olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

«Ο Πειραιάς αλλάζει πρόσωπο» – Στο Δημοτικό Θέατρο ο μετροπόντικας

Posted by IGOR στο Νοέμβριος 29, 2017

Στον τερματικό σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», στον Πειραιά, έφτασε την Τετάρτη το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ), έχοντας κατασκευάσει συνολικά το 98% της σήραγγας του μετρό που αφορά την επέκταση της γραμμής 3 «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών το 2019 και στη συνέχεια με την ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2021, θα σταματήσει η χρόνια ταλαιπωρία των πολιτών και θα αναβαθμιστεί κατακόρυφα η σύνδεση και η μετακίνηση των δύο μεγάλων πυλών εισόδου- εξόδου της χώρας.

Συνοδευόμενος από τον πρόεδρο καθηγητή κ. Γιάννη Μυλόπουλο, τον διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Θόδωρο Παπαδόπουλο, Μέλη της διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε για τη σημερινή άφιξη του μετροπόντικα: «Είναι μία από τις μέρες χαράς για τον Πειραιά. Ο Πειραιάς αλλάζει πρόσωπο. Το έργο του Μετρό ολοκληρώνεται. Ο μετροπόντικας έφτασε στο κέντρο του Πειραιά απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο. Οι τρεις σταθμοί της γραμμής το ‘19 θα λειτουργούν. Επομένως, είμαστε μπροστά σε πολύ ευχάριστες καταστάσεις για την πόλη του Πειραιά. Η συνεχής επιμέλεια των βουλευτών του Πειραιά, η συνεργασία με το Δήμο Πειραιά, με το Δήμαρχο, η συνδρομή και η μεγάλη προσπάθεια των φορέων που υλοποιούν τα έργα, αποδίδουν καρπούς. Το χρωστάμε αυτό στους πολίτες του Πειραιά και το χρωστάμε και στη χώρα».

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι με την ολοκλήρωση του έργου το 2021, θα δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά που ήδη κατασκευάζεται, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Όπως, μάλιστα, τόνισε χαρακτηριστικά, «μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσει στον προαστιακό το δρομολόγιο Πειραιάς – Αεροδρόμιο. Το Τραμ, πάει καλά το έργο και θα σταματήσει να ταλαιπωρεί τους Πειραιώτες. Επομένως ο Πειραιάς, επιτέλους, αποκτά αυτό που το άξιζε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Να δώσουμε συγχαρητήρια και στους ανθρώπους που δούλεψαν σε αυτό το έργο, τους μηχανικούς, τους τεχνικούς, τους χειριστές και σε όσους εμπλέκονται, στους επιβλέποντες. Πιστεύω ότι η χαρά αυτή τους ανήκει περισσότερο από όλους, όπως και στους πολίτες του Πειραιά, όταν ολοκληρωθούν και μπουν σε λειτουργία όλα αυτά τα έργα».

Στην έλευση του μετροπόντικα στον τερματικό σταθμό παραβρέθηκαν επίσης οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας και Γ. Γεννιά, ο Αντιπεριφερειάρχης Γ. Γαβρίλης, ο Δήμαρχος Πειραιά Γ. Μώραλης, και πολλοί ακόμη, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Για το σημερινό γεγονός, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής κ. Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε σχετικά: «Ένα ακόμα μεγάλο έργο της Αττικό Μετρό προχωρεί. Η ολοκλήρωση της υπόγειας σήραγγας της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, που είναι το σοβαρότερο και το κρισιμότερο κομμάτι του έργου, σηματοδοτεί τη μεγάλη πρόοδό του και προοιωνίζεται την ολοκλήρωση του. Η σύνδεση του αεροδρομίου της Αθήνας με το λιμάνι του Πειραιά αλλάζει τα συγκοινωνιακά δεδομένα του λεκανοπεδίου και συμβάλλει καθοριστικά, μαζί με τα υπόλοιπα έργα, στην οικονομική, την κοινωνική και περιβαλλοντική ανάπτυξη».

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, σε δήλωσή του, ανέφερε τα εξής: ««Είναι ημέρα xαράς για τον Πειραιά. Eίμαστε στον Σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τον αρμόδιο Υπουργό κύριο Σπίρτζη, τον Πρόεδρο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ», κ. Μυλόπουλο, και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ», κ. Παπαδόπουλο. Ο Μετροπόντικας είναι πλέον στο κέντρο του Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο. Οι εικόνες που βλέπουμε είναι δυνατές και αποδεικνύουν ότι το έργο προχωράει. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου βέβαια είναι το 2021, έχουμε λοιπόν ακόμα τρία χρόνια, είναι ένα έργο, όμως, που αλλάζει τη φυσιογνωμία και τη λειτουργία του Πειραιά, δίνοντας αναπτυξιακή προοπτική. Συνδέει το αεροδρόμιο με το λιμάνι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντικό είναι για την κρουαζιέρα όταν από το λιμάνι μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο μέσα σε 40 λεπτά. Δημιουργείται ένας πολύ σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος στον Πειραιά, με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ, το ΜΕΤΡΟ, το ΤΡΑΜ, που όλοι αντιλαμβανόμαστε τη σημασία που έχει για την πόλη και την προοπτική της. Περιμένουμε, λοιπόν, την ολοκλήρωση του έργου. Χαιρόμαστε όταν υπάρχουν αυτές οι εικόνες, όπως έγινε πριν από λίγους μήνες στα Μανιάτικα και σήμερα εδώ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Γνωρίζουμε τα προβλήματα στον σταθμό του λιμανιού. Σιγά-σιγά, όμως, και εκεί αντιμετωπίζονται και θέλω να πιστεύω ότι θα ξεπεραστούν, ώστε το 2021 να μπει σε λειτουργία το Μετρό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για την καλή συνεργασία τον αρμόδιο Υπουργό, κύριο Σπίρτζη, τον Πρόεδρο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ», κύριο Μυλόπουλο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «Αττικό ΜΕΤΡΟ ΑΕ» κύριο Παπαδόπουλο και τις ανάδοχες εταιρείες για το ΜΕΤΡΟ. Στο θέμα του τραμ έχουμε ορισμένα προβλήματα, αλλά δεν είναι της παρούσης να αναφερθούν. Σήμερα είναι ημέρα χαράς, δεν χρειάζεται να γκρινιάζουμε».

Ακολουθούν οι απαντήσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που υπήρχαν στο σταθμό του Πειραιά και στο λιμάνι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε στο λιμάνι ήταν τεχνικά τα θέματα. Πιστεύω ότι έχουν αντιμετωπιστεί, για αυτό και το χρονοδιάγραμμα είναι συγκεκριμένο. Έχουμε την τελική χωροθέτηση, – τις λεπτομέρειες θα σας τις πει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό. Θεωρώ, όμως, ότι το έργο πλέον δεν έχει, και αυτό και το έργο του τραμ, τις γκρίζες ζώνες που είχε στο παρελθόν: Το πού θα χωροθετηθεί ο σταθμός, του πώς θα γίνει, το πώς θα αντιμετωπίσει προβλήματα με δίκτυα κοινής ωφέλειας και κεντρικούς αγωγούς που δεν είχαν καταγραφεί, το πώς θα αντιμετωπίσουμε τα θέματα της στεγάνωσης των σταθμών, όταν είναι κοντά στη θάλασσα, το που θα χωροθετηθούν κρίσιμες υποδομές, όπως ήταν ο υποσταθμός. Όλα αυτά έχουν λυθεί και για αυτό θέλω να ευχαριστήσω την Αττικό Μετρό για την προσπάθεια που κάνει αλλά και τη συνεργασία με το Δήμο Πειραιά, που συνέβαλε, ο Γιάννης Μώραλης, στο να ξεκαθαριστούν επιτέλους, οι γκρίζες ζώνες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είδαμε σήμερα την τελευταία διάνοιξη της γραμμής 3 που έφτασε στο δημοτικό θέατρο Μπορείτε να μας πείτε πότε θα δούμε διάνοιξη και από τη γραμμή 4; Τι γίνεται με τον διαγωνισμό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προχωρεί ο διαγωνισμός. – Θα σας τα πουν καλύτερα τα στελέχη της Αττικό μετρό και η Διοίκησή τους. – Πιστεύω ότι είναι η γραμμή 4 είναι από τα έργα που ολοκληρώνει, -μαζί με τις επεκτάσεις που θα γίνουν- ένα πλήρες δίκτυο για το Μετρό στην Περιφέρεια Αττικής στην Αθήνα. Το μέλημά μας είναι να βρούμε τους πόρους, όχι πλέον για την πρώτη φάση της γραμμής 4, αλλά για τη δεύτερη φάση της γραμμής 4 και των επεκτάσεων που πρέπει να γίνουν στη δυτική Αθήνα, όπως και των επεκτάσεων που πρέπει να πραγματοποιηθούν στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, προς τις Δυτικές Συνοικίες και προς το αεροδρόμιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον τελευταίο καιρό έχουμε προβλήματα με τις πλημμύρες κύριε Υπουργέ. Υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο για τους σταθμούς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στους σταθμούς υπάρχει και, όπου υπάρχει σχεδιασμός ολοκληρωμένος, υπάρχει και αντιπλημμυρική προστασία. Αυτό που δεν υπήρχε στη χώρα και αυτό είναι δικό μας μέλημα ως υπουργείο, είναι να υπάρχουν οι δομές στρατηγικού σχεδιασμού για όλη τη χώρα. Ιδιαίτερα όταν έχουμε Φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και κυρίως στους Δήμους του πρώτου βαθμού, που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και σε τεχνικό επίπεδο και σε ανθρώπινους πόρους και σε οικονομικούς πόρους. Αυτά θα τα έχετε δει στο Νέο Οργανισμό του Υπουργείου. Έχει προβλεφτεί η Γενική διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Υποδομών και πρέπει μαζί με την ολοκλήρωση, τόσο των μελετών της Ειδικής Γραμματείας υδάτων όσο και των ηλεκτρονικών συστημάτων για τη σύντμηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, να έχουμε και μία ιεράρχηση όλων των κατηγοριών των έργων και όλων των έργων σε όλη την Ελλάδα. Για να φύγουμε από τη λογική από την τακτική που υπάρχει στη χώρα εδώ και δεκαετίες, να γίνονται έργα εκεί που επιλέγει ο εκάστοτε Υπουργός ή ο εκάστοτε Δήμαρχος και όχι εκεί που τα έχει ανάγκη η χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε και στο ΚΟΝΤΡΑ χθες ότι και στην Εθνική Οδό έχει γίνει ο δρόμος χωρίς να έχει γίνει δίκτυο και τα νερά πάνε αλλού.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όλοι οι αυτοκινητόδρομοι έχουν δίκτυο όμβριων υδάτων για τους αυτοκινητόδρομους. Κανείς δεν έχει προβλέψει για τους υποδοχείς που δέχονται αυτό το βρόχινο νερό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ μιας και αναφέρατε αυτό, στη Μάνδρα υπήρχε ένα θέμα με την παλαιά εθνική οδό η οποία όπως ξέρετε είναι του Υπουργείου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Είναι στην περιφέρεια εδώ και πολλά χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είχε κατασκευαστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ έτσι δεν είναι; Έχει κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχει κατασκευαστεί πολύ παλιά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα γίνει με αυτό το έργο γιατί νομίζω ότι είναι κάτι που είναι πέρα από τις δυνατότητες της Περιφέρειας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν είναι πέρα από τις δυνατότητές της Περιφέρειας. Εμείς, όμως, όποιος οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης θέλει, μπορεί να έχει τη συνδρομή του Υπουργείου. Και με την Περιφέρεια, έχουμε πολύ στενή συνεργασία. Έχουμε, και θέλω να τα πω αυτά, σε αντιπλημμυρικά έργα, που δεν είχε το Υπουργείο πόρους οικονομικούς, σε κεντρικά ρέματα που ήταν αρμοδιότητα του υπουργείου, όπως είναι το ρέμα Ερασίνου, έδωσε η Περιφέρεια χρήματα και πόρους, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Άρα δε μπαίνει θέμα συνεργασίας και καλών σχέσεων όχι μόνο με την Περιφέρεια Αττικής, αλλά γενικά με όλες τις Περιφέρειες. Το ίδιο επίπεδο καλής συνεργασίας έχουμε με όλες τις περιφέρειες της χώρας ειδικά σε αυτά τα θέματα. Κι όποια Περιφέρεια ή Δήμος δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, γιατί δεν έχει στις τεχνικές Υπηρεσίες την τεχνογνωσία, να υλοποιήσει τέτοια έργα, είμαστε στη διάθεσή τους. Για αυτόν τον λόγο μίλησα και με τη δήμαρχο Μάνδρας πολλές φορές η οποία ζήτησε τη συνδρομή του Υπουργείου. Περιμένουμε τις επόμενες μέρες να μας στείλει λίστα έργων και να γίνει μία προγραμματική για να μπορέσει το Υπουργείο να συνδράμει τις Υπηρεσίες του δήμου. Επίσης, οποιοσδήποτε άλλος Δήμος θελήσει, είμαστε διάθεσή του, είναι ανοιχτή η πόρτα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μας πείτε και πότε έχουμε τα εγκαίνια του Ε65 μία που αναφερθήκατε σε αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο Ε65 επειδή είναι η διεθνής πρωτοτυπία, περιμένουμε τη γραφειοκρατική έγκριση πλέον του Νότιου τμήματος, προκειμένου να εγκαινιάσουμε τις εργασίες ενός τμήματος που θα έπρεπε να έχει αποδοθεί μαζί με το μεσαίο τμήμα. Και να δώσουμε το μεσαίο τμήμα στους πολίτες, για να το χρησιμοποιούν, αλλά καταλαβαίνετε ότι το τμήμα που έχει ήδη κατασκευαστεί ενώ είναι λειτουργικό από μόνο του, δεν είναι αυτό που έχει ανάγκη η χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα εγκαίνια θα γίνουν δηλαδή, όταν πάρετε το OΚ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό επιδιώκουμε. Είναι έτοιμο το έργο έχει δοθεί επί της ουσίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν έχει λειτουργήσει, όμως
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι λειτουργεί, αλλά δεν λειτουργεί για φορτηγά. Είναι έτοιμοι και οι συνδετήριοι για τα φορτηγά. Και από εκεί και πέρα, καλό είναι να πιεστούν και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για να βλέπετε και εσείς, ότι η γραφειοκρατία δεν τυραννά μόνο την Ελλάδα. Γραφειοκρατία και πολύ βαριά μάλιστα, υπάρχει και στα ευρωπαϊκά όργανα και ίσως και σε πολλές περιπτώσεις χειρότερη από τη δική μας.

2 Σχόλια to “«Ο Πειραιάς αλλάζει πρόσωπο» – Στο Δημοτικό Θέατρο ο μετροπόντικας”

  1. Μητσάκος said

    Το έργο, στο σύνολό του, είχε προθεσμία περαίωσης μέχρι το τέλος 2017.Τώρα λένε ότι παραδίδεται το 2021.Εκτός του ότι η απόκλιση των 4 ετών είναι τεράστια,ποιός μας λέει ότι θα τηρηθεί και η νέα προθεσμία.Η γραμμή προς Ελληνικό ήταν έτοιμη το 2011 και τα δρομολόγια άρχισαν τελικά το 2013 λόγω γραφειοκρατικών καθυστερήσεων με τα ηλεκτρονικά συστήματα κυκλοφορίας.Εν τω μεταξύ η κυκλοφορία γύρω από τον σταθμό του Πειραιά είναι προβληματική και επικίνδυνη και ειδικά στις στάσεις ΜΜΜ ,όπου συνωστίζεται πολύς κόσμος σε στενά πεζοδρόμια.Να σημειωθεί ότι έχει τεθεί εκτός λειτουργίας η πεζογέφυρα που εξυπηρετούσε την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών ενώ η παράλληλη εκτέλεση των έργων για το τράμ συμπληρώνει την εικόνα ταλαιπωρίας των Πειραιωτών καί όχι μόνο.Και αυτή η κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί για μια 4ετία ακόμη κατ’ελάχιστον,θέλουμε να ελπίζουμε.

    Μου αρέσει!

  2. velos said

    το θεμα ειναι απλο ΣΥΡΙΖΑνελλήνιστας ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ πλεον δεν χωρά… κοκκινη κάρτα στους εισβολεις… γιατι το λιμάνι ειναι βαθύ… και οποιος τολμά να αγγίξει το καμάρι του… κολυμπά για να μην πνιγεί !!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: