olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Πλούταρχος- Περί Σαρκοφαγίας. Όταν οι σοφοί της Αρχαίας Ελλάδας απέρριπταν την κατανάλωση κρέατος ως παρά φύσιν συνήθεια.

Posted by olympiada στο Σεπτεμβρίου 9, 2017

Ο βιογράφος και φιλόσοφος Πλούταρχος [50-120 μ.Χ] γεννήθηκε στη Χαιρώνεια της Βοιωτίας. Ταξίδεψε πολύ και διεύρυνε τον γνωστικό του ορίζοντα ενώ ήλθε σε επαφή με προσωπικότητες της εποχής του, κυρίως Ρωμαίους. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην πατρίδα του και άσκησε δημόσια και ιερατικά αξιώματα.

Το σωζόμενο έργο του διακρίνεται στο ιστορικό-βιογραφικό μέρος και στα ονομαζόμενα Ηθικά Συγγράμματα όπου αναπτύσσονται ζητήματα ηθικής, φιλοσοφίας, επιστήμης, πολιτικής και ζητήματα θρησκείας, φύσης, ιστορίας κ.λ.π.

Στο μακροσκελές έργο του Ηθικά συμπεριλαμβάνονται οι δύο λόγοι του περί σαρκοφαγίας. Οι λόγοι αυτοί ανήκουν σε μια πρώιμη παράδοση υπεράσπισης των ζώων, που στον δυτικό κόσμο ξεκίνησε με τον Πυθαγόρα.

Ο Πλούταρχος στους λόγους αυτούς εστιάζει στη φύση των ζώων και τη σχέση τους με τους ανθρώπους και διερωτάται πώς γίνεται, ενώ ο άνθρωπος έχει στη διάθεση του μια μεγάλη ποικιλία από φρούτα, καρπούς και λαχανικά, να επιθυμεί τη ματωμένη σάρκα, σβήνοντας με καρυκεύματα τη γεύση του αίματος.

Το θλιβερό είναι πως ο ‘πολιτισμένος’ σήμερα κόσμος διαβάζει αυτούς τους λόγους από φιλολογικό και μόνον ενδιαφέρον και αρνείται να κατανοήσει και να παραδεχθεί το λάθος: την εγκληματική δηλαδή συμπεριφορά του που βασίζεται σε μια λανθασμένη και βάρβαρη αντίληψη που υποβιβάζει τα ζώα σε πλάσματα προορισμένα για κατανάλωση.

Η κακοποίηση και η σφαγή των ζώων στον σημερινό κόσμο της αφθονίας και των άπειρων διατροφικών επιλογών, στιγματίζει τον υποτιθέμενο ‘πολιτισμό’ μας που παρά τις εκκλήσεις της λογικής συνεχίζει να νομιμοποιεί και συστηματικά να διαπράττει αυτό το διαρκές και αδικαιολόγητο έγκλημα.

Παρακάτω παρατίθενται μερικά αποσπάσματα από τους λόγους του Πλούταρχου Περί σαρκοφαγίας.

«Η λογική μας αναγκάζει με φρέσκο μυαλό και ανανεωμένο ζήλο να ασχοληθούμε με το παλιό ζήτημα της σαρκοφαγίας. Είναι δύσκολο βέβαια, όπως είπε ο Κάτων, να μιλάει κάποιος σε κοιλιές που δεν διαθέτουν αυτιά».

Λόγος Β΄996 Ε

«Εσύ ρωτάς για ποιον λόγο ο Πυθαγόρας απέφευγε να τρώει κρέας, εγώ, αντίθετα, απορώ τι έπαθε και τι ένιωθε ο πρώτος άνθρωπος και ακούμπησε το στόμα του σε αίμα σκοτωμένου πλάσματος, πλησίασε τα χείλη του σε σάρκα πεθαμένου ζώου και, παραθέτοντας σε τραπέζι μπαγιατεμένα πτώματα, ονόμασε λιχουδιές και νοστιμιές τα μέρη που λίγο πριν βρυχόνταν, μιλούσαν, κινούνταν και έβλεπαν. Πώς τα μάτια του άντεξαν να δουν το αίμα πλασμάτων που σφάζονταν, γδέρνονταν, διαμελίζονταν. Πώς η όσφρησή του άντεξε την αποφορά, πώς η σκέψη του μιάσματος δεν απέτρεψε την γλώσσα να αγγίξει ξένα έλκη και ν’ απολαμβάνει τους χυμούς και τα υγρά θανάσιμων τραυμάτων…»

Λόγος Α΄993 Β

«Τίποτε δεν μας συγκινεί, ούτε η ανθηρή όψη της σάρκας ούτε η γοητευτική μελωδική φωνή ούτε η επινοητικότητα της ψυχής ούτε ο καθαρός τρόπος ζωής και η ξεχωριστή νοημοσύνη των άμοιρων ζώων, αλλά για μικρό κομμάτι σάρκας αφαιρούμε την ψυχή, το φως του ήλιου, τα χρόνια της ζωής, για τα οποία έχει γεννηθεί κι έχει φτιαχτεί από τη φύση [το ζωντανό πλάσμα]. Ακόμη, τις φωνές και τα γρυλίσματα του θεωρούμε άναρθρους ήχους και όχι παρακλήσεις, δεήσεις και επικλήσεις για δικαιοσύνη του καθενός τους που λέει: «Δεν σου ζητώ να με λυπηθείς στην ανάγκη σου αλλά μην προχωρήσεις στην ύβρη. Αν είναι ανάγκη σου να φας, σκότωσε με, αν είναι όμως απλώς για να φας πιο ευχάριστα, μην το κάνεις».

Λόγος Α΄994 E

«Τα κρέατα που τρώμε δεν είναι μόνον για τα σώματα παρά φύση, αλλά παχαίνουν και τις ψυχές με την υπεραφθονία και τον κορεσμό. Το κρασί και η υπερβολική κρεοφαγία κάνουν μεν το σώμα ισχυρό και ρωμαλέο, την ψυχή όμως ασθενική.»

Λόγος Α΄995Ε

«Όσον αφορά εκείνους που πρώτοι δοκίμασαν να φάνε κρέας, θα πρέπει να πούμε πως τους έσπρωξε η ανάγκη, διότι ούτε τον καιρό τους περνούσαν με την εκπλήρωση άνομων επιθυμιών ούτε, έχοντας σε υπεραφθονία τα αναγκαία, ξεπέρασαν τα όρια, αδιαφορώντας για τα άλλα ζωντανά πλάσματα, αλλά θα έλεγαν, αν τώρα ανακτούσαν αίσθηση και φωνή: «Ευλογημένοι κι αγαπημένοι των θεών εσείς οι τωρινοί, τι εποχή σας έλαχε να ζήσετε, να καρπώνεστε και να απολαμβάνετε κληρονομιά τα άφθονα αγαθά! Πόσα φυτρώνουν για σας και πόσα τρυγάτε! Πόσο πλούτο από τους κάμπους. Πόσες ηδονές μπορείτε να δρέπετε από τα φυτά! Έχετε τη δυνατότητα να καλοπερνάτε χωρίς να λερώνετε τα χέρια σας με αίμα!»

Λόγος Α΄ 993 D

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

8 Σχόλια to “Πλούταρχος- Περί Σαρκοφαγίας. Όταν οι σοφοί της Αρχαίας Ελλάδας απέρριπταν την κατανάλωση κρέατος ως παρά φύσιν συνήθεια.”

  1. The_Mad_Dober_Man said

    Ψάρι επιτρέπεται να τρώμε ρε παιδιά?
    Και το ρωτώ από ηθικής πλευράς γιατί σαν τροφή ξέρω ότι είναι καλή!
    Στην Ελλάδα δυο εβδομάδες πρόσφατα, τρώγαμε μονο ψάρι, κάθε μέρα.

    Η τροφή καθημερινά των βορειων λαών είναι κρέας και πατάτα, τα τελευταία
    χρονια μετά την έλευση νοτιοευρωπαίων και άλλων, κάτι άλλαξε, τρώνε λάδι πχ και σκόρδα!!!

    Επίσης τελευταία είναι πολύ της μόδας οι ονόματι vegetarian χορτοφάγοι
    και δεν είναι καθόλου λάθος, αλλα απαιτεί γνώσεις.

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Sotis said

      Υγιεινά και απαραίτητα για τον άνθρωπο τα φυτικά προιόντα όπως η φράουλα,το πορτοκάλι,το αχλάδι, η μπανάνα,οι φακές, τα ρεβύθια,τα φασόλια και όλα τα φρούτα και λαχανικά αλλά δεν μπορεί ο άνθρωπος να λάβει από αυτά την άκρως απαραίτητη βιταμίνη Β12 και τα Ω3 λιπαρά που περιέχονται μόνο στα ζωικά προιόντα, άσε δε που οι φυτικές τροφές περιέχουν μη αιμικό σίδηρο που απορροφάται δύσκολα από τον ανθρώπινο οργανισμό!
      Αν κάποιος δεν θέλει να «γεύεται» πτώματα μπορεί να τρώει αυγά βραστά ή και ωμά αν είναι βιολογικά,γιαούρτι βιολογικό κατα προτίμηση κατσικίσιο….
      Επίσης τα ψάρια συγκαταλέγονται στα κρέατα αλλά είναι συνήθως πιό εύπεπτα από τις σάρκες ενός μοσχαριού ή γουρουνιού πχ…

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Democratia DELENDA EST - eksothen said

    Mε γεια τους κι χαρα τους.

    Ο κσθενσς πθστευει οτο θεωρει αριστο για τον ιδιον.

    Αυτο βεβαια ΔΕΝ συμαινει πως ισχυει για ολους.


    Παντοτε ως Ελληνικη κοινωνια θα υπολογιζουμε την αντικειμενικοτητα ως αρχη ως κατι ανωτερο απο την οποια εκδηλωση της υποκειμενικοτητας !

    Μου αρέσει!

  3. Sane said

    Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον: Ορίστε που παραπονιόσαστε ότι δε σας φτάνουν τα λεφτά για να φάτε. Να τρώτε χόρτα και λαχανίδες, που σας φτάνουν. Όχι κρέας που σας κάνει και κακό!
    🙂

    Μου αρέσει!

  4. © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said

    Ήδη ο μέγας Διδάσκαλος ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ,
    ο μόνος θνητός ο οποίος ανακηρύχθηκε στους Δελφούς από το Ιερατείο ως ΙΣΟΘΕΟΣ,
    αυτός λοιπόν αναγνώριζε (όταν δινόταν η ευκαιρία) π.χ. σε έναν σκύλο τις προηγούμενες ζωές του ως άνθρωπος.
    Θα επέτρεπε λοιπόν την βρώση ενός πτώματος, μιάς σάρκας ζώου,
    τόσο αυτός όσο και οι μαθητές του
    όταν προηγουμένως του θύμιζε κάτι, ως ζωντανή η μετέπειτα σάρκα.
    Πάμε καλά;

    Τώρα που το γύρισαν στο κρέας το γύρισαν στο «παρά φύσιν» και στο πισωγλέντικο, φανερό όχι ψεύτικο.

    Υ.γ. Η βία οφείλει επαρκώς την ύπαρξή της στην συνεχή κατανάλωση κρέατος.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: