olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

🇬🇷Ελληνικά F-5 καταρρίπτουν 🇹🇷 Τουρκικά F-102 κι οι Τούρκοι εξαφανίζονται για χρόνια! Στα λόγια προκαλούν, στις πράξεις «γαλοπούλες» (Turkeys)

Posted by netakias.com στο Φεβρουαρίου 14, 2018

Οι Τούρκοι στηρίζουν το καθεστώς τους, που σχοινοβατεί ανάμεσα στον Ισλαμισμό και τον Κεμαλισμό στην στρατιωτική μηχανή και στο «αήττητο» που προβάλλουν στο εσωτερικό της χώρας τους, ώστε να συγκρατήσουν τις φυγοκεντρες δυνάμεις που θα μπορούσαν να διαλύσουν αυτή την ιδέα. Ετσι μπορεί να προβάλλουν προς τα έξω προκλητικοί, αλλά ουδέποτε δεν τολμούν να πάνε παραπέρα αν δεν έχουν απέναντι τους άοπλους, γιατί δεν μπορούν να αντέξουν την ήττα και σε κάθε πόλεμο οι πιθανότητες είναι μοιρασμένες

Ετσι και στην Κύπρο επιτέθηκαν επειδή γνώριζαν ότι δεν θα υπάρξει αντίσταση, και στο Afrin την πάτησαν από τους Κούρδους που δεν μπορούν να ελέγξουν για δεκαετίες.

Οσες φορές λοιπόν αναμετρήθηκαν με ισάξιο αντίπαλο, παρά τα παχιά λόγια που εκστομούν διαρκώς, η Ιστορία έδειξε ότι ηττήθηκαν

Ενα τέτοιο περιστατικό συνέβη το 1974 και είχε σαν αποτέλεσμα η Τουρκική αεροπορία να εξαφανιστεί από Αιγαίο για πολλά χρόνια

Η πολεμική αεροπορία από την δεκαετία του 1950 είχε μπει στην εποχή των αεριωθουμένων, με την βοήθεια φυσικά του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, που δεν ήθελαν να αφήσουν αφύλακτα τα νότια σύνορα με το σύμφωνο της Βαρσοβίας (Αλβανία, Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία)

f102-10_jpg

Τουρκικό F-102 Delta Dagger

Ετσι η αεροπορική δύναμη περιλάμβανε, F-84F, F-84G τα οποία μετάφεραν και πυρηνικές κεφαλές έτοιμες να χτυπήσουν τα Τίρανα, το Βελιγράδι ή την Σόφια, και F-86. Αργότερα προστέθηκαν τα F-5, τα επίσης πυρηνικά μέχρι την απόσυρσή τους F-104G και τα αναχαιτιστικά F-102.

Στα τέλη του 1970 είχαν παραγγελθεί τα F-4E Phantom II αλλά δεν είχαν προλάβει να ενταχθούν πλήρως.

38405

Ελληνικό F-5 Freedom Fighter

«Στις 22 Ιουλίου 1974, η αεροπορική δραστηριότητα πάνω από το Αιγαίο ήταν εξαιρετικά αυξημένη, καθώς η τουρκική εισβολή στην Κύπρο συνεχιζόταν και η τουρκική αεροπορία προέβαινε σε μαζικές παραβιάσεις του F.I.R. Αθηνών. Στα ελληνικά αεροδρόμια, οι χειριστές βρίσκονταν μέσα στα κόκπιτ των αεροσκαφών, σε ετοιμότητες των δύο ή πέντε λεπτών. Μεταξύ αυτών, ο υποσμηναγός Ι. Δινόπουλος και ο ανθυποσμηναγός Θ. Σκαμπαρδώνης, χειριστές της 337 ΜΑΗ (Μοίρας Αναχαίτισης Ημέρας) που έδρευε τότε στην 111 ΠΜ της Ν. Αγχιάλου.

Γύρω στις 13.30 οι δύο χειριστές έλαβαν διαταγή απογείωσης. Λόγω βλάβης στον ασύρματό του, ο Δινόπουλος διέταξε τον Σκαμπαρδώνη να ηγηθεί του σχηματισμού ως Νο 1, όπως και έγινε. Ο Σκαμπαρδώνης ακολουθώντας τις οδηγίες του σταθμού ραντάρ του Πηλίου («Joker») κατευθύνθηκε προς το Β. Αιγαίο, ενώ ο Δινόπουλος τον ακολουθούσε καλύπτοντάς τον από ψηλότερα. Μετά από μερικές αλλαγές ύψους και κατεύθυνσης (ενδεχομένως λόγω της πολλαπλότητας των ιχνών εκείνη την ημέρα), ο Σκαμπαρδώνης διατάχθηκε να κατευθυνθεί προς την περιοχή μεταξύ Αγ. Ευστρατίου και Λήμνου, σε ύψος 20.000 πόδια.

Ενώ βρισκόταν ακόμα σε άνοδο στα 18.000 πόδια, ειδοποιήθηκε από το Joker ότι τα εχθρικά ίχνη πλησίαζαν και σχεδόν αμέσως είδε δύο τουρκικά F-102 σε κλειστό σχηματισμό στα αριστερά του, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 200 μέτρα. Αμέσως έστριψε σκληρά αριστερά προκειμένου να βρεθεί πίσω τους, ενώ και τα τουρκικά αεροσκάφη έκαναν το ίδιο, προσπαθώντας να βρεθούν στην «ώρα 6» του ελληνικού F-5.

Με πλήρη στοιχεία στον κινητήρα και μέγιστο ρυθμό στροφής, ο Σκαμπαρδώνης προσπάθησε να διατηρήσει οπτική επαφή με τα τουρκικά αεροσκάφη. Στρέφοντας συνεχώς, έχανε ύψος ώσπου βρέθηκε κάτω από τα 10.000 πόδια. Ενώ προσπαθούσε να ανακτήσει οπτική επαφή με τα τουρκικά αεροσκάφη, είδε ξαφνικά μια τεράστια στήλη νερού στη θάλασσα. Συνειδητοποιώντας τι είχε συμβεί, αναζήτησε τον Δινόπουλο, χωρίς να μπορέσει να τον εντοπίσει. Στη συνέχεια διατάχθηκε από το Joker να επιστρέψει στη Ν. Αγχίαλο. Λίγο μετά την προσγείωσή του, είδε το αεροσκάφος του Δινόπουλου να περνάει πάνω από το διάδρομο και παρατήρησε ότι έλειπαν και οι δύο Sidewinder από τα ακροπτερύγιά του…

Ο Δινόπουλος είχε παρακολουθήσει την αρχική φάση της εμπλοκής απαρατήρητος καθώς, όντας ψηλότερα, δεν είχε γίνει αντιληπτός από τους δυο τούρκους πιλότους. Είδε τη θυρίδα οπλισμού του επικεφαλής F-102 να ανοίγει και έναν πύραυλο AIM-4 Phalcon να εκτοξεύεται κατά του Σκαμπαρδώνη, αστοχώντας. Ο Δινόπουλος πλησίασε, βρέθηκε πίσω από τα τουρκικά αεροσκάφη και εκτόξευσε άμεσα τον έναν από τους δύο ΑΙΜ-9 Sidewinder που έφερε το αεροσκάφος του. Όμως ο πρώτος πύραυλος αστόχησε, καθώς η κεφαλή του δεν είχε προθερμανθεί αρκετά. Ο Δινόπουλος χωρίς δισταγμό εκτόξευσε τον δεύτερο πύραυλο, που πέτυχε το τουρκικό F-102 και το έστειλε να συντριβεί φλεγόμενο στη θάλασσα. Ο δεύτερος Τούρκος χειριστής έχασε τον προσανατολισμό του και, χρησιμοποιώντας αλόγιστα τη μετάκαυση του κινητήρα του, βρέθηκε “bingo fuel” και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση σε δρόμο στα μικρασιατικά παράλια. Το αεροσκάφος καταστράφηκε και ο ίδιος μεταφέρθηκε βαριά τραυματισμένος στο νοσοκομείο, όπου πέθανε από τα τραύματά του.

Ο Ι. Δινόπουλος αποστρατεύθηκε από την Πολεμική Αεροπορία με το βαθμό του σμηνάρχου, ενώ ο Θ. Σκαμπαρδώνης με τον βαθμό του ταξιάρχου. Αρκετά χρόνια μετά την αερομαχία, όταν υπηρετούσε στο “Air-South Command» του ΝΑΤΟ στη Νάπολη, ένας Τούρκος αξιωματικός της αεροπορίας που συζητούσε μαζί του, ισχυρίστηκε ότι δύο τουρκικά F-102 είχαν καταρρίψει δύο ελληνικά F-5. Όταν ο Σκαμπαρδώνης τον ρώτησε «μοιάζω με φάντασμα;», ο Τούρκος έχασε το χρώμα του…»

Το κείμενο βασίζεται στο σχετικό άρθρο του Σάββα Δ. Βλάσση στο τεύχος 65 του περιοδικού Πολεμος & Ιστορία.

8 Σχόλια to “🇬🇷Ελληνικά F-5 καταρρίπτουν 🇹🇷 Τουρκικά F-102 κι οι Τούρκοι εξαφανίζονται για χρόνια! Στα λόγια προκαλούν, στις πράξεις «γαλοπούλες» (Turkeys)”

  1. t said

    Τον καιρό εκείνο που είχαμε ηγέτες που φορούσαν παντελόνια. Τώρα με το τσίρκο των συριζοανελ την κάνουμε τουμπεκί ψιλοκομμένο.
    Δώστε εντολή στους αϊτούς μας να καταλάβουν οι γείτονες ότι δεν παίζουμε.

    Η ηγεσία του τσίρκου που μας έχουν κάτσει στο σβέρκο το μόνο που ξέρει να λέει είναι κο κο κο….

    Μου αρέσει!

    • Κ said

      Για πες ρε μεγάλε ποιοί ήταν οι ηγέτες που φορούσαν παντελόνια;
      Τον Ιούλιο του 74, κυβερνούσε τη χώρα ο Ιωαννίδης. Μεγάλο παντελόνι ε;
      Αν δεν θυμάσαι, αυτό το «παντελόνι», ήταν υπεύθυνο για την εισβολή των τούρκων στη Κύπρο.
      Τα προγενέστερα χουντικά παντελόνια, είχαν αποσύρει την μεραρχία από τη Μεγαλόνησο…
      Για ποιά άλλα παντελόνια άραγε μιλάς;
      Αυτά του «η Κύπρος είναι μακρυά», ή αυτά του «τη σημαία την πήρε ο αέρας»;
      Όταν είσαι ο κλόουν «Τ», είναι αστείο να μιλάς για τσίρκα.

      Μου αρέσει!

  2. No said

    Στα Ίμια όμως από τον Γενάρη του 1996 απαγορεύεται δια ροπάλου Έλληνας πολίτης να ανέβει…..Κινδυνεύει με σύλληψη…

    Μου αρέσει!

  3. Reblogged στις penelopap.

    Μου αρέσει!

  4. Μέτων said

    Αφίστε το προπέτασμα καπνού. Όλες οι αναρτήσεις σας άλλα λόγια να αγαπιόμαστε…
    Που είναι αυτός ο χοντροκώλης «στρατάρχης» του καραγκιόζ μπερντέ.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: