olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

ΣΠΙΡΤΖΗ ΔΩΣΕ ΠΟΝΟ! €324εκ κέρδη είχαν οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ-Οι Ελληνες πλήρωσαν ζημία €2,54δις-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΟΛΑ ΚΑΛΑ;

Posted by netakias.com στο Σεπτεμβρίου 14, 2017

Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις στη Fraport, αλλά και σε όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η ΔΕΘ και στο οποίο εμφανίστηκαν από κοινού χθες ο υπουργός Μεταφορών και οι πρόεδροι της Αττικό Μετρό, του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ. Επί δύο ώρες ο Χρήστος Σπίρτζης, ο Γιάννης Μυλόπουλος, ο Στέλιος Παππάς και ο Κώστας Αμπατζάς παρουσίαζαν στοιχεία για την κατάσταση που παρέλαβαν, αυτά που καταφέρνουν μέχρι στιγμής και όσα σχεδιάζουν.

Τα εκατοντάδες εκατομμύρια καθαρό κέρδος των μετόχων του ΟΑΣΘ έκλεψαν φυσικά την παράσταση, αλλά δεν υπολειπόταν διόλου η ανακοίνωση ότι καταργείται το «χαράτσι» των δέκα λεπτών σε κάθε εισιτήριο που βγάζουν οι επιβάτες μέσα στα λεωφορεία από τα μηχανήματα – χώρια τα ρέστα που αυτά δεν δίνουν. Οπότε έχουμε μείωση εισιτηρίου από Οκτώβριο, μέχρι να αλλάξει το λογισμικό των μηχανημάτων. Η Ν.Δ. και ειδικά ο Κωστής Χατζηδάκης ξαναβρέθηκαν στο στόχαστρο Σπίρτζη: «Γιατί όταν υπογράφηκε η επέκταση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με το ελληνικό Δημόσιο το 2008 έγινε σε αόριστο χρόνο; Γιατί δεν πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο; Γιατί η ακίνητη και κινητή περιουσία του Οργανισμού δεν περιήλθε στο ελληνικό Δημόσιο το 2010, αλλά το 2017;».

Οσον αφορά τη διαμάχη με τη Fraport, ήταν μεν ήπιος ο κ. Σπίρτζης, αλλά επέμεινε στη θέση του ότι τα έργα στον αεροδιάδρομο θα γίνουν, διαφορετικά θα πρέπει να καταβληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποζημιώσεις στους εργολάβους που έχουν αναλάβει το έργο, ακόμη και στη… Fraport, αφού έτσι ορίζει η σύμβασή της με το ελληνικό Δημόσιο. Οπως τόνισε, «το έργο έχει σχεδιαστεί από άλλες κυβερνήσεις, αλλά τα έργα ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει. Στον ελληνικό λαό», και αναρωτήθηκε: «Είναι δυνατόν ένας σύνδεσμος ξενοδόχων να λέει είμαστε προβληματισμένοι αν πρέπει να αυξηθεί η δυναμικότητα σε ένα αεροδρόμιο, σε μια περιοχή;»

Ο ΟΑΣΘ ήταν φυσικά όλα… τα λεφτά, αφού κατά τον υπουργό «δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο φαινόμενο στον πλανήτη» και «ο ΟΑΣΘ είναι ένα απολύτως χαρακτηριστικό παράδειγμα της ομάδας επενδυτών-ιδιωτών που στηρίζει η Ν.Δ.». Τα απολογιστικά στοιχεία που παρέδωσε στους δημοσιογράφους ο κ. Σπίρτζης («αυτός είναι ο ιδιωτικός τομέας του κ. Μητσοτάκη») με πίνακες κεφαλαίων, εσόδων, εξόδων, αντισταθμιστικών καταβολών και… κερδών κόβουν την ανάσα. Συνοπτικά και για την περίοδο 1990-2016: οι μέτοχοι είχαν επιχειρηματικό κέρδος 324.454.000 ευρώ (όχι φυσικά επειδή η εταιρεία είχε κέρδος). Την ίδια περίοδο η απολογιστική αντισταθμιστική καταβολή του κράτους, δηλαδή η ζημία που το κράτος πλήρωσε, ήταν 2 δισ. και 54 εκατομμύρια ευρώ. Από τον πίνακα στοιχείων που παρατέθηκε από τον υπουργό προκύπτει ότι η ετήσια απόδοση του καταβληθέντος κεφαλαίου (20 εκατ. ευρώ) κυμαινόταν από 80% έως 745% (το μνημονιακό έτος 2011 ήταν 138%).

Με βάση τα στοιχεία, τα έξοδα ήταν κατά 2,83 φορές μεγαλύτερα των εσόδων, οπότε «οι προτάσεις της προηγούμενης διοίκησης για αύξηση του εισιτηρίου στο 1,40 ευρώ δεν ήταν για τον εξορθολογισμό του Οργανισμού, αλλά για να συνεχίσουν οι μέτοχοι να παίρνουν μεγάλα ποσά». Και κατέληξε ότι «υπάρχουν πολιτικές και διαχειριστικές ευθύνες», αφού το «παλαιοκομματικό σύστημα ήξερε το πρόβλημα».

Κλείνοντας έναν μήνα στη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο Στέλιος Παππάς πρόσθεσε το εξωφρενικό στοιχείο ότι «σύμφωνα με τον νόμο φυσικά, το επιχειρηματικό κέρδος εγγραφόταν… ως δαπάνη», ενώ από τα 65 εκατ. για αποσβέσεις παγίων της περιόδου 2009-2016, μόνο 17 επενδύθηκαν, τα άλλα αναζητούνται. Τέλος, οι σημερινές υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ είναι 100 εκατ. Ο κ. Παππάς σχολίασε ότι ο ΟΑΣΘ ήταν «μηχανισμός πελατειακών σχέσεων χρηματοδοτούμενος αδρά από το κράτος». Κοντά σε όλα αυτά ανακοινώθηκε το τέλος των εργολαβιών με εταιρείες ελεγκτών (1 εκατ. ευρώ) και καθαριότητας (1 εκατ. ευρώ) – οι δουλειές αυτές θα εκτελούνται από προσωπικό του Οργανισμού.

metro_thessaloniki

Δοκιμαστική λειτουργία

«Ηδη μελετώνται από την Αττικό Μετρό οι επεκτάσεις του έργου προς Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία με 6 σταθμούς, προς Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο και Κορδελιό με 4 σταθμούς, καθώς και η σύνδεση του αεροδρομίου με την επέκταση της γραμμής της Καλαμαριάς» | 

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Μυλόπουλος, επισήμανε ότι το μετρό «δεν είναι πλέον σύντομο ανέκδοτο, ανέκδοτο έγιναν αυτοί που σταμάτησαν το έργο», και ζήτησε απάντηση στο ερώτημα αν ήταν τυχαία η σύνδεση της εξέλιξης του έργου του μετρό με την τελευταία σύμβαση του ΟΑΣΘ με το Δημόσιο και την ταυτόχρονη διακοπή των εργασιών του μετρό. Οπως τόνισε ο κ. Μυλόπουλος, η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό ξεκινά το 2019 και παραδίδεται στους πολίτες το 2020, το 50% των αμαξοστασίων είναι έτοιμα, χαρακτήρισε «ανιστόρητο δίλημμα το “μετρό ή αρχαία”» για τον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος, όπως τόνισε, θα εξελιχθεί σε τοπόσημο της πόλης, αφού «το Μετρό Θεσσαλονίκης έρχεται να εισαγάγει ένα πρότυπο αρμονικής συμβίωσης της τεχνολογίας με τον αρχαιολογικό μας πλούτο». Περιγράφοντας τους γρήγορους ρυθμούς εκτέλεσης του έργου τόνισε χαρακτηριστικά πως «ο ρυθμός προόδου από τον Μάρτιο του 2016 ήταν σχεδόν τριπλάσιος από τον μέσο ετήσιο ρυθμό προόδου της προηγούμενης δεκαετίας» και έτσι το έργο «από το 11% που ήταν το 2016, έφτασε σήμερα στο 25% της ολοκλήρωσής του».

 

15 Σχόλια to “ΣΠΙΡΤΖΗ ΔΩΣΕ ΠΟΝΟ! €324εκ κέρδη είχαν οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ-Οι Ελληνες πλήρωσαν ζημία €2,54δις-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΟΛΑ ΚΑΛΑ;”

  1. Reblogged στις penelopap.

    Μου αρέσει!

  2. Αυτονόητα said

    Για αυτό ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είχαν λυσσάξει τόσο καιρό ?

    Μην τυχόν και μάθει ο Ελληνικός λαός την αλήθεια ε ?

    Να μας ταΐζουν με Σκάι μέχρι να μας αποβλάκωσουν τελείως.

    Έλα όμως που οι απατεωνιές σας θα βγουν στη φόρα αυτό φοβάστε.

    Και φυσικά οι μέτοχοι θα ήταν ημέτεροι τους κομματόσκυλα και πολύ πιθανό αχυράνθρωποι των ίδιων….

    Και οι ραγιάδες τους ψηφίζουν.

    Μου αρέσει!

  3. Αυτονόητα said

    Τα κέρδη στους μετόχους και η ζημιές στο κράτος δηλαδή στους Έλληνες φορολογούμενους.

    Νεοφιλελευθερισμός

    Μου αρέσει!

  4. Αυτονόητα said

    Κωστής Χατζηδάκης ΝΔ

    Και οι ραγιάδες τους ψηφίζουν.

    Μου αρέσει!

  5. BELFAST said

    ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΜΕ ΠΑΣΟΚΟΝΟΥΔΟΥΛΕΣ.

    ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΜΕ ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!!!

    Μου αρέσει!

  6. Sane said

    Ένα βασιλικό μονοπώλιο που το έλεγαν ΟΑΣΘ

    Φανταστείτε τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη μιας ευρωπαϊκής χώρας να διαθέτει μια και μόνον αστική συγκοινωνία. Τώρα φανταστείτε να είστε μέτοχος μιας οποιασδήποτε εταιρείας, όπου το κράτος σας διασφαλίζει προκαταβολικά το επιχειρηματικό κέρδος ανεξάρτητα από την πορεία της εταιρείας, ζητώντας σας να του παραθέτετε ετησίως τα έξοδα και τα έσοδά της, ώστε να σας καλύπτει τη ζημιά με δικά του χρήματα. Και τώρα σταματήστε να φαντάζεστε και ανοίξτε τα μάτια σας. Καλως ήρθατε στον ΟΑΣΘ.

    2009 2010 2011 2012 2013
    Έσοδα 48.636.590 50.668.101 62.104.259 57.735.920 58.079.307
    Έξοδα 165.766.064 179.239.317 188.331.215 183.997.482 176.441.418
    Δημόσια επιχορήγηση 117.129.475 128.571.216 126.226.956 126.261.562 118.362.110

    Πρόβλεψη και για την αντισταθμιστική καταβολή του ΟΑΣΘ από το 2014 έως το 2017.
    για το 2014 – 90.950.411 ευρώ,
    για το 2015 – 53.228.901 ευρώ,
    για το 2016 – 47.041.162 ευρώ,
    για το 2017 – 44.146.017 ευρώ.

    h**ps://www.thepressproject.gr/article/83678/Ena-basiliko-monopolio-pou-to-elegan-OASTh

    Μου αρέσει!

  7. geo said

    κρατηστε μικρο καλαθι υπαρχει και συνεχεια που δεν θα αρεσει

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: