olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Posted by kalinda στο Οκτώβριος 5, 2017

IMG_0394Το χάρτινο εισιτήριο σταδιακά καταργείται, το ηλεκτρονικό εισιτήριο καθιερώνεται. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών εισιτηρίων σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία ξεπέρασαν τα 5,7 εκατ. ευρώ έως και τον Αύγουστο.

Τα νέα «έξυπνα» εισιτήρια του ΟΑΣΑ αποτελούνται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και την απρόσωπη και προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card).

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card) τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον Φεβρουάριο.

Η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card) κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες.

Που πωλείται η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα

Η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού.

Πρόκειται για: τους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική, σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα) και στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος (Πλ. Συντάγματος).

Πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο: Σε ποιούς απευθύνεται

Το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket) και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card) απευθύνονται, κυρίως, στους μεμονωμένους και όχι στους συστηματικούς επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.

Η διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα και σε ποιους απευθύνεται

Η προσωποποιημένη «έξυπνη» κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ. Θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις κάρτες των ειδικών κατηγοριών επιβατών.

Πως εκδίδεται η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ. Επίσης, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού.

Ο δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης θα πρέπει να προσκομίζει και το σχετικό αποδεικτικό του δικαιώματος.

Ηλεκτρονικό εισιτήριο και απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα

Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:

Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν).

Το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ,

Το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ

Το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.
Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το ενιαίο εισιτήριο των 1,4 ευρώ. Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ.

Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card)

Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, τα μειωμένα και τα ελευθέρας.

Με άλλα λόγια, απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ.

Η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού και ειδικότερα, στους σταθμούς:

Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική και σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα) στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος (Πλ. Συντάγματος).

Έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:

-επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,

-την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο,

-εισαγωγή 8ψήφιου κωδικού.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης.

Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας.

Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης.

Αντικατάσταση απολεσθείσας προσωποποιημένης κάρτας

Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και προσωπικό του κωδικό μαζί με την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Στη περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.

Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες για τα εισιτήρια

1. Όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εισιτήρια €1,40 και €0,60 θα συνεχίσουν να τα προμηθεύονται και να τα επικυρώνουν όπως και σήμερα.

2. Όσοι έχουν σε ισχύ χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών (μηνιαία, 3μηνιαία,6μηνιαία, ετήσια) συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν κανονικά.

3. Οι κάτοχοι καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής μπορούν στο http://www.athenacard.gr να αντικαταστήσουν την χάρτινη.

4. Όσοι θέλουν να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα και να την φορτίσουν με προϊόν κομίστρου απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο http://www.athenacard.gr.

5. Μέχρι να παραλάβουν την έξυπνη κάρτα τους, οι επιβάτες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τους χάρτινους τύπους κομίστρου.

Πως να επικυρώσετε το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στα λεωφορεία, τρόλεϋ και τραμ, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα τα επικυρώνουν κατά την είσοδό τους στο όχημα ανέπαφα μια φορά. Τα έξυπνα επικυρωτικά μπλε χρώματος βρίσκονται δίπλα στις πόρτες.

Στην γραμμή 1(ΗΣΑΠ), οι επιβάτες που χρησιμοποιούν πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα θα πρέπει να τα επικυρώνουν δυο φορές, μια στην είσοδο και μια στην έξοδο, στις πύλες των σταθμών.

Στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, οι πύλες δεν θα λειτουργούν μέχρι την περάτωση της εγκατάστασής τους σε όλους τους σταθμούς.

Οι επιβάτες θα πρέπει να επικυρώνουν το πολλαπλό εισιτήριο/ έξυπνη κάρτα κατά την είσοδό τους σε όλα τα μέσα που χρησιμοποιούν σε περίπτωση μετεπιβιβάσεων.

Μετά τον Απρίλιο θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε πιστωτικές κάρτες στα αυτόματα μηχανήματα, μέσω του διαδικτύου και μέσω έξυπνων κινητών.

Ο ΟΑΣΑ θα ενημερώνει το επιβατικό κοινό με κάθε πρόσφορο τρόπο με μηνύματα από τις οθόνες των σταθμών και της τηλεματικής. Επίσης, μέσω του http://www.athenacard.gr, του τηλεφωνικού κέντρου 11 185 και με έντυπο υλικό.

Ένα Σχόλιο to “Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε”

  1. Rodeo said

    Aνακοίνωση του Σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ:

    «Το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η ομαλή μετάβαση του από το χάρτινο, έχει αναδειχθεί εδώ και ένα χρόνο σε ένα από τα κορυφαία ζητήματα της δράσης του Σωματείου μας. Γι’ αυτό, πριν ακόμα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ) ζητήσαμε προφορικά και εγγράφως, από τις αρχές του Οκτώβρη του 2016 (αρ. πρωτ. 90/3.10.2016 έγγραφό μας) να υπάρξει ένας διαρκής διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων των εργαζόμενων για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία. Δυστυχώς, αυτός ο διάλογος δεν ξεκίνησε ΠΟΤΕ. Γι’ αυτό, αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε με νέα έγγραφα, προφορικά διαβήματα ακόμα και δυναμικές παρεμβάσεις, με στόχο να διορθωθούν οι αστοχίες του συστήματος . Ταυτόχρονα, απευθυνθήκαμε στους συναδέλφους εκδότες/τριες και ελεγκτές και ζητήσαμε να ενημερώσουν το Σωματείο μας με παρατηρήσεις τους από την πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν και διαβιβάσαμε στη Διοίκηση τις παρατηρήσεις τους με έγγραφά μας (υπ’ αριθ. πρ. 48/13.6.2017, 54/17.7.2017 και 55/21.7.2017). Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ. Παρόλα αυτά, τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύθηκαν αλλά αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν, με αποτέλεσμα η επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλο το δίκτυο ενώ ήταν «ανοιχτές» οι εν λόγω «πληγές», να παρουσιάσει σοβαρή δυσλειτουργία και μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών με συνέπεια να δημιουργούνται προστριβές του επιβατικού κοινού με τους συναδέλφους. Το Σωματείο μας δεν είναι δυνατό να δεχτεί να βρεθούν συνάδελφοι και συναδέλφισσες στο «μάτι του κυκλώνα», επειδή κάποιοι- για δικούς τους λόγους- κωφεύουν εδώ και ένα χρόνο στις προτροπές μας να γίνει διάλογος, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοι οι οποίοι γνωρίζουν όσο κανείς άλλος το σύστημα. Δυστυχώς, οι ίδιοι, που αρνούνται το διάλογο, αφήνουν τα προβλήματα να διογκώνονται, το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να δυσλειτουργεί και οι συνάδελφοι να έχουν εγκαταλειφθεί αβοήθητοι να το «τρέξουν». Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε! Γι’ αυτό το Σωματείο μας αφού εξέτασε τη διαμορφωθείσα κατάσταση, αποφάσισε να σταματήσει η πιλοτική εφαρμογή του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου» μέχρι την επίλυση των προβλημάτων . Αντίθετα, θα συνεχιστεί κανονικά η έκδοση «χάρτινου» εισιτηρίου για να εξυπηρετηθεί απρόσκοπτα ο επιβάτης . Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε, να συμμετέχουμε σε ένα ουσιαστικό και όχι προσχηματικό διάλογο και συνεννόηση, ώστε το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» να λειτουργήσει κανονικά και προς όφελος του επιβάτη, των εργαζόμενων και της εταιρείας».

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: