olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Εορτάζοντες την 13ην του μηνός Νοεμβρίου

Posted by IGOR στο Νοέμβριος 13, 2017


Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ο Χρυσόστομος, Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινούπολης

Ο ΑΓΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ, ο Νέος Οσιομάρτυρας, ο Κωνσταντινουπολίτης

Ο ΟΣΙΟΣ ΙΛΑΡΙΩΝ, ο Ίβηρ (+ 882)

Αναλυτικά

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ο Χρυσόστομος, Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινούπολης
Ό μεγάλος αυτός πατέρας και διδάσκαλος της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας γεννήθηκε στην Αντιόχεια το 347 μ. Χ. Πατέρας του ήταν ο στρατηγός Σεκούνδος και μητέρα του η Ανθούσα. Γρήγορα έμεινε ορφανός από πατέρα, και η μητέρα του – χήρα τότε 20 ετών – τον ανέθρεψε και τον μόρφωσε κατά τον καλύτερο χριστιανικό τρόπο. Ήταν ευφυέστατο μυαλό και σπούδασε πολλές επιστήμες στην Αντιόχεια – κοντά στον τότε διάσημο ρήτορα Λιβάνια – αλλά και στην Αθήνα, μαζί με τον αγαπημένο του φίλο Μ. Βασίλειο. Όταν αποπεράτωσε τις σπουδές του, επανήλθε στην Αντιόχεια και αποσύρθηκε στην έρημο για πέντε χρόνια, όπου ασκήτευε προσευχόμενος και μελετώντας τις Άγιες Γραφές. Ασθένησε όμως και επέστρεψε στην Αντιόχεια, οπού χειροτονήθηκε διάκονος -το 381, σε ηλικία 34 ετών – από τον Αρχιεπίσκοπο Αντιοχείας Μελέτιο. Αργότερα δε, από τον διάδοχο του Μελετίου Φλαβιανό πρεσβύτερος σε ηλικία 40 ετών. Κατά την Ιερατική του διακονία ανέπτυξε όλα τα ψυχικά του χαρίσματα, πύρινο θείο ζήλο και πρωτοφανή ευγλωττία στα κηρύγματά του. Έσειε και συγκλόνιζε τα πλήθη της Αντιόχειας και συγκινούσε τις ψυχές τους βαθύτατα. Η φήμη του αυτή έφτασε μέχρι τη βασιλεύουσα και έτσι, την 15ή Δεκεμβρίου 397, με κοινή ψήφο βασιλιά Αρκαδίου και Κλήρου, έγινε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης, κάτι που ο ίδιος δεν επεδίωξε ποτέ. Και από την θέση αυτή ο Ιερός Χρυσόστομος, εκτός άλλων, υπήρξε αυστηρός ασκητής και δεινός ερμηνευτής της Αγίας Γραφής, όπως φαίνεται από τα πολλά συγγράμματά του (διασώθηκαν 804, περίπου, ομιλίες του). Έργο επίσης του Χρυσοστόμου είναι και η Θεία Λειτουργία, που τελούμε σχεδόν κάθε Κυριακή, με λίγες μόνο, από τότε, μετατροπές. Ο ιερός Χρυσόστομος κατά τη διάρκεια της πατριαρχείας του, υπήρξε αδυσώπητος ελεγκτής κάθε παρανομίας και κακίας. Αυτό όμως έγινε αιτία να δημιουργήσει φοβερούς εχθρούς, και μάλιστα αυτήν την αυτοκράτειρα Ευδοξία, επειδή ήλεγχε τις παρανομίες της. Αυτή μάλιστα, σε συνεργασία με τον τότε Πατριάρχη Άλεξαδρείας Θεόφιλο (ενός μοχθηρού και άσεβους ανθρώπου), συγκάλεσε σύνοδο (παράνομη) από 36 επισκόπους (όλοι τους πνευματικά ύποπτοι και δυσαρεστημένοι από τον άγιο) στο χωριό Δρυς της Χαλκηδόνας και πέτυχε την καθαίρεση και εξορία του Άγιου σ’ ένα χωριό της Βιθυνίας. Η απόφαση αυτή όμως, τόσο εξερέθισε τα πλήθη, ώστε αναγκάστηκε αυτή η ίδια η Ευδοξία να τον ανακαλέσει από την εξορία και να τον αποκαταστήσει στο θρόνο με άλλη συνοδική αθωωτική απόφαση (402). Αλλά λίγο αργότερα, η ασεβής αυτή αυτοκράτειρα, κατάφερε και πάλι να εξορίσει τον Άγιο (20 Ιουνίου 404) στην Κουκουσό της Αρμενίας και από κει στα Κόμανα, όπου μετά από πολλές κακουχίες και άλλες ταλαιπωρίες πέθανε το 407 μ. Χ. Ο Μ.Ι. Γαλανός στον Συναξαριστή του, μεταξύ των άλλων, αναφέρει για τον Ιερό Χρυσόστομο ότι υπήρξε και αναγνωρίζεται ως ο πιο άριστος και δημοφιλής διδάσκαλος της Χριστιανικής Εκκλησίας. Κανένας δεν εξήγησε όπως αυτός, με τόσο πλούτο και τόση σαφήνεια τα νοήματα των θείων Γραφών, ούτε υπήρξε εφάμιλλός του στην ετοιμολογία, την απλότητα, αλλά και στη φλόγα και τη δύναμη της ρητορείας. Υπήρξε ρήτορας θαυμαστός, λογοτέχνης απαράμιλλος, βαθύτατος και διεισδυτικότατος, ψυχολόγος και καταπληκτικός κοινωνιολόγος με αίσθημα χριστιανικής ισότητας, χωρίς προνομιούχους, με καθολική αδελφότητα. Ανήκει σ’ αυτούς που φαίνονται «ως φωστήρες εν κόσμω». Δηλαδή σαν φωτεινά αστέρια μέσα στον κόσμο. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο ιερός Χρυσόστομος πέθανε την 14η Σεπτεμβρίου, αλλά λόγω εορτής της υψώσεως του Τιμίου Σταυρού μετατέθηκε η εορτή της μνήμης του την 13η Νοεμβρίου. Επίσης την 15η Δεκεμβρίου εορτάζουμε την χειροτονία του σε Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, την 2η Ιανουαρίου την ανακομιδή των λειψάνων του, αλλά η μνήμη του εορτάζεται και την 30η Ιανουαρίου μαζί με τον Μ. Βασίλειο και τον Αγ. Γρηγόριο τον Θεολόγο. Και τέλος την 26η Φεβρουαρίου εορτάζουμε τη μνήμη της χειροτονίας του σε πρεσβύτερο.
1. Προς Φιλιππησίους, 6′ 15.

Απολυτίκιο. Ήχος πλ. δ’.
Η του στόματος σου καθάπερ πυρσός εκλάμψασα χάρις την οικουμένην εφώτισεν αφιλαργιρίας τω κόσμω θησαυρούς εναπέθετο, το ύψος ημίν της ταπεινοφροσύνης υπέδειξεν. Αλλά σοις λόγοις παιδεύων, Πάτερ Ιωάννη Χρυσόστομε, πρέσβευε τω Λόγω Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.

Κοντάκιον. Ήχος πλ. β’. Την υπέρ ημών.
Εκ των ουρανών εδέξω την θείαν χάριν, και διά των σων χειλέων, πάντας διδάσκεις, προσκυνείν εν Τριάδι τον ένα Θεόν, Ιωάννη Χρυσόστομε, παμμακάριστε Όσιε, επαξίως ευφημούμεν σε, υπάρχεις γάρ καθηγητής, ως τα θεία σαφών.

Ο ΑΓΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ, ο Νέος Οσιομάρτυρας, ο Κωνσταντινουπολίτης
Καταγόταν από τον Γαλατά της Κωνσταντινούπολης και ονομαζόταν Διαμαντής. Οι γονείς του, ευσεβείς χριστιανοί, ονομάζονταν Κυριάκος και Κυριακή. Ο Διαμαντής σε μικρή ηλικία έμεινε ορφανός. Και για να αποφύγει την οργή των Τούρκων, για κάποιο του παράπτωμα, αναγκάστηκε να ασπαστεί τον ισλαμισμό. Αργότερα όμως μετανόησε και πήγε στο Άγιο Όρος. Εκεί, στο Μοναστήρι της Μεγίστης Λαύρας, έγινε μοναχός με το όνομα Δαμασκηνός και ασκήθηκε στην αρετή για 12 χρόνια. Τον κατέλαβε όμως ο πόθος του μαρτυρίου και μαζί με τον απερχόμενο από τη Λαύρα Πατριάρχη Κων/πόλεως Διονύσιο, ήλθε στη Βασιλεύουσα. Εκεί δημόσια κήρυττε τον Χριστό και προέτρεπε τους μουσουλμάνους ν’ αρνηθούν τον Μωάμεθ. Οι Τούρκοι τον πέρασαν για τρελό και στην αρχή δεν του έδωσαν σημασία. Αλλά ο Δαμασκηνός με τα κηρύγματά του έγινε τόσο προκλητικός στους Τούρκους, με αποτέλεσμα να τον συλλάβουν και αφού σκληρά τον βασάνισαν, τον αποκεφάλισαν μπροστά στην πόρτα του Πατριαρχείου στις 13 Νοεμβρίου 1681. Το λείψανό του ενταφιάσθηκε στο ναό της Θεοτόκου, στη νήσο Χάλκη.

Ο ΟΣΙΟΣ ΙΛΑΡΙΩΝ, ο Ίβηρ (+ 882)
Πιθανόν να είναι ο ίδιος μ’ αυτόν της 19ης Νοεμβρίου.

32 Σχόλια to “Εορτάζοντες την 13ην του μηνός Νοεμβρίου”

  1. Panos Diakos said

    http://alopsis.gr/

    Μου αρέσει!

  2. Panos Diakos said

    αληθωσ ανεστη !

    http://alopsis.gr/%ce%b1%ce%bb%ce%b7%ce%b8%cf%8e%cf%82-%ce%b1%ce%bd%ce%ad%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b1%ce%b3-%ce%b9%cf%89%ce%ac%ce%bd%ce%bd%ce%b7%cf%82-%cf%87%cf%81%cf%85%cf%83%cf%8c%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%bf%cf%82/

    Μου αρέσει!

  3. Αγνωστικιστης said

    Παντα αναρωτιομουν αν υπαρχει Θεος. Τωρα το ξερω ειμαι εγω.
    Homer Simpson

    Μου αρέσει!

  4. ΕΛΛΗΝΑΣ said

    Είναι ξεκάθαρο ,πως ο ανθέλληνας αυτός ,δεν θα έπρεπε να ονομάζεται «χρυσόστομος «,αλλά κάπως διαφορετικά ,που η παιδεία μου δεν επιτρέπει ,να αναφέρω !!!!
    Θαυμάστε λοιπόν Έλληνες ,τι οχετούς εναντίον των Ελλήνων ,εξέμεσε αυτός ο » άγιος άνθρωπος» , Ιωάννης ο Χρυσόστομος και αν είστε αδέκαστοι ,είμαι σίγουρος ότι θα δικαιολογήσετε ,τον πρόλογό μου….
    ( Όλες οι αναφορές μου ,από τα επίσημα βιβλία της ορθοδοξίας )

    «Αν κοιτάξεις στα ενδότερα (των ελληνικών σκέψεων) θα δεις, τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας (των Ελλήνων φιλοσόφων), όλα δε είναι γεμάτα ακαθαρσίες και πύον, και πάντα τα δόγματα τους βρίθουν από σκουλήκια… Αυτά γέννησαν και αύξησαν οι Έλληνες, παίρνοντας από τους φιλοσόφους τους… Εμείς όμως, δεν παραιτούμαστε από την μάχη εναντίον τους».
    («Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Ξ’, 59.369-370)

    «Πού είναι τώρα οι σοφοί των Ελλήνων με τα πυκνά τους γένια, με τους έξωμους χιτώνες τους και με τα παραφουσκωμένα λόγια; Όλη την βάρβαρη Ελλάδα ο σκηνοποιός (ο Παύλος) επέστρεψε (εκχριστιάνισε). Ας είναι ανάμεσά τους κι αυτός ο περιβόητος Πλάτων, που τρεις φορές πήγε στη Σικελία, γεμάτος επίδειξη και κομπορρημοσύνη, μα κανείς δεν του έδωσε προσοχή. Όμως εκείνος ο σκηνοποιός όχι μόνο στη Σικελία, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σ’ όλη την οικουμένη πέταξε και δεν σκανδάλισε, και είναι φυσικό, γιατί οι διδάσκαλοι δεν καταφρονούνται από την εργασία τους αλλά από τα ψέμματά τους».
    («Ερμηνεία εις την “Προς Ρωμαίους επιστολήν”», 60.407)

    «Πόσο κόπιασε ο Πλάτων με τους μαθητές του με το να μας συζητεί περί γραμμής και γωνίας και σημείου και περί αριθμών αρτίων και περιττών και ίσων μεταξύ τους και ανίσων και για τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα ως ο ιστός της αράχνης -διότι αυτά στη ζωή είναι περισσότερο άχρηστα από εκείνα τα υφάσματα- και χωρίς να ωφελήσει πολύ ή λίγο με τις συζητήσεις αυτές εγκατέλειψε έτσι τη ζωή;».
    («Ερμηνεία εις την “Α΄ Κορινθίους επιστολήν”», Ομιλία Δ’, 61.34)

    «Οι Έλληνες φιλόσοφοι και ρήτορες, είναι καταγέλαστοι και δεν διαφέρουν από τα παιδιά που λένε ανοησίες. Γιατί δεν μπόρεσαν να πάρουν με το μέρος τους ούτε έναν σοφό η άσοφο, ούτε άνδρα ή γυναίκα, ούτε ένα μικρό παιδί από τόσα έθνη κι από τόσους λαούς, αλλά προκαλούσαν τόσα γέλια τα βιβλία που είχαν γράψει, ώστε, μόλις τα παρουσίαζαν, να εξαφανίζονται, γι’ αυτό και χάθηκαν τα περισσότερα… Ποτέ δεν έκαμαν το σωστό, αλλά ήσαν δειλοί, φιλόδοξοι, αλαζόνες και είχαν ασυλλόγιστα πάθη… Ο Ελληνισμός μπορεί ν’ απλώθηκε σ’ όλη τη γη και να κατέκτησε τις καρδιές των ανθρώπων, καταλύθηκε όμως με την δύναμη του Χριστού και το κήρυγμά μας φυτεύτηκε στις ψυχές των ανθρώπων… Και όσοι ήταν άπιστοι εντυπωσιάστηκαν από την διδασκαλία του Ιησού και περιφρόνησαν την δουλοπρέπεια, την ανελευθερία και την ποταπότητα των Ελλήνων. Όλοι διέκριναν την ευγένεια των μέσων που χρησιμοποιούν οι χριστιανοί, σε αντίθεση με την αισχρότητα των Ελλήνων».
    («Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 11-12, 15, 40)
    [σ.σ.: Ολόκληρο αυτό κείμενο, είναι ένας λίβελλος εναντίον των Ελλήνων και του Ελληνισμού.]

    «Όλα αυτά τα λόγια της ελληνικής μωρίας, είναι παραληρήματα που προκαλούν το γέλιο. Διότι όπως ακριβώς εάν κάποιος αποτολμά να σημαδεύει τον ουρανό με το τόξο του προσπαθώντας να τον κάνει κομμάτια με τα βέλη του ή να αποστερέψει τον ωκεανό με το να τον αδειάζει με τα χέρια του, δεν θα υπάρχει κανένας εύθυμος που δεν θα γελάσει μαζί του, αλλά οι σοβαρότεροι θα χύσουν πολλά δάκρυα (για τα χάλια του). Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, όταν οι Έλληνες μας αντιμιλούν, είναι καλό να γελάς εις βάρος τους και να κλαις για λογαριασμό τους. Διότι αυτοί επιχειρούν πολύ πιο κενόδοξα πράγματα απ’ αυτόν που ελπίζει ότι μπορεί να τραυματίσει τον ουρανό ή να αδειάσει τη θάλασσα».
    («Εις τον μακάριον Βαβύλαν και κατά Ελλήνων», παρ. 21)

    «Όπου η μνήμη των μαρτύρων, εκεί και η ντροπή των Ελλήνων».
    («Εις τον άγιον ιερομάρτυραν Βαβύλαν», παρ. β’)

    «Όσο πιο βάρβαρο ένα έθνος φαίνεται και της ελληνικής απέχει παιδείας, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα…».
    («Υπόμνημα εις τον άγιον Ιωάννην τον Απόστολον και Ευαγγελιστήν», Ομιλία Α’, 59.31)

    «Tα παιδιά να υπακούτε στους γονείς σας σύμφωνα με το θέλημα του Kυρίου… Εκτός κι αν ο γονέας είναι Έλληνας…».
    («Προς Eφεσίους επιστολήν», Oμιλία KA’, παρ. α’)

    «Τι όμως, άγιος είναι ο ναός του Σεράπιδος διά τα βιβλία; (αναφέρεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης που υπήρχαν στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) Μη γένοιτο! Αλλ’ εκείνα μεν (τα ιουδαϊκά αυτά βιβλία) έχουν την δική τους αγιότητα, στον τόπο όμως (στο Σεράπειο δηλαδή) δεν την μεταδίδουν…αλλά δαίμονες οικούσι τον τόπον…μάλλον δε και αυτών (των Ελλήνων) όντων δαιμόνων…και παρ’ αυτών (των Ελλήνων) στέκει εκεί βωμός απάτης αόρατος, εις τον οποίον ψυχάς ανθρώπων θυσιάζουσι… Κατάλαβε λοιπόν και φανέρωσε (διέδωσε) ότι δαίμονες κατοικούν εκεί».
    («Λόγοι κατά Ιουδαίων», Λόγος Α’, παρ. στ’)

    «Κανένας δεν πρέπει να δίνει στα παιδιά του ονόματα των (Ελλήνων) προγόνων του, του πατέρα, της μητέρας, του παππού και του προπάππου, αλλά να δίνει τα ονόματα των δικαίων (δηλ. εβραϊκά, της Παλαιάς Διαθήκης), των μαρτύρων, των επισκόπων και των αποστόλων».
    («Περί κενοδοξίας και όπως δει τους γονέας ανατρέφειν τα τέκνα»)

    «Που είναι τώρα τα έργα του Πλάτωνα, του Πυθαγόρα και των Αθηναίων (φιλοσόφων); Οι ψαράδες (Απόστολοι) και ο σκηνοποιός (Παύλος) διέδωσαν το έργο τους όχι μόνο στην Ιουδαία, αλλά και στη γλώσσα των βάρβαρων, κάτι που οι Έλληνες μόνο στον ύπνο τους θα φαντάζονταν».
    («Ομιλία Η’, λεχθείσα εν τη εκκλησίᾳ τη επὶ Παύλου, Γότθων αναγνόντων, και πρεσβυτέρου Γότθου προομιλήσαντος», παρ. α’)

    «Αφανίσαμε από προσώπου γης κάθε ίχνος παιδείας, τέχνης και φιλοσοφίας του αρχαίου κόσμου».
    («Ο ανθελληνισμός στα πατερικά και εκκλησιαστικά κείμενα» [Γεώργιος Σιέττος])
    [σ.σ.: Αδιαμφισβήτητο «επίτευγμα», με πολύ γνωστό παράδειγμα εφαρμογής τον φόνο της Ελληνίδας φιλοσόφου Υπατίας.]

    Τέλος, για να τελειώνει και η ιστορία ελληνοχριστιανικής φαντασίας, σε ότι αφορά την ελληνικότητα αυτού του» Ιεράρχη » , είναι ξεκάθαρο ότι δεν ήταν Έλληνας, Η καταγωγή του Ιωάννη Χρυσόστομου, ο οποίος γεννήθηκε στη Συρία, είναι αδιευκρίνιστη και εντελώς αυθαίρετα παρουσιάζεται ως Έλληνας. Το ότι η μητέρα του είχε ελληνικό όνομα (Ανθούσα) δεν σημαίνει απολύτως τίποτε, καθώς ήταν συνηθισμένη πρακτική την εποχή εκείνη, οι Εβραίοι να λαμβάνουν ελληνικά ονόματα. Δεν ήταν όμως καθόλου συνηθισμένο, Έλληνες να λαμβάνουν εβραϊκά ονόματα και μάλιστα από τη στιγμή της γέννησής τους, όπως ο Ιωάννης (το «Ιωάννης» είναι εβραϊκό όνομα . Το όνομα της θείας του, ήταν επίσης εβραϊκό (Σαββία), ο δε πατέρας του, έφερε το ρωμαϊκό στρατιωτικό τίτλο «Σεκούνδιος» και οι ρωμαϊκοί τίτλοι, αλλά και τα ρωμαϊκά ονόματα επίσης, ήταν κάτι συνηθισμένο στους Εβραίους τότε (π.χ. ο Σαούλ που έγινε Παύλος). Το πιο πιθανόν λοιπόν, για τον Χρυσόστομο, και με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, είναι πως ήταν Εβραίος χριστιανός.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  5. ΕΛΛΗΝΑΣ said

    Αυτός λοιπόν ,κατά τους ανθέλληνες εβραιοχριστιανούς ,είναι ένας από τους …ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ !!!!!!!!
    Άντε μην πώ από τι διακατέχεται αυτός ο λαός ,που τον συνήθισε το παπαδαριό ,να ΠΡΟΣΚΥΝΑΕΙ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ !!!!!
    Ξυπνάτε ρεεεεεεεεεεεεεεε

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • ΕΛΛΗΝΑΣ said

      Γειά σου ρε φιλάρα Στέργιε,συνέλληνα.Τι παίζει και δεν σε ακούμε ;;;

      Μου αρέσει!

    • διοννύσσιος διοννυσσίου {{Π.Β.Α.Λ.}} said

      Δέν είναι ο ενδεδειγμμένος τρόπος αυτός για να βοηθήσεις την Πατρίδα σου, αγαπητέ καί σε πληροφορώ πως οι αρχαιότεροι εχθροί σου, τρίβουν τα χέρια τους από Ικανοποίησιν, όταν, έστω με το Ανθρώπινον αίσθημα του Δικαίου, χτυπάς ένα Ακλόννητον Στήριγμα του Έθνους, την ΟρθόΔοξον Πίστιν.

      Εάν, λέω εάν ο Χρυσόστομος ήτο Κακός κι ΑνθΈλλην, αφΦτό δέν αλλάζει ΤΊΠΟΤΑ ΑΠΟΛΎΤΩς,
      σε τήν Υπόθεσιν της Ιστορικής Συνεχείας του Γένους μου καί σου και σε την Συνέχισιν της Υπάρξεώς του.

      Τώρα ‘δά, την ΕσχΧάτην τάφΦτην Ώραν, την, πρό της οριστικής εξαλείψεως τού Ελληνισμού, έστω του μετά Χριστόν,
      είναι, άραγε Σωστόν καί Πρέπον, να χτυπούμε με τέτοια Λύσσα, έστω κάποια Πρόσωπα, δλδ., αμαρτωλούς ανθρώπους ?

      Άραγε, αλλοίωσε και σε ποίον Βαθμόν, το Εννόημα του Χριστού, ο Χρυσόστομος ?
      Ώς Άνθρωπος, εδικαιούτο να κάνει Λάθη και Αμαρτίες ?

      Η Θεία Λειτουργία που τελείται σχεδόν όλη τη Χρονιά, είναι του Ιωάννου Χρυσοστόμου.

      Έστω πως αυτός ήτο Ανθέλλην. Δήλα δή, η Θεία Λειτουργία του, είναι Ανθελληνική και κακή ή άκυρη, ας πούμε ?

      Είναι κι άλλα πολλά, που θα ήθελα να πώ, μα ο Κάματος δέν μου το επιτρέπει, επί, δέ, του παρόντος, χαιρετώ.

      Εύχομαι, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος καί Πάντες οι Άγιοι να είναι Πρέσβεις ημών,
      πρός τον Κύριον τών Δυνάμεων.

      Μου αρέσει!

      • ΕΛΛΗΝΑΣ said

        Διονύση ,εγώ παρέθεσα κείμενα της εκκλησίας ,με αυτά που είπε ο εν λόγω κύριος .Σε ερωτώ λοιπόν ,τα αναγνωρίζεις ή όχι ;;;
        Εάν τα αναγνωρίζεις και διατείνεσαι πως είσαι Έλληνας ,τότε λυπάμαι πάρα πολύ. Εάν δεν τα αναγνωρίζεις ,τότε έλα να το συζητήσουμε….
        Εύχομαι ο ΚΥΡΙΟΣ ,μετά των ΕΥΣΕΒΩΝ ΑΓΙΩΝ ,να είναι πρέσβης ημών !

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λ.]] said

        Εάν θεωρείς τον Χρυσόστομο Ανθέλληνα και Εχθρό σου, σε πληροφορώ λοιπόν,
        πως ο ΈΛΛΗΝ και ΡΩΜΑΊΟς [Έστω κατ όνομα] καί συνεχόμμενος τον ΑυτοΚρατορικόν Ελληνισμόν,
        ο χαζοΝιόνιος δήλα δή, τον δέχεται ως Άγιον, τής του Χριστού Εκκλησίας, δηλ, της Ανατολικής ΕλληνΟρθοδόξου Εκκλησίας, τής Οποίας έχει την Μεγίστην Τιμήν να είναι μέλος της, άρα μέλος του Χριστού.

        Εάν ψάχνεις φίλε μου, ή/καί ψάχνεσαι για πάσης φύσεως Αναθεώρησιν, ή κάτι τέτοιο, θα σου προετείνω να ψαχτείς για έναν καλόν Πνευματικόν Πατέρα, απλόν και Άγιον και να ξέρεις πως υπάρχουνε πάρα πολλοί,
        ο οποίος, μαθές και δια τού Αγίου Πνεύματος, θα σου λύσει όλες σου τις Απορίες
        και εάν -παιδικά- το ζητάς κι εσύ, θενα σου άρει, με τήν ΔιαΛογικήν ΣυΖήτησιν,
        όλες τίς λογικκές, δέν αντιλέγω, Αντιρρήσεις και Αμφιβολίες σου.

        Σύν τοίς άλλοις, θα σου διαβάζει και Τίς Ευχές,
        οι οποίες καί εξαχνώνουν τον Εχθρόν, που ΜΆς τυρρανάει ασταμάτητα, ομού μέ τα τσιράκια του.

        Xaiρετώ, επισημαίνοντας. πως Ο Κύριος δέν πρεσβεύει. Ο Κύριος ΣΏΖΕΙ.
        οι Άγιοι πρεσβεύουν, ακόμη κι εσύ ή.κι εγώ, εάν προσευχηθούμε με Ζέσιν,
        δια οτιδήποτε Θεμιτόν. Υγίενε.

        Μου αρέσει!

      • ΕΛΛΗΝΑΣ said

        Νιόνιοοοοοοοο ,την ταμπακιέρα ξέχασες ,την ταμπακιέρα….Τα είπε αυτά αυτός ο ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ ,ΝΑΙ ή ΟΧΙ.
        Όσο για τον καλό πνευματικό ,δεν έχω ανάγκη από αυτοδιοριζόμενους ,αντιπροσώπους του ΚΥΡΙΟΥ. Άσε που όταν ,με το καλό ,έλθει
        εν τη βασιλεία του ,τους πρώτους που θα καταχεριάσει ,είναι το ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ…όπως ακριβώς καταχέριασε τους
        εμπόρους » εις τον οίκον του Πατρός Του» ,διότι παπάδες και έμποροι ,είναι ένα και τω αυτώ !
        Επίσης σε πληροφορώ ,ότι ,δεν ψάχνομαι για καμμιά αναθεώρηση ,διότι ακολουθώ πιστά τις ρήσεις ΕΚΕΙΝΟΥ ,ενώ οι σημερινοί δήθεν
        Χριστιανοί ,απέχουν πολύ από την διδασκαλία του Ιησού ,ακολουθώντας τις εβραικές ανοησίες του Σαύλου .Αυτοί είναι οι αναθεωρητές
        Άρα εγώ ,ακολουθώ την διδασκαλία του ΧΡΙΣΤΟΥ ,ενώ οι σημερινοί ορθόδοξοι ,είναι ΕΡΕΤΙΚΟΙ ,διότι είναι Παυλικανοί…
        Ελπίζω να αποβάλλεις ,αυτά που σου έβαλαν παιδιόθεν στο κεφάλι σου ,τα σχολεία του ορθόδοξου υπουργείου παιδείας και θρησκεύματος και η » πετριά «,όπως είπες του Χριστού ,να σε οδηγήσει ,στον ΟΡΘΟ και όχι στον πλαστό ορθόδοξο ,δρόμο.

        ΥΓ .Και για να μην ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ…Τα είπε αυτά ,που γράφω, ο ποιο πάνω ανθέλληνας Ιωάννης…ΝΑΙ ή ΟΧΙ ;;;;;;;;;

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λ.]] said

        Τί να σε πώ ρε παιδάκι μου … ..
        ..έστω, τα είπε όλα αφΦτά που σε διαολίζουνε, αφΦτό είναι το Ιστορικόν ΖΖόρι μας ?

        Ο Πνευματικός Διδάσκαλος και Πατήρ, αγαπητέ, είναι ο «ασύρματος»
        -να μήν κολλάμε σε ανθρώπινα ή άλλα «γήϊνα» Μέτρα-
        ,που σου δίδει την απίθανοον Δυνατότηταν, να ομιλήσεις απ’ ευθείας με την Δύναμιν … .. .. .

        Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο, κατ’ εσέ, ανθΈλλην,
        είναι εκει που είναι, έκανε αφΦτά που έκανε και είπε αφΦΦτά που είπε.

        Μας άφΦησε ΚληροΔότημα, την Θείαν Λειτουργίαν του, την οποίαν έκαναν όλοι οι «τίμιοι» Άγιοι, μεταξύ τών οποίων και ο Άγιος Νεκτάριος, που, άν δέν κάνω λάθος, εγκωμίασες προχΧθές.

        Καί επίσης, θενα σε θερμοπαρακαλέσω, να ενθυμηθείς αφΦτά που σου ομολόγησα,
        περί τής Θεμελιώδους ΔΙΑφΦοράς, της Βιωματικής Πίστεως, πρός τή Θεωρίαν περί της Πίστεως
        και γενικώς περί των Βιωμάτων καί τών Θεωρητικών Γνώσεων.

        Ειλικρινά, με κουράζζει αφΦάνταστα αφΦφτού του είδους ο διάλογος,
        να με συγχΧωρείς, μα, για μένα, ο ατέρμων, ο κούφιος και ανόητος, δηλ., ο, χωρίς νόημα.

        Χαίρε και Υγίενε και η Παναγιά μαζί σου και με το Γένος τών Ελλήνων.

        [έστω, αυτών των ολιγίστων, που έμειναν, ως Πληθυσμός,
        εν μέσω τών συνεχΧων Γενοκτονιών και ΟλοκαφΦΦτωμμάτων,
        όχι πάντως από τον Χριστόν και τους Εμπιστεύοντες Αυτόν]

        Μου αρέσει!

      • ΕΛΛΗΝΑΣ said

        Νιόνιοοοοοοοο , εφ΄ όσον τα είπε ,όπως και εσύ παραδέχεσαι ,τότε πως γίνεται , οι υβριζόμενοι Έλληνες ,να αγιοποιούν τον υβριστή τους ;;;;;;; Έλεος δλδ οι Έλληνες από τον ανθέλληνα αυτόν βγαίνουν και ΚΕΡΑΤΑΔΕΣ και ΔΑΡΜΕΝΟΙ….Παγκόσμια πρωτοτυπία ,κάποιος να σου καθυβρίζει τα ΙΕΡΑ και τα ΟΣΙΑ και εσύ να τον προσκυνάς !!!…και να θέλεις να λέγεσαι ΕΛΛΗΝΑΣ !
        Να γιατί φίλε μου ,αυτός ο τόπος δεν μπορεί να πάει μπροστά ,όταν για μπροστάρηδες του ,βάζει τους διαχρονικούς υβριστές των Προγόνων του…..
        Και να ήταν μόνον αυτός ο …κύριος ( θου Κύριε τω στόματι μου, για να μην τον πώ διαφορετικά ) ,υπάρχουν και χειρότεροι αυτού ,
        ΠΑΛΙΑΝΘΡΩΠΟΙ ,που γκρέμισαν ,που σκότωσαν ,που έκαψαν ,που λοιδόρησαν ,ακόμη -ακόμη που ασέλγησαν σε αδύναμα άτομα ,
        ΠΑΛΙΑΝΘΡΩΠΟΙ ,που η ορθοδοξία ,αποκαλεί «αγίους» και μας καλεί ,να τους προσκυνάμε….Αυτούς ο ΚΥΡΙΟΣ ,ερχόμενος εν τη εξουσία του ,θα καταργήσει και θα τιμωρήσει , άμεσα !
        Τώρα αυτά περί «βιωματικής πίστεως…» ,συγγνώμη ,αλλά μου θυμίζουν καταρρέοντες θεολόγους ,μπροστά στην αυταπόδεικτη αλήθεια…
        Επίσης σε διαβεβαιώνω ,ότι ο διάλογος αυτός δεν είναι καθόλου ,ούτε «κούφιος» ,ούτε «ανόητος «. Ο διάλογος αυτός είναι η πεμπτουσία
        του τη διέπει έναν πραγματικό άγιο ,από έναν άγιο ,που τον διόρισε η ορθοδοξία ,γιατί ήταν συμβατός με τα συμφέροντα της. Σε κουράζει δε ,αυτός ο διάλογος ,διότι ενδόμυχα γνωρίζεις την πραγματικότητα ,αλλά αυτή είναι βέβαια αντίθετη ,με τα πιστεύω σου ,και
        σου καταρρίπτονται ,εξ αυτής θρησκευτικά βιώματα πολλών χρόνων.
        Εγώ ,φίλε μου ένα έχω να σου πώ ,άφησε ελεύθερο τον εαυτό σου ,πίστεψε στον ΚΥΡΙΟ και ΔΙΑΒΑΣΕ ,όχι μόνο την έτοιμη τροφή ,που σου προσφέρει η εκκλησία ,αλλά και τον αντίλογο …..γιατί θα σου θυμίσω ,ότι οι Πρόγονοι μας έλεγαν …» μηδενί δικάσεις πριν αμφί μύθον ακούσεις » ……

        Νάσαι καλά ο Κύριος και η Παναγία μαζί σου.

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λιτοχώρου.]] said

        ΞεφΦεύγεις φΦίλε μου -τί «ξεφΦεύγεις»- σε βλέπω πως «έχΧεις κόψΨει αλυσίδα» σε λέω, ναί,
        πάντα με Σεβασμό πρός το Πρόσωπό σου και σε ερωτώ :
        Είσαι ΛογοΜέτρης ? μήπως τυγχΧάνιεις Ψυχολόγος ? Τί τέλος πάντων είναι αφΦφτό, που σε διεγείρει τόσο,
        ώς τέ να σου δίδδει την ευχΧέρειαν, να «εξηγείς» τα γραπτά που αναγιγνώσκεις,
        και να τα λές, μάλιστα και με απόλυτον Βεβαιότηταν, ως άν να έβλεπες την Μαγικήν ΣφΦαίραν ?

        Επίσης, θα ήθελα να σ’ ερωτήσω καί κάτι ακόμη, εάν μου επιτρέπεις.

        Μήπως έχΧεις υπ’ όψΨψιν σου την Λέξιν-Έννοιαν,
        που λέγεται Πνευματικότης και μάλιστα την ΕλληνΟρθόδοξον τοιάφΦφτην ?

        Επίσης, θενα σε θερμοπαρακαλέσω να είσαι λιγάκι πιό Διακρτιτικός, ναί,
        ώς πρός τίς «ερμηνείες» σου, σε τα λεχΧθέντα υπ’ εμού του ιδίου, εφΦφχΧχαριστώ.

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λ.]] said

        🙂 😦 😛 😈 👿 😆

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λιτοχώρου.]] said

        Διοννύσσιος Διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λ.]] said
        Νοέμβριος 15, 2017 στις 4:03 μμ
        🙂 😦 😛 😈 👿 😆
        ————–
        ΆΡΕ ΤΊ ΔΙΑΒΌΛΙΑ ΚΚΕ ΤΡΙΒΌΛΙΑ ΕΊΝΑΙ ΤΌΥΤΑ ΩΡΈ ΠΑΡΑΝΙΌΝΙΕ ?

        Μου αρέσει!

      • ΕΛΛΗΝΑΣ said

        Διονύση ,δεν ξέρω ,αν σε πίκρανα ,που σε πίκρανα…Επίσης που ακριβώς διαφωνείς ,με τα γραπτά μου .Μήπως στην αμφισβήτηση της ορθοδοξίας ;;;Μπορώ αν θέλεις ,να σου παραθέσω τις ρήσεις του Ιησού και τις αντιθέσεις ,με αυτές του Σαύλου..’Οπότε μπορείς να κάνεις την επιλογή…με αυτά που είπε Ο ΘΕΟΣ ή με αυτά που είπε ο Σαούλ ( Σαούλ-Σαούλ ,διατί με διώκεις ; )
        Εγώ πάντως ,όπως καλά κατάλαβες ,είμαι με την διδασκαλία του ΧΡΙΣΤΟΥ ,απορρίπτοντας ,μετά βδελυγμίας ,τα μπουρδολογήματα του Σαύλου…Εσύ με ποιόν είσαι ;;;

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λιτοχώρου.]] said

        Νοέμβριος 15, 2017 στις 4:56 μμ
        ————-
        Όχι, όχι σε λέω, δέν με πίκρανες, ειλικρινά, μα με έκανες καί αναρωτήθηκα καί απόρησα,
        καί να σε πώ, επίσης ειλικρινά, πως, όποτε ακούω τίς τίς Αποστολικές Επιστολές,
        όχι μόνον του, πρώην Διώκτου, Παύλου-Σαύλου,
        που μάλιστα ήτο παρών σε τον λιθοβολισμόν του ΠρωτοΜάρτυρος Στεφάνου, ναί,
        κρατώντας και φυλάσσοντας τα ενδύματα τών κοπιώντων και ιδρωκοπούντων, λιθοβολούντων αδερφών του,
        δέν διαεπίστωσα τίποτε το επιλήψιμο, όσον ημπορώ να αντιληφΦθώ, βεβαίως, μα έχω την εντύπωσιν πως καταεννοώ αρκετά καλώς τα Γράμματα, ναί,

        ,,,τώρα, ώς άν ΤΊ σε «κατατρώει» εσένανε, ναί, με τα διάφορα Ανθρώπινα Πρόσωπα, πού τυγχάνουν Άγιοι τής Ορθοδόξου εκκλησίας του Χριστού και τής Παραδόσεως, ημών τών Ιθαγενών, που επιτέλεσαν κάποιον -για μένα Μέγιστον, τα φαραωνικά ωχΧριούν- Έργον, πενόμμενοι θά ‘λεγα και διωκόμμενοι, χωρίς κανένα απολύτως Υλικόν Όφελος και με συνεχήν τον κίνδυνον τής σωματικής των ακεραιότητος ? .. .. . ..

        Προφανώς, υπήρξανε και υπάρχουνε και αγύρτες και αγιογδύτες, όμως αφφτό δέν αλλάζζει επ’ ουδενί το Νενοημμένον. Φρονώ πως με εννοείς, και όσο και να χτυπιόμαστε για τούς κακούς, εάν δέν στραφούμε σε τα ενδότερα του εαφΦτούλη μας, με αυτοκατάκρισιν και αυτοκαταδίκην σε κάτεργα, ναί σε λέω, θενα μείνουμε στάσιμοι, σε την κρεατοσκατοστοσακκούλαν μας, την -μοιραία- σκωληκοτροφήν, προνυμφών μυίγας μάλιστα, που μας μαγαρίαζει και το φΦαϊ άμα λάχει, μέσα σε το κατακαλόκαιρον.

        Όσον δια τήν εσχάτην σου ερώτησιν, περί τού «με ποιόν είσαι ?»,
        θένα σε πώ πως, τοιούτου πεδίου ερωτήσεις, με βραχυκυκλώνουνε, ναί,
        να, μά την Παναγίτσαν καί σε σημείον να βγάζζω καπνούς σε λέω και δέν θα επεκταθώ σε αφΦτό.

        Χαίρε και Υγίενε.

        Μου αρέσει!

      • ΕΛΛΗΝΑΣ said

        Νάσε καλά Διονύση ,νοιώθω καλύτερα από το ότι δεν σε πίκρανα ,όπως νόμισα .
        Τώρα για τα υποδέλοιπα ,τι να σου πώ ….δεν θέλω να σε βραχυκυκλώνω ,πίστεψε με .Εγώ ένα απλό ερώτημα έκανα ,όπως θα το έκανα ,σε κάθε άλλο ,που ίσως δεν έχει αντιληφθεί ,την διάσταση ανάμεσα στα κηρύγματα του Ιησού και του διώκτη του Σεούλ ή Σαύλου ή Παύλου και πάει λέγοντας.
        Σου δηλώνω δε ότι δεν ανήκω σε καμία παραχριστιανική ή άλλη ,οργάνωση ,αντιθέτως μελετώ και έχω αποκρυσταλλώσει ,προσωπικές ιδέες ,
        τις οποίες συζητώ ,σε ορισμένους κύκλους και μπορώ να σε βεβαιώσω ,ότι βρίσκουν αρκετή απήχηση.
        Ως προς την εσχάτην μου λοιπόν ερώτηση ,δεν θέλω απάντηση. Μόνο ανάλυσε την ,με τον εαυτό σου και αν την βρείς ,τότε μόνον μου
        την λές.
        Πάντα να είσαι καλά.

        Μου αρέσει!

      • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λιτοχώρου.]] said

        Μάλλον θα παρεξήγησες το «βραχυκυκλώνουνε» .. …
        ..Άς είναι, όλα καλά, καί νάμαστε καί μείς καλύτερα, να λέμε και καμμιάνε κομπορρημμοσύνην, να περνάει η ώρα..

        Μου αρέσει!

  6. Panos Diakos said

    «…σπούδασε πολλές επιστήμες στην Αντιόχεια – κοντά στον τότε διάσημο ρήτορα Λιβάνια – αλλά και στην Αθήνα, μαζί με τον αγαπημένο του φίλο Μ. Βασιλειο.» Λιβανιος και οχι Λιβανια

    Ο ρήτορας Λιβάνιος μπροστά στον Ιουλιανό τον παραβάτη, καίτοι εχθρός της πί­στεως, εκήρυξε ότι ο Ιωάννης υπερβαίνει στην ρη­τορική και την σοφία και τον Δημοσθένη, και τον Πλάτωνα.

    Ειδικά για την Αντιόχεια, όπως σχολιάζει ο Robert Browning, ο μεν Λιβάνιος δίδει την εντύπωση ότι ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου ειδωλολατρική, ο δε Ιωάννης ο Χρυσόστομος ότι ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου χριστιανική. [413] Βεβαίως, η ίδια η εξέλιξη των γεγονότων βοηθεί τον σύγχρονο μελετητή να αντιληφθεί ποιος από τους δύο είχε δίκιο. Αλλά τότε, το καλοκαίρι του 362, ο Ιουλιανός έφθασε στη μεγάλη πόλη της Συρίας έχοντας πλήρη άγνοια του τι θα έβρισκε εκεί.

    Λίγο έξω από την Αντιόχεια βρισκόταν η τοποθεσία Δάφνη, η οποία είχε πάρει την ονομασία της από τη Νύμφη την οποία κατά τη μυθολογία είχε ερωτευθεί παράφορα ο Απόλλων· κυνηγημένη από τον Απόλλωνα, η Δάφνη έτρεχε να ξεφύγει, αλλά σε αυτή την τοποθεσία έξω από την Αντιόχεια ο Απόλλων την έφθασε και ρίχθηκε πάνω της· η Δάφνη τότε παρακάλεσε τη μητέρα της Γη να τη γλιτώσει, και αυτή τη μεταμόρφωσε στο ομώνυμο φυτό· ο Απόλλων περιορίσθηκε να κόψει ένα κλωνάρι από το φυτό και να το φορέσει στο κεφάλι του. Η τοποθεσία Δάφνη λοιπόν θεωρείτο ιερή, αλλά ήταν συν τοις άλλοις και μία τοποθεσία με εξαιρετική φυσική ομορφιά: υπέροχα αλσύλια, πλούσια βλάστηση, περήφανα κυπαρίσσια, ευωδιαστά, πανέμορφα λουλούδια και άφθονα νερά, τα οποία έδιδαν απλόχερα οι ονομαστές πηγές της Δάφνης. Ένας από τους πνευματικούς ανθρώπους που λάμπρυναν την Αντιόχεια, ο περίφημος ρήτορας, διδάσκαλος και σοφιστής Λιβάνιος, ονομάζει τη Δάφνη «πολυύμνητο προάστιο»,[414] «πάγκαλη Δάφνη»[415] και «ήδιστον γειτόνεμα»·[416] οι ονομαστές πηγές που βρίσκονταν εκεί είναι κατ’ αυτόν «το αποκορύφωμα των ομορφιών της Δάφνης, ίσως δε και ολόκληρης της γης»[417]. Ευθύς με το που φθάνει κανείς στη Δάφνη, ξεχνάει κατά τον Λιβάνιο κάθε στενοχώρια. [418]

    Σε αυτή λοιπόν την εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς τοποθεσία, βρίσκονταν αρκετά ειδωλολατρικά ιερά, ανάμεσα στα οποία ξεχώριζε ο φημισμένος περικαλλής ναός του πολιούχου της Αντιοχείας Θεού Απόλλωνος. Τον σηκό του ναού κοσμούσε ένα υπέροχο χρυσελεφάντινο άγαλμα του Θεού, φιλοτεχνημένο από τον διάσημο γλύπτη Βρύαξι. Ο Λιβάνιος υμνεί τον ναό ως «λιμάνι μέσα σε ένα άλλο, φυσικό λιμάνι», που οποίος βρισκόταν σε αυτόν δεν είχε πλέον κανένα λόγο να ποθεί τις θρυλικές νήσους των Μακάρων. [419] Ο Ιουλιανός, από την πλευρά του, αγαπούσε ιδιαίτερα τη Δάφνη, τόσο λόγω της εκπληκτικής φυσικής ομορφιάς της ευρύτερης τοποθεσίας, όσο και λόγω του σπουδαίου ναού του Απόλλωνος. Όπως μάλιστα γράφει σε επιστολή του προς τον Λιβάνιο, ένιωθε σε αυτή την ίδια χαρά που θα ένιωθε στην Όσσα και στο Πήλιο και στις κορυφές του Ολύμπου και στα Τέμπη της Θεσσαλίας, ή μάλλον δεν ντρεπόταν να πει ότι προτιμούσε τη Δάφνη από όλα αυτά μαζί. [420]

    Η Δάφνη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις τραγικές απογοητεύσεις που δοκίμασε ο Ιουλιανός κατά την παραμονή του στην Αντιόχεια. Εκεί ήταν που, προφανώς λίγες ημέρες μετά την άφιξη του στην Αντιόχεια, ο Ιουλιανός πήγε γεμάτος ενθουσιασμό να τιμήσει την ημέρα της ετήσιας εορτής του Απόλλωνος· όπως είδαμε παραπάνω,[421] προσδοκούσε να αντικρύσει εκεί την πομπή των πιστών, τις αρχές της πόλεως, τα πλήθη των ιερέων, τις σπονδές και τα θυμιάματα, τους χορούς των έφηβων με τις θεοπρεπείς ψυχές και τα μεγαλοπρεπή λευκά ενδύματα, τους λευκούς ταύρους που προορίζονταν για θυσία στον θεό· και αντί για όλα αυτά, δεν βρήκε εκεί παρά έναν και μόνον ηλικιωμένο ιερέα, ο οποίος δεν είχε να θυσιάσει στον Απόλλωνα παρά μία χήνα που είχε φέρει ο ίδιος από το σπίτι του… Ο Ιουλιανός θα κατηγορήσει αργότερα τους Αντιοχείς για την περιφρόνηση τους απέναντι στον προστάτη θεό της πόλεως τους, επισημαίνοντας με πίκρα ότι ο καθένας από αυτούς δεν φειδόταν χρημάτων στα ιδιωτικά δείπνα και τις εορτές, και όμως κανένας πολίτης, ούτε καν όλη η πόλη από κοινού, δεν προσέφερε θυσία στον Απόλλωνα για τη σωτηρία όλων και της ίδιας της πόλεως·[422] και ότι ο καθένας ξεχωριστά εόρταζε τα γενέθλια του προσκαλώντας τους φίλους του σε πολυτελή τραπέζια, ενώ στην ετήσια εορτή του Απόλλωνος δεν βρέθηκε κανένας να πάει λάδι στον λύχνο του Θεού ή σπονδή ή ζώο για θυσία ή λιβάνι. [423] Βεβαίως, η πραγματικότητα που αρνείται να δει ο Ιουλιανός είναι ότι η απουσία των Αντιοχέων από την ετήσια εορτή του Απόλλωνος δεν σήμαινε πως οι Αντιοχείς υστερούσαν σε θρησκευτικότητα, αλλά απλώς ότι περιφρονούσαν τους θεούς που δεν υπήρχαν παρά στη σκέψη του Παραβάτη αυτοκράτορα.

    Ο Λιβάνιος (314 – 392 ή 393) ήταν Έλληνας δάσκαλος ρητορικής της σχολής των Σοφιστών. Έμεινε γνωστός για το κλασικιστικό του ύφος και για τη νοσταλγία του για το κλασικό παρελθόν και τον παγανιστικό κόσμο που χανόταν. Υπήρξε ο πολυγραφότερος συγγραφέας της αρχαιότητας. Είχε πολλούς μαθητές, μεταξύ αυτών ο φιλόσοφος Αιδέσιος, ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο αυτοκράτορας Ιουλιανός.

    Φυσικα και ο Λιβανιος ηταν ελληνας και με τη σημερινη εννοια οπως και οι περισσοτεροι της εποχης του σε ολη την ανατολικη Μεσογειο.
    https://www.sakketosaggelos.gr/Article/2262/

    Μου αρέσει!

  7. Αγραμματος said

    Ο αγιος Χρυσοστομος κατα των Ελληνων.

    Μου αρέσει!

    • διοννύσσιος διοννυσσίου [[Π.Β.Α.Λ.]] said

      Εάν δεν ακούσης και δεν υπακούσης εις την φωνήν Κυρίου του Θεού σου, ώστε να φυλάττης και να εφαρμόζης όλας τας εντολάς αυτού, τας οποίας εγώ σήμερον σου δίδω, θα έλθουν και θα ξεσπάσουν εναντίον σου όλαι αυταί αι κατάραι.

      Θα είσαι κατηραμένος εις την πόλιν και στον αγρόν.

      Κατηραμέναι θα είναι αι αποθήκαι σου και τα περισσεύματά σου.

      Κατηραμένα τα παιδιά σου και τα προϊόντα των αγρών σου, αι αγέλαι των βοδιών σου και τα ποίμνια των προβάτων σου.

      Κατηραμένος θα είσαι συ, όταν εισέρχεσαι και όταν θα εξέρχεσαι από το σπίτι σου, από την πατρίδα σου, από παντού.

      Θα στείλη εναντίον σου ο Κυριος την φτώχειαν, την μεγάλην πείναν, την φθοράν εις όλα επί των οποίων θα βάλης το χέρι σου, μέχρις ότου σε εξολοθρεύση, μέχρις ότου σε καταστρέψη συντόμως δι’ όλας τας πονηρίας σου, επειδή με εγκατέλιπες, θα είπη ο Θεός.

      Ο Κυριος θα κολλήση επάνω σου αρρώστιες που φέρουν τον θάνατον, μέχρις ότου σε εξολοθρεύση μέσα εις την χώραν, προς την οποίαν πορεύεσαι τώρα να την κληρονομήσης.

      Θα σε κτυπήση ο Κυριος με εξαντλητικήν αδυναμίαν, με πυρετόν και ρίγος και φαγούραν και ελονοσίαν και κιτρίνισμα. Ολαι αυταί αι ασθένειαι θα σε καταδιώξουν, μέχρις ότου σε εξολοθρεύσουν.

      Ο ουρανός επάνω από το κεφάλι σου θα είναι κατάξηρος, όπως ο χαλκός, και η γη κάτω από τα πόδια σου ξηρά και στεγνή σαν σίδηρος.

      Κυριος ο Θεός σου θα δώση αντί της ευεργετικής βροχής κονιορτόν· χώμα από τον ουρανόν σαν βροχή θα πέση επάνω σου, μέχρις ότου σε ξεπαστρέψη και σε καταστρέψη.

      Ο Κυριος θα σε επισκεφθή με οργήν αποστέλλων προς τιμωρίαν σου τους εχθρούς σου. Θα νικηθής από αυτούς· και ενώ από ένα δρόμον συμπαγής και οργανωμένος θα επιτεθής εναντίον αυτών, από επτά δρόμους θα φύγης πανικόβλητος καταδιωκόμενος από αυτούς. Και διασπαρήτε ως σιχμάλωτοι εις όλας τας βοσιλείας του κόσμου.

      Οι νεκροί σου θα μένουν άταφοι, τροφή των πτηνών του ουρανού και των θηρίων της γης. Κανείς δεν θα ημπορέση να προλάβη και να σταματήση την καταστροφήν σου.

      Ο Κυριος θα σε κτυπήση με τας πληγάς της Αιγύπτου στο δέρμα σου, με αγρίαν ψώραν και με φαγούραν, ώστε να μη ημπορής να εύρης θεραπείαν.

      Θα σε κτυπήση ο Κυριος με παράλυσιν, με τύφλωσιν και φρενοοβλάβειαν.

      Εις το καταμεσήμερον θα ψηλαφής, δια να εύρης διάφορα αντικείμενα, όπως ψηλαφή ο τυφλός στο σκότος, και δεν θα κατευοδοθούν αι προσπάθειαί σου. Αλλοι θα σε αδικούν και θα αρπάζουν τα υπάρχοντά σου όλας τας ημέρας, και κανείς δεν θα υπάρχη να σε βοηθήση.

      Συζυγον θα λάβης και άλλος άνδρας θα την έχη· οικίαν θα οικοδομήσης και δεν θα κατοικήσης εις αυτήν. Αμπέλι θα φυτεύσης και δεν θα το τρυγήσης.

      Αλλος θα σφάξη εμπρός εις τα μάτια σου το μοσχάρι σου και συ δεν θα φάγης από αυτό. Τον όνον σου θα τον αρπάσουν από εμπρός σου και δεν θα σου τον αποδώσουν· τα πρόβατά σου θα δίδωνται στους εχθρούς σου και δεν θα υπάρξη κανείς να σε βοηθήση.

      Οι υιοί σου και αι θυγατέρες σου θα παραδοθούν εις αλλοεθνείς και οι οφθαλμοί σου θα βλέπουν αυτούς απαγομένους μέχρις ότου ατονίσουν και καταληφθούν από σπασμούς. Το χέρι σου θα είναι ανίκανον να βοηθήση αυτούς.

      Τα προϊόντα των αγρών σου και όλους τους κόπους σου θα τους φάγη λαός, τον οποίον δεν γνωρίζεις. Θα αδικήσαι και θα συντρίβεσαι όλας τας ημέρας της ζωής σου.

      Θα μένης άναυδος και έξαλλος εμπρός εις εκείνα, που θα βλέπουν οι οφθαλμοί σου.

      Θα σε κτυπήση ο Κυριος με σκληράς πληγάς εις τα γόνατα, εις τας κνήμας, από το πέλμα των ποδιών σου έως στο κεφάλι σου, τόσον βαρειά, ώστε να μη ημπορής να θεραπευθής.

      Θα απαγάγη ο Κυριος σε και τους άρχοντάς σου, τους οποίους θα έχης εκλέξει δια τον εαυτόν σου, εις άλλον λαόν τον οποίον ούτε συ ούτε οι πατέρες σου εγνωρίζατε. Και εκεί θα λατρεύσης άλλους θεούς, ξύλα και λιθάρια.

      Και θα είσαι ανεξήγητον αίνιγμα, παροιμία και μολόγημα μεταξύ όλων των εθνών, εις τα οποία θα σε απαγάγη ο Κυριος.

      Πολύν σπόρον θα ρίχνης στον αγρόν σου και ολίγα εισοδήματα θα παίρνης, διότι θα καταφάγη αυτά η ακρίδα.

      Θα φυτεύσης αμπέλι και θα το εργασθής, αλλά δεν θα πίης οίνον, δεν θα ευφρανθής από αυτό, διότι το σκουλήκι θα καταφάγη τα σταφύλια.

      Ελιές θα υπάρχουν εις όλην την έκτασιν της χώρας σου, αλλά δεν θα έχης λάδι ούτε να αλειφθής, διότι θα πέση παράκαιρα ο καρπός των ελαιών σου.

      Θα αποκτήσης υιούς και θυγατέρας, αλλά δεν θα τους έχης κοντά σου, διότι θα απαχθούν αιχμάλωτοι.

      Μου αρέσει!

  8. Panos Diakos said

    επειδη εχει και ψευτοκουφουτσικους αρκετους

    https://www.sakketosaggelos.gr/Article/2262/

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: