olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Προκόπης Παυλόπουλος: Οι Σκοπιανοί ομολόγησαν ότι παραχάραξαν την ιστορία.

Posted by olympiada στο Ιουλίου 12, 2018

ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΜΕ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ Η.Π.Α.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Με ιδιαίτερη χαρά σας ξαναβλέπω στην Προεδρία της Δημοκρατίας. Και όπως το κάνω κάθε φορά έτσι και τώρα, θα σας πω λίγα λόγια- γιατί ξέρω πως για εσάς είναι αυτονόητα, αλλά οφείλω να τα πω για να κάνουμε έναν απολογισμό του τι έχει συμβεί ως σήμερα και τι πρέπει να υπερασπισθούμε, εκεί καθένας από εσάς που δραστηριοποιείται – για ένα μείζον γεγονός για την Ελλάδα που είναι τα Εθνικά της Θέματα. Δεν χρειάζεται να σας πω για άλλους τομείς, αλλά για τα Εθνικά μας Θέματα, ιδίως σε αυτούς τους κρίσιμους καιρούς, έχουμε ανάγκη από την δική σας στήριξη. Και όχι μόνο για λόγους συναισθηματικούς, αλλά γιατί έχουμε δίκιο ως Έλληνες να υπερασπιζόμαστε, τα Εθνικά μας Θέματα όπως τα υπερασπιζόμαστε. Θα τονίσω δε, για μιαν ακόμη φορά, πως δεν ξεχνάμε ότι η Ελλάδα αποτελεί – και αυτό είναι πια οριστικό και αμετάκλητο – μέλος της ΕΕ και του σκληρού πυρήνα της, της Ευρωζώνης. Και επίσης ένας συνεπής σύμμαχος στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ. Άρα τα Εθνικά μας Θέματα τα υπερασπιζόμαστε μέσα στο πλαίσιο του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Και τα υπερασπιζόμαστε με τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και του Ευρωπαϊκού Δικαίου. Γι’ αυτό σας είπα πως όταν τα υπερασπιζόμαστε αυτά, υπερασπιζόμαστε ταυτόχρονα και το Διεθνές Δίκαιο και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Θα αναφερθώ στα τρία βασικά μας θέματα.

I. Κυπριακό, και με την αυτονόητη πάντα διευκρίνιση ότι το Κυπριακό δεν είναι μόνον Ελληνοκυπριακό ή πρόβλημα μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Τουρκίας.  Είναι Ευρωπαϊκό πρόβλημα, είναι Διεθνές πρόβλημα:  Επιδιώκουμε, πάντα, μια δίκαιη και βιώσιμη λύση και είμαστε απόλυτα ειλικρινείς.  Όμως έχει καταστήσει σαφές, και είναι πολύ σημαντικό ότι τούτο πλέον είναι αποδεκτό και από τα Ηνωμένα Έθνη και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό πρέπει να το αντιληφθεί η Τουρκία: Λύση του Κυπριακού μπορεί να υπάρξει μόνο με βάση το Διεθνές Δίκαιο και το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο, δοθέντος ότι η Κύπρος είναι πλήρες κράτος-μέλος της ΕΕ και του σκληρού πυρήνα της, της Ευρωζώνης.  Τούτο σημαίνει, με βάση μάλιστα το πρωτογενές Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ότι δεν είναι νοητή λύση του Κυπριακού με στρατεύματα κατοχής και εγγυήσεις τρίτων. Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο με βάση το Ευρωπαϊκό Δίκαιο και έχει καταστεί σαφές στην Τουρκία.  Το τονίζω, όχι μόνο από την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση.  Πέραν δε τούτου, αν αποδεχόμασταν κάτι τέτοιο για την Κύπρο, φανταστείτε πόσο καταστροφικό  προηγούμενο, για την κυριαρχία των κρατών-μελών της ΕΕ, θα εδημιουργείτο.  Τι άλλα προβλήματα θα μπορούσαν να υπάρξουν στο μέλλον.  Αυτό είναι πλέον κοινός κανόνας στο πλαίσιο της ΕΕ και μια σημαντική επιτυχία σε ό,τι αφορά την υπεράσπιση αυτού του μεγάλου θέματος.  Και είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι αυτή, πλέον, είναι κοινή γραμμή όλων των δημοκρατικών Πολιτικών Δυνάμεων, και στην Κύπρο και στην Ελλάδα.

II. Eλληνοτουρκικές σχέσεις: Όπως είχα την ευκαιρία να διευκρινίσω και στο συγχαρητήριο μήνυμα που έστειλα στον Πρόεδρο της Τουρκίας,  τον κ. Ταγίπ Ερντογάν, με την ευκαιρία της επανεκλογής του, εμείς, οι Έλληνες,  – το έχουμε αποδείξει και στην πράξη – επιδιώκουμε σχέσεις φιλίας και καλής γειτονίας με την Τουρκία. Και του ευχήθηκα μιαν επιτυχημένη πορεία του Προεδρίας του για το καλό και του τουρκικού λαού και της ειρήνης στην περιοχή, καθώς και πορεία της Τουρκίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.  Όμως, διευκρίνισα ότι η ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας και οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, η φιλία μας και η καλή γειτονία, εξαρτώνται από έναν θεμελιώδη παράγοντα: Τον πλήρη σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου, και, επίσης, τον σεβασμό του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου. Κυρίως των Συνθηκών οι οποίες καθορίζουν τα σύνορα της Ελλάδας που είναι και σύνορα της ΕΕ.  Δηλαδή της Συνθήκης της Λωζάννης και της Συνθήκης των Παρισίων, του 1947. Το επαναλαμβάνω: Όπως έχει αποδείξει η πράξη, οι Συνθήκες αυτές είναι πλήρεις, δεν αναθεωρούνται, δεν επικαιροποιούνται, καθορίζουν τα σύνορα επακριβώς, δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Το ότι είναι επίσης και σύνορα της ΕΕ τα Ελληνικά σύνορα, το λέει, σε πλειάδα διατάξεων, το ίδιο το πρωτογενές Ευρωπαϊκό δίκαιο. Επιπλέον: Το ποιο είναι το έδαφος της Ελλάδας και της ΕΕ, προκύπτει εμμέσως πλην σαφώς και από επί μέρους κανόνες του πρωτογενούς και του παραγώγου Ευρωπαϊκού Δικαίου, που αφορά την προστασία του Περιβάλλοντος, όπως είναι το πρόγραμμα Natura,  για το οποίο είχα την ευκαιρία να κάνω αναφορά εντελώς πρόσφατα. Η Τουρκία, λοιπόν, οφείλει να σεβασθεί όλα αυτά. Να εφαρμόσει το Διεθνές Δίκαιο, να σεβασθεί το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο, να σεβασθεί τα σύνορα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν τα σέβεται αυτά, εδώ είμαστε να υπάρχει φιλία, καλή γειτονία και ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας. Εμείς πιστεύουμε σε αυτή. Δεν ξέρω πόσο πιστεύει η ίδια η Τουρκία. Θέλω να μείνω στην διευκρίνηση του κ.Ερντογάν, ότι πράγματι έχει αυτή τη φιλοδοξία η Τουρκία. Αλλά οι κανόνες που υπενθύμισα είναι κανόνες για όλους τους Ευρωπαίους, και αυτούς που αποτελούν μέλη της ΕΕ και αυτούς που φιλοδοξούν να γίνουν μέλη. Επομένως, εδώ εκπτώσεις δεν θα υπάρξουν. Και να θυμόμαστε, το τονίζω: Κάθε αμφισβήτηση των συνόρων και του εδάφους της Ελλάδας, είναι αμφισβήτηση των συνόρων και του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με όλες τις εντεύθεν συνέπειες.

III. Τέλος, ως προς το ζήτημα που αφορά τις σχέσεις μας με την γειτονική μας χώρα, την ΠΓΔΜ: Και εδώ είμαστε απολύτως σαφείς και απολύτως ειλικρινείς. Επιδιώκουμε σχέσεις φιλίας, καλής γειτονίας και εμπράκτως αποδεικνύουμε ότι ευνοούμε την προοπτική της προς το ΝΑΤΟ και προς την ΕΕ. Κι εδώ όμως υπάρχει μια σημαντική προϋπόθεση: Η επίλυση του ζητήματος του ονόματος  σύμφωνα με την Ιστορία και με το Διεθνές Δίκαιο. Για να γίνει αυτό – όπως καταστήσαμε σαφές και είναι θέση αποδεκτή και από την ΕΕ και επίσης από το ΝΑΤΟ και από τα Ηνωμένα Έθνη – πρέπει η γειτονική μας χώρα να φέρει τις αναγκαίες αλλαγές στην έννομη τάξη της,  και πρωτίστως στο Σύνταγμά της. Γιατί το Σύνταγμά της, ως έχει σήμερα, δεν ανταποκρίνεται – σε καμία περίπτωση – σ’αυτές τις προϋποθέσεις. Και πράγματι ανέλαβαν αυτή την υποχρέωση. Κατόπιν τούτου, περιμένουμε την εκπλήρωση αυτής της υποχρέωσης. Μόνο όταν τελειώσει και τελειώσει οριστικά – δεν πρόκειται σ’αυτό να υπάρξουν εκπτώσεις – μόνο μετά το πέρας όλης αυτής της διαδικασίας και αφού διαπιστωθεί ότι αυτή η αναθεώρηση εμπεριέχει όλες τις εγγυήσεις για τις οποίες μίλησα προηγουμένως, τότε είναι δυνατόν να υπάρξει πρόσκληση για ένταξη στο ΝΑΤΟ, όπως άλλωστε διευκρίνισε σαφώς χθες ο ίδιος ο Γ.Γ. του ΝΑΤΟ κ. Στόλτενμπεργκ. Επίσης, τότε μόνο μπορεί να μιλάμε για έναρξη συζητήσεων σε ό,τι αφορά την ενταξιακή πορεία της ΠΓΔΜ προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τότε και μόνο τότε είναι δυνατόν να οριστικοποιηθεί και το περιεχόμενο της Συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ και να έρθει προς κύρωση στην Βουλή των Ελλήνων. Αναμένουμε λοιπόν. Ευχόμαστε η διαδικασία αυτή να έχει ευνοϊκή κατάληξη, αλλά η ευθύνη – όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι – ανήκει στην γειτονική μας χώρα. Από τα όσα ως τώρα έχουν συμβεί και συμφωνηθεί και ανεξάρτητα με το ποια θα είναι η έκβαση, εμείς οι Έλληνες κρατάμε κάτι σημαντικό: Το ότι μέσα από αυτήν την Συμφωνία προκύπτει – και, το τονίζω, ανεξάρτητα με το ποια θα είναι η έκβαση στο μέλλον – ότι, όπως η ίδια η ΠΓΔΜ ομολογεί, η Ιστορία και ο Πολιτισμός της Μακεδονίας μας, της Μακεδονίας του Φιλίππου και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αυτής της Μακεδονίας η οποία άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της πάνω στην Ιστορία και τον Πολιτισμό της Ανθρωπότητας, αυτή η κληρονομιά είναι Ελληνική στο ακέραιο. Το γειτονικό μας Κράτος έχει έναν Λαό ο οποίος είναι σλαβικός, μια γλώσσα που είναι σλαβική και το ομολογούν και οι ίδιοι. Και νομίζω ότι είναι προς όφελος των ιδίων – και χαίρομαι γιατί υπήρξαν ανάλογες διαπιστώσεις πρόσφατα – ότι πρέπει να αναζητήσουν σ’αυτή την σλαβική τους καταγωγή, την σλαβική τους προέλευση, ό,τι θετικό οι Σλάβοι έχουν προσφέρει στην περιοχή. Και όχι να αναζητούν ρίζες ή κληρονομιές που δεν τους ανήκουν. Το κρατάμε αυτό εμείς, οι Έλληνες. Γιατί είναι σημαντικό και είναι η πρώτη φορά που το αποδέχτηκαν ύστερα από την δήλωση του Κίρο Γκλιγκόροφ. Αλλά επαναλαμβάνω: Η ευθύνη για την περαιτέρω πορεία τους ανήκει. Εμείς είμαστε εδώ και να διευκολύνουμε την δική τους πορεία, αλλά – και το τονίζω – να μην παραχωρήσουμε ο,τιδήποτε από εκείνο που μας ανήκει, σύμφωνα με την Ιστορία μας και τον Πολιτισμό μας.

Να είσθε βέβαιοι, ότι σε αυτά τα θέματα, ανεξάρτητα από τις  επιμέρους  διαφορές που μπορεί να υπάρχουν και που είναι θεμιτές σε μια πραγματική Δημοκρατία, όλες οι Δημοκρατικές Πολιτικές Δυνάμεις, θα μείνουν ως το τέλος ενωμένες. Γιατί εμείς, οι Έλληνες, ξέρουμε πως ό,τι σημαντικό πετύχαμε σ’ αυτόν τον κόσμο και σε αυτήν την πορεία μας, το πετύχαμε ενωμένοι. Ξέρουμε το κόστος του διχασμού, ξέρουμε ότι μας στοίχισε ακόμη και κομμάτια του Εθνικού μας Κορμού. Και δεν είμαστε διατεθειμένοι, σας διαβεβαιώ, να επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος. Και πάλι σας ευχαριστώ, καλώς ορίσατε.

Τ.ΚΟΥΙΚ:  Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ θερμά που δεχτήκατε στο προεδρικό Μέγαρο αυτά τα Ελληνόπουλα. Τα περισσότερα από τα οποία είναι της δεύτερης γενιάς, με πολύ σημαντικό, το ότι μιλούν τα ελληνικά, γιατί όπως μου είπαν τα έμαθαν από το σπίτι τους. Παρόλο που έχουμε κάποιες περιπτώσεις μικτών γάμων. Όπως για παράδειγμα μιας Ελληνοπούλας που ο πατέρας της είναι από την Αίγυπτο. Και ξέρετε τι σημαίνει για εμάς αυτή η τριμερής συνεργασία. Πρόσφατα ήσασταν στην Αλεξάνδρεια,  της Ελλάδας Κύπρου και Αιγύπτου, στην περιοχή μας. Από την άλλη την πλευρά θυμάμαι αυτό το οποίο μου είπανε άλλοι φοιτητές, ελληνόπουλα της τέταρτης  και πέμπτης γενιάς, που μου είπαν ότι χρειαζόμαστε τη στήριξη της οικογένειάς μας για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Αρά δεν είναι μόνο η συνεισφορά μας σαν Ελληνική Πολιτεία με τους δασκάλους μας αποσπασμένους, ή τις Εκκλησίες  με τα σαββατιανά  και τα απογευματινά σχολεία, αλλά είναι και θέμα των ελληνικών οικογενειών  που μεγαλώνουν αυτά τα παιδιά της δεύτερης και τρίτης γενιάς. Ταυτόχρονα κύριε Πρόεδρε  πρέπει να σας πω  ότι η Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού, προσπάθησε με τη βοήθεια των διπλωματικών αρχών αλλά και των οργανώσεων μας στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά, να κάνει μια καλή κατανομή Ελληνόπουλων με γονείς από όλη την Ελλάδα.

Θέλω να ευχαριστήσω στο πρόσωπο του κυρίου Πλευράκη του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή της Γενικής Γραμματείας και του Μιχάλη του Κόκκινου που είναι Γενικός, τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουν για να έχουμε κάθε χρόνο παιδιά της Ομογένειας. Και πρέπει να σας αναγγείλω ότι από τον επόμενο μήνα θα έχουμε και για πρώτη φορά, μετά από δεκάδες χρόνια παιδιά από την Ομογένεια που έρχονται από την Υποσαχάρια Αφρική. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ κύριε Πρόεδρε που δεχτήκατε τα Ελληνόπουλα στο Προεδρικό Μέγαρο, και για την ενημέρωση που τους κάνατε.

24 Σχόλια to “Προκόπης Παυλόπουλος: Οι Σκοπιανοί ομολόγησαν ότι παραχάραξαν την ιστορία.”

  1. Αυτονόητα said

    Περί ιθαγένειας και εθνότητας με αφορμή τη συμφωνία των Πρεσπών

    Ανεξαρτήτως εάν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί με τη συμφωνία των Πρεσπών με την οποία λύθηκαν διάφορα θέματα κυρίως το ονοματολογικό και διευκρινίσθηκε η διαφορετική ιστορική καταγωγή της γείτονος και κυρίως εάν υπάρχει συμφωνία ή διαφωνία με εάν ήταν ή όχι εθνικά επωφελής η λύση σε σχέση με τη μη λύση και τη διαιώνιση διαφορών σε μία εποχή εξάρσεως της τουρκικής επιθετικότητας, είναι καθήκον πιστεύω των ακαδημαϊκών να διευκρινίζουν θέματα ειδικότητάς τους προσφέροντας γνώση σε μία πολιτική αντιπαράθεση.

    Του Χάρη Παμπούκη

    Υπό αυτήν την ιδιότητα και μόνο –ως καθηγητής του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου, στο οποίο περιλαμβάνεται και η θεματική της ιθαγένειας– είναι συνεπώς καθήκον μου να διαφωτίσω για ορισμένες έννοιες που έχουν (ηθελημένα ή μη) διαστρεβλωθεί σε αυτή τη δημόσια αντιπαράθεση και κυρίως αυτές της ιθαγένειας και της εθνικότητας.

    Ιθαγένεια είναι ο νομικός δεσμός του κάθε κράτους με τους πολίτες του [1]. Κάθε κράτος έχει κατ’ αρχήν ελεύθερα το δικαίωμα να ορίζει τους πολίτες του. Συνώνυμος στην ελληνική γλώσσα του όρου «ιθαγένεια» είναι η υπηκοότητα [2].

    Επομένως, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι ο όρος «ιθαγένεια» ταυτίζεται με το κράτος και μόνο. Δεν αφορά σε έθνος ούτε και θα μπορούσε, γιατί το έθνος δεν είναι υποκείμενο του διεθνούς δικαίου.

    Επίσης, είναι χρήσιμο να λεχθεί ότι ο όρος «ιθαγένεια-υπηκοότητα» τόσο στην αγγλική όσο και στη γαλλική αντιστοιχεί στους όρους nationality- citizenship [3] και nationalité [4]. Και στην αγγλική ο όρος διαφέρει σαφώς από τον όρο ethnicity (ο οποίος πράγματι αντιστοιχεί στον όρο «εθνότητα») –και γαλλικά αντίστοιχα ethnicité– και σημαίνει ανήκειν σε εθνοτικό κοινωνικό σύνολο όχι με νομικό δεσμό αλλά πολιτισμικά. Δεν είναι συνεπώς σωστό αυτό που ακούγεται ότι με τη συμφωνία αναγνωρίστηκε εθνότητα διότι δήθεν αποδόθηκε ο όρος nationality-citizenship με τον όρο «ιθαγένεια» αντί του όρου «εθνότητα» και αυτό έγινε επί σκοπώ να παραπλανηθεί ο ελληνικός λαός. Παρά τις διάφορες ατέλειες που πάντα έχει μία μετάφραση, εν προκειμένω ορθά αποδίδεται στα ελληνικά ο όρος nationality-citizenship με τον όρο «ιθαγένεια» (υπηκοότητα). Η κριτική εν προκειμένω είναι λάθος και το επιχείρημα έωλο.

    Το έθνος ορίζεται με βάση ορισμένα στοιχεία, κυρίως τη γλώσσα, τη θρησκεία (ομόθρησκο), τις κοινές παραδόσεις, την κοινή ιστορική καταγωγή (το ομόμαιμο) και υποδηλώνει τον δεσμό με ορισμένη ομάδα ανθρώπων με κοινά χαρακτηριστικά. Δεν ταυτίζεται με το κράτος, το οποίο αποτελείται από έδαφος, λαό και κυβέρνηση και μόνο μπορεί να είναι υποκείμενο του διεθνούς δικαίου. Ας σημειωθεί επίσης ότι υπάρχουν έντονες διαφωνίες και ως προς τον ίδιο τον ορισμό του έθνους, π.χ. άλλοι περιλαμβάνουν και το ομόθρησκο –γνώμη με την οποία συμφωνώ– άλλοι όχι. Σημαντικό είναι εν προκειμένω να λεχθεί ότι το έθνος και το κράτος διαφέρουν και επομένως η ιθαγένεια-υπηκοότητα με την εθνότητα. Η ιθαγένεια είναι η ιδιότητα, ο νομικός δεσμός με το κράτος και η εθνότητα είναι ο δεσμός με ένα έθνος. Η διεθνής κοινωνία βασίζεται στα κράτη, μετά τη Συνθήκη των Βετσφαλιών (1648), τα οποία είναι υποκείμενα του διεθνούς δικαίου και όχι στα έθνη τα οποία δεν είναι.

    Να το παραστήσουμε όσο απλά γίνεται: σε ένα κράτος μπορεί να υπάρχουν πολλά έθνη (και στο πλαίσιο αυτό των μειονοτήτων τίθεται και το θέμα αναγνώρισης εθνοτήτων, δηλαδή εντός του κράτους και για την προστασία τους, όχι όμως ταυτιζόμενο με το κράτος) και ένα έθνος μπορεί να υπάρχει σε πολλά κράτη (η Ελλάδα είναι περίτρανο τέτοιο παράδειγμα). Το έθνος δεν είναι υποκείμενο διεθνούς δικαίου. Το τελευταίο ασχολείται μαζί του μόνο σε σχέση με την προστασία των μειονοτήτων. Επίσης, στο εσωτερικό δίκαιο η έννοια έθνος χρησιμοποιείται περιορισμένα. Συνδέεται κατά υπάλληλο τρόπο με το δίκαιο της ιθαγένειας (και λαμβάνεται υπόψη ως προς την ελάφρυνση όρων κτήσης ελληνικής ιθαγένειας με πολιτογράφηση προκειμένου περί ομογενών).

    Στη συμφωνία των Πρεσπών μεταξύ των κρατών Ελλάδας και FYROM αντικείμενο είναι, και δεν θα μπορούσε να είναι και αλλιώς, το όνομα του κράτους της βορείου γείτονος και η συνακόλουθη ονομασία της ιθαγένειας-υπηκοότητας των πολιτών της. Δεν ασχολείται αυτή η συμφωνία με θέματα εθνότητας. Δεν έχει ως αντικείμενο π.χ. την προστασία της ελληνικής εθνότητας στη FYROM (ακόμη) και αντίστοιχα της «μακεδονικής» εθνότητας στην Ελλάδα. Είναι συμφωνία μεταξύ κρατών για θέματα ονομασίας κράτους και ιθαγένειας και όχι συμφωνία μεταξύ κράτους και έθνους ή συμφωνία με αντικείμενο εθνοτικά θέματα εντός των δύο αυτών κρατών.

    Επομένως, είναι σαφές ότι η συμφωνία αυτή –καλή ή κακή, άλλο θέμα στην κρίση των πολιτών– πάντως δεν αναγνωρίζει εθνότητα (περιορισμένα αναφέρεται σε δύο από τα συστατικά της, τη γλώσσα και την ιστορία, αρνητικά για να διευκρινίσει απλώς ότι δεν είναι ελληνική) ούτε και θα μπορούσε να αναγνωρίσει, όπως εσφαλμένα ακούγεται. Διότι, επαναλαμβάνω, η αναγνώριση έθνους είναι περιορισμένη μόνο σε θέματα (εντός κράτους) προστασίας μειονοτήτων και η συγκεκριμένη συμφωνία αφορά μόνο κράτη και όχι έθνη.

    Δεν θα προέβαινα σε αυτές τις δημόσιες διευκρινίσεις εάν, λόγω του δημόσιου διαλόγου συχνά φορτισμένου εξαιτίας έντονης πολιτικής αντιπαλότητας, δεν προκαλείτο σύγχυση και στους φοιτητές μας! Στους οποίους εξηγώ τις διαφορές αυτές με επιστημονική ψυχραιμία και με δεδομένο ότι το ζήτημα είναι διεθνώς επιστημονικά κοινότοπο.

    Η πολιτική είναι εν μέρει και αντιπαράθεση (έχει και άλλα θετικά στοιχεία που λείπουν σήμερα, όπως όραμα, πρόταση, σχεδιασμό). Αλλά η πολιτική αντιπαράθεση πρέπει να στηρίζεται στην αλήθεια, όχι στη διαστρέβλωση, στην ψυχραιμία και όχι στο πάθος. Αυτό είναι θέμα δημοκρατίας και ένα λάθος στο οποίο υποπίπτουν σχεδόν όλοι ρίχνοντας νερό στον μύλο του λαϊκισμού, που μετασχηματίζεται, αποκτά ολοκληρωτικά και βίαια χαρακτηριστικά και δημιουργεί κίνδυνο για τη δημοκρατία ή έστω την ομαλή λειτουργία της. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάνε οι πολιτικοί μας την παιδαγωγική τους διάσταση και την εξαιτίας της απώλεια της λαϊκής εμπιστοσύνης με αποτέλεσμα την κατάληξη σε ολοκληρωτικές διχαστικές καταστάσεις που έχουν ως αφετηρία τους το ψέμα και το μίσος και καταλήγουν σε βία. Αυτή η παιδαγωγική του ψέματος και της έξαρσης οδηγούν την πλειονότητα του λαού σε ακραίες μη ορθολογικές αντιδράσεις και κρίσεις. Η παιδαγωγική της εξουσίας είναι μεγάλη ευθύνη των πολιτικών και δεν πρέπει να τη θυσιάζουν στον βωμό του αγώνα για την πρόσκαιρη εξουσία διεγείροντας και παρασύροντας τον λαό σε αδιέξοδα ψέματα, τα οποία φυσικά διαψεύδονται προκαλώντας αντιδράσεις και απώλεια λαϊκής εμπιστοσύνης.

    Ας γίνει ένας ψύχραιμος διάλογος για το θέμα αυτό, μία πολιτισμένη αντιπαράθεση θεμιτή πολιτικά με βάση επιχειρήματα, όχι ανακρίβειες. Και κυρίως ένας λαός, ο λαός μας, ο οποίος έχει ακριβά πληρώσει ιστορικά και πολλές φορές τη διχόνοια, να μη χωριστεί σε προδότες και μη. Αυτοί που δεν είναι πατριώτες είναι όσοι καλλιεργούν έναν τέτοιο λόγο όχι αντιπαραθετικό αλλά διχαστικό. Γιατί πριν ασχοληθούμε με την ιστορία των άλλων, καλό είναι να θυμόμαστε τη δική μας. Πριν από τον αγώνα για την υπεράσπιση της ελληνικότητας της Ιστορίας μας, να την τιμούμε αποφεύγοντας λάθη που ιστορικά τα πλήρωσε ο λαός μας.

    [1] Παπασιώπη – Πασιά, Δίκαιο ιθαγένειας 8η έκδοση, Σάκκουλας, 2011.

    [2] Παπασιώπη – Πασιά, όπ.π.

    [3] Βλέπετε στα συγγράμματα που δεσπόζουν: Dicey / Morris / Collins, Conflict of laws, & Cheshire and North, Private International Law, αλλά και πιο απλά κάποιος να κοιτάξει στην Wikipedia το λήμμα British nationality law ή την ονομασία του βρετανικού νόμου για την ιθαγένεια που επιγράφεται British Nationality Act 1981, καθώς και τους όρους που χρησιμοποιούν στην αγγλική εκδοχή τους όλες οι συμβάσεις της Διεθνούς Συνδιασκέψεως της Χάγης, οι οποίες είναι συμβάσεις πολυμερείς σε θέματα ιδιωτικού διεθνούς δικαίου που εκπονήθηκαν από τη Συνδιάσκεψη της Χάγης και αρκετές εκ των οποίων χρησιμοποιούν τον όρο «ιθαγένεια».

    [4] Βλέπετε το εγχειρίδιο του P. Lagarde, La nationalité française 4, Dalloz, Paris, 2011.

    Μου αρέσει!

    • Αυτονόητα said

      Πάλι ρόμπα ο Κούλης Μιζοτάκης και η γελαδοφώφη που ψευδώς μιλήσανε για εθνότητα που τάχα αναγνωρίζει η συμφωνία της κυβέρνησης με τα Σκόπια.

      ΝΔ και ΠΑΣΟΚ επενδύουν στον φανατισμό στην πατριδοκαπηλία στο φασισμό στο ψέμα και στην προπαγάνδα.

      Βλέπεις όλα τα αφηγήματα και οι στρακαστρούκες τους έχουν καταρρεύσει.

      Για τις μειώσεις των συντάξεων τη μείωση του αφορολόγητου το ΦΠΑ στα νησιά τη ρύθμιση του χρέους το τέλος των μνημονίων κτλ.

      Τώρα επενδύουν στην πατριδοκαπηλία

      Διότι ως γνωστόν

      Ο πατριωτισμός είναι το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων.

      Μου αρέσει!

  2. velos said

    OPINION says: Fire in the Election ‘Body’ of HELLAS…
    COMPOSURE….
    FOR THE NEXT DAY… IN EUROPE AND WORLD…. something old dies… and somthing new start !!!…more> https://twitter.com/BLUETROMOS/status/1017377064289292288

    Μου αρέσει!

  3. Αυτονόητα said

    https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.facebook.com/osiospasxwn/%3Flocale2%3Del_GR&ved=2ahUKEwi0kbXZ0pncAhWOxaYKHS37BFIQFjAAegQICBAD&usg=AOvVaw0WC12xL0JqXJ5g_V_-4CVO

    Μου αρέσει!

  4. Ο Ιππέας said

    Κι εσύ αξιοσέβαστε κύριε πρόεδρε,
    και διακεκριμένε Έλληνα συνταγματολόγε ΚΑΙ καθηγητή πατριδογνωσίας, πότε θα παραδεχτείς ότι η υπαγωγή της πατρίδας σου στα κάτεργα πέρασε με 172 ψήφους και όχι με 180 που ορίζει η συνταγματική σου τέχνη ;
    Μέχρι πότε θα το κάνεις γαργάρα ;

    Μου αρέσει!

    • Αυτονόητα said

      Kάνεις λάθος , το καλοκαίρι του 2015 τα ψηφίσαν όλοι μαζί με πασονουδου συριζα ανελλ ποταμι με 222 ψήφους το 3ο μνημόνιο του αγαπημένου αλέξη .

      Κατοχυρώθηκαν και τα δύο προηγούμενα μνημόνια με αυτή την κίνηση του τσίπρα.

      Μπορεί να μου δίνουν ένα χαρτζιλίκι από δω και να γράφω τις ίδιες συνεχώς κυβερνητικές θέσεις αλλλά να λέμε που και που καμιά αλήθεια δεν είναι κακό .

      Τα πάντα έχουν τελειώσει

      Μου αρέσει!

      • Αυτονόητα said

        Το σχόλιο αυτό δεν είναι δικό μου.

        Τα γνωστά νουδουλοτρολ που κλέβουν τα ψευδώνυμα.

        Έτσι μπεγκαράκο νουδουλοτρολ ?

        Μου αρέσει!

      • Αυτοανόητη said

        Το παραπάνω σχόλιο δεν είναι δικό μου .

        Αφήστε με ήσυχη να βγάλω το ψωμί μου

        Μου αρέσει!

      • Αυτονόητα said

        Άρε κατακαημένο νουδουλοτρολ ακόμα μνημόνια ονειρεύεσαι.

        Τα μνημόνια τελείωσαν.

        Άντε να δω τι θα έχει να λέει ο καθυστερημένος Κούλης Μιζοτάκης σας τώρα.

        Τα μνημόνια φυσικά που μας φόρτωσε η ΝΔ και το κλεφτοπασόκ για να μην ξεχνιόμαστε.

        Γιατί ?

        Επειδή ΝΔ κ ΠΑΣΟΚ χρεοκόπησαν την Ελλάδα.

        Μου αρέσει!

      • Αυτονόητα said

        Κανένα σχόλιο δεν είναι δικό μου .

        Αρε κατακαημένα νουδουλοτρολ του μιζοτακη

        Μου αρέσει!

      • Αυτονόητα said

        Αυτονόητα said
        Ιουλίου 12, 2018 στις 5:03 μ
        ———-

        Μαλάκα μπεγκαράκο νουδουλοτρολ

        Κλέβεται και ψευδώνυμα τώρα.

        Κλεφταράδες σαν τον Κούλη Μιζοτάκη σας.

        Μου αρέσει!

      • Ρε Τι Τραβανε Τα Πεινασμενα Τρολλ Της Κουμουνδουρου said

        Μπεκαρακο μην την ακους, εχει ελλειψη απο κατι συμαντικο μεταξυ των δυο αφτιων.

        Μου αρέσει!

      • . said

        Ρε Τι Τραβανε Τα Πεινασμενα Τρολλ Της Κουμουνδουρου
        Δεν έχει μαλλιά μήπως?

        Μου αρέσει!

  5. Αυτονόητα said

    ΠΡΟΒΟΚΑΤΕΡ 12 Ιουλίου 2018
    Γιατί γαβγίζουν οι φασίστες μπαμπά;

    Η μετατροπή της ΝΔ, από κεντροδεξιό κόμμα με αρκετά μετριοπαθή στελέχη, σε κέντρο ελέγχου διαβιβάσεων της Βέρμαχτ, δεν έγινε σε μία νύχτα.

    Γράφει ο Κωνσταντίνος Ταχτσίδης

    Κοντεύουν σχεδόν 10 χρόνια από την ημέρα που ο Αντώνης Σαμαράς έγινε πρόεδρος της ΝΔ και τα «ορφανά» του Παπαδόπουλου, του Παττακού και του Αβέρωφ, ανακατέλαβαν το κόμμα και το γύρισαν στις πατροπαράδοτες αξίες της ΕΡΕ και της επταετίας.

    Δεν έχει περάσει δα και μισός αιώνας. Όλοι θυμόμαστε πως πριν 10 χρόνια, οι γραφικοί -πλην επικίνδυνοι- φασίστες στη Βουλή δεν ήταν ο Κασιδιάρης, ο Παππάς και ο Παναγιώταρος. Ο Βορίδης, ο Άδωνις και ο Πλεύρης ήταν.

    Ο Αντώνης Σαμαράς, με σύστημα και -σαφώς- με δόλο, μετέτρεψε το άλλοτε κεντροδεξιό κόμμα σε θερμοκήπιο καλλιέργειας και παραγωγής, ακροδεξιών «μπουπμπουκιών».

    Το «ξέπλυμα» περιθωριακών και ακραίων στοιχείων από το σύστημα που χρεοκόπησε τη χώρα και τα ΜΜΕ των θαλασσοδανείων και της διαπλοκής, άρχισε να αποδίδει καρπούς.

    Αυτοί και η ρητορική τους, όπλισαν με μαχαίρια, τα χέρια της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής. Αυτοί -και τώρα- «χαϊδεύουν» τα αυτιά των εθνικιστών, με αφορμή το «Μακεδονικό», για να ψαρέψουν ψήφους και να πουλάνε σημαιάκια,

    Τον φασίστα τον καταλαβαίνεις από τον τρόπο που φωνάζει. Τότε βγαίνει ασυναίσθητα όλο το μίσος και η αλλοφροσύνη από μέσα του.

    Χθες στη Βουλή, για παράδειγμα, ο εκλεκτός του δικτάτορα Παπαδόπουλου, Μάκης Βορίδης, μας ενημέρωσε πως η κυβέρνηση επιτίθεται στην… ελεύθερη δημοσιογραφία.

    «Ποτέ ξανά κυβέρνηση δεν είχε στόχο τα μέσα και τους δημοσιογράφους με τον τρόπο που το κάνετε εσείς. Έχετε συνηθίσει στη στρατευμένη δημοσιογραφία. Αυτή είναι η αντίληψη σας», είπε χαρακτηριστικά προκαλώντας το ξεκαρδιστικό γέλιο, ακόμα και νεοδημοκρατών.

    Αλλά ο Μάκης ο Βορίδης, δεν έμεινε εκεί. Έπρεπε να τα συνδέσει όλα αυτά με τον… κομμουνισμό.

    «Θέλετε όλους τους θεσμούς να τους υποτάξετε στο μεγάλο κράτος και τελικά στο κόμμα που χειραγωγεί το κράτος… γιατί όλοι έχετε κομμουνιστικό παρελθόν», κατέληξε, μετά από ένα ξέσπασμα στο οποίο το τσουλούφι του πήγαινε πέρα δώθε από το πάθος, θυμίζοντας… ομιλία στη Νυρεμβέργη, λίγο πριν την εισβολή στην Πολωνία το 1939.

    Οκ, φυσικά και όλα αυτά δεν κάνουν σε κανέναν εντύπωση. Υπάρχει όμως μια μικρή λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά.

    Ο Μάκης Βορίδης δεν είναι είναι σήμερα, όπως πριν κάποια χρόνια, Γ.Γ. της νεολαίας της ΕΠΕΝ του δικτάτορα Παπαδόπουλου. Ούτε υποψήφιος του -πρόδρομου της Χρυσής Αυγής- εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος «Πρώτη Γραμμή», του Κώστα Πλεύρη. Ούτε πρόεδρος του ακροδεξιού «Εθνικού Μετώπου». Ούτε καν βουλευτής του ΛΑΟΣ, του Γ. Καρατζαφέρη.

    Ο Μάκης Βορίδης είναι σήμερα τοποθετημένος από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ως Τομεάρχης Δημοσίας Τάξης και Δικαιοσύνης, της αξιωματικής αντιπολίτευσης της χώρας, με αντιπρόεδρο τον «διόσκουρο» Άδωνη Γεωργιάδη.

    «Τερματίζοντας» έτσι κάθε έννοια παραλογισμού και ιστορικής μνήμης.

    ΥΓ. Ας μην πάμε, όμως, τόσο μακριά, στην εποχή που ο Μάκης Βορίδης κυνήγουσε να δολοφονήσει κομμουνιστές με αυτοσχέδια, τσεκούρια.

    Στις προηγούμενες μόλις εκλογές σε ομιλία του στον Ασπρόπυργο, τον Ιανουάριο του 2015, έλεγε:

    «Η δικιά μας η γενιά, τη χώρα δε θα την παραδώσει στην αριστερά. Δεν πρόκειται να τους αφήσουμε ότι και αν είναι εκείνο το οποίο χρειάζεται να κάνουμε.Ότι υπερασπίστηκαν οι παππούδες μας γενναία με τα όπλα, θα το υπερασπιστούμε εμείς με τη ψήφο μας την επόμενη Κυριακή. Το νόημα της αντιπαράθεσης την επόμενη Κυριακή, το νόημα των εκλογών, δεν θέλω να ξεγελιέστε, δεν διαλέγετε ούτε ένα κόμμα, ούτε διαλέγετε ένα οικονομικό πρόγραμμα. Η επόμενη Κυριακή είναι μια τεράστια ιδεολογική σύγκρουση. Είναι η σύγκρουση ανάμεσα σε δύο κόσμους. Είναι η σύγκρουση ανάμεσα στις αξίες της Πατρίδας, της Θρησκείας και της Οικογένειας που εκπροσωπούμε εμείς και στον ισοπεδωτισμό που εκπροσωπεί η Αριστερά. Δεν θα νικήσει η αριστερά την επόμενη Κυριακή».

    Μου αρέσει!

  6. soulis said

    Εκτος απο ο πιο ασχημος Προεδρος στο γαλαξιακο συστημα ο Πακης αποδεικνυεται και βαθυττα αγραμματος και παντελως ανικανος να καταλαβει απλα ελληνικα.
    Πουθενα στην καταπτυστη συμφωνια δεν υπαρχει τετοια παραδοχη των σκοπιανων.

    Δηλωνουν «μακεδονες» και οικειοποιουνται και με την υπογραφη του προδοτη Τσιπρα και τον Αλρξανδρο και τον Φιλιππο και τους αρχαιους μακεδονες μιας και οπως ισχυειζονται και εμεις δεχομαστε αυτοι δεν ηταν ελληνες ουτε ειχαν σχεση με τον αρχαιο ελληνικο πολιτισμο.
    ΑρθΡο 7 π 4 της προδοτικης συμφωνιας.
    Υπαρχει βεβαια και το ενδεχομενο ο Πακης να ξερει τι λεει η συμφωνια αλλα επειδη ειναι αυτος που ειναι δηλαδη ενα αθλιο ανθρωπακι της πλακας επιλεγει να αβανταρει τα γαμημενα κομμουνια που τον εκαναν προεδρο.

    Μου αρέσει!

    • Geoman. said

      Πάντως με αυτά τα κομμουνια όπως τα αποκαλείς, είναι σίγουρο ότι έχουμε Δημοκρατία.
      Διαφορετικά δε θα μπορούσε ένας βλάκας σα και του λόγου σου, να βρίζει και να χαρακτηρίζει ως βαθύτατα αγράμματο;;;;;;;;, ένα καθηγητή πανεπιστημίου και μάλιστα Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
      Μάθε να γράφεις πρώτα ηλίθιε και μετά κατέκρινε άλλους ως αγράμματους.

      Μου αρέσει!

  7. Λιακος Ο Λεβεντης said

    3Ο Χρονια εξορια στην Μακρονηση για τους προδοτες, το διδυμο χονδρο Πανο λιγνο Αλεξη!

    Μου αρέσει!

  8. pet said

    Τα ορφανα του Γιωργακη Παμπουκης, κ.λ π τους επικαλεισθε. Πως γραφετε για τα αλλα ορφανα για να κατακεραυνωνετε τον Μητσοτακη .Αξιοπιστια !

    Μου αρέσει!

  9. καποιος said

    Για παραχαραξη δημοκρατιας Παυλοπουλε,κιχ.ΑΦΕΤΕ ΤΑ ΓΙΔΙΑ ΕΛΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΥΜΙΝ.

    Μου αρέσει!

  10. Mad Dog said

    Για πρώτη φορα στη ιστορία μας μετά χίλια χρόνια, η Ελλάδα χάρη στον k. τσίπρα ενώνεται κάτω από ένα λάβαρο,
    όχι στην παράδοση της Μακεδονίας μας, σκατά στον άναρχοφασισμό των ανθελλήνων κομμουνιστών

    Μου αρέσει!

  11. Aκέλας said

    ..Πως να σας πώ τώρα;…ΑΝιστόριτους,ανεκδιήγητους,στην αγορά κυκλοφορούν πολλά πλαστά 20δόλαρα,και όμως κυκλοφορούν σαν γνήσια,για να μη αναστατωθεί (λέει) το …τραπεζικό σύστημα! -Εσείς άσχετοι κανατε μιά πολύ ΚΑΚΗ αρχή ώστε τα μουλάρια να περνούν για…καθαρόαιμα!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: