olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου

Posted by kalinda στο Ιουλίου 24, 2017

 

IMG_6376Το «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου» εντάσσεται στο πλαίσιο των ρυθμίσεων σε σειρά θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας των ΜΜΕ
Ο Νίκος Παππάς επισήμανε τη σημασία τήρησης της κατανομής της κρατικής διαφήμισης σε 70-30
Διαβάστε τι είπαν οι εισηγητές των κομμάτων

 

IMG_6378.PNG


Να μπει τέλος στις «γκρίζες ζώνες» της τηλεοπτικής διαφημιστικής αγοράς, επιχειρείται με το «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου» που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και συζητείται στις επιτροπές της Βουλής. Οι ρυθμίσεις του Συστήματος έχουν άμεσο δημοσιονομικό χαρακτήρα, καθότι αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, όπως σημειώνουν πηγές από το υπουργείο ΨΗΠΤΕ, προσθέτοντας ότι «ρυθμιστής του Συστήματος, ορίζεται ΕΣΡ, διασφαλίζοντας την ανεξαρτησία της διαδικασίας».

 

IMG_6376

Το «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου» εντάσσεται στο πλαίσιο των ρυθμίσεων σε σειρά θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας των ΜΜΕ αλλά και της ενίσχυσης των προσπαθειών που συμβάλλουν στη συνολική ανάπτυξη της οικονομίας, στις οποίες προχωρά το υπουργείο με στόχο την εδραίωση της διαφάνειας προς όφελος του πολίτη, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές.

 

 

Συγκεκριμένα, η αγορά και η πώληση του διαφημιστικού χρόνου, τόσο στους δημόσιους, όσο και στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς οργανισμούς θα διενεργείται μέσω μιας πλατφόρμας που θα σχεδιαστεί, αναπτυχθεί και υλοποιηθεί από ανάδοχο που θα προκύψει από διεθνή διαγωνισμό.

 

 

Υποχρέωση συμμετοχής στο Σύστημα αυτό -μετά από ένα εύλογο διάστημα προετοιμασίας και προσαρμογής, που τοποθετείται στην 1η Σεπτεμβρίου 2018– έχουν: οι δημόσιοι και ιδιωτικοί τηλεοπτικοί οργανισμοί που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια (εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας) και εκπέμπουν μέσω επίγειου δικτύου ψηφιακής ευρυεκπομπής, καλωδιακού δικτύου ή δορυφορικού συστήματος, με ή χωρίς την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος (ελεύθερης ή συνδρομητικής λήψης), οι διαφημιστές, οι επιχειρήσεις που μεσολαβούν για τη διάθεση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου για λογαριασμό των διαφημιζομένων, οι διαφημιζόμενες επιχειρήσεις, καθώς και κάθε άλλος συμμετέχων στη διαδικασία διάθεσης και αγοράς τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

Τέλος, οι πηγές του Υπ. ΨΗΠΤΕ επισημαίνουν πως με την υιοθέτηση και λειτουργία του εν λόγω καινοτόμου συστήματος διάθεσης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου:

– Καθίσταται απολύτως ξεκάθαρο το περιεχόμενο, οι όροι, η υλοποίηση και η εκκαθάριση των συναλλαγών που αφορούν στον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο.

– Επιτυγχάνεται ο ακριβής προσδιορισμός της φορολογητέας ύλης και καταπολεμάται η φοροδιαφυγή.

– Ενδυναμώνεται το ουσιαστικό περιεχόμενο της αρχής της διαφάνειας των οικονομικών συναλλαγών.

– Διασφαλίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την οικονομική επιβίωση των τηλεοπτικών οργανισμών με την άμεση είσπραξη και εκκαθάριση των συναλλαγών διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου.

– Καταπολεμούνται οι στρεβλώσεις της διαφημιστικής αγοράς με τις πρακτικές των επιστροφών, των πιστωτικών σημειωμάτων, των καθυστερήσεων πληρωμών και των απαιτήσεων για παροχή ιδιαίτερα υψηλών πιστώσεων εκ μέρους των τηλεοπτικών οργανισμών.

Νίκος Παππάς: Όλα στο φως

Για τη διαφάνεια και την τάξη που θα βάλει στον χώρο της ηλεκτρονικής και έντυπης διαφήμισης μίλησε ο Νίκος Παππάς κατά την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, Τροποποίηση του ν. 3548/2007, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, Ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις».

Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ επισήμανε τη σημασία τήρησης της κατανομής της κρατικής διαφήμισης σε 70-30 (πανελλαδικά – περιφερειακά Μέσα), κάτι το οποίο δεν γινόταν ποτέ παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετικός νόμος, ενώ αναφέρθηκε και στις λίστες κυκλοφορίας των εφημερίδων.

 

«Το νομοσχέδιο έχει ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών, τη σύσταση Μητρώου για τον Περιφερειακό Τύπο, τη σήμανση γραμμικού κώδικα, την ενίσχυση παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα. Δεν καταλαβαίνω ειλικρινά τις ενστάσεις σας. Θα χρειαζόμασταν πολύ παχείς φακέλους για να φέρουμε όλα τα δημοσιεύματα που αναφέρονται στις γκρίζες ζώνες στις δημοσιευμένες λίστες κυκλοφορίας των εφημερίδων. Μα βάση αυτές γίνεται και ο διαμερισμός της «πίτας» της διαφήμισης. Και από τον ιδιωτικό και από τον δημόσιο τομέα. Δεν υπάρχει άλλη ένδειξη», είπε και συνέχισε: «Είναι δυνατόν η πολιτεία να μην διεκδικεί να αποτυπώνονται με σαφήνεια οι κυκλοφορίες;

Δεν υπάρχει βάση ότι με αυτές τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου μπορούμε να ελέγξουμε αν εκδίδονται εφημερίδες. Μιλάμε για την πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Μέχρι τώρα αυτά γίνονταν με υπογραφή υπουργού. Και τώρα κάνουμε ένα μητρώο και ακούμε ότι πάμε να κάνουμε έλεγχο.

Μεταφέρεται η αρμοδιότητα από τον υπουργό σε υπηρεσίες.

Κάναμε το μητρώο online media. Είναι η πρώτη προσπάθεια ρύθμισης στο διαδίκτυο. Βάζει όρους διαφάνειας. Γιατί είναι κακό; Και τη ρύθμιση για το 70-30, ρύθμιση που υπάρχει από τον νόμο Βενιζέλου, αλλά δεν τηρήθηκε ποτέ γιατί δεν υπάρχουν κυρώσεις.

Κάνω έκκληση σε όλους τους βουλευτές της επαρχίας να επικοινωνήσουμε με τα Μέσα της επαρχίας και να τους πουν ότι για πρώτη φορά θα υπάρχουν κυρώσεις στους οργανισμούς τοη δημοσίου που δεν τηρούν το 70-30.

Οι διαφημιστικές κάνουν από έξι έως εννιά μήνες να πληρώσουν τα Μέσα Ενημέρωσης. Να κάνουμε ότι δεν ξέρουμε ότι διεκδικούν τις λεγόμενες «επιστροφές» που πολλές φορές τις καθιστούν συνιδιοκτήτες των Μέσων; Τα Μέσα γίνονται μετά ζημιογόνα και πάνε στον δανεισμό με «αέρα» και κάμπτουν τους τραπεζικούς κανόνες.
Όλα στο φώς. Να παραδίδονται τα χρήματα στο τριήμερο».

Τι είπαν οι εισηγητές

«Το παρόν νομοσχέδιο συνιστά προϊόν μιας μακράς διαδικασίας εργασίας και έρευνας επί των δυνατών αποτελεσμάτων και των ενδεχόμενων επιπτώσεων. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο- τομή το οποίο ρυθμίζει ένα νεφελώδες τοπίο δεκαετιών, νεφελώδες εξαιτίας της αδιαφορίας των προηγούμενων κυβερνήσεων οι οποίες εξυπηρετούνταν από το άναρχο καθεστώς, εξυπηρετώντας με τη σειρά τους τα ημέτερα μεγάλα και μικρά επιχειρηματικά και δημοσιογραφικά συμφέροντα», είπε ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννης Σαρακιώτης.

«Προφανώς είμαστε εντελώς αρνητικοί στο σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου που εισάγει το σχέδιο νόμου», ανέφερε η γενική εισηγήτρια της ΝΔ Άννα Ασημακοπούλου και υπογράμμισε ότι για τα άλλα θέματα του νομοσχεδίου, το κόμμα της διατηρεί επιφυλάξεις και θα τοποθετηθεί μετά την ακρόαση φορέων. Εκ προοιμίου η κ. Ασημακοπούλου κάλεσε τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής να απαντήσει αν έχουν βάση τα δημοσιεύματα που τον φέρουν σε διάσταση με τον υπουργό Οικονομικών για την «ελληνική NASA» και τη νομική της μορφή. Για το νομοσχέδιο και ειδικά για το ηλεκτρονικό σύστημα διαφήμισης, η κ. Ασημακόπουλου επισήμανε ότι στο παρόν νομοσχέδιο δεν μιλάμε για τη ρύθμιση της κρατικής διαφήμισης αλλά για τη ρύθμιση του πως οι ιδιώτες υποχρεούνται να ρυθμίσουν την μεταξύ τους σχέση χρησιμοποιώντας ένας ηλεκτρονικό σύστημα, «δηλαδή μιλάμε για την ιδιωτική διαφήμιση».

«Έχετε πάθει εμμονή με νομοθέτηση πραγμάτων που είναι αντισυνταγματικά. Μήπως και αυτό το σύστημα που θα φτιάξετε να το αναθέσετε και αυτό στο ινστιτούτο της Φλωρεντίας; Τι προβλέπει το νομοσχέδιο; Υποχρεώνονται τα κανάλια, διαφημιστές, διαφημιζόμενες επιχειρήσεις υποχρεωτικά μέσα σε αυτό το σύστημα που σχεδιάζει ο κ. Παππάς να κάνουν τη δουλειά τους. Θα καθορίζει και την τιμή ο υπουργός», είπε η βουλευτής της ΝΔ και συνέχισε: «Από πού να το πιάσω αυτό το νομοσχέδιο; Από την παραβίαση της αρχής ελευθερίας των συμβάσεων; Της αρχής της αναλογικότητας; Της ελεύθερης οικονομίας; Θα ρυθμίσετε και τι θα αγοράζουμε από τα διαφημιζόμενα προϊόντα; Ειλικρινά, πάτε γυρεύοντας; Από αντισυνταγματικό νομοσχέδιο σε αντισυνταγματικό νομοσχέδιο;».

Την εκτίμηση ότι το νομοσχέδιο θα αποδειχθεί αντισυνταγματικό, διατύπωσε και ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θεόδωρος Παπαθεόδωρου και κατηγόρησε την κυβέρνηση πως επιχειρεί να ελέγξει για μια ακόμη φορά τα κανάλια, μέσω της διαφήμισης.

«Στη Σοβιετική Ένωση τουλάχιστον υπήρχε μόνο κρατική διαφήμιση. Μπορείτε όμως αυτό το σύστημα να το δώσετε στη Βενεζουέλα. Αυτό το πρότυπο στην Ευρώπη δεν υπάρχει», είπε ο κ. Παπαθεοδώρου και κατήγγειλε πως η κυβέρνηση «επιχειρεί να ελέγξει το τηλεοπτικό τοπίο, επιχειρεί να ελέγξει τα έσοδα των καναλιών και επινοεί πλατφόρμα, τις προδιαγραφές της οποίας θα ορίσει ο ίδιος ο υπουργός».

«Είναι προφανές ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στην προσπάθεια αναδιανομής της πίτας ανάμεσα σε παλαιά και νέα τζάκια στο χώρο των ΜΜΕ και ότι η κυβέρνηση υπηρετεί αυτή την αναδιανομή στην προσπάθεια της να δημιουργήσει ένα περισσότερο φιλικό τοπίο», είπε ο εισηγητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης που δεν παρέλειψε να επισημάνει τα όσα δημοσιεύονται το τελευταίο διάστημα για λεόντειες συμφωνίες, με συμπράξεις στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ. Ο βουλευτής του ΚΚΕ εκτίμησε ότι η πρωτοβουλία της κυβέρνησης συνδέεται με την ευρυζωνικότητα και την προσδοκία ακόμη μεγαλύτερης κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου και επιχειρηματικών ομίλων. Όμως αυτή η αναμόρφωση, όπως είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, δεν έχει καμία σχέση ούτε με την ψυχαγωγία των πολιτικών ούτε με την προστασία των εργαζομένων, πολύ περισσότερο μάλιστα που «η κυβέρνηση παίζει τον ρόλο Ποντίου Πιλάτου αν και σήμερα βρίσκονται πολλοί εργαζόμενοι εγκλωβισμένοι». Η κυβέρνηση διαμορφώνει μια πλατφόρμα και θα έχει ρόλο στην τιμολόγηση, είπε ο Χρήστος Κατσώτης.

Ο υπουργός καταπιάνεται και πάλι με τη χειραγώγηση των ΜΜΕ, ανέφερε ο εισηγητής του Ποταμιού Γρηγόρης Ψαριανός. «Είναι μια ακόμη αγωνιώδης προσπάθεια χειραγώγησης, μια απόπειρα για την τροποποίηση λειτουργίας του καθεστώτος και ούτε και αυτή η προσπάθεια να στεφθεί με επιτυχία, όπως δεν πέτυχε και η προηγούμενη προσπάθεια σας κύριε υπουργέ», είπε ο Γρηγόρης Ψαριανός και προσέθεσε ότι με το νομοσχέδιο επιχειρείται ένα οιωνεί κρατικό μονοπώλιο, με ρυθμίσεις και διατάξεις που δεν ισχύουν πουθενά στην Ευρώπη. «Πείτε ότι θέλετε να το κάνετε Καράκας. Μην πάτε δια της πλαγίας, με έναν τρόπο που δεν ισχύει πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Η υποχρεωτική και αποκλειστική διαχείριση ιδιωτικών συναλλαγών από κρατικό φορέα, παραβιάζει θεμελιώδεις ατομικές και επιχειρηματικές ελευθερίες που προστατεύονται από διεθνές δίκαιο όπως η ελευθερία των συμβάσεων», είπε ο εισηγητής του Ποταμιού.

«Να θυμηθούμε τι ακριβώς γινόταν στο τοπίο των media για πολλά χρόνια. Να θυμηθούμε πως παλέψαμε επί 8 μήνες και ποιος κωλυσιεργούσε για τη συγκρότηση του ΕΣΡ και ποιος έθετε συνεχώς εμπόδια», προέτρεψε ο εισηγητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Θανάσης Παπαχριστόπουλος. Ο βουλευτής υπενθύμισε στο σημείο αυτό ότι με βάση απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, τα τηλεοπτικά κανάλια λειτουργούν παράνομα και άρα η κυβέρνηση έπρεπε να βάλει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο. Ο κ. Παπαχριστόπουλος υπογράμμισε ότι δεν έχει καταργηθεί ο νόμος Παππά, όπως ισχυρίζονται τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά ένα και μόνο άρθρο και πρόσθεσε: «ζούμε σε μια μικρή χώρα και γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Να θυμίσω πως καναλάρχης έλεγε με ένα… τόσο θα ρίξω κυβέρνηση; να θυμίσω ότι πρωθυπουργοί έφευγαν ή έρχονταν ανάλογα με τι ήθελαν οι καναλάρχες;». Είπε ακόμη ότι ζούμε τους επιθανάτιους ρόγχους ενός συστήματος που μπορούσε να δανείζεται… «έτσι».

Ο Ιωάνης Σαρίδης είπε ότι η Ένωση Κεντρώων θα δηλώσει επιφύλαξη έως ότου ακουστούν οι φορείς που θα κληθούν σε ακρόαση. Σχολιάζοντας την κριτική ότι το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό, είπε πως είναι δύσκολο εφόσον ρυθμιστής ορίζεται το ΕΣΡ, να στηριχθεί μια τέτοια άποψη. Ο κ. Σαρίδης είπε ότι ο τηλεοπτικός διαφημιστικός χρόνος πρέπει να πωλείται και να αγοράζεται με διαφάνεια και ότι πρέπει να μπουν είναι αξιόπιστο και δημόσια γνωστό τι πουλάει κάθε εφημερίδα. Είπε ότι υπάρχει ανάγκη αλλαγών στο διαφημιστικό χώρο και ότι πρέπει να δοθούν απαντήσεις αν υπήρξε φοροδιαφυγή και διακίνηση μαύρου χρήματος μέσων του χώρου αυτού.

 

Ένα Σχόλιο to “Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου”

  1. Reblogged στις penelopap.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: