olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

ΠτΔ: Ο Παλαμάς συμβολίζει την αδιάκοπη συνέχεια του έθνους – Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ!

Posted by olympiada στο Ιανουαρίου 13, 2018

ΣΗΜΕΙΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ «ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ»

Πάτρα, 13 Ιανουαρίου 2018

Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή αλλά και βαθειά συγκίνηση εγκαινιάζοντας την Στέγη Γραμμάτων «Κωστής Παλαμάς», η οποία θα αποτελέσει, είμαι βέβαιος, μιαν ακόμη σπουδαία εστία πνευματικής ζωής σε μια πόλη με τόσο μεγάλη παράδοση στην καλλιέργεια των γραμμάτων, των τεχνών αλλά και των επιστημών, όπως είναι η Πάτρα.

Ι. Πολλοί είναι οι λόγοι, αλλά και οι συμβολισμοί, που αναδεικνύουν ως εξόχως σημαντική την παρούσα εκδήλωση, καθώς:

Α.Πρώτον, η Στέγη Γραμμάτων «Κωστής Παλαμάς»έχει ως έδρα της το δίπατο αρχοντικό όπου γεννήθηκε ο μεγάλος μας ποιητής, Κωστής Παλαμάς, στις 13 Ιανουαρίου του 1859. Υπό μίαν έννοια, λοιπόν, ο Παλαμάς ξαναγυρίζει σήμερα στο σπίτι του, σ’ αυτή την Εστία μνήμης του.

Β. Δεύτερον, αξίζει να υπογραμμισθεί ότι στο ίδιο οίκημα γεννήθηκε, επίσης, η Ιταλίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Ματθίλδη Σεράο, στις 7 Μαρτίου του 1856. Κάπως έτσι, αυτό το σπίτι στεγάζει Πνεύμα και εμπνέει Πνεύμα.

Γ. Τρίτον, το ωραίο αυτό κτίριο, αληθινό αρχιτεκτονικό στολίδι της πόλης σας, ανακαινίσθηκε με δαπάνες του κ. Αθανασίου Στεφανόπουλου, εξέχοντος Έλληνα ομογενούς από την Καλιφόρνια, του οποίου η αυτοπρόσωπη παρουσία, στα σημερινά εγκαίνια, είναι συγκινητική και ιδιαιτέρως τιμητική για όλους μας.Της ευγνωμοσύνης μας ασφαλώς είναι άξιοι και οι κ.κ. Σπύρος Δεμαρτίνος και Νίκος Μπακρώζης, οι οποίοι είχαν την συνολική αρχιτεκτονική ευθύνη της επιτυχούς αυτής ανακαίνισης και αναπαλαίωσης.Δ.Τέταρτον, στην διοργάνωση των εν λόγω εγκαινίων συμμετέσχε και το «Ίδρυμα Κωστή Παλαμά», το οποίο, ως γνωστόν, συνεστήθη χάρη σε πρωτοβουλία του Γιώργου Κατσίμπαλη αλλάκαι με την ηθική συνδρομή του Κωνσταντίνου Καραμανλή και του Κωνσταντίνου Τσάτσου, με σκοπό την προαγωγή των παλαμικών σπουδών.

ΙΙ. Πάντοτε, αλλά ακόμη πιο επιτακτικά σε δύσκολους καιρούς, όπως αυτοί που ζούμε, ο Λαός μας, το Έθνος αλλά και ο καθένας μας προσωπικώςέχουμε χρέος να επιστρέφουμε και ευλαβικά να μελετάμε τις παρακαταθήκες που μας άφησαν οι μεγάλοι του Πνεύματος. Στην περίπτωση του Κωστή Παλαμά, θαρρώ ότι η ποίησή του είναι μεγαλειώδης τόσο για τις σπουδαίες ιδέες και τα ιδανικά τα οποία αυτή προβάλλει και υπηρετεί, όσο και για την μοναδική εκφραστική δύναμη αλλά και το ιστορικό βάθος που έχει η γλώσσα, την οποία χρησιμοποιεί ο ποιητής. Και τούτο γιατί ο Παλαμάς κουβαλούσε βαθειά μέσα στην ψυχή του και στον λογισμό του ολόκληρη την Ελλάδα στην διαχρονία της, ήτοι το παρελθόν, το παρόν αλλά και το όραμα για το μέλλον της. Και έτσι ανέδειξε, μέσα από την ποίησή του, ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της Πατρίδας μας και του Λαού μας στην διάρκεια της μακράς,ιστορικής,παρουσίας τους σε τούτη την γωνιά της Μεσογείου.

Α.Η ποίηση του Παλαμά τονίζει μ’ εμφατικό τρόπο την ιστορική συνέχεια της Ελλάδας, το ότι αυτή υπήρξε πάντοτε ενιαία και αδιαίρετη.Και την εν λόγω αδιάψευστη αλήθεια μαρτυρεί το γεγονός ότι η γλώσσα που ομιλείται αδιαλείπτως  σ’ αυτά τα χώματα, εδώ και χιλιάδες χρόνια, είναι η Ελληνική. Υπό κάποιαν έννοια, λοιπόν, η ποίηση του Παλαμά υπήρξε προάγγελος των ακόλουθων στίχων από το «Άξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη:

«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική

το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου.

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…»

Β. Η ποίηση, όμως, του Παλαμά αναδεικνύει και την Ελλάδα των αγώνων και των θυσιών. Μέρος του μεγαλείου του Έθνους μας και της Πατρίδας μας οφείλεται στο ότι εμείς, οι Έλληνες, αποδειχθήκαμε στο διάβα της Ιστορίας, «και παρά δύναμιν τολμηταί και παρά γνώμην κινδυνευταί και εν τοις δεινοίς ευέλπιδες», κατά Θουκυδίδη.Ο εκ των κορυφαίων Ελλήνων ποιητών Παλαμάς τονίζειπως ό,τι αυτός ο Λαός, ως συλλογικό σώμα, και ό,τι αυτή η Χώρα, ως οργανωμένη πολιτειακή οντότητα, πέτυχαν, υπήρξε συχνά στην Ελληνική Ιστορία εξαιρετικά δύσκολο καιαπαίτησε συγκλονιστικές ατομικές και συλλογικές υπερβάσεις.Αξίωσε θυσίες, οι οποίες έλαβαν χώρα στο όνομα και για χάρη της Ελευθερίας, της Εθνικής Ανεξαρτησίας και της Εθνικής Ολοκλήρωσης.

Γ. Ο Παλαμάς, μέσ’ από τους στίχους της ποίησής του, προβάλλει και εξυμνεί και την Ελλάδα της καρτερίας.Η υπομονή και η συνεχής μάχη εναντίον της ανέχειας και των στερήσεων, όπως και το υψηλό και ακατάβλητο φρόνημα των ανθρώπων μέσα σ’ εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, υμνούνται στην ποίησή του ως έξοχες αρετές, τις οποίες επέδειξε ο Ελληνικός Λαός σε δύσκολες στιγμές του εθνικού και κοινωνικού μας βίου.

Δ.Τέλος, ο Παλαμάς υμνεί την Ελλάδα της Ελευθερίας, της Αρετής και της Δικαιοσύνης. Η σπουδαία ποίηση, η μεγάλη ποίηση, όπως αυτή του Παλαμά,επιτρέψατέ μου να πιστεύω ότι είναι πιο «ικανή», πιο «αποτελεσματική» και από τις καλύτερες σελίδες της πολιτικής φιλοσοφίας, στο ν’ αναδεικνύει το μεγαλείο της Eλευθερίας και της Δικαιοσύνης, καθώς απευθύνεται με μεγαλύτερη αμεσότητα, εκφραστική λιτότητα και, κατ’ αποτέλεσμα, πειθώ στην ψυχή και το νου των ανθρώπων. Η ποίηση του Παλαμά διακονεί την Αρετή, την Ελευθερία και την Δικαιοσύνη, με τρόπο που συνεγείρει συνειδήσεις και εξυψώνει τον άνθρωπο σ’ ένα επίπεδο ηθικής εγρήγορσης ζηλευτό.

ΙΙΙ. Τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά της Ελλάδας, που αναδεικνύει και υμνεί η ποίηση του Παλαμά, είναι -και πρέπει να εξακολουθήσουν να είναι- τα χαρακτηριστικά και της Ελλάδας της σήμερον. Εμείς, οι Έλληνες, βιώσαμε τα τελευταία χρόνια τις συνέπειες μιας βαθύτατης οικονομικής κρίσης, για την οποία οι ίδιοι, ασφαλώς, ευθυνόμαστε κατά μεγάλο μέρος, χωρίς όμως και να είμαστε αποκλειστικώς υπαίτιοι γι’ αυτήν. Στην διάρκειά της επιδείξαμε αντοχή και καρτερία, αγωνιστικότητα και πίστη στις δυνατότητές μας να υπερβούμε αυτή την κρίση, όπως ακριβώς θα ανέμενε να πράξουμε και ο Παλαμάς. Χρειάστηκαν αγώνες και θυσίες εκ μέρους του Λαού μας, για μην προσκρούσουμε στον ύφαλο της οριστικής καταστροφής.

   Α. Τελικώς, παρά τις δυσκολίες, ο Λαός και οι Δημοκρατικές Πολιτικές Δυνάμεις παραμείναμε, ως συντεταγμένη Πολιτεία, ακλόνητα προσανατολισμένοι στον ευρωπαϊκό μας δρόμο. Η Χώρα μας παρέμεινε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα στον σκληρό της πυρήνα, την Ευρωζώνη, οριστικά και αμετάκλητα. Διότι η ίδια δεν διανοείται τον εαυτό της εκτός αυτής, με τον ίδιο τρόπο που δεν νοείται Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα ως σταθερό και αναπόσπαστο μέλος της. Επιπλέον, η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να συμβάλλει ενεργώς, στο μέτρο που της αναλογεί, δηλαδή με βάση την δική της ιστορία και τις δυνατότητες συμμετοχής που ήδη διαθέτει, καθώς και όσες μπορεί στο μέλλον να δημιουργήσει, στην οικοδόμηση της Ενωμένης Ευρώπης. Μιας Ενωμένης Ευρώπης που θα είναι προπύργιο Ειρήνης, Ελευθερίας, Αλληλεγγύης, Δικαιοσύνης και πρωτίστως Κοινωνικής Δικαιοσύνης για τους Λαούς της αλλά και για ολόκληρη την Ανθρωπότητα.

Β.  Το πόσο «δεμένοι»  είμαστε εμείς, οι Έλληνες, με το όραμα της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης  φαίνεται και από το ότι θεωρούμε πως τα Εθνικά μας Θέματα είναι και Θέματα της Ευρωπαϊκής μας Οικογένειας. Επιπλέον δε τα Θέματα αυτά είναι και τα σταθμά μέτρησης των σχέσεων φιλίας και καλής γειτονίας καθώς και της ευρωπαϊκής προοπτικής των γειτονικών μας κρατών, με την έννοια ότι όλα αυτά εξαρτώνται, αυτονοήτως, και από τον εκ μέρους τους πλήρη σεβασμό:

• Πρώτον, του συνόλου της κυριαρχίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του σκληρού πυρήνα της, της Ευρωζώνης.

• Δεύτερον, του συνόλου του Διεθνούς Δικαίου και ιδίως της Συνθήκης της Λωζάνης.  Η οποία προσδιορίζει, επακριβώς και δίχως ίχνος γκρίζων ζωνών, τα σύνορα, το έδαφος και την κυριαρχία της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

• Τρίτον, του status quo των υφιστάμενων συνόρων.  Πράγμα που σημαίνει, μεταξύ άλλων, την αποφυγή χρησιμοποίησης ανιστόρητων ονομάτων, τα οποία, επιπλέον, αποπνέουν  αλυτρωτισμό, εντελώς αντίθετο προς το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο.

• Τέταρτον, των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Πρωτίστως δε του Δικαιώματος στην Ιδιοκτησία και των Δικαιωμάτων των Μειονοτήτων.

Εν κατακλείδι, οι προκλήσεις που εγείρει, αλλά και οι ευκαιρίες που προσφέρει, η σύγχρονη ευρωπαϊκή και διεθνής πολιτική, οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα, απαιτούν από εμάς, τους Έλληνες, να επιδείξουμε τις αρετές που έχει εξυμνήσει η ποίηση του Κωστή Παλαμά. Να, λοιπόν, γιατί,για τον Ελληνισμό, είναι τόσο διαχρονική και τόσο μεγάλη η αξία αυτής της ποίησης και, συνακόλουθα, η αξία του πνευματικού προτύπου του Κωστή Παλαμά.

Σας ευχαριστώ.

12 Σχόλια to “ΠτΔ: Ο Παλαμάς συμβολίζει την αδιάκοπη συνέχεια του έθνους – Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ!”

  1. ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ said

    Τον νταισελμπλουμ τον ρωτήσατε τι όνομα θα δώσετε???
    Γιουσουφογιαλατζιδες.

    Αρέσει σε 3 άτομα

    • Δημοκράτης said

      Ακριβώς!

      Ο Κωστής Παλαμάς παρά του ότι ευρωπαΐστηκε, τρόπον τινά, στην ποίησή του, είμαι σίγουρος ότι δεν θα δεχόταν η Ελλάδα να είναι κομμάτι μιάς άλλης χώρας, ονομαστί ΗΠΕ =Ηνωμένες Πολιτείες Ευρώπης, εφόσον κατάκρινε τον όποιον ζυγό στους ώμους της Ελλάδας. Και μία Ελλάδα όχι χώρα του εαυτού της αλλά κομμάτι άλλης χώρας, αποτελεί υποτίμηση, περίγελο, εξαθλίωση, δουλεία…είτε δουλεία στην Ασιατική εβραιοΧριστιανική θρησκεία, είτε δουλεία στην Ευρωπαική Ἄγγλο-Γερμανική Αυτοκρατορία!=ΕΕ = ΗΠΕ

      Οι καλόγεροι
      του Κωστή Παλαμά

      Είμαστ’ οι άνεργοι και οι άχαροι,
      και της ζωής είμαστ’ εμείς οι καταλαλητάδες,
      για να πατάμε και να σβήνουμε είμαστε
      τα ωραία και τ’ αληθινά, τ’ άνθια και τις λαμπάδες.

      Τον ήλιο και τα ηλιόχαρα οχτρευόμαστε,
      και τις αγάπες της καρδιάς και του παιδιού τα γέλια,
      με νεκροσάβανο σκεπάζουμε
      το Λόγο τον τετράψυχο στα γαληνά Βαγγέλια.

      Είμαστ’ ο κούφιος ήχος ο παράταιρος
      στων κεραυνών το ταίριασμα και στων κελαϊδημάτων,
      χαλάσματα και σκιάχτρα κάνουμε
      τους θείους ναούς και τα λευκά κορμιά των αγαλμάτων.

      Μα να ο ραγιάς τα σύντριψε τα σίδερα,
      «Ζωή!» ο Τεχνίτης έκραξε, Σοφέ, αλαλάζεις «Νίκη!»
      φύγαμε τότε και τρυπώσαμε
      μέσ’ στων ερήμων τις μονιές και γίναμεν οι λύκοι.

      Και τώρα κάθε που απαντήσουμε
      την Υπατία την άτρομην Ιδέα την αστρομάτα,
      τη σφάζουμε, τη χιλιοκομματιάζουμε,
      και – ω λύσσα! – τα κομμάτια της τα ρίχνουμε στη στράτα.

      Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said

      Από παλιά ακόμη,
      προτού με πούνε Σύριζα,
      όλες τις δουλειές,
      ακόμη και με φούντες,
      μονάχος τις συγύριζα.
      Ας με πουν και μένα Ρίζο αφού όπως θΕΛω τα γυρίζω.

      Μου αρέσει!

  2. ΑΨΙΝΘΟΣ said

    Αρέσει σε 2 άτομα

  3. GS said

    Και η Μακεδονία μας Σκόπια; Αν η FYROM είναι Μακεδονία γιατί τότε δεν τα προσαρτούμε στην Μακεδονία μας; Θέλουν το όνομα τηνΕθνικότητα και όλα όσα συνεπάγονται; Τότε ας γίνουμε ΕΝΑ. Με πρωτέουσα την Αθήνα και γλώσσα ντην Μακεδονική του Αλέξανδρου . Where is the problem?

    Αρέσει σε 2 άτομα

  4. GS said

    Πρέπει να οργανωθούμε και να στείλουμε όλους αυτούς που τα εχουν αρπάξει χοντρά και θέλουν να. προδώσουν την Ελλάδα μας στον διάβολο. Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να ωργανώσουμε την αντίσταση.

    Αρέσει σε 2 άτομα

  5. ΒΑΛΤΟΥΣ ΜΠΡΟΣΤΑ said

    MOUFAMAKEDONIA ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙΣ.

    Μου αρέσει!

  6. Democratia DELENDA EST - eksothen said

    Ρε, «πατριωτες» των ΑΝΘΕΛ του καμενισταν, μηπως ξερετε ποιος συναδελφο σας ειναι αυτος αναμεσα στους «πατριωτες» του τουρκοφαγου πανουλη;;

    Ποιο ειναι αυτο το μπουμπουκακι;;;

    » ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΩΝ ΑΝΕΛ ΣΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΚΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ.

    Δύο εγκληματικές οργανώσεις που διακινούσαν κοκαΐνη και έκαναν παράνομες ανασκαφές για αρχαία, εξαρθρώθηκαν από την αστυνομία στην Πρέβεζα.

    Σύμφωνα με το Preveza Best, στην υπόθεση της πρώτης εγκληματικής ομάδας που διακινούσε ναρκωτικά, στην οποία εμπλέκονται δεκάδες άτομα, συμμετέχει κι ένας 45χρονος, που είναι ενεργό στέλεχος του κόμματος των ψεκασμένων και πρώην υποψήφιος βουλευτής τους, στον νομό Θεσπρωτίας…»

    ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Η ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΕΣ ΝΟΜΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΟΥ ;;;;;

    Μου αρέσει!

  7. Τζιμακο Ποσο Μας Λειπεις said

    Αρέσει σε 1 άτομο

  8. αφροδιτη said

    ΚΑΜΜΕΝΟΚΟΛΟΤΟΥΜΠΕΣ .Περιμένουμε τις εκλογές για να τιμωρηθεί αναλόγως για ότι έχει ψηφήσει με τον άλλο συνεταίρο του τον ΤΣΙΠΡΑ.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: