olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Ανεκπαίδευτοι Ελληνες με… όπλα στα χέρια τους

Posted by kalinda στο Σεπτεμβρίου 25, 2017

IMG_9940Δεν έχει σημασία η μάρκα του αυτοκινήτου. Σημασία όμως με ποιό τρόπο οι οδηγοί αυτοκινήτων 300 και 500 ίππων χειρίζονται αυτά τα… όπλα που έχουν στα χέρια τους. Γιατί περί όπλων πρόκειται και μάλιστα ιδιαίτερα θανατηφόρων αν δεν ξέρεις πως να τα χειριστείς…

 


Η τραγικότητα του δυστυχήματος Βακάκη και η αποκάλυψη οτι ο νεαρός έτρεχε με την Porsche του με 320km/h στην Ε.Ο, ξεσκεπάζει την… γύμνια μας σε ότι αφορά την οδηγική παιδεία των Ελλήνων.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Είναι ένα ακόμα δραματικό γεγονός από τα πάμπολλα που καταγράφονται στους Ελληνικούς δρόμους κάθε ημέρα. Δεν έχει σημασία αν ο οδηγός του φονικού οχήματος ήταν γόνος πλούσιας οικογενείας. Δεν έχει σημασία η μάρκα του αυτοκινήτου. Σημασία όμως με ποιό τρόπο οι οδηγοί αυτοκινήτων 300 και 500 ίππων χειρίζονται αυτά τα… όπλα που έχουν στα χέρια τους. Γιατί περί όπλων πρόκειται και μάλιστα ιδιαίτερα θανατηφόρων αν δεν ξέρεις πως να τα χειριστείς…

Το έχω γράψει πολλές φορές: η συμπεριφορά μας στους δρόμους, δεν είναι κάτι προσωπικό, αλλά κοινωνικό. Η εκπαίδευσή μας, το αν οδηγούμε με κοινωνική συνείδηση, το αν το αυτοκίνητό μας είναι ταλαιπωρημένο-παλιό-έτοιμο να διαλυθεί, ακόμα και το αν ρυπαίνει υπερβολικά, δεν είναι κάτι που αφορά τον καθένα μας ξεχωριστά, αλλά όλους μας. Ολη την κοινωνία. Κι αν δεν μπορεί κάποιος να καταλάβει το τι είναι κοινωνικά αποδεκτό και το τι βλάπτει τους γύρω του, τότε θα πρέπει η πολιτεία και να το ορίσει αυτό. Ακόμα και να το επιβάλει.

Σε σχέση με το δυστύχημα Βακάκη, σίγουρα, αν το αυτοκίνητο ήταν ένα Golf «τσιπωμένο» από κάποιο βελτιωτικό οίκο, απόδοσης +600 ίππων, να μην έδινε κάποιος τόσο μεγάλη βαρύτητα, αφού -εκτός τους γνώστες- λίγοι θα καταλάβαιναν για το τι ακριβώς κρύβεται κάτω από το αμάξωμα του Golf.
Όμως λέγοντας «Porsche», πέρα του ότι όλοι καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για ένα γρήγορο αυτοκίνητο, βάζει και το… τσίλι στην είδηση.

Επι της ουσία, δεν έχει σημασία αν ήταν Porsche ή ένα… κωλοφτιαγμένο Golf. Σημασία έχει το πώς εμείς συμπεριφερόμαστε έχοντας στα χέρια μας αυτά τα όπλα.

Έχουμε την ανάλογη εκπαίδευση; Τις ανάλογες δυνατότητες (σωματικές, ακόμα και ψυχικές) να ρίξουμε ένα τέτοιο θηρίο στους δρόμους; Ολοι γνωρίζουμε ότι ο μέσος Ελληνας οδηγός δεν τις έχει, αφού η μικρή διαδικασία, που περνάει στα 18 χρόνια του, είναι για να μάθει να ξεπερνάει τις εξετάσεις και να πάρει το πολυπόθητο δίπλωμα οδήγησης.

Αλήθεια, όλοι εσείς που διαθέτετε ένα γρήγορο αυτοκίνητο (ακόμα και +200PS) γνωρίζετε τον χειρισμό που πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε ένα τετακέ όταν το αυτοκίνητο υπερστρέφει . Το χειρισμό στην υποστροφή;
Ξέρετε τι είναι υπερστροφή και τι υποστροφή;

Επειδή το Ελληνικό κράτος δε θέλει (γιατί μπορεί) να ορίσει μία αυστηρότερη διαδικασία εκπαίδευσης, κυρίως γι’ αυτούς που έχουν στα χέρια τους τέτοια αυτοκίνητα, ας το κάνουμε από μόνοι μας. Είτε ως οδηγοί, είτε ως γονείς που έχουμε δώσει στα παιδιά μας το αυτοκίνητό μας.

Επιτέλους, ας αποκτήσουμε την παιδεία της εξέλιξης κι ας αποβάλουμε τη νοοτροπία του «τα ξέρω όλα».

3 Σχόλια to “Ανεκπαίδευτοι Ελληνες με… όπλα στα χέρια τους”

  1. Ραχάτης said

    Πολύ σωστά λες ότι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου είναι κοινωνικό θέμα, για το οποίο πρέπει να επιλαμβάνεται το κράτος. Αλλά ποίο κράτος;
    Γιατί με τα φορτηγά αυτοκίνητα είτε με τα ταξί δεν συμβαίνει κάτι ανάλογο; Διότι οι άνθρωποι βγάζουν το ψωμί τους. Αυτοκίνητο έχεις είτε για να βγάλεις χρήμα, είτε για να σκορπίσεις χρήμα. Και αν δεν σου περισσεύουν, κάνεις κομπίνες. Και αν σου περισσεύουν πολλά, το παίζεις τρελός. Το θέμα είναι σε τι φταίει ο άλλος…το θύμα. Αλλά στον πόλεμο της ασφάλτου υπάρχουν και…παράπλευρες απώλειες. Χρειάζεται λέει παιδεία, αλλά πώς αφού οι απαίδευτοι βγάζουν χρήμα και οι μορφωμένοι είναι οι χαμάληδες των εχόντων; Χρειάζονται λοιπόν αυταρχικά μέτρα, ώστε η σωστή οδήγηση να γίνει εφιάλτης των οδηγών. Αλλά τότε δεν θα είχαμε δημοκρατία. Ας το πάρουμε λοιπόν απόφαση. Εξ άλλου , πολλοί συγγενείς ταχτοποιήθηκαν με τις ασφάλειες ζωής των θυμάτων !

    Μου αρέσει!

  2. Alexadros said

    Δεν νομίζω να υπάρχει κανένας λογικός , που να υποστηρίζει ότι η πλειοψηφία (για να μην πω σχεδόν όλοι πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) δεν ξέρουν να κυκλοφορούν σωστά στους δρόμους , είτε σαν οδηγοί , είτε σαν πεζοί.

    Το να σταματούν στις διαβάσεις των πεζών που υπάρχει διαγράμμιση για να περάσουν οι πεζοί , είναι σπάνιο.

    Δεν ξέρω τα κριτήρια , που έχουν βάλει κάτι όρια ταχύτητας 30 , 40 , 60 Km (ενώ όλα τα αυτοκίνητα μπορούν και τρέχουν με ασφάλεια με μεγαλύτερη ταχύτητα και δεν υπάρχει λόγος π.χ κατασκευή έργων , ζημιά του οδοστρώματαος ) κ.λ.π που στην πράξη δεν εφαρμόζονται.

    Και φυσικά δεν φταίει η Τροχαία μετά.

    Ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα τον έλεγχο του αυτοκινήτου , σε κάθε περίσταση .

    Τα ανωτέρω όρια ταχύτητας που αναφέρω δεν μπορούν να τηρηθούν με ασφάλεια , σε περίπτωση χιονιού ή πάγου στο οδόστρωμα.

    O KOK oρίζει ανώτατο όριο ταχύτητας 130Km (Eγώ έχω δει μέχρι 120Km) .

    Ετυχε πριν από χρόνια , με κάποιον συνάδελφο να πάμε κάπου και συμφωνήσαμε να πάρει αυτός το αυτοκίνητό του , υπολογίζοντας για το MERCENTES (Η διαδρομή ήταν σε καλό αυτοκινητόδρομο) αλλά μου παρουσιάστηκε με ένα Fiat Cinquecento , αυτοκίνητο 10ετίας , χωρίς να έχει αλλάξει ποτέ τα αμορτισέρ (το είχε σαν δεύτερο οικογενειακό , αλλά έκανε χιλιόμετρα και δεν είχε και σωστή συντήρηση) .

    Ετρεχε και μάλιστα και στις στροφές μέχρι ~160 Km- φτερό στον άνεμο !!!

    Υπάρχουν όμως μεγαλύτερα αυτοκίνητα που καταλαβαίνεις ότι έχεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου ) .

    Ευτυχώς 3 ημέρες ήταν η δουλειά μας και μας φύλαξε ο Θεός. Την 3η ημέρα μάλιστα έπιασε και λίγο βροχή , αλλά τα λάστιχα των υαλοκαθαριστήρων ήταν κομμένα και είχαν μείνει μόνο το τμήμα πάνω στα μάκτρα.

    Τον ίδιο χρόνο ,τον χειμώνα , είχε πάγο το οδόστρωμα όπως μου είπε ο ίδιος , ερχόταν με το MERCENTES ( και πίσω κίνηση και χωρίς αλυσίδες) και μπροστά του συνάντησε νταλίκα ή φορτηγό μεγάλο (δεν θυμάμαι ακριβώς) που πήγαινε πολύ σιγά. Μην υπολογίζοντας τον κίνδυνο (ήταν και νύκτα) έκανε προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο (αλλά καλό με τα Ελληνικά δεδομένα) με αποτέλεσμα να φέρει 3 τροφές επί τόπου χωρίς να τουμπάρει και να κτυπήσει αρκετές φορές στο πλάϊ της νταλίκας. Ευτυχώς δεν κτύπησε , το αυτοκίνητο δεν έπαθε και πολύ μεγάλη ζημιά.

    Ο άνθρωπος αυτός έχει ζήσει αρκετά χρόνια στη Γερμανία και είχε Γερμανικό δίπλωμα οδήγησης και έχω αρκετά χρόνια να τον δω.

    Όταν ο KOK oρίζει ανώτατο όριο ταχύτητας 130Km , που νομίζω όλοι μας το έχουμε παραβιάσει , έστω και λίγο αν έχουμε το κατάλληλο αυτοκίνητο , τίθεται το ερώτημα. Όταν όλα τα αυτοκίνητα έχουν ανώτατο όριο ταχύτητος μεγαλύτερο από αυτό , πως διασφαλίζεται ότι ο οδηγός θα εφαρμόσει τα όρια ταχυτήτων και όσα ορίζει ο ΚΟΚ???

    Για τα αυτοκίνητα που αναφέρει η ανάρτηση ( άλλοι αναφέρουν ότι έτρεχε με 280 και άλλοι 320Km και με χειμερινά λάστιχα και μικρότερο δείκτη ταχύτητας , κατασκευής 48ης εβδομάδος του 2006 ) ,που τρέχουν πάνω από 350Km τι έχει προβλέψει ο νόμος για τους οδηγούς αυτών???

    Είναι αρκετό το δίπλωμα οδήγησης και μάλιστα και ο οδηγός να έχει λίγες ημέρες που το έχει πάρει?????

    Και τα αυτοκίνητα αυτά δεν μπορεί να τα κυνηγήσει με τα αυτοκίνητα που διαθέτει η Τροχαία , όπότε μπορούν να τα ακινητοποιήσουν μόνο σε μπλόκο από υπηρεσιακή ειδοποίηση ή κάμερες.

    Και αυτοί που έχουν τέτοια αυτοκίνητα , δεν νομίζω να τηρούν τον ΚΟΚ.

    Κάθε χρόνο χάνονται χιλιάδες ζωές στην άσφαλτο και μένουν χιλιάδες ανάπηροι.

    Τα τελευταία χρόνια θυμάμαι ότι τα ΜΜΕ ασχολήθηκαν με τον Παντελίδη (ενώ την ίδια μέρα είχαν σκοτωθεί 3 παλικάρια του Πολεμικού Ναυτικού ασχολήθηκαν ελάχιστα) και το Βακάκη μόνο.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: