιβάνιος και εδώ τους διαψεύδει.

    6 … (Ο Κωνσταντίνος) δεν επέφερε καμία αλλαγή στις καθιερωμένες λατρείες (…) μπορούσε κανείς να δει ότι γενικά όλες οι άλλες λειτουργίες τους εκτελούνταν στο ακέραιο.

    Τι ισχυρότερη μαρτυρία θα μπορούσαμε να λάβουμε από αυτή, ότι ο Κωνσταντίνος σεβάστηκε και ΔΕΝ δίωξε στο παραμικρό τους Παγανιστές και τη λατρεία τους; Τι ισχυρότερη μαρτυρία θα μπορούσαμε να έχουμε από αυτή, για το πόσο ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ είναι οι σύγχρονοι Νεοπαγανιστές, που μιλούν για διωγμούς που δήθεν έκανε ο Κωνσταντίνος εναντίον των Παγανιστών;

    8. Βέβαια εσύ ο ίδιος δεν έδωσες διαταγή να κλείσουν οι ναοί και δεν απαγόρεψες ούτε την είσοδο σε ναούς ούτε το ιερό πυρ των ναών ούτε το λιβάνι ούτε τις προσφορές άλλων θυμιαμάτων σε ναούς και βωμούς.

    Και η μαρτυρία αυτή του Λιβάνιου, επεκτείνεται και στον Θεοδόσιο. Σαφέστατα, ο Λιβάνιος διαψεύδει τους Νεοπαγανιστές, που ισχυρίζονται ότι δήθεν ο Θεοδόσιος δίωξε τη θρησκεία τους, την απαγόρευσε και σκότωνε ειδωλολάτρες για θρησκευτικούς λόγους. Εντελώς τα αντίθετα συνέβησαν. Και το μαρτυρεί όχι Χριστιανός αυτό. Το μαρτυρεί ένας Παγανιστής, πιστός στην αρχαία ειδωλολατρία! Ένας Παγανιστής, λέει μέσα από τα γραπτά του με σαφήνεια στους Νεοπαγανιστές: «Κύριοι, είσαστε ΨΕΥΤΕΣ!»

    9. Τέτοιες πράξεις (καταστροφές ναών) αποτολμούνται και μέσα σε πόλεις, όμως κυρίως στην ύπαιθρο…

    Εδώ αρχίζει να ξεκαθαρίζει ο Λιβάνιος, τι ακριβώς συνέβαινε στην εποχή του, με τις καταστροφές ειδωλολατρικών ναών από Χριστιανούς. Ήταν ένας καιρός πολύ κοντά στους διωγμούς των Χριστιανών από ειδωλολάτρες. Υπήρχαν πολλοί Χριστιανοί που είχαν χάσει γονείς και παππούδες από τη βαρβαρότητα των ειδωλολατρών, που τους δίωκαν και τους δολοφονούσαν με τη συγκατάθεση του κράτους. Και όλη αυτή η συσσωρευμένη οργή, έβγαινε ενάντια στους ηθικούς αυτουργούς αυτών των διωγμών, ενάντια στα αγάλματα των δαιμόνων και στους ναούς τους. Γιατί οι Χριστιανοί δεν στρέφονταν ενάντια σε ανθρώπους, αλλά ενάντια στα άψυχα.

    Οι Χριστιανοί που το έκαναν αυτό ήταν ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ, και το έκαναν ΠΑΡΑΝΟΜΑ και κρυφά. Τα λόγια του Λιβάνιου είναι σαφέστατα. Κυρίως στην ύπαιθρο τις έκαναν, στην ερημιά, όπου κανείς δεν τους έβλεπε. Στις πόλεις μόνο σπάνια «αποτολμούσαν» να καταστρέψουν κάποιον ναό ειδωλολατρών. Αυτό δείχνει ότι ο νόμος ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ τους εθνικούς, από αυτούς τους ελάχιστους παράνομους θερμόαιμους Χριστιανούς.

    Στην πλειοψηφία τους, οι Χριστιανοί κατέστρεφαν τα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ είδωλα, και τους ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ειδωλολατρικούς ναούς, που όταν γίνονταν Χριστιανοί, έμεναν έρημοι και χωρίς πιστούς. Όσοι ναοί άξιζαν, μετατρέπονταν σε Χριστιανικούς ναούς, για να εξυπηρετούν τη νέα πίστη των παλιών ιδιοκτητών τους. Ομοίως, όσα αγάλματα άξιζαν για την τέχνη τους, χρησιμοποιούνταν ως στολίδια της πόλης. Και όσοι ναοί ή αγάλματα δεν είχαν καλλιτεχνική αξία, καταστρέφονταν, από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους που γίνονταν Χριστιανοί. Δεδομένου, ότι οι ιδιοκτήτες τους, είχαν κάθε δικαίωμα να το κάνουν αυτό, εφόσον τα αντικείμενα αυτά δεν είχαν τότε αρχαιολογική αξία όπως σήμερα. Όμως δεν είχαν κανένα δικαίωμα να καταστρέψουν ΞΕΝΑ είδωλα και ναούς, που χρησιμοποιούνταν ΑΚΟΜΑ από κάποιους παγανιστές. Τέτοιους ναούς και είδωλα βανδάλιζαν αυτή η μικρή παράνομη ομάδα για την οποία μιλάει ο Λιβάνιος. Περισσότερα όμως ξεκαθαρίζει στη συνέχεια…

    10. …γιατί πιστεύουν (οι εθνικοί της υπαίθρου) πως θα πάνε οι κόποι τους χαμένοι, αφού στερήθηκαν τους θεούς που θα βοηθήσουν ώστε οι κόποι τους να ευοδωθούν.

    Με το δίκιο του ο Λιβάνιος παραπονιέται, εφόσον οι καταστροφές αυτές που γίνονταν κυρίως στην ύπαιθρο, στεναχωρούσαν τους χωρικούς, που λόγω της αγραμματοσύνης τους, πίστευαν ακόμα στα είδωλα στην ύπαιθρο. Η αναφορά αυτή είναι σημαντική, γιατί δείχνει ότι ο Λιβάνιος μιλούσε για καταστροφές ΞΕΝΩΝ ναών και αγαλμάτων, τους οποίους υπήρχαν ακόμα κάποιοι άνθρωποι που ευλαβούνταν. Και που κανείς Χριστιανός δεν είχε δικαίωμα να τους τα στερήσει, εφόσον δεν ήταν δικά του. Ήταν πράγματι μια απαράδεκτη ενέργεια.

    Από την άλλη, στα λόγια του Λιβάνιου, φαίνεται ότι ο λόγος που οι χωρικοί δεν ήθελαν να καταστραφούν οι ναοί, δεν ήταν τόσο η αγάπη τους προς τους αρχαίους δαίμονες, αλλά ο ΦΟΒΟΣ τους, ότι η σοδειά τους θα πήγαινε χαμένη. Ή αν θέλετε ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ τους, να κρατούν τους «θεούς» ευχαριστημένους, για να ζουν καλά. Αυτό που κρατούσε ακόμα και αυτούς τους τελευταίους Παγανιστές στην αρχαία ειδωλολατρία, ήταν ο φόβος και το συμφέρον. Όχι η αγάπη για τους μιαρούς δαίμονες. Με τον φόβο και το υποτιθέμενο συμφέρον κρατούσε το ειδωλολατρικό ιερατείο δέσμιους τους τελευταίους Παγανιστές.

    27. Αν πάλι το γκρέμισμα των ιερών ήταν αρκετό ώστε να αλλάξουν μυαλά οι άνθρωποι, τότε εσύ ο ίδιος θα είχες διατάξει να γκρεμιστούν εδώ και πολύ καιρό· γιατί θα σε χαροποιούσε μια τέτοια μεταστροφή. Ήξερες όμως ότι δεν το μπορούσες, γι’ αυτό και δεν έβαλες χέρι στους ναούς…

    Τι να σχολιάσουμε εδώ; Ξεκάθαρες δηλώσεις του Λιβάνιου, που αθωώνουν πλήρως τον Μέγα Θεοδόσιο, από τις συκοφαντίες των Νεοπαγανιστών. Ούτε γκρέμισε ιερά, ούτε έβαλε χέρι στους ναούς. Γιατί γνώριζε ότι μόνο με την πειθώ είναι εφικτό κάτι τέτοιο, και όχι με τη βία, όπως τη μεταχειρίσθηκαν επί τρεις αιώνες οι Παγανιστές κατά των Χριστιανών, και νικήθηκαν. Ο Λιβάνιος είχε πάρει το μάθημα και το γνώριζε. Ομοίως, μαρτυράει ότι το γνώριζε καλά και το ΕΦΑΡΜΟΖΕ και ο Θεοδόσιος, όσο και αν επιθυμούσε να δει να εξαφανίζεται η ασεβής ειδωλολατρία από τον κόσμο.

    29. Τι καλό έχουν πετύχει λοιπόν (οι μοναχοί που καταστρέφουν), όταν πρόκειται μόνο για λόγια κι όχι για πράξεις; Σε τέτοια ζητήματα, βέβαια, χρειάζεται να πείθεις τον άλλον, όχι να τον εξαναγκάζεις. Κι αυτός που χρησιμοποιεί εξαναγκασμό επειδή δεν μπορεί να πείσει, δεν πετυχαίνει τίποτα· απλώς έτσι νομίζει. Έχει ειπωθεί ότι κάτι τέτοιο είναι έξω από τους κανόνες και τις συνήθειές τους, ότι τιμούν την πειθώ και αποδοκιμάζουν τον εξαναγκασμό. Τότε γιατί σας πιάνει τρέλα με τους ναούς; Αν δεν μπορείτε να πείσετε, είναι ανάγκη να καταφύγετε στη βία; Δεν είναι ολοφάνερο ότι έτσι παραβαίνετε τους δικούς σας κανόνες;

    Καταπληκτική επιχειρηματολογία από τον Λιβάνιο, υπέρ της πειθούς και εναντίον της βίας και των βανδαλισμών. Και εδώ πλέον ξεκαθαρίζει, ότι αυτοί οι φανατικοί που έκαναν τις καταστροφές, ήταν μια παράνομη ομάδα μοναχών. Επρόκειτο λοιπόν για ένα μεμονωμένο περιστατικό μεταξύ μιας αυτοκρατορίας Χριστιανών! Και ήταν τόσο παράνομο και μεμονωμένο, που είχε την τόλμη να ζητήσει την προστασία του Θεοδόσιου γι’ αυτό! Μια προστασία που φυσικά έλαβε στη συνέχεια. Αν ο Θεοδόσιος ήταν αυτό το τέρας που παρουσιάζουν οι ψεύτες Νεοπαγανιστές, θα τολμούσε ποτέ ο Λιβάνιος να ζητήσει τη βοήθειά του; Θα μιλούσε για την παράνομη αυτή και κρυφή ομάδα φανατικών μοναχών, ή θα μιλούσε για οργανωμένη κρατική βία; Τα συμπεράσματα δικά σας!

    35. …Κι η σοδειά της Αιγύπτου είναι έργο του Νείλου και προς τιμήν του Νείλου γίνονται γιορτές όπου τον προτρέπουν να πλημμυρίσει τα χωράφια· κι αν δεν διοργανωθούν οι γιορτές στην εποχή που πρέπει κι απ’ αυτούς που πρέπει, ο Νείλος δεν πρόκειται να πλημμυρίσει…

    Με την ευκαιρία, είναι καλό να δούμε τη δεισιδαιμονική φοβία και καταναγκασμό που κρατούσε στην Παγανιστική λατρεία τους τελευταίους Παγανιστές της αυτοκρατορίας. Φόβος και ψυχρό συμφέρον. Αυτή τη δεισιδαιμονία νοσταλγούν οι σύγχρονοι Νεοπαγανιστές!

    37. …αφήνω κατά μέρος ότι (ο Κωνσταντίνος) εκείνος δεν παρεμπόδισε τις θυσίες…

    Δεύτερη μαρτυρία του Λιβάνιου, ότι ο Κωνσταντίνος δεν παρεμπόδισε την ειδωλολατρική θρησκεία, και δεύτερη τεκμηρίωση ότι οι Νεοπαγανιστές που ισχυρίζονται το αντίθετο, είναι ψεύτες.

    52. Θα μπορούσες, εσύ βασιλιά, να εκδώσεις ένα διάταγμα: «Κανένας απ’ τους υπηκόους μου να μην πιστεύει στους θεούς ούτε να τους τιμά ούτε να τους ζητά ευλογία για τον εαυτό του ή τα παιδιά του παρά μόνο σιωπηλά και κρυφά. Όλοι να τιμούν το Θεό που λατρεύω εγώ, να παίρνουν μέρος στις τελετές προς τιμήν του, να προσεύχονται σ’ αυτόν και να σκύβουν το κεφάλι κάτω απ’ το χέρι του επισκόπου. Κι όποιος δεν υπακούει να θανατώνεται οπωσδήποτε».

    53. Θα ήταν εύκολο για σένα να εκδώσεις ένα τέτοιο διάταγμα, αλλά βέβαια αρνήθηκες να το κάνεις και δεν επέβαλες τέτοιο ζυγό στις συνειδήσεις των ανθρώπων. (…)

    Δείτε πόσο σαφής είναι ο Λιβάνιος! Δείτε πόσο ψεύτες είναι οι σύγχρονοι ομόθρησκοί του, που ισχυρίζονται το αντίθετο από αυτόν, που ήταν ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΣ για την ανεξιθρησκεία του Θεοδόσιου! Ποιον πρέπει να πιστέψουμε; Αυτόν που ήταν μέσα στα πράγματα και τα ήξερε από πρώτο χέρι, ή τους Νεοπαγανιστές, που θέλουν να τον παριστάνουν ως δήθεν διώκτη, για να δικαιολογήσουν το ότι ο κόσμος γύρισε την πλάτη στη μιαρή τους θρησκεία;

    Και ο Λιβάνιος συνεχίζει για να πει ακόμα περισσότερα…

    Ούτε βέβαια απέκλεισες τους πιστούς της (ειδωλολατρικής θρησκείας) απ’ τα αξιώματα, αλλά και τους έδωσες εξουσίες και συνέφαγες μαζί τους και συχνά μάλιστα ήπιες στην υγειά τους κι ακόμα και τώρα συναναστρέφεσαι με κάποιους, έχοντας την πεποίθηση πως εξυπηρετεί τα συμφέροντα της βασιλείας ένας άνθρωπος που ορκίζεται στους θεούς μπροστά σε άλλους και σε σένα. Δεν αγανακτείς ούτε θεωρείς αυτούς τους όρκους σαν προσβολή απέναντί σου ούτε θεωρείς απαραίτητα κακόν άνθρωπο κάποιον που εναποθέτει τις μεγαλύτερες ελπίδες του στους θεούς.

    Όχι μόνο δεν δίωξε το Θεοδόσιος τους αρχαίους Παγανιστές, αλλά κατά τη σημαντική μαρτυρία του συγχρόνου του Παγανιστή Λιβάνιου, που τον γνώριζε προσωπικά, και τα αξιώματά τους διατήρησε, και εξουσίες τους έδωσε! Και φίλοι του ήταν, και συνέτρωγε μαζί τους, και συνεργαζόταν μαζί τους για τα συμφέροντα του κράτους.

    Σε απόλυτη αντίθεση από τα ψεύδη των Νεοπαγανιστών, οι ιστορικές μαρτυρίες επιβεβαιώνουν ότι ο Θεοδόσιος όχι μόνο δεν δίωξε τους ειδωλολάτρες, αλλά αντίθετα, τους είχε φίλους και συμβούλους, ελεύθερους να λατρεύουν τους ψευτοθεούς τους, και να τελούν τα καθήκοντα της θρησκείας τους. Μάλιστα τους προστάτευσε από μια ομάδα φανατικών μοναχών που κατέστρεφαν τα ιερά τους!

    Αθώος ο Θεοδόσιος! Ένοχοι ψεύδους οι Νεοπαγανιστές, που νομίζουν ότι με τα ψεύδη τους, θα δικαιολογήσουν την αποτυχία της δαιμονικής τους θρησκείας. Εσείς μπορείτε μετά από αυτό να εμπιστεύεστε στις απάτες τους;

    Να συμπληρωσω οτι στην υπολοιπη επιστολη ο Λιβανιος πολλες φορες αναφερει οτι ολα γινονταν μεταξυ ομοεθνών Ελλήνων Χριστιανών και Ειδωλολατρών και δεν ηρθαν οι Χριστιανοί ως εισβολείς από ….κάπου αλλού!!!!

    Μου αρέσει!

    • Ρε τί τραβάμε ... said

      «ΕΚΟΥΣΙΑ, και μάλιστα με κίνδυνο της ζωής τους, οι αρχαίοι μας πρόγονοι γύρισαν την πλάτη στους δαιμονικούς θεούς του παγανισμού»

      Όπως ΕΚΟΥΣΙΑ, και μάλιστα με κίνδυνο της ζωής μας και εμείς, γυρνάμε την πλάτη στο θεό και αγίους του χριστιανισμού και τρέχουμε να σωθούμε στο νεώτερο ισλάμ!
      Απαξίωσα να διαβάσω παρακάτω. Κατάλαβα για τί ιδεοληπτική μπουρδολογία πρόκειται.

      Ρε τί τραβάμε …

      Μου αρέσει!

  8. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

    Πάμε και παρακατω….

    Η αλήθεια για το έγκλημα τού Μεγάλου Θεοδοσίου στον Ιππόδρομο Θεσσαλονίκης
    Ένα πολιτικό έγκλημα που το σερβίρουν ως θρησκευτικό διωγμό

    Η ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΛΟΓΩΝ σφαγή τού πλήθους από τον Θεοδόσιο στον Ιππόδρομο Θεσσαλονίκης, διαστρεβλώνεται από τους Νεοειδωλολάτρες, για να παρουσιάσουν άλλον έναν ανύπαρκτο διωγμό δήθεν εναντίον τους. Γιατί δεν θέλουν να παραδεχτούν ότι οι Έλληνες ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ (και μάλιστα με κίνδυνο και θυσία τής ζωής τους) την δαιμονική θρησκεία τής ειδωλολατρείας, για να δεχθούν την αλήθεια τού Χριστού.

    Όμως τα παρακάτω στοιχεία, θα δείξουν την αλήθεια, που όπως πάντα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗ από τους ψευδείς ισχυρισμούς τών Νεοπαγανιστών.

    Στην «Ιστορία του Ελληνικού έθνους» της «Εκδοτικής Αθηνών» ρητά αναφέρεται πως: «Την άνοιξη του 390 ο Θεοδόσιος δημοσίευσε ένα νόμο που τιμωρούσε με θάνατο την ομοφυλοφιλία. Βασιζόμενος στο κείμενο αυτό ο Βουθέριχος ….φυλάκισε έναν δημοφιλή ηνίοχο. Οργισμένος ο όχλος…. κατακρεούργησε τον στρατηγό. Ο θυμός που κατέλαβε τον Θεοδόσιο … ήταν τρομερός…. και διέταξε να περικυκλώσει ο στρατός τον ιππόδρομο …και να σφάξει όλους τους θεατές. Για την διαταγή μετανόησε, αλλά η ανάκλησή της έφτασε στη Θεσσαλονίκη αφού είχαν σφαγεί 7.000 πολίτες». Και βέβαια στον Ιππόδρομο πήγαιναν πολλοί Χριστιανοί, και είναι σίγουρο ότι εκεί σφαγιάσθηκαν και αυτοί. Δεν ήταν λοιπόν θρησκευτικός διωγμός, αλλά πολιτικός. Ήταν μια εποχή που η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία προσπαθούσε να έχει συμμάχους τους Γότθους και κάποια άλλα Γερμανικά φύλα, για να την πρστατεύουν στη Δύση από επιδρομές ομοφύλων τους. Και η δολοφονία τών Γερμανών αξιωματικών διετάρασσε αυτές τις σχέσεις. Ο Θεοδόσιος λοιπόν, θέλησε αφ’ ενός να δείξει την ισχύ του, ώστε να γίνονται σεβαστοί οι νόμοι του, αφ’ ετέρου να δείξει στους συμμάχους του Γότθους ότι οι δολοφονίες τών αξιωματικών τους τιμωρήθηκαν, κάτι που θα διατηρούσε τη συμμαχία και τη σταθερότητα τής Δυτικής αυτοκρατορίας. Καμία σχέση με διωγμούς! Καθαρά πολιτικοί λόγοι τον ώθησαν σε αυτή τη δολοφονία.

    Όμως ο Θεοδόσιος ήταν Χριστιανός! Και αυτό ήταν ένα απαράδεκτο έγκλημα από την πίστη τής αγάπης τού Χριστού. Ποια ήταν η αντιμετώπισή του από τη λοιπή Εκκλησία;

    Ο Αμβρόσιος ταράχθηκε τόσο από την συμπεριφορά του Θεοδόσιου ώστε κατέφυγε εις την εξοχή και δεν επιθυμούσε να τον δει. Εκεί του έγραψε μια επιστολή ελέγχοντας αυτόν και του συνιστούσε βαθιά μετάνοια, άνευ της οποίας δεν θα τον άφηνε να μεταλάβει τα άχραντα μυστήρια. Ο Θεοδόσιος δεν έδωσε σημασία εις την επιστολή και μετά από λίγες ημέρες εμφανίσθηκε εις τον ναό. Κατά την διήγηση του Θεοδώρητου ο Αμβρόσιος εμφανίσθηκε εις τα πρόθυρα και εμπόδισε την είσοδο στον αυτοκράτορα. Ο αυτοκράτορας με τις συστάσεις του Αμβρόσιου υπέβαλε εαυτόν εις οκτάμηνο μετάνοια καθ’ όλο το διάστημα της οποίας «βασιλικώ κόσμω ουκ εχρήσαντο» Τότε υπό υπόδειξη του Αμβρόσιου ο αυτοκράτορας εφάρμοσε νόμο ο οποίος απαγόρευε την εκτέλεση της θανατικής καταδίκης άνευ παρέλευσης χρονικού διαστήματος ενός μηνός ώστε να υπάρχει χρόνος για πιο σωστές αποφάσεις. Τέλος όταν ο Θεοδόσιος τα Χριστούγεννα μετανόησε πέφτοντας στα γόνατα, απεττίλοντας τις τρίχες του και κλαίγοντας του επετράπη από τον Αμβρόσιο να συμμετάσχει των αχράντων μυστηρίων.
    Να τί γράφει ο Παυλίνος, ο οποίος συνέγραψε τον βίο του αγίου Αμβροσίου, λίγο μετά την κοίμηση του τελευταίου:

    «Την ίδια εποχή, εξαιτίας της πόλης της Θεσσαλονίκης, ο επίσκοπος Αμβρόσιος ταράχτηκε πολύ όταν έμαθε πως η πόλη σχεδόν καταστράφηκε. Ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος του είχε υποσχεθεί ότι θα συγχωρούσε τους πολίτες της προαναφερθείσας πόλης αλλά, μετά από μυστικές συμφωνίες των αξιωματικών με τον αυτοκράτορα και χωρίς να το γνωρίζει ο επίσκοπος, έγινε σφαγή στην πόλη για περισσότερο από μία ώρα και πολλοί αθώοι θανατώθηκαν. Όταν ο επίσκοπος έμαθε αυτό που συνέβη, εμπόδισε τον αυτοκράτορα να εισέλθει στον ναό και τον επέπληξε, λέγοντας του ότι ήταν ανάξιος να είναι μέλος της Εκκλησίας και να συμμετέχει στα Ιερά Μυστήρια μέχρι να κάνει δημόσια μετάνοια. Ο αυτοκράτορας όμως απάντησε ότι ο Δαυίδ είχε πράξει μοιχεία και φόνο επίσης. Ο επίσκοπος όμως απάντησε, «Εφόσον ακολούθησες τον Δαυίδ στην αμαρτία, ακολούθησέ τον στην διόρθωση.» Όταν ο αυτοκράτορας άκουσε αυτά τα λόγια, τα πήρε τόσο κατάκαρδα που δεν δίστασε να κάνει δημόσια μετάνοια.» (Παυλίνου, Βίος Αμβροσίου, 7)

    Κατά τον Θεοδώρητο σε άλλο περιστατικό ο Αμβρόσιος δεν άφησε τον Θεοδόσιο να εισέλθει εις το ιερό με το ιερατείο αλλά του όρισε θέση ανάλογη με τον λοιπό λαό φρονώντας ότι «αλουργίς βασιλέας ουχ ιερά ποιεί» !!!

    Το κήρυγμα του Αμβρόσιου σε γενικές γραμμές ήταν πάρα πολύ δυνατό ώστε και αυτός ο Αυγουστίνος επέστρεψε από τους λόγους του στον Χριστιανισμό το 387 μ.Χ. Ο Αμβρόσιος συνέγραψε ως ηθικολόγος πλήθος έργων και ύμνους σε ιαμβικό δίμετρο. Έλληνες οι οποίοι έγραψαν για τον Αμβρόσιο, είναι ο Σωκράτης, ο Σωζόμενος, ο Θεοδώρητος, ο Νικηφόρος Κάλλιστος και ο Συμεών ο μεταφραστής.

    Επειδή η πράξη αυτή από ένα χριστιανό ιερέα ενάντια στον Θεοδόσιο από τους νεο-Εθνικούς μειώνεται και γελοιοποιείται, είναι καλό να δει ο ενδιαφερόμενος πως έπραξε ο ειδωλολάτρης δικτάτορας Αντίοχος ο Επιφανής σε ανάλογη απαγόρευση του Ιουδαϊκού ιερατείου…

    Τι παρατηρούμε από τα παραπάνω; Και πάλι τη διαστροφή, το ψεύδος και το δόλο τών Νεοπαγανιστών! Προσέξτε:

    Δεν ήταν θρησκευτικός διωγμός, αλλά πολιτική εκτέλεση για την ευστάθεια τής αυτοκρατορίας.
    Η σφαγή έγινε μετά από βιαιοπραγία και φόνους τού ιδίου τού πλήθους.
    Στο σφαγιασθέν πλήθος, υπήρχαν και Χριστιανοί.
    Ο άγιος Αμβρόσιος ως εκπρόσωπος τής Εκκλησίας, καταδίκασε την πράξη αυτή, και δεν φοβήθηκε να απαγορεύσει στον αυτοκράτορα τη συμμετοχή στα μυστήρια τής Εκκλησίας.
    Ο ίδιος ο Θεοδόσιος κατάλαβε το σφάλμα του, και μετανόησε τελικά για το έγκλημά του με δάκρυα.

    Αυτός είναι και ο λόγος, που η εκκλησία τιμάει τον Θεοδόσιο ως «Μέγα» μεταξύ τών αυτοκρατόρων. Γιατί το έγκλημα, όσο μεγάλο κι αν είναι συγχωρείται, αν ο άνθρωπος μετανοήσει. Και δεν υπάρχει αμαρτία που να οδηγεί στην απώλεια, αν υπάρχει μετάνοια.

    Πέρα από τα λάθη του και το έγκλημά του αυτό, ο Θεοδόσιος ήταν ένας πιστός αυτοκράτορας που αγωνίστηκε για την αλήθεια τού Χριστού, και μετανόησε. Γι’ αυτό η Εκκλησία τιμάει τη μνήμη του, ΟΧΙ ΩΣ ΑΓΙΟΥ, αλλά ως ενός εκ τών «ευσεβών αυτοκρατόρων», (κατά το Συνοδικό τής Ορθοδοξίας), που έζησε εν μετανοία.

    Απομένουν λοιπόν εκτεθειμένοι οι ΘΥΤΕΣ ειδωλολάτρες, που δεν ντρέπονται για τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ φόνους Χριστιανών ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, αλλά προσπαθούν με ψεύδη και δόλο να φανούν ως θύματα! Φωνάζει ο κλέφτης να φοβάται ο νοικοκύρης!

    (Τελικά καλο μας κάνει ο κοπρολαγνος…… να μαθαίνουμε και κατι…)

    Μου αρέσει!

    • περαστικός said

      ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ

      Μήπως -λέω μήπως- ανέλαβες να δώσεις το φιλί τής Ζωής στό (μελανοτυμπανιαίο) σηπτικό «ολυμπία»;

      Έν πάσει περιπτώσει, χαρά σε σένα.

      Τόν βόθρο πάντως τόν φράκαρες αρκούντως καί ξεχειλίζει ασύστολα.

      Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Περαστικέ φίλε δεν ανελαβα να δωσω κανενα φιλι της ζωης στο ολυμπια…
        Ωστοσο οπως και εσυ φαινεται απο ρομαντικοτητα στα τοσα χρονια που το διαβαζω ομολογω οτι εχω μια ρομαντικη διαθεση μερικες φορες και αναπολω τις εποχες που υπερασπιζοταν πιστη και πατριδα… και δεν τα ειχε τακιμιασει με τους αθεους κι αντιχριστους…

        Εδω μια φορα τα κανω ολα για τον βοθρο για να ξεχειλιζει… και να πνιγει ολους τους αντιχριστους ανταμα….
        Ξερεις τι τρομερο και φοβερο ειναι να εχεις συμμαχο τον βοθρο και το ξεραμα;
        Πας να πεις κι εσυ κατι να υπερασπιστεις την τελοσπαντων αντιθετη με τους ελληνορθοδοξους ιδεολογια σου κι ερχεται ο βοθρος και στα κανει ολα ρόϊδο…

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said/dias. said

        ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 9:01 μμ

        Έχει τα κουσουράκια του ο φίλος.
        Αφού είσαι παλιός, όπως γράφεις, τότε τι δεν γνώριζες;

        Περαστικός said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 8:40 μμ

        ……(μελανοτυμπανιαίο) σηπτικό «ολυμπία»;
        Ωωωω !!!

        Ζάγκλos said
        Αύγουστος 5, 2018 στις 8:10 μμ

        Γαστρώθηκε το ….

        + Πιπέρι στο στόμα !

        Μου αρέσει!

    • Ρε τί τραβάμε ... said

      Κάνεις ότι ακριβώς κάνει και αυτός

      Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Α μπραβο βαλτε κανα βιντεακι πεστε κανενα επιχειρημα κι ας διαφωνω δεν με πειραζει….
        Δημοκρατία έχουμε και να ακουγονται ολες οι φωνες…
        Ο βλασφημος και κοπρολαγνος υβριστης φυσικα δεν εχει θεσει στην δημοκρατία…

        Γι αυτο θα του αφιερωνω συνεχεια μεχρι να πεσει κατω εκει που γραφει και να αφριζει…
        Ηδη νομιζω οτι ειμαι πολυ κοντα αν κρινω απο τις απανωτες υβρεις και τους αφρους του…

        Καλη συνεχεια λοιπον στην αναγνωση…

        Μου αρέσει!

      • Ρε τί τραβάμε ... said

        Καλύτερα να απαντούσες στο 8:35 μμ. σχόλιο μου παρά να διαλέγεις τα εύκολα και αφοριστικά,
        Μόνο τότε μπορείς να με πείσεις ότι διαφέρεις από τον παραπάνω τύπο.

        Μου αρέσει!

      • Ρε τί τραβάμε ... said

        Στο σημείο 6 αν δεν το είδες.

        Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Φιλε μου εν μερει απαντησα και σε εσενα στο τελευταιο σχολιο μου για την ιστορικοτητα του Ιησου…
        Δεν σε αγνοω. Και ειαι σεβαστη η άποψη σου…
        Ωστοσο δεν εχουν τιποτα κοινο οι μουλαδες ισλαμιστες που κοβουν κεφαλια με τους Χριστιανους ακομα και τους πιο φανατικους…
        Οταν ο Αμβρόσιος επεπληττε κατα προσωπο ολοκληρο αυτοκρατορα για το ατοπημα του να σφαξει 7000 Θεσσαλονικεις (μεταξυ αυτων και χριστιανους) στον Ιππόδρομο για πολιτικους λογους και του φαιροταν σαν να ειναι ενα αμαρτωλο σκουπιδι φαντασου τι ειδους ηθικη και ποση διαφορα υπαρχει μεταξυ Ορθοδοξων και Ισλαμιστων…
        Υπαρχει ποτέ περιπτωση ενας ισλαμιστης κληρικος να παει μπροστα στον αρχηγό των τζιχαντιστων και να του πει τι δολοφονιες ειναι αυτες που κανεις και να μεινει το κεφαλι του στην θεση του;

        Μου αρέσει!

  9. Eusebious Ο Επουρανιος said

    Εγω σαν αρχιμαγειρας της Αγιας; Εβραιογραφης. σας επιβεβαιωνω οτι ο Αγιος;;; Κωνσταντινος ηταν ενας στυγερος δολοφονος, της γυναικας του, γυιου του και να μη ξεχασω του γαμπρου του, με προτροπη της μητερας του Αγιας;;; Ελενης, και αυτοι οι δυο εγκληματιες ανακηρυχθηκαν απο την Ορθοδοξια αγιοι;;;
    Ο εβραιος Γιαχβε τωρα θα εχει πεσει κατω απο τον θρονο του στο πατωμα απο τα γελια.

    Μου αρέσει!

  10. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

    Συνεχιζουμε για να αποστομωνουμε τον κοπρολαγνο…

    Αυτην την φορα επειδη ενας ευγενικος φιλος ειχε την διαθεση να πει οτι ο κ Παλιουρας ειναι Χριστιανος και η πιστη του υπερτερει της επιστημονικοτητας του (πραγμα το οποιο ειναι αληθινο ως προς την ιδιοτητα του, αλλα μεσα στο κειμενο του εγω προσωπικα δεν το βλεπω κι ας λεει ειδωλολατρες τους …… ειδωλολατρες), αποφασισα να βαλω ενα κομματι για την ιστορικοτητα του προσωπου του Χριστου το οποιο οπως θα διαβασετε τουλαχιστον προσπαθει να το δει εντελως επιστημονικα… και ουδετερα…

    Διαβαζουμε λοιπον (ο κοπρολαγνος απλα αφριζει…)
    (Βαζω με κεφαλαια μερικα κομματια για να αφριζει ο κοπρολαγνος)

    Ιστορικότητα του Ιησού

    Η ιστορικότητα του Ιησού έχει να κάνει με την ανάλυση ιστορικών στοιχείων για την εξακρίβωση του αν ο Ιησούς υπήρξε ως ιστορική μορφή και αν κάποια απ’ τα μεγάλα ορόσημα της ζωής του όπως αυτά περιγράφονται στα ευαγγέλια μπορούν να επιβεβαιωθούν ως ιστορικά γεγονότα, σε αντίθεση με την θεωρία του μυθικού Ιησού η οποία υποστηρίζει ότι ο Ιησούς ήταν φανταστική μορφή. Η σχετική έρευνα του ιστορικού Ιησού προσπαθεί να κατασκευάσει πορτραίτα της ζωής του και της διδασκαλίας του, βάσει μεθόδων όπως η βιβλική κριτική του κειμένου των ευαγγελίων και της ιστορίας της Ιουδαίας κατά τον 1ο αιώνα πΧ.

    Η ιστορικότητα είναι η μελέτη της ιστορικής πραγματικότητας προσώπων και γεγονότων, με την έννοια ότι αυτά ανήκουν στην ιστορία και δεν είναι μέρη ενός ιστορικού μύθου ή θρύλου ή της προϊστορίας. Ερωτήματα ανακύπτουν εκεί όπου οι αφηγήσεις των γεγονότων πιστεύονται από ορισμένους ως αληθινές, αλλά δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν είτε λόγω της απουσίας ιστορικών εγγράφων επαρκούς κύρους είτε όπου οι ιστορικές αφηγήσεις ενσωματώνουν τη λαϊκή ιστορία, θεολογικές απόψεις ή τη λογοτεχνία ως γεγονός.

    Οι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΥΠΗΡΞΕ, αλλά διαφωνούν ως προς την ιστορικότητα συγκεκριμένων επεισοδίων που περιγράφονται στις Βιβλικές αναφορές στον Ιησού,[4] και ΤΑ ΜΟΝΑ ΔΥΟ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ «ΣΧΕΔΟΝ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ» είναι ότι ο Ιησούς βαφτίστηκε από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και σταυρώθηκε με διαταγή του Ρωμαίου Επάρχου Πόντιου Πιλάτου. Μελετητές της Βίβλου και ιστορικοί της κλασσικής περιόδου ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΕΡΙ ΜΗ-ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Ως ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΟΜΕΝΕΣ, αν και υπάρχει ακόμα ζωντανή συζήτηση γύρω από τη φύση του, τις πράξεις του και τα αποφθέγματά του. Οι περισσότεροι μελετητές συμφωνούν ότι ο Ιησούς ήταν ένας Γαλιλαίος Ιουδαίος ο οποίος γεννήθηκε μεταξύ του 7 και του 2 πΧ, στα τελευταία στάδια της ηγεμονίας του Βασιλιά Ηρώδη και πέθανε το 30 με 36 μΧ, ότι έζησε στην Γαλιλαία και την Ιουδαία και δεν κήρυξε ή σπούδασε αλλού και ότι μιλούσε τα Αραμαϊκά και ίσως λίγα Εβραϊκά και Ελληνικά.

    Από τον 18ο αιώνα και μετά, ένας αριθμός αναζητήσεων για τον ιστορικό Ιησού έχουν λάβει χώρα, και ιστορικές κριτικές μέθοδοι για την μελέτη της ιστορικότητάς του έχουν αναπτυχθεί. Διάφορες Χριστιανικές και μη-Χριστιανικές πηγές χρησιμοποιούνται για την μελέτη και την εδραίωση της ιστορικότητας του Ιησού, πχ Ιουδαϊκές πηγές όπως ο Ιωσήπος Φλάβιος και Ρωμαϊκές όπως ο Τάκιτος. Αυτές οι πηγές συγκρίνονται και αντιπαραβάλλονται με τις Χριστιανικές όπως οι Επιστολές του Απόστολου Παύλου και τα Συνοπτικά Ευαγγέλια. Οι πηγές αυτές είναι συνήθως ανεξάρτητες μεταξύ τους (πχ οι Ιουδαϊκές πηγές δεν αντλούν στοιχεία από τις Ρωμαϊκές) και οι ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους χρησιμοποιούνται στην διαδικασία της πιστοποίησης και διασταύρωσης ιστορικών έγκυρων στοιχείων.

    Μου αρέσει!

    • Ρε τί τραβάμε ... said

      Την είδες preacher σήμερα

      Η ιστορικότητα του Ιησού δεν αποδεικνύεται και φυσικά η Κενή Διαθήκη δεν μπορεί να εκληφθεί σαν ιστορική πηγή.
      Κανένας επιστήμονας ιστορικός δεν απαντά με βεβαιότητα ούτε για την ύπαρξη του Ιησού ούτε για την μη ύπαρξη του. Πιθανόν να υπήρξε τέτοιο πρόσωπο και να έκανε κηρύγματα όντως σε μια Παλαιστίνη που την εποχή εκείνη ήταν γεμάτη «δασκάλους» και κήρυκες και το έπαιζαν σωτήρες και μεσσίες.
      Αυτό που είναι πολύ αμφισβητήσιμο είναι η ιστορική σημασία του Ιησού ακόμα και αν υπήρξε.
      Κάποιος που περιφέρεται ανά την Ιουδαία κάνοντας θαύματα που έφταναν και την ανάσταση νεκρών (όπως του Λαζάρου) που δικάστηκε ενώπιον μεγάλου όχλου και του Ρωμαίου διοικητή για το ανατρεπτικό κήρυγμα του, που σταυρώνεται και κατόπιν ΑΝΑΣΤΑΙΝΕΤΑΙ, δεν μπορεί να μην είχε τραβήξει την προσοχή των σύγχρονων του ιστορικών που διηγούνται πολύ πιό ασήμαντα γεγονότα.
      Μεγάλης ιστορικής σημασίας γίνεται μόνο η σταδιακή επιρροή της σέκτας που δημιουργήθηκε κατόπιν και θα ήταν ορθότερο να ονομαστεί Παυλισμός από τον ιδρυτή της.
      Συνεπώς δεν είναι τόσο σημασίας η φυσική ύπαρξη του Ιησού όσο το που στηρίζεται το όλο οικοδόμημα του χριστιανισμού. .

      Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Μην πας φιλε μου να μου την βγεις αναποδα…
        Ωραια τα λες…
        Μονο που η καθεστηκυία τάξη εκεινη την εποχη του Χριστου δεν ηταν ο Χριστός και οι οπαδοι του… Αλλά οι εχθροι του Φαρισαιοι…
        Κοινως οι εβραιοι (οι φιλοι του κοπρολαγνου)…
        Πιστευεις αληθινα οτι αυτοι που τον μισουσαν και ηθελαν τον θανατο του θα αφηναν ποτε να επικρατησουν οι αποψεις του και οι οπαδοι του;
        Αυτο θα μπορουσε να γινει μονο αν συνεβαιναν συνταρακτικα γεγονοτα γυρω απο την ζωη του τον θανατο του και την μετεπειτα Ανασταση του..
        Οι Φαρισαιοι λυσσαξαν μεχρι τελους να αποδιδουν ολα σε απατη… οπως και οι σημερινοι νεοπαγανιστες και άθεοι…

        Οσο για τον Αποστολο Παυλο, αυτός πως γινεται και απο φανατικος διωκτης εγινε υπερμαχος του Χριστου;
        Τα τσεπωσε;
        Και εντελλει καλα τοσο βλακας ηταν να παει κοντρα στην καθεστηκυία τάξη της εποχης του και να κινδυνευει καθε λιγο να τον καθαρισουν;
        Μην ξεχνας οτι οι Φαρισαιοι είχαν δικους τους ανθρωπους σε καθε πολη σχεδον της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Μ. Ασίας και της ΕΛΛΑΔΑΣ…
        Καπου δεν κολλανε ολα αυτα…
        Και δεν το παιζω πριτσερ….

        Ρε τι τραβαμε…;

        Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said/dias. said

      Τι κάθεσαι και αναλύεσαι για την μόλις πρόσφατα γνωστή Ύπαρξη Του Θεανθρώπου επί Γης.
      Του Κυρίου Ημών Ιησού του Χριστού.
      Αν δεν την παραδέχεται κάποιος/κάποιοι και τι έγινε;
      Εκατομμύρια άλλοι την δέχονται,
      την ασπάζονται,
      την λατρεύουν,
      την προσκυνούν υιοθετώντας και πιστεύοντας κάθε λέξη,
      κάθε συλλαβή,
      κάθε Νόημα αφού είναι πλήρης Εκείνος που τα ΕΛεγε
      ενώ πλήρως ΑΛΗΘΙΝΟΣ κάθε ΛΟΓΟΣ Του.

      Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said/dias. said

        ……για την μόλις πρόσφατα γνωστή Ύπαρξη Του Θεανθρώπου επί Γης……
        (Για να μην παρεξηγηθώ συμπληρώνω)
        …..σε σχέση με την απέραντη αιωνιότητα ή (κατ΄ άλλους) την απουσία Χρόνου- Τόπου.

        Μου αρέσει!

    • Saifer said

      Περί ιστορικότητας του Ιησού. Φοβερό υλικό στο http://www.mythikismos.gr. Δείτε ιδιαίτερα το http://mythikismos.gr/?p=2339.

      Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Φιλε Saifer εγω οπως ειδες προσπαθησα για το συγκεκριμενο θεμα να βρω μια ουδετερη πηγη κι οχι μια χριστιανικη το να βαζεις εσυ ενα αρθρο που προερχεται απο βλασφημο και αντιχριστιανικο ιστολογιο δεν εχει και τοση αξια καθως με την ιδια λογικη μπορων να βαλω καμια εκατοστη λινκ απο χριστιανικα ιστολογια…

        Αλλά για να το πληρωσω με το ιδιο νομισμα θα το κανω ετσι για να κρατησω την ισορροπια…
        Μερικα λοιπον λινκ για την ιστορικοτητα του Χριστου απο χριστιανικα ιστολογια…

        https://www.impantokratoros.gr/040CECDC.el.aspx
        http://users.sch.gr/aiasgr/Ihsous_Xristos/Xristologia/H_istorikothta_tou_Ihsou.htm
        https://www.vimaorthodoxias.gr/theologikos-logos-diafora/i-istorikotita-tou-iisou-christou-2/
        https://www.sakketosaggelos.gr/Article/5116/
        http://eranistis.net/wordpress/2013/04/29/%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%BF%CF%8D-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D/

        κλπ…

        Το θεμα καλε μου φιλε ειναι οτι εμεις οι πιστοι δεν περιμενουμε να μας το αποδειξει ουτε η αρχαιολογια ουτε η ιστορία ουτε κανενας…
        Η υπαρξη του Χριστου αποδεικνείεται απο την ιδια μας την ζωη απο τις δικες μας προσωπικες εμπειριες…
        Και μεχρι να μας βγαλουν φαντασιοπληκτους οι γιατροι εμας τους περιπου 9,5 εκατομμυρια ελληνες και τον Ζαγκλο ρεαλιστη και φυσιολογικο εχουμε ενα μικρο προβαδισμα…
        Τωρα θα μου πεις και οι βουδιστες ειναι 1,5 δισεκατομμυριο… τι ειναι φαντασιοπληκτοι; Οχι απλα δεν εχουν ακομα γνωρισει τον Χριστό…
        Ομως γινεται κι αυτο σιγα σιγα…
        Αν και υπαρχουν ψιλοδιωγμοι απο το κρατος που τους βλεπει σαν απειλη, οι χριστιανοι ειναι σημερα στην Κινα 60 εκατομμυρια και αυξανονται με ραγδαιους ρυθμους…
        Καμια θρησκεια του ψευδους δεν μπορει να σταθει μπροστα στην Αληθεια και τον Λογο του Θεού…

        Μου αρέσει!

  11. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

    Συνεχιζουμε να ανασκευαζουμε τον κοπρολαγνο….

    Παραθετω μερος συνεντευξης του βρετανου φιλελληνα Σερ Στηβεν Ρανσιμαν του κορυφαιου ιστορικου βυζαντινολογου της συγχρονης εποχης περι των βασανιστηρίων κλπ…
    Να τονισω εδω οτι στο τελος της ζωης του αναγνωριζοντας την ανωτεροτητα των Ορθοδοξων Ελληνων Βυζαντινων που σε ολη του την ζωη μελετουσε αποφασισε και βαφτιστηκε Ορθοδοξος Χριστιανος!!!!
    (βάζω με κεφαλαια μερικα κομματια για να αφριζει ο κοπρολαγνος)

    — Μιλάμε για θρησκεία κι ηθική. Το Βυζάντιο πολλοί το θεωρούν μία περίοδο πολέμων, δολοφονιών, δολοπλοκιών, «βυζαντινισμών» που ουδεμία σχέση είχε με την ηθική.

    Γίνονταν και τότε πολλοί φόνοι, αλλά δεν υπάρχει περίοδος της ιστορία που αυτοί να λείπουν. Κάποτε έδινα μια διάλεξη στις Η.Π.Α., και στο ακροατήριό μου ήταν κι η κόρη του προέδρου Τζόνσον, που μελετούσε το Βυζάντιο. Ήρθε στη διάλεξη με δύο σωματοφύλακες, δύο σκληρούς κυρίους που την πρόσεχαν. Μου εξήγησε ότι αγαπούν τη βυζαντινή ιστορία, γιατί είναι γεμάτη φόνους, και φαντάζει σαν σχολικό μάθημα (homework). Είχα το τακτ να μη της πω ότι, ως τότε, το ποσοστό των Αμερικανών προέδρων που είχαν δολοφονηθεί ήταν πολύ μεγαλύτερο -σε σχέση με τα χρόνια ύπαρξης των Η.Π.Α.- από το ποσοστό των δολοφονημένων βυζαντινών αυτοκρατόρων στη διάρκεια της αυτοκρατορίας. Οι άνθρωποι συνεχίζουν να δολοφονούν.

    — Γράφετε στο Βυζαντινό πολιτισμό ότι δεν υπήρχε θανατική ποινή στο Βυζάντιο.

    Όντως, δεν σκότωναν. Και η μεγάλη διαφορά φαίνεται στους πρώτους χρόνους. Οταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία έγινε χριστιανική, μία από τις βασικότερες αλλαγές ήταν να σταματήσουν οι μονομαχίες, να μη πετούν πια ανθρώπους στα λιοντάρια, κι όλα τα σχετικά. Η αυτοκρατορία έγινε πολύ πιο ανθρωπιστική. Και πάντα, απέφευγαν όσο μπορούσαν τη θανατική ποινή. Κατά καιρούς, κάποιοι αυτοκράτορες κατέφευγαν σε αυτή, αλλά οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν ως εσχάτη τιμωρία, μια μέθοδο που σήμερα μας φαίνεται αποτρόπαια: τον ακρωτηριασμό κάποιας μορφής. Αλλά μου φαίνεται, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα προτιμούσαν να τους κόψουν π.χ. ένα χέρι, παρά να τους θανατώσουν.

    — Υπάρχει εδώ και καιρό ένας διάλογος ανοικτός στην Ελλάδα. Υπάρχουν σύγχρονοι Έλληνες διανοούμενοι που υποστηρίζουν ότι το Βυζάντιο δεν αξίζει να μελετηθεί ιδιαίτερα, ότι δε δημιούργησε τίποτε, ότι είχε σχολιαστές των γραφών κι όχι διανοούμενους. Με μια φράση «δεν ήταν και τίποτε αξιομνημόνευτο».

    Νομίζω ότι αυτοί οι Έλληνες είναι πολύ άδικοι με τους ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ. Δεν ήταν μια κοινωνία χωρίς διανοούμενους -αρκεί να δεις τη δουλειά και την πρόοδο της βυζαντινής ιατρικής. Μπορεί να μη συμπαθεί κάποιος τη θρησκεία, αλλά μερικοί από τους εκκλησιαστικούς συγγραφείς όπως οι Καπαδόκες πατέρες, και πολλοί ακόμη, ως το Γρηγόριο τον Παλαμά, ήταν άνθρωποι μοναδικής πνευματικότητας… Υπήρχε έντονη διανόηση και πνευματική ζωή στο Βυζάντιο. Κυρίως δε, στο τέλος των βυζαντινών χρόνων, π.χ. στην Παλαιολόγεια περίοδο. Είναι αρκετά περίεργο πως, την ώρα που η αυτοκρατορία συρρικνώνονταν η διανόηση ήταν πιο ανθηρή από ποτέ.

    — Υποστηρίζεται από ορισμένους ότι το Βυζάντιο δεν ήταν Ελληνικό και δεν αποτέλεσε κανενός είδους συνέχεια της αρχαίας Ελλάδας.

    ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ. Μέσα στο χρόνο, μες στους αιώνες, οι φυλές δε μένουν καθαρές, υπάρχουν όμως ορισμένα χαρακτηριστικά των πολιτισμών που παραμένουν εθνικά. Οι βυζαντινοί χρησιμοποιούσαν την ελληνική γλώσσα -που άλλαξε λίγο, αλλά οι γλώσσες αλλάζουν- ενδιαφέρονταν για τη φιλοσοφία και τη φιλοσοφική ζωή πάρα πολύ, ήταν μεν υπήκοοι ενός αυτοκράτορα, αλλά αυτός ο αυτοκράτορας έπρεπε να φέρεται σωστά, γιατί γίνονταν εύκολα λαϊκές εξεγέρσεις. ….
    Ήταν γνώστες της αρχαίας ελληνικής Γραμματείας. Είναι αξιομνημόνευτο, ωστόσο, ότι δεν έδιναν μεγάλη σημασία στους Αττικούς Τραγωδούς, αλλά στους λοιπούς ποιητές. Υπάρχει η διάσημη ιστορία μιας ελκυστικής κυρίας, φίλης ενός αυτοκράτορα, που μας διηγείται η Άννα Κομνηνή. Την ώρα που η κυρία περνούσε, κάποιος της φώναξε έναν ομηρικό στίχο, που μιλούσε για την Ελένη στην Τροία, κι εκείνη κατάλαβε το υπονοούμενο. Δεν υπήρχε κανείς λόγος να της εξηγήσει κάποιος, ποιανού ήταν οι στίχοι. Όλα ανεξαιρέτως τα αγόρια και τα κορίτσια ήξεραν τον Όμηρο. Η Άννα Κομνηνή δεν εξηγεί ποτέ τα σημεία στα οποία αναφέρεται στον Όμηρο, όλοι οι αναγνώστες της τα γνώριζαν.
    …..
    Ήταν τόσο καλοί γνώστες της αρχαίας ελληνικής γραμματείας ώστε επηρεάστηκαν στη διαμόρφωση της γλώσσας. Πολλοί ιστορικοί ήθελαν να γράψουν σαν τον Θουκυδίδη, δεν ήθελαν να γράψουν στη γλώσσα που τους ήταν πιο φυσική αλλά στην αρχαία. Η μεγάλη τραγωδία των βυζαντινών γραμμάτων ήταν η εξάρτησή της από την κλασσική γραμματεία. Όχι γιατί δεν γνώριζαν αρκετά, αλλά γιατί γνώριζαν πολύ περισσότερα από όσα ήταν απαραίτητα, για το δικό τους «δημιουργικό» καλό.

    Μου αρέσει!

  12. © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said said

    Ζάγκλος σε παρακαλώ πολύ πες μου έχεις σχέση με το Διογένη;

    Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said/dias. said

      Μαιρούλα γύρισες ;
      Πώς τα πέρασες;
      Τον πήρες…. τον αέρα σου.

      Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

        Παρακαλώ πολύ τη διαχείριση να με προστατεύσει από τον ιερόσυλο αντιγραφέα !
        Για τΕΛευταία φορά δηλώνω ότι αν δεν με προστατεύσει από την κακόβουλη
        πλαστοπροσωπία θα φύγω δια παντός από το μπλογκ .
        ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΜΕ

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said

        ….ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΜΕ…

        Εμάς ποιός θα προστατέψει από εσενα λουγκριτσα δειλε που κάτω από ανωνυμία βρήκες και κάνεις πουσταρα τις μαγκιές σου.
        Αει στα γαμιδια ΠΝΣΚΤΧ νεροκοτα φλωρε.

        Μου αρέσει!

  13. © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

    Φίλε Στέργιο είσαι ακόμα εδώ;

    Μου αρέσει!

  14. Συμπέρασμα. said

    Όσο υπάρχει Ζάγκλος οι αναρτήσεις θα γίνονται σκατά.
    Το άτομο είναι ότι πιό άξεστο και χυδαιότερο μπορεί να φανταστεί κανείς.
    Και παρά την τραγική αμορφωσιά του θέλει να πρωταγωνιστεί σε όλες τις συζητήσεις.
    Τον σιχαίνονται το ίδιο και χριστιανοί και άθεοι.
    Γιατί μόνον αν είναι κάποιος της ποιότητας Ζάγκλου μπορεί να τον ανεχθεί.

    Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

      Ξεφεύγει του το είπα.

      Μου αρέσει!

      • Συμπέρασμα. said

        Τί θα πει ξεφεύγει;
        Το άτομο είναι για φτύσιμο και για χέσιμο. Και για κλωτσιές στον κώλο.
        Λες και ποτέ είχε καμιά σοβαρότητα και αξιοπρέπεια και ξεγλίστρησε αλλά μπορεί να διορθωθεί.

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

        Ξεφεύγει θα πει χάνει εύκολα τον έλεγχο.

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said/dias. said

        Και της μαμάς σου να πεις το ίδιο μαιρούλα.
        Αφού κι αυτή κάπου- κάπου ξεφεύγει από την τάξη για δεν το αναφέρεις ωρέ μπιντέ ;

        Μου αρέσει!

      • διαπεραστικός said

        Gia désimo kaí kathílosi me imántes kai kastánies,
        sychnés-pyknés psychrolousíes se syndyasmó me ilektrokataplixíes ánef opoiasdípote farmakeftikís agogís.

        Μου αρέσει!

      • Συμπέρασμα. said

        Ποιόν έλεγχο να χάσει;
        Σε τί έλεγξε ποτέ τον εαυτό του;
        Αυτός το παίζει ξερόλας και τέλειος και γαμάω.
        Πήρε ποτέ χαμπάρι ότι είναι μόνο ένας χοντρομαλάκας που προκαλεί αηδία σε κάθε στοιχειωδώς παιδευμένο άνθρωπο για να κάνει αυτοκριτική;
        Αφού δεν έχει ιδέα τί θα πει μόρφωση, συγκρότηση και καλλιέργεια για να ασκεί αυτοέλεγχο πραγμάτωσης.
        Ποιόν έλεγχο να χάσει; .

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

        Του τα έχω πει επανειλημμένα.
        Δεν καταλαβαίνει.

        Μου αρέσει!

      • Συμπέρασμα. said

        Τί να του πεις;
        Ότι παιδεία δεν έλαβε τότε που έπρεπε νομίζεις ότι θα την αποκτήσει επειδή του τα λες επανειλημμένα;
        Και τί να καταλάβει;
        Αυτά που ούτε κατ’ ιδέαν γνωρίζει ούτε φαντάζεται;

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

        Μπορεί να έχει ψυχολογικά προβλήματα.
        Να χρειάζεται βοήθεια !

        Μου αρέσει!

      • Συμπέρασμα. said

        Γι αυτό υπάρχουν τα ψυχιατρεία.
        Για να νοσηλεύουν τους ψυχοπαθείς.
        Κανένας από εμάς δεν μπορεί να τον βοηθήσει σε τίποτα.

        Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

      Όσο υπάρχει Ζάγκλος οι αναρτήσεις θα γίνονται σκατά.

      +10000

      Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. said/dias. said

      Μαιρούλα απ ότι κατάλαβα άπρακτη πήγε η απουσία σου επί τόσην ώρα.
      Πάλι αγάμητη μας γύρισες

      Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

        Ρε ξεφτίλα…
        Έχεις καθρέπτη σπίτι σου ή ράγισε από εσένα τον μαλάκα που ήταν υποχρεωμένος να βλέπει κάθε μέρα,
        τον ίδιο κι απαράλλακτο σιχαμερό μαλάκα,
        πάντα βαρετά και πάντα μπροστά του;

        Μου αρέσει!

    • Ο ΜΑΛΑΚΑΣ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ said

      Κερκυραίε αν φοράς παντελόνια γράψε έστω με το νικ Κερκυραίος και μην κρύβεσαι σαν γυναικούλα πίσω από άλλα ψευδώνυμα. Είσαι ρόμπα και ρεντίκολος και φοβάσαι να υπογράψεις σαν Κερκυραίος.
      Είσαι ξετσίπωτη παλαιοπασοκική κότα.
      Αν το συνεχίσεις θα σε ξεμπροστιάσω με το κανονικό σου όνομα.

      Μου αρέσει!

  15. © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. ΑΒΑΤΑΡ. Said/Dias. said said

    Παρακαλώ πολύ τη διαχείριση να με προστατεύσει από τον ιερόσυλο αντιγραφέα !
    Για τΕΛευταία φορά δηλώνω ότι αν δεν με προστατεύσει από την κακόβουλη
    πλαστοπροσωπία θα φύγω δια παντός από το μπλογκ .
    ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΜΕ .

    Μου αρέσει!

  16. ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

    Βλεπω και σημερα οτι συνεχιζουμε να εχουμε αναζητησεις πολλοι απο εμας…
    Θα σας πω λοιπον μια ιστορία….
    Φυσικά αυτο δεν το κανω για να πιστεψουν οι άπιστοι αλλά για να ενισχυθουν οι πιστοι…
    Δυστυχως οπως ξερετε αν τελικως αποδειχθει οτι μετα θανατον θα γινουμε ολοι σκονη τοτε δεν εχουμε να χασουμε τιποτα…
    Αν ομως δεν γινουμε…. καποιοι θα τρεμουν και θα συντριβονται…
    Κι αυτο ειναι λογικο πορισμα… κι οχι θεολογικο…

    Παμε λοιπον στην ιστορία μας….

    Καποτε σε ενα απο τα ομορφα ελληνικα νησια μας ζουσε ενας ιερεας καλος χριστιανος και ευσεβης που ειχε μια ομορφη κι αγαπημενη κορη…
    Ειχε κι ενα αθεο ναυτικο αδερφο που δεν ηταν μεν ατιμος ανθρωπος, αλλά που ολημερης τον εβριζε και τον αποκαλουσε τραγοπαπα…
    Στο καφενειο ειχαν να λενε για τις συγκρουσεις τους…
    Εννοείται στην εκκλησία ο άθεος δεν πατουσε, κι ολοι στο νησι ελεγαν για το οξυμωρο να υπαρχει στην οικογενεια ενας άθεος κι ενας ιερεας του θεου…

    Το μονο κοινο που ειχαν ηταν οτι και οι δυο υπεραγαπουσαν την κορη του ιερεα…
    Οσο κι αν εβριζε ο αθεος θειος τον αδερφο του τοσο αγαπουσε την νεαρη ανηψια του…
    Η κοπελλα παντρευτηκε και εμεινε εγκυος…
    Ομως η τραγικη μοιρα της επιφυλασσε αντι για χαρα τον θανατο…
    Πανω στην γεννα η κοπελλα πεθανε…

    Μεγαλη θλιψη επεσε σε ολο το νησι…
    Την ημερα της κηδειας ο αθεος θειος που καθημερινα κατεβαινε στο λιμανι να αγορασει φρεσκα ψαρια κατεβηκε και παλι το πρωι…
    Ενας γνωστος του ψαρας του εδειξε ενα ομορφο μεγαλο ψαρι που ειχε πιασει τα ξημερωματα….
    – Θελεις να το αγορασεις; του ειπε…
    – Μπα σημερα δεν εχω ορεξη κηδευουν την ανηψια μου την αγαπημενη και με τον ζορι θα παω και στην κηδεια της γιατι ολα αυτα οπως ξερεις τα θεωρω ηλιθιομαρες κι ανοησιες…
    Αλλα κοιτα να δεις θα στο πληρωσω και εσυ δωστο σε μια φτωχη οικογενεια για την ψυχη της ανηψιας μου….
    Ετσι κι εγινε κι ο ψαρας πηγε το ψαρι σε μια φτωχη οικογενεια του νησιου και ειπε να το φανε για την ψυχη της καλης κοπελλας….

    Οι μερες περασαν…
    Ο ιερεας τελουσε τα τρισαγια και προσευχοταν καθημερινα για την ψυχη της κορης του…
    Οταν εφθασαν τα σαραντα της πεθαμενης εκαναν το μνημοσυνο και περασε η μερα…
    Το επομενο βραδυ ο ιερεας ειδε στον υπνο του την κορη του ευχαριστημενη και ευτυχισμενη να ζει μεσα στο απλετο φως του θεου…
    Η κοπελλα τον ευχαριστησε για τα τρισαγια και τα μνημοσυνα που βοηθησαν την ψυχη της και στο τελος του ειπε:
    – Πατερα σε παρακαλω να ευχαριστησεις και τον θειο μου για το ψαρι….
    Την επομενη μερα βρεθηκαν μαζι στο καφενειο με τους άλλους φιλους οπου ηταν κι άθεος θειος…

    Ο ιερεας αρχισε να διηγειται σε ολους το καλο ονειρο του….
    Κι ο άθεος θειος άρχισε και παλι να τον βριζει…
    – Καλα ρε ο θεος σου πηρε την μονακριβη κορη σου και εσυ συνεχιζεις να τον υπηρετεις και να τον λατρευεις; Τι ανθρωπος εισαι;
    καθεσαι κα πιστευεις ανοητα ονειρα;
    Απο τον καημο σου τα βλεπεις….

    Κι ο ιερεας του απαντησε:
    – Ο θεός ειχε τους δικους του λογους, αλλά το θεμα ειναι οτι η κορη μου ειναι κοντα Του ευτυχισμενη κι αυτο με ανακουφιζει…
    Και για να μην τα πολυλογω η ανηψια σου μου άφησε κι ενα μηνυμα για σενα…
    Σε ευχαριστει λεει για το ψάρι… αλλά δεν καταλαβα ακριβως τι εννοεί…

    Ενα γεγονος που κανεις στο καφενειο δεν γνωριζε και φυσικα ουτε κι ο ιερεας αποκαλυφθηκε….
    Ο άθεος θείος ξεσπασε σε λυγμους….κι οταν ολοι τον ρωτησαν τι συμβαίνει, τους διηγηθηκε το περιστατικο με τον ψαρα…. την ημερα της κηδειας…

    Ο καθενας ας καταλαβει λοιπον οτι γουσταρει…
    Δεν ειμαι εδω για να κανω κηρυγμα…
    θα ενισχυω την πιστη των Ελληνων κοντρα σε καθε άθεα και ειδωλατρικη προπαγανδα και με ολο το συμπαθειο προς τους φιλους αθεους…
    Σεβαστη η γνωμη σας αλλα τον Λογο Του Θεου κανεις δεν προκειται να τον φιμωσει…
    Κι οσοι εχουν αγνη κι αγαθη καρδια θα τον δεχτουν κι οσοι πονηρη και βρωμικη γεματη ακαθαρσιες (που μερικοι μαλιστα τις εκστομιζουν) ας ζησουν με αυτες…

    (Ζαγκλε εχω ορεξη σημερα…. Θα σε τσακισω σαν τον νταη παγανιστη Λυαίο)

    Μου αρέσει!

    • face to face said

      Σε όλες τις θρησκείες και δοξασίες όλο και θα ανακαλύψει κάποιος τέτοιες ιστορίες , δεν είναι αποκλειστικότητα της χριστιανικής…

      Θρησκείες υπήρχαν ,υπάρχουν και θα υπάρχουν έως το τέλος της ανθρωπότητας και το γιατί το αναλύω σε μεγάλο βαθμό παραπάνω!!Γι’ αυτό προσωπικά δεν μου βγαίνει με τίποτε να πω σε έναν άνθρωπο που πιστεύει με όλη την δύναμη της ψυχής του να μην πιστεύει και πολύ περισσότερο να υβρίζω τα πιστεύω του.Όχι γιατί το θεωρώ ως μέγα αμάρτημα, αλλά διότι όπως δεν θέλω να με πληγώνουν έτσι και εγώ με την σειρά μου προσπαθώ να μην πληγώνω τους συνανθρώπους μου σε ότι και αν πιστεύουν…

      Αυτό που ξέχασα να επισημάνω όμως είναι ότι ο χριστιανισμός μεταβλήθηκε σε θρησκεία της αγάπης στο χειρότερο δυνατό χρονικό σημείο.Τον καιρό που ήδη είχε αρχίσει να εξισλαμίζεται η Μικρά Ασία και να δημιουργείται ο τουρκικός λαός που ενδυναμώθηκε και σιγά-σιγά γιγαντώθηκε με πολύ ανθρώπινο δυναμικό πρώην βυζαντινό και χριστιανικό…Έκτοτε όλο καρπαζιές δεχόμαστε από το Ισλάμ….Αυτό είναι το θλιβερό της υπόθεσης.

      Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Φιλε μου οι αποψεις σου ειναι σεβαστες, ωστοσο θα προσπαθησω να υποστηριξω και παλι τον ελληνισμο και την ορθοδοξια μας.
        Ολες οι θρησκειες ειναι σεβαστες και οι ανθρωποι αληθινα εχουν μεσα τους απο τον Θεο τοποθετημενη αυτην την αιωνια αναζητηση της αληθειας…

        Η θρησκευτικοτητα ειναι ενα ανθρωπινο συναισθημα που κανει συνηθως τον ανθρωπο ευγενεστερο και ηθικοτερο αλλα και μερικες φορες ακριβως το αναποδο… βαρβαρο και αιμοσταγη…

        Το θεμα ειναι οτι εμεις οι χριστιανοι ειμαστε οι μοναδικοι που πιστευουμε στην ενανθρωπιση του Θεού και Λογου. Ολοι οι υπολοιποι πιστευουν σε ανθρωπους και ανθρωπομορφους θεους…
        Εμείς πιστευουμε στον θεανθρωπο Χριστό που εφερε στην σε εμας την Αληθεια του θεου….
        Η Εκκλησία Του ιδρυθηκε ουσιαστικα απο τον ιδιο και προχωραει μεσα στους αιωνες με αγαπη και αγιοτητα οδηγωντας τους ανθρωπους σε οδους σωτηριας…
        Ειναι λαθος να λες οτι «ο χριστιανισμός μεταβλήθηκε σε θρησκεία της αγάπης στο χειρότερο δυνατό χρονικό σημείο».
        Ο Χριστιανισμος ηταν παντα εξ αρχης κι εξ αποκαλυψεως η μονη θρησκεια της Αγαπης διοτι θεμελιωθηκε απο τον Χριστό μεσα σε μια εκρηξη της θεικης αγαπης προς τους ανθρωπους και στηριχθηκε στην Ανασταση Του και στο αιμα των μαρτυρων της…
        Το αν καποιοι ανθρωποι που βρεθηκαν να υπηρετουν την Εκκλησία και τον Χριστό φανηκαν αναξιοι του ρολου και της ευθυνης τους, αυτο ποτε δεν επισκιασε την Εκκλησια Του Χριστου, ακριβως οπως δεν επισκιασε την μεγαλη πολτιστική δυναμη του αρχαιου μας Ελληνισμου η θανατωση του Σωκρατη για παραδειγμα…

        Οι μαυρες σελιδες που δημιουργουν ανθρωποι δεν μπορουν να ενοχοποιησουν ουτε την Ελλαδα μας ουτε και την Ορθοδοξια μας.

        Για την πατριδα μας εχουμε οδηγους τους ηρωες μας, τους φιλοσόφους μας τους καλλιτεχνες μας, τους λογιους και τους εθνομαρτυρες…
        Και για την ορθοδοξία μας μας εχουμε φάρους πνευματικους τους αγίους, τους Πατερες, τους μάρτυρες της πιστης μας και τον ιδιο τον Κυριο μας…
        Η ευλογημενη Ελλαδα μας στηριζεται σε αυτους τους δυο πυλωνες και τηρησαμε αυτο που ο Ηροδοτος πρωτος εθεσε σαν εθνικο ιδιωμα. Το ομογλωσσο, το ομαιμο, το ομοθρησκο και το ομοτροπο…
        Κι αν αλλαξαμε την πιστη γνωριζωντας την αληθεια του Θεού αυτο μας εκανε ισχυροτερους ως Γενος παρα τις δυσκολιες μας…
        Ποιος άραγε αλλο λαος θα μπορουσε να αντεξει 400 χρονια στυγνης απανθρωπης τουρκικης σκλαβιας χωρις να εξισλαμιστει και χωρις να χασει την εθνικη του υποσταση;

        Ειναι εκπληκτικο αυτο που σημερα συμβαίνει, αλλα αυτο στο λεω εξ ιδιας πειρας… οσοι ελληνες εφυγαν στο εξωτερικο και εχασαν την ορθοδοξη πιστη τους οι επομενες γενιες και οι απογονοι τους εχασαν αναποφευκτα και την ελληνικοτητα τους και την ελληνικη τους εθνικη συνειδηση…

        Οι ανθρωποι που μας ελευθερωσαν μετα απο 400 χρονια σκλαβιας ηταν στην συντριπτικη τους πλειοψηφία πιστοί ορθοδοξοι και αυτο αποτελει τον μεγαλυτερο λογο ωστε ολοι μας χριστιανοι ή μη οι Ελληνες, να σεβομαστε την άποψη τους και την πιστη τους…

        Ξερω οτι πολλοι απο εμας εχουμε να λεμε για αναξιους αρχιερεις, αναξιους κληρικους ομως αυτο δεν μπορει να πληττει ουτε την Εκκλησια ουτε την ορθοδοξια… Κι αυτο διοτι αραγε εμεις οι ιδιοι ειμαστε τοσο καλοι και πιστοι ορθοδοξοι;
        Η Εκκλησια φιλε μου, πορευεται με την αγαπη με τον Λογο Του Θεου και την αληθεια και οσοι απο εμας καταφερνουν κι ανεβαινουν με καλο αγωνα την πνευματικη οδο και φτανουν σε σημεια θεωσης γινονται για μας πατερες και πνευματικοι και κρατουν την Εκκλησία μας…
        Ουτε αρχιεπισκοπους ουτε κανεναν δεν χρειαζομαστε οσο εχουμε αυτους για μπροσταρηδες…
        Ναι να εχουμε σεβασμο στο θεσμο των επισκοπων μας και των ιερεων μας, ομως να ψαχνουμε αναμεσα τους να βρουμε αυτους που αξιζουν…

        Ξερω οτι εκ των αποψεων σου λιγα σε απασχολουν απο οσα γραφω εδω… ομως δεν τα γραφω μονο για σενα αλλα και για πολλα νεα παιδια που τυγχαινει να διαβαζουν τις λιγες αυτες γραμμες και θελουν να βρουν στηριγμα πιστεως και πατριωτισμου.

        Συγνωμη αν σε κουρασα.

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Αν εγώ σαν άθεος έκανα όλη μέρα κήρυγμα δεξιά και αριστερά και με κάθε ευκαιρία διατηρώντας και ένα ανάλογο μπλογκ για το σκοπό αυτό, με σκοπό την ανάδειξη και διάδοση της απάτης της θρησκείας, πόσο ανεκτικός και δημοκρατικός θα ήσουν μαζί μου;
        Πόσο θα το θεωρούσες ευγενική άμιλλα στην διάδοση και αντιπαράθεση των ιδεών μέσα από το δικαίωμα γνώμης και λόγου που έχει ο καθένας;
        Θα με σεβόσουν και θα με εκτιμούσες στο βαθμό που αυτά διεκδικείς για σένα;
        Ή θα άρχιζες τα γνωστά κοσμητικά επίθετα της επιθετικής προπαγάνδας (νεοταξίτης, αντίχριστος, ανθέλλην, κομμουνιστής κλπ.) με σκοπό την απαξίωση όπου περάσει;

        Δεν καταλαβαίνω γιατί έχετε τόσο ανάγκη την εμμονική αδυσώπητη προπαγάνδα και τον με κάθε τρόπο προσηλυτισμό. Χάνει το μαγαζί πελάτες;
        Ή καιγόσαστε τόσο πολύ για την σωτηρία των ψυχών ημών; Έχετε σώσει τις δικές σας ψυχές και αισθάνεσθε βαρύ καθήκον να σώσετε και τις άλλες;
        Τί σας ενδιαφέρει τί πιστεύει ο άλλος κόσμος και γιατί πρέπει να πιστέψει ότι εσείς πιστεύετε;
        Δεν είναι προσωπικό θέμα του καθενός οι πεποιθήσεις του και ο τρόπος ζωής του; Εσάς ποιά πεποίθηση και ποιό δικαίωμα σας κάνει ποιμένες των άλλων;
        Είδατε πολλούς άθεους να κάνουν καθολικό επιθετικό προσηλυτισμό όπως κάνετε εσείς;
        Γιατί δεν αφήνετε τον κόσμο στην ησυχία του και όποιος θέλει έρχεται οικειοθελώς να τον κατηχήσετε και όποιος δεν θέλει να μην του ζαλίζετε τον έρωτα;

        Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Ο λογος σου ειναι αξιεπαινος κι ας διαφωνω σε οσα λες και θα σου απαντησω στον ιδιο ευπρεπη τονο.

        Φιλε «Απορίες» δεν κανω προσηλυτισμο… Δεν θελω να γινουν ολοι χριστιανοι με το στανιο… Δεν θελω και δεν καταπιεζω κανενος την ελευθερη βουληση. Ομολογω μονο την δικη μου πιστη και ενισχυω μονο τους πιστευοντες στον Χριστό με τα λογια μου…
        Εσυ τα παιρνεις λιγο αναποδα…
        Το αν λεω αντιχριστους και νεοταξιτες και ανθελληνες ειναι μια αδυναμια μου στο να μην μπορω σαν Ελληνας με λιγο δυνατο ταπεραμεντο να συγκρατω παντα τα νευρα μου…. Ωστοσο σε διαβεβαιωνω οτι ποτέ δεν ξεκινησα πρωτος καμια επιθεση κατα οποιουδηποτε με επιθετα και χαρακτηρισμους…
        Παντα μου επιτιθενται γιατι τους ενοχλει η αποψη μου και η υπερασπιση πιστης και πατριδας…
        Το αν υπαρχουν για την αμυνα μου επιθετικα λεκτικα οπλα καμια φορα, ειναι λιγο ανταποδοτικο στις σφοδρες επιθεσεις που δεχομαι…
        Το ευχαριστο θα ηταν να ειχαμε εναν ωραιο και γονιμο διαλογο ο καθενας να φερει τα επιχειρηματα του και τελος…
        Ομως παντα οι αθεοι και οι αντιχριστοι δεν αντεχουν κι αρχιζουν τους χαρακτηρισμους και τα κοσμητικά επιθετα, διοτι απλα στερουνται επιχειρηματων και το μενος τους κατα της Ελλαδας και της Ορθοδοξιας τους κανει ενιοτε να αφριζουν…

        Αυτα ειχα να σου πω και σου αναγνωριζω το δικαιωμα πληρως να πιστευεις οτι θελεις και ακομα και να το υπερασπιζεσαι…
        Ελπιζω να μου το αναγνωριζεις κι εμενα το ιδιο…
        Και τελος να πω οτι ποτε ακομα κι οταν παρεκτρεπομαι σε κοσμητικα επιθετα οπως λες δεν θιγω ουτε προγονους ουτε γονεις ουτε ιερα και οσια προσωπα κανενος…. Σε αντιθεση με άλλους οι οποιοι βριζουν την μανα μου τον πατερα μου τους Αγιους και τον Θεό μου…

        Τελος για να κλεισω δεν ζαλιζουμε κανενος τον ερωτα…
        Οποιος θελεις τα διαβαζει κι οποιος διαφωνει τα προσπερνα… ή τουλαχιστον βαζει την δικη του αντιθετη αποψη…
        Αλλο ομως αυτο κι αλλο να αρχισει τις επιπληξεις και τα επιθετα….

        ΥΓ. Δυστυχως ειναι ιδιωμα των αθεων οι προσβολες και οι βλασφημιες… Οταν την Μ Παρασκευη οργανωνουν και διαφημζουν κρεατοφαγίες σε ταβερνες τι ακριβως ειναι;
        Τα κανουν ολα ξεροντας οτι δεν θα υποστουν καμια συνεπεια λογο ακριβως του οτι εχουν να κανουν με αντιπαλους χριστιανους…
        Σε άλλα κρατη αναλογη συμπεριφορα δεν θα την σκεφτονταν ουτε στο πισω μερος του μυαλου τους…

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Λοιπόν:
        Ένας που δηλώνει άθεος ξέρεις μόνο ότι είναι άθεος. Δεν βγαίνει κανένα άλλο συμπέρασμα ούτε για την καταγωγή του, ούτε για την πολιτική ιδεολογία του και τις ιδέες του εν γένει, ούτε για την φιλοπατρία του ούτε για την ηθική του υπόσταση.
        Άθεος κατά τον ορισμό σημαίνει αυτόν που δεν πιστεύει σε κανέναν θεό/θεούς γιατί δεν έχει επαρκείς αποδείξεις και δεν έχει πειστεί για την ύπαρξη του/τους.
        Επιθετικό προσηλυτισμό δεν κάνει ποτέ, αν το φέρει η περίσταση υποστηρίζει τις απόψεις του, ίσως και μπαίνοντας σε αντιπαράθεση.
        Καμία σχέση με preachers δηλαδή.

        Στην δεύτερη παράγραφο μου δεν απευθύνομαι σε σένα προσωπικά αλλά χρησιμοποιώ πληθυντικό, απευθυνόμενος στο σύνολο που απαρτίζει την θρησκευτική κοινότητα.
        Και εδώ μην μου πεις ότι δεν υφιστάμεθα επιθετικό, καθολικό και εμμονικό προσηλυτισμό από την … κούνια μας!
        Τέτοιο στενό και αδυσώπητο «μαρκάρισμα» δηλαδή, επί αιώνες, ποτέ και σε τίποτα άλλο!
        Και το ερώτημα είναι, ΓΙΑ ΤΙ; Και τί θέλουν από εμάς;
        Και τί κουμαντάρει αυτήν την εμμονή;

        Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        @Αποριες
        Λαθος ειναι αυτο που λες….
        Κι ο άθεος κανει προσηλυτισμο υπερ της αθείας του…
        Προσπαθει να διαδωσει την αποψη του και δικαίωμα του… στην δημοκρατία μονο εννοείται.

        Ομως φιλε μου εδω ειναι μια χωρα χριστιανικη ορθοδοξη που οι κατοικοι και οι προγονοι μας εχυσαν ποταμους αιματος για να την κρατησουν ετσι και ειναι λογικο ολα τα παιδια να μεγαλωνουν μεσα σε αυτο το πλαισιο…
        Αν οι προγονοι μας ηταν αθεοι, μουσουλμανοι ή βουδιστες να εισαι σιγουρος οτι θα συνεβαινε και παλι κατι αναλογο…
        Το θεμα λοιπον δεν ειναι να ριχνουμε φταιξιμο στους προγονους μας που ήθελαν να μας κανουν χριστιανους ορθοδοξους αλλωστε και ενας αθεος γονιος το παιδι του σαφεστατα θελει να το κανει αθεο εκτος ετσι δεν ειναι;
        Παρόλα αυτα οι προγονοι μας ειχαν την ευθιξια και την προοδευτικοτητα με την καλη εννοια κι οχι αυτην που οριζουν οι συγχρονοι υποκριτες νεοταξιτες (που πχ κλαινε για την παιδικη εργασια και ταυτοχρονα προωθουν την πωληση προιοντων που φτιαχνονται απο παιδακια στην Απω Ανατολη), να ορισουν στο Ελληνικο Συνταγμα της προστασία της ανεξιθρησκειας….

        Το θεμα λοιπον ειναι να εχουμε μια τετοια ελευθερη και δημοκρατικη κοινωνια οπου ο αθεος να μπορει να ζησει ελευθερος με τις αποψεις του… ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ομως ουτε την πιστη των προγονων μας, ουτε και την πιστη της πλειονοτητας των κατοικων…
        Αν το καταφερουμε αυτο ειμαστε σε καλο δρομο…

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Και μία απαραίτητη διευκρίνηση για να μην γινόμαστε τα ίδια σκατά ούλοι.
        Ο τύπος-βόθρος με τον οποίο συζητάς δεν αποτελεί κανένα πρότυπο άθεου.
        Πρώτον διότι είναι τραγικά αμαθής, δεύτερον διότι δεν είναι άθεος αλλά της «πατρώας» κατά δήλωσιν του και τρίτον γιατί είναι αισχρός πεζοδρομιακός και ακραία περιθωριακός.

        Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        Μια προειδοποιηση πανω στην διευκρίνηση σου…
        Προσεξε τι λες θα σε πάρει κι εσενα η μπαλα του οχετου….
        Μην λες μετα οτι δεν σε προειδοποιησα…
        Και δεν συζητω με κανενα βοθρο απλα εγω μιλω κι αυτός βριζει… οπως εχεις αντιληφθει…

        ΥΓ Και εννοείται οτι το καταλαβαίνω οτι μιλω με καποιον τελειως διαφορετικο ανθρωπο που μπορει να μας χωριζουν οι ιδεες στο συγκεκριμενο θεμα αλλα οχι και η ευπρεπεια.

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Δεν ρίχνω το φταίξιμο στους προγόνους γιατί και αυτοί μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο διαμορφώθηκαν και με πολύ λιγότερα γνωσιακά εφόδια .
        Όμως κάποιος ηγείται αυτής της προσπάθειας. Να το πω η εκκλησιαστική εξουσία και κατεστημένο συνεπικουρούμενοι και από λαϊκούς στενά συνδεδεμένους; (Από εκκλησιαστικές οργανώσεις μέχρι τους ειδικευμένους επ’ αυτώ θεολόγους;) Να το πω πολιτική εξουσία πάντα σε προσεταιρισμό με την εκκλησιαστική εξουσία;
        Όπως και να το κάνουμε δεν είναι απλά λόγοι παράδοσης αλλά … πλύσεως εγκεφάλου!

        Υ.Γ. Έχω γιό ενήλικο τώρα και ποτέ δεν θεώρησα ότι πρέπει να τον κάνω άθεο. Η μάνα του με την οποία έχω χωρίσει προ πολλού και ζει μαζί της από μικρός, είναι θεούσα όσο δεν παίρνει και το ίδιο προσπάθησε να κάνει και το παιδί από νωρίς. Εγώ μόνο όταν μου έθεσε ερωτήματα ο ίδιος στον καιρό των ψαξιμάτων του (έφηβος) απάντησα κατά την γνώμη μου. Τελικά … κατέληξε άθεος! Αλλά από μόνος του και με μια μάνα που λύσιαξε να τον κάνει σαν κι αυτήν.

        Μου αρέσει!

      • ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said

        @Αποριες
        Φιλε αν ηταν φανατικη η πρωην γυναικα συ ηταν επομενο να γινει το παιδι αθεο… δυστυχως.
        Παρολα αυτα ειναι παιδι σου και καμαρι σου και το οτι το εκανες αθεο σαν και σενα νομιζω οτι θα σου προσαπτει περηφανεια δικαιολογημενη…
        Σε εμενα συνεβη το ιδιο ακριβως και το αποτελεσμα ηταν σαν το δικο σου… απλα εγινε ενας ενσυμειδητος πιστος χριστιανος.
        Φιλε μου οσο κι αν σου φαινεται παραλογο εγω θα συμφωνησω με ολο το κομματι που λες για ..
        » Να το πω η εκκλησιαστική εξουσία και κατεστημένο συνεπικουρούμενοι και από λαϊκούς στενά συνδεδεμένους; (Από εκκλησιαστικές οργανώσεις μέχρι τους ειδικευμένους επ’ αυτώ θεολόγους;) Να το πω πολιτική εξουσία πάντα σε προσεταιρισμό με την εκκλησιαστική εξουσία;
        Όπως και να το κάνουμε δεν είναι απλά λόγοι παράδοσης αλλά … πλύσεως εγκεφάλου! «…

        Σε ενημερωνω οτι ολοι αυτοι δεν εχουν ουδεμιαν σχεση με την ορθοδοξια στο μεγαλυτερο μερος τους…
        Οι αγνοι ανθρωποι του Θεου απεχθανονται και αρνουνται την εξουσια… παντός ειδους.
        Θελουν μονο την χαρη του θεου και την σωτηρια της ψυχης τους κι αυτοι ειναι οι οδηγοι των Ορθοδοξων…
        Εξουσιαστες κλπ δεν εχουν σχεση ουτε με την Εκκλησία (που ειναι ο Χριστός η κεφαλη οι Αγιοι οι Πατερες και ολοι εμεις ζωντανοι και κεκοιμημενοι…)
        Σου ειπα οτι πρεπει να ξεχωρισεις στο μυαλο σου το ποιος ειναι τιμιος και δικαιος και πνευματικος και ποιος αναξιος… αλλοιως θα βγαζεις μονιμα λαθος συμπερασματα…

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Ο οχετός δεν με απασχολεί. Άστονε να ξεχειλίζει.
        Δεν θα του δώσω αξία απαντώντας. Ο ίδιος θα πνιγεί στη βρώμα του.

        Μου αρέσει!

      • GAMHSETA said

        Πόσο κομπλεξικός είσαι ρε ζάγκλε;

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ said
        Αύγουστος 7, 2018 στις 9:50 μμ

        Αν κατάλαβες ότι εγώ έκανα το γιό μου άθεο δεν διάβασες καλά τί γράφω. Ποτέ δεν του έκανα κήρυγμα στο ξεκάρφωτο, ποτέ δεν άνοιξα εγώ σχετική συζήτηση παρά μόνο όταν την ξεκίνησε ο ίδιος.
        Και ναι, είμαι υπερήφανος γιατί «ψάχνεται» και έχει δική του κρίση και δικές του επιλογές και δεν προβατοφέρνει σε τίποτα. Και σε οποιοδήποτε θέμα.

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Και με ευχαριστεί βέβαια η κρίση του και η επιλογή του στο συγκεκριμένο θέμα αλλά περισσότερο γιατί κατέληξε μόνος.
        Εγώ μόνο ερωτήματα και αφορμή για σκέψη του έδωσα στα ψαξίματα του και ποτέ κατήχηση.

        Μου αρέσει!

      • Απορίες said

        Όσο και να ξύνεις τον κώλο σου Ζάγκλε μόνος σου θα τον ξύνεις.
        Υποκείμενα του είδους σου δεν επιτρέπω να μπαίνουν στον χώρο μου και στη ζωή μου.
        Καλά θα κάνεις να καταλάβεις ότι κάνοντας το ενοχλητικό παράσιτο δεν πρόκειται να κερδίσεις καμιά σημασία.

        Μου αρέσει!

      • GAMHSETA said

        Ρε ζάγκλε σαν την σκατόμυγα σπας αρχίδια για να βρωμίσεις.
        Αφού σε γράφουν στα αρχίδια τους γιατί επιμένεις να τους τα ζαλίζεις;

        Μου αρέσει!

  17. © ΧƦΙσ†😝Ϟ ®™. said

    Μιλάμε για πολύ ΡΟΟΟΟΟΟΟΟΜΠΑΑΑΑΑΑΑ !!!

    Θαυμάστε εδώ ένα «ΑΝΤΡΑ ΜΕ ΜΠΕΣΑ » !!!

    ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΤΡΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΞΑΝΑΜΑΤΑΔΕΙ !!!
    ΤΕΤΟΙΟΣ ΠΟΥΣΤΗΣ ΑΝΤΡΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΥΠΑΡΞΕΙ !!!

    ΤΕΤΟΙΕΣ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ, ΤΕΤΟΙΑ ΔΙΠΡΟΣΩΠΙΑ, ΤΕΤΟΙΟ ΣΠΑΣΙΜΟ ΜΕΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΦΑΙΝOΜΕΝΟ !!!

    ΠΟΙΟΣ ΤΣΙΠΑΡΑΣ, ΠΟΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ, ΠΟΙΟΣ ΓΑΠ, ΠΟΙΟΣ ΣΑΜΑΡΑΣ, ΠΟΙΟΣ ΚΟΥΛΗ !!!
    ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΤΗΣ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑΣ !!!

    Μέσα σε μόλις 2 ώρες από ΝΑΖΙ έγινε ΕΛΛΗΝΑΣ και ξανά ΝΑΖΙ !!!

    ΜΠΕΣΑΛΗΣ ! ΑΝΤΡΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ! Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ! ΑΝΤΡΑΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ !

    ΜΟΥΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΜΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΜΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    ΤΡΑΒΑ ΜΩΡΗ ΡΟΜΠΑ ΞΕΚΟΥΜΠΩΤΗ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΜΙΑ ΦΟΥΣΤΑ ΚΛΑΡΩΤΗ !!!
    ΚΑΙ ΠΑΡΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΩΡΟ ΣΤΗΝ ΓΛΕΙΦΤΡΑ ΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ !

    ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΤΡΕΣ !!!

    Μου αρέσει!

  18. Ζαλισμενα Αρχιδια said

    Αντε καντε διαλειμμα για φραπε τωρα.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: