olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Η διαπλοκή των εταιρειών επικοινωνίας – Ποιοί πολιτικοί εμπλέκονται

Posted by olympiada στο Ιουλίου 12, 2018

Του Ειδικού Συνεργάτη

Την εποχή που «λεφτά υπήρχαν» για όλους, η κατανάλωση στην Ελλάδα ήταν μεγάλη. Και όταν είναι μεγάλη η κατανάλωση, υπάρχει ανάγκη για προβολή. Ένα κλασικό μέσο προβολής είναι οι διαφημίσεις. Τις διαφημίσεις διαχειρίζονται οι διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν τμήματα δημιουργικού, media, δημιουργίας περιεχομένου, digital και εξυπηρέτησης πελατών. Όταν οι «αγελάδες ήταν παχιές», υπήρχε αγορά για μικρές και μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες.

Η μοιρασιά της διαφημιστικής πίτας

 Σήμερα μέσα στην κρίση, στην ήδη μειωμένη διαφημιστική πίτα, τη μερίδα του λέοντος παίρνουν οι μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες. Αυτές ανήκουν συνήθως σε μεγάλους ομίλους επικοινωνίας, που προσφέρουν υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων, lobbying, διοργάνωσης εκδηλώσεων και φυσικά έχουν και από ένα media shop που θα μοιράσει τη διαφήμιση.

Άρα τη διαφήμιση μοιράζουν τα μεγάλα συμφέροντα των ομίλων επικοινωνίας, άρρηκτα συνδεδεμένα με τα μεγάλα επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα. Οι υπόλοιπες υπηρεσίες επικοινωνίας, π.χ. το PR, έρχονται πάντα συμπληρωματικά στη διαφήμιση.

Τα συστημικά μαγαζιά

Οι όμιλοι που στήριζαν το λεγόμενο «σύστημα» είναι αυτοί που αποτελούσαν τη συγκολλητική ουσία μεταξύ επιχειρηματιών, κομμάτων, τραπεζών και ΜΜΕ. Τα θαλασσοδάνεια έδιναν και έπαιρναν και η πολιτική διαπλοκή έσπρωχνε το σύνολο του τζίρου επικοινωνίας στους ομίλους επικοινωνίας.

Κάπως έτσι, το μεγάλο ψάρι έφαγε το μικρό και οι μεγάλες εταιρείες κανιβάλισαν τις δουλειές και τους πελάτες των μικρών εταιρειών, οδηγώντας τις σε αφανισμό, προσφέροντάς τους πολιτικά ανταλλάγματα και άλλων ειδών εξυπηρετήσεις.

Τα πολιτικά τζάκια στην επικοινωνία

Χαρακτηριστικό παράδειγμα διαπλοκής είναι ότι κάποιες μεγάλες εταιρείες επικοινωνίας ανήκουν σε πολιτικές οικογένειες, όπως η V+O των Βαρβιτσιώτη-Ολύμπιου και η AIA RELATE της Αλεξίας Μπακογιάννη.

Υπάρχουν λοιπόν 2 βασικές κατηγορίες εταιρειών που κλείνουν τα μεγάλα deals.

Οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες επικοινωνίας και οι αντίστοιχες πολυεθνικές μοιράζονται τις μεγάλες δουλειές, όπως διαγωνισμοί Δημοσίου και εκστρατείες ενημέρωσης. Το ζητούμενο βέβαια είναι και ποιες είναι οι υπηρεσίες που παρέχουν τα media shops. Παράγουν μόνο διαφήμιση ή μέσα από αυτά ο διαφημιζόμενος μπορεί να αποκτήσει επαφές και γνωριμίες με τον πολιτικό κόσμο οι οποίες στην πορεία του χρόνου μπορούν να του φανούν… χρήσιμες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να ξεκαθαρίσει και το πλαίσιο της παρεχόμενης υπηρεσίας προβολής και επικοινωνίας που προσφέρουν αυτές οι εταιρείες. Ποιους πληρώνουν στα ΜΜΕ για να προβάλουν για παράδειγμα έναν γιατρό ή για να δημοσιευθεί ένα δελτίο τύπου μια εταιρείας. Τέτοια πράγματα πρέπει να ξεκαθαριστούν προκειμένου το «παιχνίδι» να γίνει πιο καθαρό και όλοι να ξέρουν ποιος, πού, τι και γιατί. Και το πιο σημαντικό πώς γίνονται οι πληρωμές και από πού προέρχονται τα χρήματα αυτά.

Τα media επιλογής

Οι συστημικοί όμιλοι συνεργάζονται και με τα συστημικά media, δηλαδή τα πρώην και νυν χρεοκοπημένα εκδοτικά συγκροτήματα και κανάλια. Πίσω από τα γνωστά σκάνδαλα που ταλανίζουν τον ελληνικό δημόσιο βίο, όπως τα δάνεια των κομμάτων και τα δάνεια των ΜΜΕ, βρίσκονται οι ίδιοι πρωταγωνιστές: κόμματα, ΜΜΕ και όμιλοι.

Φορολογικά τρεχάματα

Κάποιες από αυτές τις εταιρείες επικοινωνίας έφτασαν (;) μέχρι την πτώχευση, όπως η πάλαι ποτέ CIVITAS του Γιώργου Φλέσσα, όπου ευτυχώς όλα τα στελέχη βγήκαν στέγη στη νεοσύστατη εταιρεία TOUCHPOINT STRATEGIES, η οποία διευθύνεται από τον παλιό αντιπρόεδρο της CIVITAS, Ντίνο Αδριανόπουλο, και ανήκει πλέον στον όμιλο OGILVY. Οι κακές γλώσσες βέβαια μιλάνε για «αλλαγή ΑΦΜ» της παλιάς CIVITAS, άποψη την οποία δεν υιοθετούμε.

Άλλοι, πάλι, ιδιοκτήτες ομίλων όπως ο Γιαννάκης Ολύμπιος της V+O ταλαιπωρούνται από την ΑΑΔΕ για φορολογικές υποθέσεις. Για τη συγκεκριμένη υπόθεση κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή ο Νίκος Νικολόπουλος, ανεξάρτητος βουλευτής Αχαΐας και πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος.

Τι μέλλει γενέσθαι

Εδώ και χρόνια είμαστε σε αναμονή εφαρμογής του νόμου, που πρακτικά καταργεί τον ρόλο μεσαζόντων όπως τα media shops και δίνει τη δυνατότητα τους διαφημιζόμενους να επικοινωνούν και να τιμολογούνται απευθείας από τα ΜΜΕ. Αυτό βέβαια σήμερα λόγω κρίσης συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό, καθώς όλα τα ΜΜΕ θέλουν διαφημίσεις μικρές και μεγάλες και δεν αφήνουν να… πέσει κάτω ούτε ευρώ. Από την άλλη, πολλοί όμιλοι επικοινωνίας αναμένουν, σύμφωνα με δικές τους δηλώσεις, αλλαγή της κυβέρνησης. Γιατί άραγε; Μήπως με κυβέρνηση ΝΔ τα πράγματα θα είναι πιο αβανταδόρικα γι’ αυτούς; Ίδωμεν…

ΜΠΑΜ

2 Σχόλια to “Η διαπλοκή των εταιρειών επικοινωνίας – Ποιοί πολιτικοί εμπλέκονται”

  1. Αυτονόητα said

    Ο Πρετεντέρης δεν είναι ρατσιστής, είναι δούλος

    Παλιά, όχι και πολύ παλιά είναι η αλήθεια, αν ήθελες να μιλήσεις για τον Πρετεντέρη, έπρεπε να απαριθμήσεις υπηρεσίες στον Ψυχάρη, γεύματα με τον Μπόμπολα, άρθρα για τον Σημίτη και ένα ιδιότυπο μένος που δεν παρήγαγαν οι άλλοι αλλά η ίδια του η φύση. Σήμερα αρκεί να πεις το όνομά του. Ο Ιωάννης Βαπτιστής Πρετεντέρης εκφράζει με το όνομά του και μόνο ένα σύνολο πραγμάτων που για άλλους είναι απλώς κάτι σαν κακή πέψη και για άλλους αυτό το λαϊκό «κοίτα αδερφέ μου ποιοι έκαναν κουμάντο στη χώρα».

    Του Κώστα Βαξεβάνη

    Μπορεί από τα κότερα του ΔΟΛιου παλαιού αφεντικού να ξέπεσε στις βόλτες με τα φουσκωτά και τον Άδωνη, μπορεί η χρόνια έκθεση στον ήλιο της διαπλοκής να ξεφλούδισε το λούστρο του, μπορεί να ξεχείλωσε όπως ο επαναλαμβανόμενος και στοχευμένος του σαρκασμός προς τους αδύναμους και τους αριστερούς, αλλά σε ένα πράγμα παραμένει ολόιδιος. Είναι πρόθυμος.

    Το πόσο πρόθυμος είναι το είχαν εκφράσει δύο άνθρωποι που τον γνώριζαν καλά. Ο ένας είναι ο Σταύρος Ψυχάρης, ο οποίος στη συνάντηση που είχε με τον Τσίπρα παρούσης της περιβόητης γάτας Ιμαλαίων, φέρεται να του είχε πει πως ο Πρετεντέρης είναι πρόθυμος να κάνει ό,τι του πει. Για την ακρίβεια διατύπωσε την προθυμία του με τη φράση «θέλεις να φέρω τώρα εδώ τον Πρετεντέρη να κάνει μια τούμπα;» Ο δεύτερος ήταν ο Βασίλης Ραφαηλίδης ο οποίος είχε πει το γνωστό «ο Πρετεντέρης έχει μια απίθανη προσαρμοστικότητα. Προσαρμόζεται ακόμα και μέσα στα σκατά».

    Παραμένει πρόθυμος λοιπόν ο Ιωάννης Πρετεντέρης. Ξεπεσμένος πλέον, σηματοδοτεί με το όνομά του μια εποχή που είχε μπόλικα από τα σκατά που περιγράφει ο Ραφαηλίδης να επιπλέουν σαν θαλαμηγοί γύρω του αλλά το ίδιο πρόθυμος.

    Εγκατέλειψε πλέον την αστική του ευγένεια και τον καθωσπρεπισμό του για να αντιμετωπίσει την βάρβαρη εισβολή των μπολσεβίκων εκεί όπου παλιά έπινε τα καφεδάκια του και έβγαζε το παντεσπάνι του. Εκεί που κάποτε ο Πρετεντέρης έθετε με δηλητηριώδη ειρωνεία τα «μήπως», τα «αν» και τα «διότι» της λεπτής πολιτικής του ατζέντας, σήμερα φτύνει και πέρδεται σαν νταλικέρης.

    Ξέχασε και το πιάνο και τα γαλλικά του και τη συγκρότηση του παλαιού συγκροτήματος και ανακάλυψε τον αγοραίο ρατσισμό. Ποιος θα περίμενε πριν από μερικά χρόνια, πως το αρυτίδωτο μέτωπο του Πρετεντέρη θα συνοφρυωνόταν για να εκστομίσει όσα εκστόμισε για τον Νίκο Φίλη. Αν δηλαδή θα περνούσε από το άνοιγμα του σπηλαίου της Ταϊλάνδης. Και πως θα τα ‘λεγε όλα αυτά την ώρα που τα μάτια του κόσμου ήταν στραμμένα στην διάσωση των παιδιών.

    Προσέξτε μια λεπτομέρεια. Ο Πρετεντέρης έχει ως εργοδότες τον Θέμο Αναστασιάδη και τον Βαγγέλη Μαρινάκη για τους οποίους στο φαντασιακό του καταφέρνει και τους περνά και από την τρύπα του σπηλαίου της Ταϊλάνδης και από το μάτι της βελόνας. Γιατί ο Πρετεντέρης δεν είναι ρατσιστής, είναι απλά δούλος. Υπηρετεί τις ανάγκες που υπάρχουν και δεν είναι άλλες από το να απαξιωθεί, να γελοιοποιηθεί, να ενοχοποιηθεί όποιος μπαίνει εμπόδιο στα αφεντικά και θυμίζει και τις υποδικίες τους και την ποιότητά τους.

    Ξεχειλίζει από τέτοια προθυμία ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, ο οποίος συχνά πυκνά ανακαλύπτει και λειτουργία παρακράτους σε μια συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων μεταξύ των οποίων (αλίμονο) και η αφεντιά μου. Συνεπικουρείται φυσικά από διάφορους συναδέλφους του καταθέτες της Ελβετίας (ο ένας φέρεται να έχει 2,5 εκατομμύρια μετρητά και άλλα τόσα σε ασφαλιστικά συμβόλαια) και κοτεροφόρους της δημοσιογραφίας. Όταν εκτός από την εξουσία κινδυνεύεις να χάσεις και όλα αυτά, διακατέχεσαι από προθυμία μεγάλη να δεις όχι μόνο παρακράτος αλλά και τον δράκο που είναι έτοιμος να σε φάει. Χώρια που βλέπεις τον Μαρινάκη και τον Θέμο συλφίδες.

    Μου αρέσει!

  2. ΑΡΜΑΚΕΔΟΝ said

    «Έλα, σκ@τότουρκε… έλα Εβραίε, απεσταλμένε από τους γύφτους έλα ν’ ακούσεις τα κερατά σας, -γαμώ την πίστιν σας και τον Μωχαμέτη σας. Τι θαρεύσετε κερατάδες… Δεν εντρέπεσθε να ζητείτε » από ημάς» συνθήκην με » έναν» κοντζιά σκατο-Σουλτάν Μαχμούτην -να τον χέσω και αυτόν και τον Βεζίρην σας και τον Εβραίον Σιλιχτάρ Μπόδα την πουτάνα!» – Άμα ζήσω, θα τους γαμ@σω. Άμα πεθάνω, θα μου κλ@σουν τον πο@τσο!»
    Προδότες προδότες
    Κρεμάλες κρεμάλες

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: