olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Ο Πάπυρος του Δερβενίου

Posted by IGOR στο Μαρτίου 5, 2018


Δυόμισι χιλιόμετρα νότια από ένα πέρασμα που ενώνει την κεντρική με την ανατολική Μακεδονία και εννιάμισι χιλιόμετρα βόρεια από τη σημερινή Θεσσαλονίκη, κοντά στο Δερβένι, ανακαλύφθηκε τον Ιανουάριο του 1962 μια ομάδα εφτά τάφων που χρονολογούνται στα τέλη του 4ου και στις αρχές του 3ου αι. π.Χ.

Οι τάφοι, πέντε από τους οποίους ήταν ασύλητοι και περιείχαν κτερίσματα εξαιρετικής τέχνης, βρίσκονται αρκετά μακριά από το νεκροταφείο της αρχαίας Λητής (στα βόρεια του περάσματος), κοντά σε ένα ιερό της Δήμητρας και της Περσεφόνης.

Ο Πέτρος Θέμελης, ο αρχαιολόγος που επιστατούσε στις σωστικές ανασκαφές, αντιλήφθηκε έγκαιρα ότι ένα από τα κάρβουνα της νεκρικής πυράς του τάφου Α΄ (εκεί όπου είχε καεί η σoρός ενός πλούσιου πολεμιστή που ίσως καταγόταν από τη Θεσσαλία) ήταν στην πραγματικότητα ο πρώτος παπύρινος κύλινδρος που ανακαλυπτόταν σε ελληνικό έδαφος. Αντίθετα με τη στεγνή άμμο της Αιγύπτου, το υγρό χώμα της Ελλάδας δεν προσφέρεται για τη διάσωση αντικειμένων από φυτικές ύλες, και ο πάπυρος διατηρήθηκε ανέπαφος για είκοσι τρεις αιώνες ακριβώς επειδή είχε μετατραπεί σε μια συμπαγή, απανθρακωμένη μάζα.

Ο κύλινδρος μεταφέρθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Θεσσαλονίκης, όπου δέχτηκε την ειδική φροντίδα ενός αυστριακού συντηρητή, που κατάφερε να σταθεροποιήσει το εύθραυστο υλικό και να αποκολλήσει τα στρώματα του παπύρου. Σώθηκαν 266 κομμάτια, το μέγεθος των οποίων κυμαίνεται από αυτό ενός μεγάλου γραμματοσήμου έως αυτό μιας φακής, τα οποία στη συνέχεια τοποθετήθηκαν ανάμεσα σε γυαλιά περιμένοντας την ανασύνθεσή τους.

Η ανασύνταξη του βιβλίου υπήρξε επίπονη και χρονοβόρα: τα εύθρυπτα σπαράγματα δεν ήταν δυνατόν να αγγιχτούν και να τοποθετηθούν το ένα δίπλα στο άλλο, ενώ η τελική εικόνα που θα ερχόταν στο φως ήταν εντελώς άγνωστη. Τελικά, τα περισσότερα από αυτά τοποθετήθηκαν στη σωστή τους θέση, δημιουργώντας έναν κύλινδρο μήκους περίπου τριών μέτρων και μέγιστου ύψους 9,5 εκατοστών που περιείχε 26 στήλες κειμένου.

Το επόμενο έργο των ερευνητών ήταν να διαβάσουν τα σωζόμενα σπαράγματα, να συμπληρώσουν τα χάσματα και να ερμηνεύσουν το κείμενο. Από τον κύλινδρο όμως έχει σωθεί μόνο το επάνω μισό, και έτσι το κείμενο προχωρεί με συνεχή άλματα, που συχνά προκαλούν αμηχανία στον αναγνώστη: από κάθε στήλη σώζονται περίπου 15 γραμμές (σπάνια πλήρεις), ενώ σχεδόν άλλες τόσες μοιάζει να περιλάμβανε το χαμένο κάτω τμήμα της.

Η γλώσσα του κειμένου (η ιωνική διάλεκτος με ισχυρές δόσεις της αττικής, ή το αντίστροφο), το ύφος και το περιεχόμενο χρονολογούν τον συγγραφέα του έργου στα τέλη του 5ου αι. π.Χ., δηλαδή περίπου την εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου και του ώριμου Σωκράτη.

Η γραφή του παπύρου χρονολογεί τον γραφέα που το αντέγραψε στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αι. π.Χ., δηλαδή περίπου την εποχή του θανάτου του Αριστοτέλη και του Μ. Αλεξάνδρου και πολύ κοντά στη χρονολογία της καύσης του βιβλίου στην πυρά του τάφου Α΄. Η παλαιογραφική χρονολόγηση του κυλίνδρου τον καθιστά τον αρχαιότερο πάπυρο με ελληνικό φιλολογικό κείμενο, πράγμα που σημαίνει ότι είναι και το αρχαιότερο σωζόμενο ευρωπαϊκό βιβλίο.

Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το περιεχόμενό του. Για τα νέα στοιχεία που μας παρέχει σχετικά με τον Ορφισμό και άγνωστες πτυχές της προσωκρατικής φιλοσοφίας, έχει χαρακτηριστεί «η σημαντικότερη νέα μαρτυρία για την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και θρησκεία που εμφανίστηκε από την εποχή της Αναγέννησης», αλλά παράλληλα και «η πιο δύσκολη στην κατανόησή της».

Οι πρώτες εφτά στήλες, που δυστυχώς σώζονται πολύ αποσπασματικά, μας εισάγουν στον κόσμο των οπαδών μυστικιστικών δοξασιών και λατρειών (των μυστών) αλλά και του περσικού ιερατείου (των μάγων). Ο συγγραφέας αναφέρεται σε όσους δεν πιστεύουν στα δεινά που πρόκειται να αντιμετωπίσουν μετά τον θάνατό τους και περιγράφει θυσίες και σπονδές που γίνονται στις Ερινύες και τις Ευμενίδες, που γι’ αυτόν δεν είναι θεότητες αλλά οι αναρίθμητες ψυχές των νεκρών. Οι οντότητες αυτές δεν τιμωρούν μόνο τα ανομήματα των ανθρώπων αλλά και κάθε παράβαση των φυσικών νόμων του σύμπαντος. «Ο ήλιος», υποστηρίζει ο Ηράκλειτος, τον οποίο παραθέτει ο συγγραφέας, «έχει εύρος ενός ανθρώπινου ποδιού και δεν επιτρέπεται να το υπερβεί. Αν το κάνει, θα τον ανακαλύψουν οι Ερινύες, οι βοηθοί της Δίκης, και θα τιμωρήσουν την υπέρβασή του».

Όπως μας πληροφορεί στη συνέχεια το κείμενο, ο Ορφέας είχε συνθέσει ύμνους για να τους ψάλλουν οι ιερείς κατά τη διάρκεια των θυσιών, ύμνους όμως που απευθύνονται στους μυημένους και είναι γραμμένοι με τέτοιον αινιγματικό τρόπο που γίνονται αντιληπτοί μόνο σε όσους διαθέτουν σύνεση και ικανότητα να αντιληφθούν το κρυμμένο νόημά τους. Στο σημείο αυτό ο συγγραφέας αρχίζει την ερμηνεία ενός τέτοιου ορφικού ύμνου, μιας θεογονίας που αρχίζει με τη φράση «Απευθύνομαι σε όσους αντιλαμβάνονται, οι αμύητοι να βάλουν πόρτες στ’ αφτιά τους» και που διαφέρει σε πολλά σημεία από τη θεογονία του Ησιόδου, σαν να επρόκειτο για έναν μυστικό κώδικα που μόνο ο ίδιος μπορεί να αποκρυπτογραφήσει.

Από τους διάσπαρτους στίχους που παραθέτει ο συγγραφέας μπορούμε να αποκαταστήσουμε ένα μεγάλο μέρος αυτού του ορφικού ύμνου, που δεν μας ήταν γνωστός μέχρι τώρα παρά μόνο από μεταγενέστερες παραλλαγές του. Ο Δίας παίρνει τη βασιλεία από τον πατέρα του Κρόνο, που κι αυτός την είχε πάρει εξίσου βίαια από τον δικό του πατέρα, τον Ουρανό.

Απόλυτος πλέον άρχοντας, ο Δίας καταπίνει το σύμπαν, συμπεριλαμβανομένων και των άλλων θεών, για να το εξεμέσει στη συνέχεια αναδημιουργώντας το στη μορφή που έχει σήμερα. Γεννά/δημιουργεί τους θεούς, τη γη, τον ήλιο, τη σελήνη και τα άστρα, και τέλος επιθυμεί να σμίξει με την ίδια του τη μητέρα. Εδώ τελειώνει το κείμενο του παπύρου, αλλά ο ύμνος πρέπει να συνέχιζε με άλλα κατορθώματα του Δία (όπως τη γέννηση της Περσεφόνης και του Διόνυσου και τη δημιουργία του γένους των ανθρώπων) που τα γνωρίζουμε από υστερότερες πηγές.

Για τον συγγραφέα όλα αυτά δεν είναι παρά αλληγορικές αλήθειες κρυμμένες πίσω από ένα παραπέτασμα λέξεων την πραγματική έννοια των οποίων μόνο ο ίδιος αντιλαμβάνεται και, με πλήρη αυτοπεποίθηση, ερμηνεύει και αποκαλύπτει προκειμένου να προφυλάξει τους μύστες από τσαρλατάνους και αγύρτες που κοροϊδεύουν τον κόσμο με ακατανόητες τελετές και μυστήρια.

Επηρεασμένος από τη σκέψη διάφορων προσωκρατικών φιλοσόφων, όπως του Εμπεδοκλή και του Δημόκριτου, αλλά κυρίως του Αναξαγόρα και του Διογένη του Απολλωνιάτη, ερμηνεύει ευφάνταστα τον ορφικό ύμνο στον Δία, τον κυβερνήτη των πάντων, ως αλληγορία της εξέλιξης του σύμπαντος από μιαν αρχική υπέρθερμη και χαοτική κατάσταση σε έναν κόσμο, με την αρχαία σημασία της λέξης, δηλαδή σε ένα εύτακτο σύστημα. Όλα όσα υπάρχουν στο σύμπαν όπως το ξέρουμε σήμερα απαρτίζονται από μικροσκοπικά σωματίδια (τα όντα, δηλαδή «αυτά που υπάρχουν»), τα οποία δεν δημιουργήθηκαν σε κάποια δεδομένη στιγμή από κάποιον δημιουργό αλλά υπήρχαν πάντοτε. Αρχικά όλα αυτά τα όντα ήταν αναμεμειγμένα και αιωρούνταν μέσα στον αέρα που τα περιέκλειε, έναν αέρα όμως που διέθετε νόηση (γι’ αυτό και ο συγγραφέας τον ονομάζει Νουν) και που όρισε πώς πρέπει να δημιουργηθεί το παρόν σύμπαν.

Αντιλαμβανόμενος ότι η θερμότητα είναι αυτή που δεν αφήνει τα όντα να συσταθούν και να συμπαγούν, ο νοήμων αήρ απομάκρυνε έναν μεγάλο αριθμό πύρινων σωματιδίων, δημιουργώντας έτσι τον ήλιο. Τότε τα υπόλοιπα σωματίδια άρχισαν να συγκρούονται το ένα με το άλλο, έως ότου οι συνεχείς συγκρούσεις έφεραν σε επαφή όμοια όντα και προκάλεσαν τη συνένωσή τους, δημιουργώντας έτσι τα νυν όντα, δηλαδή όλα όσα βλέπουμε στο τωρινό σύμπαν.

Ο συγγραφέας δεν έχει καμία αμφιβολία ότι αυτό ακριβώς διηγείται ο Ορφέας. Σε ένα κείμενο που αποτελεί την αρχαιότερη σωζόμενη αλληγορική ερμηνεία ενός ποιήματος, μας εξηγεί ότι οι διαδοχικές βασιλείες των θεών δεν είναι παρά τα διαδοχικά στάδια της δημιουργίας του παρόντος κόσμου. Έτσι, όταν ο Ορφέας αναφέρει τον Ουρανό, εννοεί τον Νου που ορίζει τη δημιουργία – Κρόνος είναι και πάλι ο Νους που κρούει τα όντα – Αφροδίτη και Αρμονία δεν είναι παρά ονόματα για τη συνεύρεση και τη συναρμογή των όντων – δεν υπάρχουν θεότητες όπως η Γη, η Μήτηρ, η Δήμητρα, η Ρέα, η Ήρα: όλα αυτά είναι ονόματα του αέρα, της μητέρας από την οποία έρευσαν τα πάντα, του Νου που οι άνθρωποι ονόμασαν Δία, και γι’ αυτό νόμισαν ότι κάποτε γεννήθηκε. Ο αήρ/Νους όμως ποτέ δεν γεννήθηκε αλλά υπήρχε πάντοτε, όπως πάντοτε υπήρχαν, και θα υπάρχουν εσαεί, τα όντα που βρίσκονται μέσα του και των οποίων είναι ο απόλυτος κυρίαρχος.

Αυτή την επιστημονική αλήθεια εκφράζει και ο Ορφέας όταν λέει, λόγου χάρη, ότι «ο Δίας είναι κεφαλή, ο Δίας είναι μέση, όλα δημιουργήθηκαν από τον Δία». Έτσι, ο Δίας που καταπίνει το σύμπαν δεν είναι παρά ο αέρας που περικλείει τα πάντα, ο ίδιος αέρας που με τη φρόνησή του προχώρησε στη δημιουργία του παρόντος κόσμου.Ο πάπυρος, ως προς το περιεχόμενο του, μπορεί να διαιρεθεί σε δύο μέρη. Το πρώτο αποτελούν οι στήλες 1-6, που είναι και οι περισσότερο αποσπασματικές. Περιέχουν αναφορές στις Ερινύες (1,4), σε δαίμονες που είναι «θεών υπηρέται» (2,3), σε μαντεία και χρησμούς (5), σε θυσίες (6), ενώ στη στήλη 4 μας σώζεται ένα άγνωστο απόσπασμα του Ηράκλειτου.

ΠΑΠΥΡΟΣ ΤΟΥ ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ

Για τους συνετούς θα τραγουδήσω -στους βέβηλους
κλείστε τις θύρες-
του παντοκράτορα Διός, του άνακτα, τα έξοχα έργα,
όσα με τις συμβουλές της μέλαινας Νυκτός εκτέλεσε,

και των νεώτερων μακάριων το γένος, θεών παντοτινών
που απ’ τον Δία γεννήθηκαν τον ισχυρό βασιλέα.
Γιατί ο Δίας απ’ τον πατέρα του έχοντας θεία εξουσία,
στα χέρια έμελλε να πάρει ένδοξο σκήπτρο.
Και τα εξήγησε πολύ καλά όλα όσα απ’ το άδυτο η θεά του είπε,

η μάντισσα όλων. Νύκτα που με αμβροσία τρέφει τους θεούς.
Αυτή του τα φανέρωσε όλα όσα ήταν θεμιτό να γίνουν, καθώς
βασίλευε στο όμορφο παλάτι του χιονοσκέπαστου Ολύμπου.
Κι αφού ο Ζεύς απ’ τη θεά άκουσε τους χρησμούς τους άρρητους,
έλαβε δύναμη στα χέρια και του θεού καταβρόχθισε το λαμπρό

φαλλό, του θεού που πρώτος στον αιθέρα πρόβαλε.
Εκείνος βέβαια γέννησε τη Γαία και τον πλατύ Ουρανό
ενώ η πελώρια Γαία τον Κρόνο έκανε που μεγάλο κακό έπραξε
στον Ουρανό Ευφρονίδη, που πρώτιστος βασίλευσε.
Απ’ αυτόν έπειτα ο Κρόνος κι ύστερα ο συνετός Δίας,

κατέχοντας σοφία και βασιλική τιμή ανάμεσα στους μακάριους.
Και τότε λοιπόν του θεού καταβρόχθισε, όπως ήταν θεμιτό,
το φαλλό του Πρωτογόνου βασιλιά. Και εξαιτίας αυτού, όλοι
οι αθάνατοι γεννήθηκαν, θεοί μακάριοι και θεές και
ποταμοί κι όμορφες πηγές και όλα τα άλλα, όσα τότε έγιναν,

ενώ ο ίδιος είναι μονογενής. Βασιλέας των όλων είναι τώρα,
μα κι έπειτα θα είναι. Ο Ζεύς πρώτος γεννήθηκε, ο Ζεύς
ο ύστατος Αστραποβρόντης. Ο Ζεύς είναι η κεφαλή,
ο Ζεύς η μέση, απ’ τον Δία όλα πλάστηκαν. Ο Δίας ο ίδιος
ορίζει το τέλος όλων η κραταιή μοίρα είναι ο Δίας. Ο Ζεύς

είναι βασιλιάς, ο αστραποβρόντης Δίας είναι ο άρχοντας όλων.
Γιατί αφού τα έκρυβε όλα, στο χαρωπό φως
πάλι απ’ την ιερή καρδιά έβγαλε, εκπληρώνοντας δύσκολα έργα.
Και πρώτη βέβαια απ’ τους θεούς στη χρυσή Αφροδίτη,
τη χαρωπή Ουρανία, έφτιαξε θρόνο

κι αμέσως έπειτα στην Αρμονία και στην εράσμια Πειθώ.
Τη γη έφτιαξε και τον πλατύ Ουρανό ψηλά
και τη δύναμη έδωσε του μεγάλου Ωκεανού που ρέει πλατιά
και βάθυνε τις ρίζες του αργυροστρόβιλου Αχελώου.
Έφτιαξε κι άλλη γη απέραντη, που Σελήνη

οι αθάνατοι ονομάζουν και Μήνη οι κάτοικοι της γης,
που πολλά βουνά έχει, πολλές πόλεις και πολλά μέλαθρα
και στη μέση είναι, σε ίση απόσταση από όλα,
που και ανθρώπους πολλούς φωτίζει στην απέραντη γη.
Μα και το μέγα ήλιο έφτιαξε, πολύ ωφέλιμο για τους θνητούς,

και τα λαμπρά άστρα με τα οποία ο ουρανός στεφανώνεται.

Ορφικό Κείμενο

Είναι ένα παράξενο κείμενο καθώς θα διαβάσατε, που προφανώς περιέχει κωδικοποιημένη γνώση και δεν είναι ολόκληρο. Άγνωστο είναι αν έχουν σωθεί και άλλα τμήματά του. Κάτω από αυτό το κείμενο υπάρχουν δύο ακατανόητοι στίχοι οι οποίοι προφανώς είναι νόθοι και εμβόλιμοι.

Οι στίχοι είναι οι εξής:

Και όλα αυτά επινόησε κι έφτιαξε ο σοφός Δίας,
γιατί ερωτικά ήθελε με τη μητέρα του να σμίξει.

http://theseus-aegean.blogspot.gr/2012/04/blog-post_30.html

8 Σχόλια to “Ο Πάπυρος του Δερβενίου”

  1. Αναζήτηση said

    Μάθημα Πατριδογνωσίας:

    ΨΕΜΜΑ: «Μακεδονία γη Ελληνική»

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Η Μακεδονία δεν ήταν ποτέ μέρος τής Ελλάδας. Για παράδειγμα: Η Μακεδονία ήταν ξένος λαός έξω και διαχωριστώ από την Ελλάδα

    «ὁ δὲ τὸν μὲν τόπον τὸν Ἑλληνικὸν ὅλως εἴασε, τὴν δ᾽ ἐν Μακεδονίᾳ βασιλείαν κατασχεῖν ἐπεθύμησεν: ἠπίστατο γὰρ τοὺς μὲν Ἕλληνας οὐκ εἰθισμένους ὑπομένειν τὰς μοναρχίας, τοὺς δ᾽ ἄλλους οὐ δυναμένους ἄνευ τῆς τοιαύτης δυναστείας διοικεῖν τὸν βίον τὸν σφέτερον αὐτῶν.» – Ἰσοκράτης

    ΨΕΜΜΑ: Οι Μακεδόνες θεωρούσαν τούς εαυτούς τούς Έλληνες

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Οι Μακεδόνες ήξεραν πως είχαν καμιά συγγένεια με τούς Έλληνες. Για παράδειγμα: Η Μακεδόνες και Έλληνες αλληλοσκοτώνονται λόγω φυλετικής διαφοράς, κτλπ

    «τῶν Μακεδόνων δὲ τῆς τε Ἀλεξάνδρου ἤδη φαινομένης εὐπραγίας μὴ λειφθῆναι καὶ τὴν δόξαν τῆς φάλαγγος, ὡς ἀμάχου δὴ ἐς τὸ τότε διαβεβοημένης, μὴ ἀφανίσαι. καί τι καὶ τοῖς γένεσι τῷ τε Ἑλληνικῷ καὶ τῷ Μακεδονικῷ φιλοτιμίας ἐνέπεσεν ἐς ἀλλήλους. » –Αρριανός

    «καὶ ὅτι Διόνυσος μὲν Θηβαῖος ἦν, οὐδέν τι προσήκων Μακεδόσι, καὶ Ἡρακλῆς Ἀργεῖος, οὐδὲ οὗτος προσήκων » –Αρριανός

    ΨΕΜΜΑ: Οι Έλληνες θεωρούσαν τούς Μακεδόνες, Έλληνες.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Οι Έλληνες ήξεραν πως είχαν καμιά συγγένεια με τούς Μακεδόνες. Για παράδειγμα: Η Μακεδόνες και Έλληνες αλληλοσκοτώνονται λόγω φυλετικής διαφοράς. Ο Δήθεν Ηρακλείδου Πέρδικκας των Μακεδόνων διάλεξε να κυβερνάει μη-Ελληνικό Πληθυσμό (τούς Μακεδόνες), ξέροντας ότι οι Έλληνες θα τον έδιωχναν

    «ὁ δὲ τὸν μὲν τόπον τὸν Ἑλληνικὸν ὅλως εἴασε, τὴν δ᾽ ἐν Μακεδονίᾳ βασιλείαν κατασχεῖν ἐπεθύμησεν: ἠπίστατο γὰρ τοὺς μὲν Ἕλληνας οὐκ εἰθισμένους ὑπομένειν τὰς μοναρχίας, τοὺς δ᾽ ἄλλους οὐ δυναμένους ἄνευ τῆς τοιαύτης δυναστείας διοικεῖν τὸν βίον τὸν σφέτερον αὐτῶν. … οὐχ ὁμοφύλου γένους ἄρχειν ἀξιώσας μόνος καὶ διαφυγεῖν ἠδυνήθη τοὺς κινδύνους τοὺς περὶ τὰς μοναρχίας γιγνομένους» — Ισοκράτης

    ΨΕΜΜΑ: Δεν υπήρξε Μακεδονική Γλωσσά

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Βέβαιος υπήρξε μη-Ελληνική Μακεδονική γλωσσά. Για παράδειγμα: Ελληνικά, ο συγκεκριμένος μήνας λέγεται Ἑκατομβαιῶνος. Στα Μακεδονικά, ο μήνας λέγεται Λῷον. Καμιά γλωσσική συγγένεια!!!

    «ἐγεννήθη δ᾽ οὖν Ἀλέξανδρος ἱσταμένου μηνὸς Ἑκατομβαιῶνος, ὃν Μακεδόνες Λῷον καλοῦσιν, ἕκτῃ, καθ᾽ ἣν ἡμέραν … Φιλίππῳ δὲ ἄρτι Ποτείδαιαν ᾑρηκότι τρεῖς ἧκον ἀγγελίαι κατὰ τὸν αὐτὸν χρόνον ἡ μὲν Ἰλλυριοὺς ἡττᾶσθαι μάχῃ μεγάλῃ διὰ Παρμενίωνος, ἡ δὲ Ὀλυμπίασιν ἵππῳ κέλητι νενικηκέναι, τρίτη δὲ περὶ τῆς Ἀλεξάνδρου γενέσεως» -Πλούταρχος

    Ότι πολλούς πλουσίους Μακεδόνες μίλησαν τα Ελληνικά, λόγω Ελληνισμόυ, είναι βέβαιο. Ελληνίστικαν κάτω από τον «Φιλέλληνα» Αλέξανδρος Α, πού βεβαίως ήταν και αυτός ξένος. Ο Ξένος που τού αρέσει τα Ελληνικά είναι Φιλέλληνας. Ο Έλληνας που τού αρέσει τα Ελληνικά είναι Πατριώτης. Απλή λογική. Και, μάλιστα, διστιχώς, ο Ελληνισμός έκανε τούς βίαιους Μακεδόνες μια υπερδύναμη, άλλα όχι Έλληνες, ούτε βέλτιστοι στην Ελλάδα.

    ΨΕΜΜΑ: Δεν υπήρξε Μακεδονικός λαός.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Βέβαιος υπήρξε μη-Ελληνικός Μακεδονικός λαός. Για παράδειγμα: Οι Μακεδόνες είναι ΞΕΝΟΣ πληθυσμός στην ιδία κατηγορία οπός οι «Σκύθαις καὶ Πέρσαις καὶ Θρᾳξὶ καὶ Κελτοῖς», και όχι Έλληνες πολίτες μιας Ελληνικής Πόλις οπός οι Λακεδαιμόνες και Κρητικούς

    «ὅμως εἴπού τι πρὸς ἓν οἱ νόμοι βλέπουσι, τοῦ κρατεῖν στοχάζονται πάντες, ὥσπερ ἐν Λακεδαίμονι καὶ Κρήτῃ πρὸς τοὺς πολέμους συντέτακται σχεδὸν ἥ τε παιδείακαὶ τὸ τῶν νόμων πλῆθος: ἔτι δ᾽ ἐν τοῖς ἔθνεσι πᾶσι τοῖς δυναμένοιςπλεονεκτεῖν ἡ τοιαύτη τετίμηται δύναμις, οἷον ἐν Σκύθαις καὶ Πέρσαις καὶ Θρᾳξὶ καὶ Κελτοῖς. ἐν ἐνίοις γὰρ καὶ νόμοι τινές εἰσι παροξύνοντες πρὸς τὴνἀρετὴν ταύτην, καθάπερ ἐν Καρχηδόνι φασὶ τὸν ἐκ τῶν κρίκων κόσμονλαμβάνειν ὅσας ἂν στρατεύσωνται στρατείας: ἦν δέ ποτε καὶ περὶ Μακεδονίαν νόμος τὸν μηθένα ἀπεκταγκότα πολέμιον ἄνδρα περιεζῶσθαι τὴνφορβειάν: ἐν δὲ Σκύθαις οὐκ ἐξῆν πίνειν ἐν ἑορτῇ τινι σκύφον περιφερόμενοντῷ μηθένα ἀπεκταγκότι πολέμιον »» — Αριστοτέλης

    ΨΕΜΜΑ: Ο Φίλιππος, ο Μ. Αλέξανδρος, κα το σόι τούς, ήταν Έλληνες που ένωσαν και δυνάμωσαν την Ελλάδα.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο Φίλιππος ήταν Βάρβαρος που μαζί με το βάρβαρο σόι του εισέβαλαν και υποδούλωσαν την Ελλάδα, την όπια αιματοκυλάν επί γενιές. Οι αρχαίοι Έλληνες συμφωνούσαν ότι η Μακεδονική εισβολή έφερε καταστρεπτικό ξένο ΞΥΓΟ πάνω από την Ελλάδα, και όχι Ηγεμονία Ελλήνων. Για παραδείγματα:

    «καὶ καθ᾽ ἕν᾽ οὑτωσὶ περικόπτειν καὶ λωποδυτεῖν τῶν Ἑλλήνων, καὶ καταδουλοῦσθαι τὰς πόλεις ἐπιόντα….. ἀλλ᾽ οὐχ ὑπὲρ Φιλίππου καὶ ὧν ἐκεῖνος πράττει νῦν, οὐχ οὕτως ἔχουσιν, οὐ μόνον οὐχ Ἕλληνος ὄντος οὐδὲ προσήκοντος οὐδὲν τοῖς Ἕλλησιν, ἀλλ᾽ οὐδὲ βαρβάρου ἐντεῦθεν ὅθεν καλὸν εἰπεῖν, ἀλλ᾽ ὀλέθρου Μακεδόνος, ὅθεν οὐδ᾽ ἀνδράποδον σπουδαῖον οὐδὲν ἦν πρότερον πρίασθαι…… καὶ τί δεῖ τοὺς ἄλλους λέγειν; ἀλλ᾽ ἡμεῖς αὐτοὶ καὶ Λακεδαιμόνιοι, οὐδὲν ἂν εἰπεῖν ἔχοντες ἐξ ἀρχῆς ὅ τι ἠδικούμεθ᾽ ὑπ᾽ ἀλλήλων, ὅμως ὑπὲρ ὧν τοὺς ἄλλους ἀδικουμένους ἑωρῶμεν, πολεμεῖν ᾠόμεθα δεῖν. καίτοι πάνθ᾽ ὅσ᾽ ἐξημάρτηται καὶ Λακεδαιμονίοις ἐν τοῖς τριάκοντ᾽ ἐκείνοις ἔτεσιν καὶ τοῖς ἡμετέροις προγόνοις ἐν τοῖς ἑβδομήκοντα, ἐλάττον᾽ ἐστίν, ὦ ἄνδρες Ἀθηναῖοι, ὧν Φίλιππος ἐν τρισὶ καὶ δέκ᾽ οὐχ ὅλοις ἔτεσιν, οἷς ἐπιπολάζει, ἠδίκηκε τοὺς Ἕλληνας, μᾶλλον δ᾽ οὐδὲ μέρος τούτων ἐκεῖνα.» –Δημοσθένης

    «τούτους μὲν δὴ ἐνταῦθα, τῷ δὲ ἐν Δωδώνῃ Διὶ Μακεδόνων ἀνέθηκεν αὐτῶν τὰς ἀσπίδας. ἐπιγέγραπται δὲ καὶ ταύταις:“αἵδε ποτ᾽ Ἀσίδα γαῖαν ἐπόρθησαν πολύχρυσον,
    αἵδε καὶ Ἕλλασιν δουλοσύναν ἔπορον.
    νῦν δὲ Διὸς ναῶ ποτὶ κίονας ὀρφανὰ κεῖται
    τᾶς μεγαλαυχήτω σκῦλα Μακεδονίας.» – Παυσανίας

    «διεδέξατο παρ᾽ αὐτοῦ τὴν ἀρχὴν Ἀλέξανδρος. οὗτος πάλιν ὑπολαβὼν βραχύ τι τῆς Ἑλλάδος ἔναυσμα καταλείπεσθαι περὶ τὴν Θηβαίων πόλιν, τίνα τρόπον αὐτὴν διέφθειρε, πάντας ὑμᾶς οἴομαι κατανοεῖν…. οὐδεὶς γάρ ἐστι τῶν ὄντων οὕτως ἀπράγμων ὃς οὐχὶ πέπυσται πῶς Ἀντίπατρος μὲν ἐν τῇ περὶ Λαμίαν μάχῃ νικήσας τοὺς Ἕλληνας κάκιστα μὲν ἐχρήσατο τοῖς ταλαιπώροις Ἀθηναίοις, ὁμοίως δὲ καὶ τοῖς ἄλλοις, εἰς τοῦτο δ᾽ ὕβρεως ἦλθε καὶ παρανομίας ὡς φυγαδοθήρας καταστήσας ἐξέπεμψε πρὸς τὰς πόλεις ἐπὶ τοὺς ἀντειρηκότας ἢ καθόλου λελυπηκότας τι τὴν Μακεδόνων οἰκίαν. ὧν οἱ μὲν ἐκ τῶν ἱερῶν ἀγόμενοι μετὰ βίας, οἱ δ᾽ ἀπὸ τῶν βωμῶν ἀποσπώμενοι, μετὰ τιμωρίας ἀπέθνησκον» — Πολύβιος

    Τελικά, όσο και να λέτε περί «Ελληνικότητα τής Μακεδονίας»,

    ΟΛΟΙ οι αρχαίοι Έλληνες ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ που ζούσαν σε αυτήν την εποχή είπαν το αντίθετο, οπότε, είτε είστε φανατικούς παραχαράκτες, ή νομίζετε ότι έχετε μια μηχανή του χρόνου, και ξέρετε καλυτέρα από τους αρχαίους.

    Για πέστε μου, φίλοι. Κάνατε βόλτες στην Αρχαία Μακεδονία πρόσφατα;;;;;;

    Υ.Γ. Προς «Ολυμπία»
    Βλέπω πως αφαιρέσεις τα γραπτά μου, που είναι στα πλειονότητα κομμάτια της Αρχαίας Ελληνικής Μας Γραμματείας. Κα όλο αυτό καθώς επιτρέψεις απειλές βίας και θανάτωσης να ανεβούν και να μένουν με την σέσουλα!
    Συγχαρητήρια! Από ισότοπος που είχε «όπλο την Αλήθεια», κατάντησες σε ισότοπος που σκοτώνει την Αλήθεια. Κατάντησες επίσης σε ισότοπος Ανθελλήνων, αφού σε προβληματίζει τόσο η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
    Και από ισότοπος δημοκρατικό, εδραιωμένο στην ελευθερία του λόγου, κατάντησες σε ισότοπος πλήρες φασιστικό, πού πράττετε την πιο δειλή λογοκρισία που έχω δει ποτέ!
    Τελικά, κατάντησες σε ισότοπος των υποκριτών, αφού κάνεις όλα αυτά άλλα έχεις την ξεδιαντροπιά να πλασάρεις «με όπλο την Αλήθεια» στους επισκέπτες.
    Τι να πούμε…..
    χαμαί πέσε olympia dot gr

    Υ.Υ.Γ. Προς » monkedonian-Aναζήτηση», «Chris He Is A Real Monkeydonian And Not A Greek», κτλπ

    Κοίτα ρε βλίτα. Δεν μπορείς να με θίγεις με το να συκοφαντείς τους Μακεδόνες. Ευτυχώς για εμένα, είμαι Έλληνας, και οχι Μακεδόνας.

    Αλλά, σας παρακαλώ. Συνηχείστε να κάνετε τους εαυτούς σας γελοίοι. Το μονον που αποδείξετε είναι ότι η δική σας θέση δεν έχει καμιά ιστορική βάση.

    Γι αυτό με βρίζετε. Φοβάσαι να έχουμε κανονικό διάλογο επειδή ξέρετε ότι θα χάσετε …. εντελώς 😛

    Για απαντήστε, αν τολμήσετε, ρε φοβητσιάρηδες, σε όλα τα ιστορικά δεδομένα που παραθέτω! Εξ άλλου, ρε ηλίθιοι φοβητσιάρηδες, δεν αξίζετε τον χρόνο μου!
    Υ.Υ.Υ.Γ: Προς: Μετόν

    Και πάλι είσαι λανθασμένος. Φαίνεται πος αυτό συμβαίνει συχνά!

    Η πρώτη αντίδραση που είχαν οι Ελληνοδικαστές, και συνολικά οι Έλληνες, όταν κάποιος δήλωσε «Μακεδόνας» στους Ολυμπιακούς, ήταν «Ούστ, βάρβαρε!»

    Για Παραδειγμα:
    «Ἀλεξάνδρου γὰρ ἀεθλεύειν ἑλομένου καὶ καταβάντος ἐπ᾽ αὐτὸ τοῦτο, οἱ ἀντιθευσόμενοι Ἑλλήνων ἐξεῖργόν μιν, φάμενοι οὐ βαρβάρων ἀγωνιστέων εἶναι τὸν ἀγῶνα ἀλλὰ Ἑλλήνων: Ἀλέξανδρος δὲ ἐπειδὴ ἀπέδεξε ὡς εἴη Ἀργεῖος, ἐκρίθη τε εἶναι Ἕλλην» — Ηρόδοτος

    Τώρα, αν οι Μακεδόνες, ως σύνολο, θεωρούνταν Έλληνες από τους Αρχαίους Έλληνες προγόνους μας, αυτό δεν θα συνέβαινε ποτέ. Αυτό αποδεικνύει ότι ο κοινός Μακεδόνας ήταν βάρβαρος.

    Και αν θέλεις να αποδείξεις διαφορετικά, άντε να βρεις, και να μας παρουσιάζεις, έναν, ναι ΕΝΑΝ, ΚΟΙΝΟ Μακεδόνας που αγωνίστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ΠΡΙΝ ΤΗΝ Μακεδονική κατοχή της Ελλάδας (Ναι, ΗΤΑΝ ΚΑΤΟΧΗ, και αφού ο Νέρων, ο Ρωμαίος, πείρε έξι Ολυμπιακούς κορώνες, είναι φανερός ότι αφού η Ελλάδα μπήκε υπό ΞΕΝΗ ΚΑΤΟΧΗ, η φυλετική καθαρότητα πήρε δεύτερη θέση μπροστά στις θελήσεις των κατακτητών). Δεν θα βρεις ούτε ένα !!!!!!!

    Ως για τους Μακεδόνες βασιλείς που ισχυρίστηκαν ότι είχαν Ελληνική καταγωγή, μόνον μπορούσαν να το δικαιολογήσουν, επειδή μόνον υπολογίζονταν πατρογονική καταγωγή.

    Πως;

    Συμφωνά με τον Ηρόδοτο, υπήρχαν εφτά γενναίες από τον Ηρακλείδη Πέρδικκα στον (βάρβαρο) Αλέξανδρο Α.

    Ας δούμε αν είσαι αρκετά έξυπνος να το καταλάβεις: Αρχίζουμε με έναν καθαρόαιμο Έλληνα. Ας τον αποκαλούμε Ηρακλή. Πηγαίνει, ας πούμε, στην Αφρική. Συζευχθεί με μια ντόπια (δεν υπάρχει κανένα περιστατικό αποδεικνύοντας ότι τα Μακεδονικά Χαρέμια – ναι, έπρατταν πολυγυνία, ένα άλλο Μακεδονικό έθιμα το όπιο οι προγονοί μάς βρήκαν αισχρό – ήταν γεμάτες Έλληνιδες, και αφού η Μακεδονία ήταν Ξένη χώρα με ξένο πληθυσμό, όπως επιβεβαιώνει ο Ισοκράτης (ο Φιλιππολάτρης), τα τα Μακεδονικά Χαρέμια θα ήταν γεμάτες, στο πλείστον, με ξένες γυναίκες). Έχει ένα γιο, τον Ιωάννη, που συζευχθεί πάλι με μια ντόπια (Νεγρα) και έχει έναν γιο, ο Γιώργος, ο οποίος συζευχθεί πάλι με μια ντόπια και έχει έναν γιο, ο Θωμάς, ο οποίος συζευχθεί πάλι με μια ντόπια και έχει έναν γιο, ο Παύλος, ο οποίος συζευχθεί πάλι με μια ντόπια και έχει έναν γιο, ο Γρηγόρης, ο οποίος συζευχθεί πάλι με μια ντόπια και έχει εναν γιο, ο Ιωσήφ, ο οποίος συζευχθεί πάλι με μια ντόπια και έχει έναν γιο, Ο Σαμουήλ.

    Εντάξει, επτά γενιές. Είναι ο Σαμουήλ Ελληνας;

    ΟΧΙ!!!! Επειδή μόνο 0,78% (1/128) του γονιδίου του είναι Ελληνικό, και το 99,22% (127/128) είναι Αφρικανικό.

    Και άμα νομίζεις ότι μετά απ’ εφτά γενιές αιμομιξία με ΞΕΝΟΥΣ, βγαίνει Έλληνας από τέτοια σύζευξη, άντε να υιοθετείς κάποιος κωλόΤουρκος, που έχει σίγουρα πάνω από 0,78% Ελληνικά γονίδια λόγω του φόρου Αίματος. Άλλα να μην το κανείς μες στην Ελλάδα, Ε; Δεν θέλομε την βρόμα εδώ.

    Είναι ο Σαμουήλ απόγονος του Ηρακλή; Ναί! ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΈΛΛΗΝΑΣ

    Και άμα υπολογίσουμε μόνον πατρογονική καταγωγή, οπός κάνανε οι Μακεδόνες, τότε:

    Αφού ο πατέρας ο Ηρακλής είναι Έλληνας, τότε ο γιος, ο Ιωάννης είναι «Έλληνας»

    Αφού ο πατέρας ο Ιωάννης είναι «Έλληνας», τότε ο γιος, ο Γιώργος είναι «Έλληνας»

    Αφού ο πατέρας ο Γιώργος είναι «Έλληνας», τότε ο γιος, ο Θωμάς είναι «Έλληνας»

    Αφού ο πατέρας ο Θωμάς είναι «Έλληνας», τότε ο γιος, ο Παύλος είναι «Έλληνας»

    Αφού ο πατέρας ο Παύλος είναι «Έλληνας», τότε ο γιος, ο Γρηγόρης είναι «Έλληνας»

    Αφού ο πατέρας ο Γρηγόρης είναι «Έλληνας», τότε ο γιος, ο Ιωσήφ είναι «Έλληνας»

    Αφού ο πατέρας ο Ιωσήφ είναι «Έλληνας», τότε ο γιος, ο Σαμουήλ είναι «Έλληνας»

    Δηλαδή έχουμε ένας «Έλληνας» που είναι κατάμαυρος, και έχει μόνον 0,78% Ελληνικό ΔΝΑ μέσα του. Χαρά στην «Ελληνικότητα»!!!

    Όσο για τον Φίλιππο Β, πατέρα του Μ. Αλεξάνδρου, ο βάρβαρος τύραννος και εισβολέας, που ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΕ το έθνος μας, και ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ….. στεφανωθεί ολυμπιονίκης εν απουσία!!! Ναι, το διάβασες σωστός.

    » ἐγεννήθη δ᾽ οὖν Ἀλέξανδρος ἱσταμένου μηνὸς Ἑκατομβαιῶνος, ὃν Μακεδόνες Λῷον καλοῦσιν, ἕκτῃ, καθ᾽ ἣν ἡμέραν … Φιλίππῳ δὲ ἄρτι Ποτείδαιαν ᾑρηκότι τρεῖς ἧκον ἀγγελίαι κατὰ τὸν αὐτὸν χρόνον ἡ μὲν Ἰλλυριοὺς ἡττᾶσθαι μάχῃ μεγάλῃ διὰ Παρμενίωνος, ἡ δὲ Ὀλυμπίασιν ἵππῳ κέλητι νενικηκέναι, τρίτη δὲ περὶ τῆς Ἀλεξάνδρου γενέσεως » -Πλούταρχος

    Αυτός ο Βάρβαρος τύραννος ΔΕΝ πάτησε πόδι στο Ολυμπιακό στάδιο!! Δεν αγωνιστικέ προσωπικά.

    Ήταν χορηγός ενός άρματος (με άρρεν Έλληνας ως ηνίοχος), και οπός όλοι ξέρουμε, στην Ολυμπιακή αμαξοστοιχία, ήταν ο χορηγός, και όχι ο ηνίοχος, που στεφανώθηκε για την νίκη.

    Με αυτό τον τρόπο, πολλές αρχαίες Έλληνιδες (που ήταν απαγορευμένες – με ποινή θανάτου – από τα Ολυμπιακά) στεφανωθήκαν Ολυμπιονίκες, όπως και επίσης ορισμένοι Ρωμαίοι (Βάρβαροι) Αυτοκράτορες, μαζί μεν τον ΑΝΘΕΛΛΗΝΑ Φίλιππος.

    Το επαναλαμβάνω: Και αν θέλεις να αποδείξεις ότι οι Μακεδόνες ως Λαός Θεωρούνταν Έλληνες, από τους Έλληνες, άντε να βρεις, και να μας παρουσιάζεις, έναν, ναι ΕΝΑΝ, ΚΟΙΝΟ Μακεδόνας που αγωνίστηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ΠΡΙΝ από την ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ και ΥΠΟΔΟΥΛΟΣΗ της Ελλάδας!

    Περιμένω…..

    Υ.Υ.Υ.Υ.Γ: Προς τον Αμερικανάκι » SELLAS…HELLAS…ΕΛΛΑΣ=ΦΩΣ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ»
    Για χάρη σου, και ορισμένα δώρα, αφού σου γουστάρουνε ο Ηρόδοτος και ο Στράβων:
    «ὅτι πρῶτοι Ἑλλήνων ἐόντες Θεσσαλοὶ ἔδοσαν ἑωυτοὺς βασιλέι, δοκέων ὁ Ξέρξης» — Ηρόδοτος, και αυτό αφού οι Μακεδόνες είχαν συμφωνήσει να είναι υπόδουλοι των Περσών.

    «οἱ δὲ Θετταλοὶ μάλιστα βαθυστολοῦντες, ὡς εἰκός, διὰ τὸ πάντων εἶναι Ἑλλήνων βορειοτάτους καὶ ψυχροτάτους νέμεσθαι τόπους» — Στράβων
    Για τα (μόνον) 2 «πυγές» σου, θα τα πούμε σύντομα. (Εγώ δουλεύω για το μεροκάματο).
    Σου έδωσα 11 αρχαίες αποδείξεις για την θέση μου, και έχεις μόνον 2 για την δική σου. Με μόνον 2 εναντίων 9, αν ήταν δικαστήριο, θα έχανες. Για κάνε καλλίτερο, φίλε.
    Και όπως μιλάμε για αποδείξεις…..
    Αφού σου παρουσίασα από την αρχαία γραμματεία ΜΑΣ, απόδειξη πως οι Μακεδόνες ήταν ξένος βάρβαρος λαός, για βρες κάπου στην αρχαία γραμματεία ΜΑΣ που λέει ότι ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ήταν ΕΛΛΗΝΕΣ. Όχι μόνον κάποιος βασιλιάς, άλλα ο απολίτιστος λαός τους.
    Δεν θα το βρεις, επειδή δεν υπάρχει! Άμα κάνω λάθος…. απόδειξε το!
    Περιμένω…..

    Μου αρέσει!

  2. Αναζήτηση said

    Υ.Υ.Υ.Υ.Υ.Γ Προς » Aκέλας»
    «… Μακεδόνων ἀνέθηκεν αὐτῶν τὰς ἀσπίδας….
    αἵδε καὶ Ἕλλασιν δουλοσύναν ἔπορον……» – Παυσανίας

    Διάβασε προσεχτικά αυτά τα λόγια.
    Άντε, μετά, και γλύψε πάλι το όπισθεν του Αλέξανδρου,
    και πλέκε του στεφάνια δόξας για την υποδούλωση της ΕΛΛΑΔΟΣ μας, και μετά ξανακάλεσε τον εαυτό σου άξιος «Έλληνας»…..
    …… ρε ανθέλληνα γενίτσαρε!!!…..
    Ναι, εσύ είσαι ο Ανθέλληνας . Εμένα ως ΈΛΛΗΝΑΣ, σιχαίνομαι όταν βλέπω παραχαράκτες Επιάλτες σαν και εσένα να δοξάζετε Βάρβαρους Τύραννους που ΥΠΟΔΟΥΛΟΣΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΝ την ΕΛΛΑΔΑ μας, τον Φίλιππο Β, τον Μ. Αλέξανδρο, και όλο το άχρηστο σόι τους, όπως θα σιχαινόμουνα αν το ‘κανες με τον κώλοΑτατούρκ. ΝΑΙ, ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΣΩΣΤΑ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: