olympia.gr

Για την Ελλάδα με όπλο την αλήθεια. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式

Γιατί οι άνθρωποι επισκέπτονται το Άγιον Όρος

Posted by kalinda στο Απρίλιος 19, 2017

IMG_7945

Από θεολογική άποψη το Άγιον Όρος είναι ο κατεξοχήν τόπος αγιότητος. Από κοινωνική άποψη η αγιορειτική πολιτεία είναι η αρχαιότερη δημοκρατία που παραμένει ενεργός από την στιγμή της ιδρύσεώς της ως σήμερα.
Η ζωή και η παράδοση του Αγίου Όρους είναι αδιάκοπη. Δεν υπήρξε περίοδος κατά την οποία αυτό να έχασε την ταυτότητά του η να λησμόνησε την αποστολή του μέσα στην Εκκλησία και τον κόσμο.

Αποστολή του είναι να δημιουργεί αληθινούς ανθρώπους καθ’ ομοίωσιν Θεού, δηλαδή αγίους, καλλιεργώντας και μεταλαμπαδεύοντας την ζώσα παράδοση της θεώσεως στον κόσμο.

Το Άγιον Όρος έχει μία μοναδικότητα ζωής, κρύβει ένα μυστήριο, μία αναγεννητική δύναμη, που κατευθύνει στον Ουρανό. Γι’ αυτό και πολλοί προσκυνητές που το επισκέπτονται, αλλά και όσοι ακόμη έχουν κάποια επικοινωνία η κάποια σχέση μαζί του, βρίσκουν την εσωτερική πνευματική τους ανάπαυση και πλήρωση.

Σημαντική θέση στην λειτουργία του Αγιορειτικού κοινοβίου έχει η φιλοξενία των προσκυνητών. Δεν νοείται Μονή του Αγίου Όρους δίχως προσκυνητές. Ουσιαστικά τα μοναστικά καθιδρύματα ανήκουν στους προσκυνητές, στον λαό του Θεού.

Οι μοναχοί κάθε μοναστηριού είναι οι πρόσκαιροι οικήτορες και διαχειριστές του για κάποιο χρονικό διάστημα, που παραδίδουν τον χώρο και το πνεύμα της Μονής στην επόμενη γενεά των μοναχών ως ιερά παρακαταθήκη, για να την συντηρήσουν και να συνεχίσουν την παράδοσή της, ώστε να έρχονται και να αναπαύονται οι προσκυνητές.

Το Άγιον Όρος παρόλο που είναι αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής επικράτειας και βρίσκεται υπό την πνευματική σκέπη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, έχει οικουμενικό χαρακτήρα. Οι μοναχοί του κατάγονται από διάφορες χώρες.

Αλλά και οι επισκέπτες του Αγίου Όρους, οι οποίοι μάλιστα δεν χαρακτηρίζονται ως επιστκέπτες αλλά ως προσκυνητές, γιατί δεν κάνουν κάποιο ταξίδι αναψυχής αλλά έρχονται να προσκυνήσουν τα ιερά σεβάσματα του τόπου, προέρχονται από όλα τα μέρη του κόσμου εκπροσωπώντας διάφορες πολιτιστικές, πνευματικές και θρησκευτικές ακόμη παραδόσεις.

Στην Μονή μας το προηγούμενο έτος, το 2010, είχαμε 40.000 περίπου διανυκτερεύσεις προσκυνητών.

Οι μοναχοί του Αγίου Όρους στο πρόσωπο καθενός προσκυνητού δεν βλέπουν απλώς κάποιον άνθρωπο, βλέπουν την εικόνα του Θεού, τον ίδιο τον Θεό. Λέει ο αββάς Απολλώς για τον τρόπο υποδοχής των αδελφών: «Καθώς έρχονται οι αδελφοί, πρέπει να υποκλινόμαστε με σεβασμό.

Την ώρα εκείνη υποκλινόμαστε στον Θεό και όχι σε αυτούς. Γιατί λέει “είδες τον αδελφό σου, είδες τον Θεό σου”». Οι μοναχοί αναγνωρίζουν τον Θεό στο πρόσωπο του συνανθρώπου, γι’ αυτό τον διακονούν με χαρά, με ταπείνωση, με αγάπη. Η αγάπη αυτή είναι ανιδιοτελής, έχει θυσιαστικό χαρακτήρα. Ο μοναχός δεν περιμένει να του δώσει κάτι ο προσκυνητής.

Ο προσκυνητής δεν πληρώνει για την φιλοξενία του. Ο μοναχός που διακονεί δεν πληρώνεται από κανέναν, δεν έχει καμμία επαφή με χρήματα. Η φιλοξενία στις Μονές του Αγίου Όρους προσφέρεται δωρεάν, αμισθί, διότι έτσι θέλει η οικοδέσποινα του τόπου, η Ηγουμένη του Αγίου Όρους, η Κυρία Θεοτόκος.

Όλα αυτά τα πράγματα, ενώ είναι τόσο ανθρώπινα και απλά, είναι σχεδόν άγνωστα σήμερα στην κοσμική κοινωνία. Η ανιδιοτελής αγάπη, που είναι στην πραγματικότητα η μόνη αληθινή αγάπη, αυτήν που φανέρωσε ο Χριστός στον κόσμο, όχι μόνο έπαυσε να υπάρχει, αλλά και συχνά θεωρείται ως μωρία από τους ανθρώπους.

Το χρήμα, η σκοπιμότητα, η εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον άνθρωπο, έχουν ανυψωθεί σε στόχους και ιδανικά της σύγχρονης κοινωνίας. Γι’ αυτό το πνεύμα και το ήθος του Αγίου Όρους, που είναι πνεύμα και ήθος ανιδιοτελούς αγάπης, έρχεται ως γόνιμη πνευματική δροσιά για μία καλύτερη και πιο ανθρώπινη ζωή στον κόσμο.

Είναι η μόνη κοινωνία που έχει ως σκοπό και ως ελεύθερα επιλεγμένο ιδεώδες την ανιδιοτελή αγάπη, την εν Χριστώ αγάπη, και θεωρεί αμαρτία την έκπτωση από αυτήν.

Είναι η κοινωνία που επιλέγει ως ιδεώδες αυτό που μπορεί πραγματικά να συνενώσει τους ανθρώπους και όχι αυτό που εξαρχής εγγυάται την διάσπασή τους, δηλαδή την ιδιοτέλεια και την εκμετάλλευση για το κέρδος.

Μία σημαντική φιλοφρόνηση που προσφέρεται στους προσκυνητές του Αγίου Όρους είναι η προσκύνηση των αγίων λειψάνων και των θαυματουργών εικόνων, που πλαισιώνεται με την ξενάγηση στο Καθολικό της Μονής.

Διότι δεν υπάρχει τίποτε πολυτιμότερο και σπουδαιότερο επί της γης από την παρουσία των Αγίων, που διατηρείται διαχρονικά μέσα στον κόσμο με τα λείψανά τους. Αυτός είναι και ο σκοπός της Εκκλησίας, η δημιουργία Αγίων.

Στα ιερά λείψανα των Αγίων βρίσκεται ενοικούσα η θεία Χάρις, η άκτιστη θεία ενέργεια. Ασπαζόμενος λοιπόν ο προσκυνητής αυτά τα άγια λείψανα λαμβάνει την δωρεά της θείας Χάριτος.

Στο Άγιον Όρος ο προσκυνητής έχει την ευλογία να έλθει σε επαφή με πολλούς μεγάλους Αγίους της Εκκλησίας μας.

Στην Μονή μας φυλάσσονται πάνω από διακόσια τεμάχια αγίων λειψάνων, όπως των αγίων Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Γρηγορίου του Θεολόγου, Τιμίου Προδρόμου, αποστόλων Ανδρέα και Βαρθολομαίου, μεγαλομαρτύρων Παντελεήμονος, Ιακώβου του Πέρσου· και βέβαια το σημαντικότερο κειμήλιο, η Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου.

Κάποιος προσκυνητής που είχε πρόβλημα με τα χέρια του, είχαν παραλύσει και δεν μπορούσε να τα κουνήσει, προσκυνώντας την Αγία Ζώνη στην Μονή μας αμέσως θεραπεύθηκε.

Κάποιος άλλος που είχε μεγάλο πρόβλημα με την μέση του προσκυνώντας την εικόνα της Παναγίας Παραμυθίας, μία από τις επτά θαυματουργές εικόνες που φυλάσσονται στην Μονή μας, αισθάνθηκε να τον διαπερνά κάτι σαν ηλεκτρική ενέργεια, και θεραπεύτηκε εκείνη την στιγμή.

Πολλοί προσκυνητές στην Μονή μας αισθάνονται όταν προσκυνούν τα άγια λείψανα μία ευωδία. Αυτή η ευωδία δεν έχει φυσική προέλευση, δεν βάζουμε εμείς κολώνια η άρωμα στα άγια λείψανα. Η ευωδία αυτή είναι υπερφυσική, προέρχεται από την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.

Στους προσκυνητές προσφέρεται και ο λόγος. Συνήθως το διακόνημα του λόγου επωμίζεται ο Γέροντας της Μονής, μπορεί όμως κάποιος αδελφός της Μονής, που ορίζει κάθε φορά ο Γέροντας να ομιλεί σε συνάξεις με τους προσκυνητές.

Εκεί συζητούνται πρακτικά θέματα που έχουν σχέση με την πνευματική οικοδομή των προσκυνητών και δίνονται απαντήσεις σε ερωτήματα και απορίες που προβάλλονται από αυτούς.

Ο θεολογικός λόγος έχει διάφορες βαθμίδες. Ας ορίσουμε κάποιες μορφές θεολογικού λόγου.

Αρχικά έχουμε τον κατηχητικό λόγο. Αυτόν που μπορεί να προσφέρει ένας μορφωμένος θεολογικά άνθρωπος στους ακροατές του δίχως να έχει την ανάλογη εμπειρία.

Μπορεί όμως και αυτός ο λόγος να ωφελήσει τους ακροατές σύμφωνα με την υπόδειξη του Χριστού, «πάντα όσα εάν είπωσιν υμίν τηρείν τηρείτε και ποιείτε· κατά δε τα έργα αυτών μη ποιείτε».

Ως δεύτερη βαθμίδα μπορούμε να θεωρήσουμε τον εμπειρικό λόγο, όταν ο λόγος είναι έκφραση και διατύπωση, δημιούργημα εκείνου του νου που ενώνεται και κοινωνεί εμπειρικά με τον ενυπόστατο Θεό Λόγο.

Ο λόγος αυτός είναι «ζων και ενεργής και τομώτερος υπέρ πάσαν μάχαιραν δίστομον και διϊκνούμενος άχρι μερισμού ψυχής τε και πνεύματος» και είναι ικανός να θεραπεύσει και να αναγεννήσει την «κοπιώσαν και πεφορτισμένην καρδίαν» των ανθρώπων.

Ο Πατερικός λόγος είναι κυρίως λόγος εμπειρικός, και έχει διαχρονική πνευματική δύναμη και αιώνια ανεκτίμητη αξία.

Υπάρχει όμως μία ακόμη ανώτερη βαθμίδα λόγου, και είναι αυτή του διακριτικού λόγου. Πρόκειται για τον ιδιαίτερο, αποκαλυπτικό λόγο που απευθύνεται προσωπικά στον χριστιανό από έναν χαρισματούχο Γέροντα.

Σε αυτόν τον διακριτικό, διορατικό λόγο αναφέρεται και η περίπτωση εκείνη του Γεροντικού, όπου κάποιος απευθύνεται με πόνο και επιμονή προς τον αββά Ευπρέπιο και λέει: «Αββά, ειπέ λόγον, πως θα σωθώ;».

Ένας τέτοιος διακριτικός πατερικός λόγος μπορεί να γίνει πηγή πραγματικής εμπνεύσεως και πνευματικού ανεφοδιασμού του προσκυνητού.

Συνάντησα έναν αγωνιζόμενο λαϊκό εκτός Αγίου Όρους, ο οποίος μου είπε ότι είχε τρία χρόνια να επισκεφθεί το Άγιον Όρος, αλλά αυτά τα τρία χρόνια τον συντηρούσε πνευματικά ένας λόγος που του είχε πει τότε ένας Αγιορείτης μοναχός.

Μία τέλεια, μία ιδανική κατάσταση στο μυστήριο της θείας εξομολογήσεως είναι η προσφορά του διακριτικού λόγου από τον Πνευματικό και η εν υπακοή αποδοχή του από τον εξομολογούμενο. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι οι περισσότεροι χριστιανοί κάνουν την πρώτη εξομολόγησή τους σε κάποιο μοναστήρι.

Πόσοι προσκυνητές έχουν επιστρέψει στο σπίτι τους «εν ετέρα μορφή», ανακαινισμένοι, μεταμορφωμένοι από την Χάρη του Θεού!

Πόσα διαζύγια αποφεύχθηκαν και πόσες διαλυμένες οικογένειες βρήκαν την ποθητή ένωση και θαλπωρή της αγάπης με την συμβολή κάποιου εναρέτου Αγιορείτου πνευματικού!

Πόσοι προσκυνητές δεν βρίσκουν λύση στα αδιέξοδα χρόνια προβλήματα που τους μαστίζουν και τους ταλαιπωρούν μετά την επαφή τους με έναν χαρισματούχο πνευματικό;

Ο προσκυνητής, που φιλοξενείται στο Άγιον Όρος για μία η για περισσότερες ημέρες, θα έρθει οπωσδήποτε σε επαφή με μοναχούς, θα δει τον κοινοβιακό τρόπο ζωής τους και θα παραδειγματιστεί από αυτόν κατά δύναμη.

«Ένα κοινόβιο είναι η τέλεια ευαγγελική κοινότητα, του αποστολικού χορού, των φιλομαρτύρων πρωτοχριστιανών, των καλών αγωνιστών της ευσεβείας, που κύρια μέριμνα είναι το αμέριμνο του απράγμονος βίου της εν Χριστώ ζωής».

Το κοινόβιο, όπως έλεγε χαρακτηριστικά και ο μακαριστός Γέροντάς μας Ιωσήφ, «είναι ο επίγειος ουρανός· το κοινόβιο αν και υφίσταται εντός των ορίων του χρόνου και του χώρου, αν και ευρίσκεται στον κόσμο τούτο, δεν είναι εκ του κόσμου τούτου».

Στον κόσμο που βρίσκεται εγκλωβισμένος στην εφημερότητα και είναι γεμάτος από την αγωνία και το άγχος της καθημερινότητας με τις πολλές δυσκολίες και τα αδιέξοδα, χωρίς να σκέφτεται ότι μπορεί να υπάρχει κάτι άλλο, διαφορετικό από το καθημερινό που μπορεί να δώσει λύση σε όσα τον ταλαιπωρούν και τον βασανίζουν, το Άγιον Όρος ανοίγει μία άλλη προοπτική ζωής.

Στην μονοδιάστατη οριζόντια ζωή παρουσιάζει την κατακόρυφη πολυδιάστατη κοινωνία με τον Θεό και τους Αγίους Του· με έναν τελείως διαφορετικό και συχνά αντίθετο από τον κοσμικό τρόπο θεωρήσεως των πραγμάτων φωτίζει αληθινά την συγκεχυμένη και αδιέξοδη κοσμική ζωή.

Έτσι ο άνθρωπος μπορεί τελικά όχι μόνο να αξιοποιήσει τις θετικές και ευνοϊκές ευκαιρίες της ζωής, αλλά και να αντιμετωπίσει δημιουργικά τις δύσκολες καταστάσεις, τις αποτυχίες, τις συμφορές ακόμη και αυτόν τον θάνατο.

Παρουσιάζει έναν τρόπο ζωής, που ελευθερώνει τελικά τον άνθρωπο από τον φόβο του θανάτου, με όλες τις οδυνηρές επιπτώσεις του, και τον καθιστά πραγματικά ελεύθερο.

Στο Άγιον Όρος, όπως και γενικότερα σε κάθε ορθόδοξο μοναστήρι, καταφεύγουν άνθρωποποι που εγκαταλείπουν τον κόσμο και τον κοσμικό τρόπο ζωής. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να θεωρηθεί, και είναι οπωσδήποτε από μία άποψη, αντικοινωνικό.

Εκείνο όμως που το διακρίνει ουσιαστικά και το ξεχωρίζει από κάθε αντικοινωνικό φαινόμενο είναι το ακόλουθο.

Ο μοναχός δεν εγκαταλείπει τον κόσμο από εχθρότητα προς αυτόν, αλλά από αγάπη προς τον Χριστό για μία πληρέστερη κοινωνία μαζί Του και δι’ Αυτού με όλο τον κόσμο. Δεν αρνείται τον κόσμο, την κοινωνία, αλλά το κοσμικό φρόνημα, γι’ αυτό εξάλλου επιζητεί την αληθινή εν Χριστώ κοινωνία.

Έτσι η μοναστική κοινωνία, ιδιαίτερα το κοινόβιο του Αγίου Όρους παρουσιάζεται «ως ένα είδος “αντικοινωνίας”, η οποία, χωρίς να έχει την έννοια της αντιθέσεως προς την κοσμική κοινωνία, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία συνεπέστερη χριστιανική ζωή», όπου ζει ο άνθρωπος την κοινωνικότητά του σφαιρικά και ισόρροπα, με την οριζόντια και την κατακόρυφη διάστασή του.

Ο μοναχισμός προσφέρει ένα πρότυπο ζωής. Ειδικότερα το κοινόβιο εκφράζει την πεμπτουσία της Ορθοδοξίας.

Μπορεί μάλιστα να λεχθεί ότι ολόκληρη η κοινωνία των πιστών όπως επισημαίνει και ο όσιος Θεόδωρος Στουδίτης είναι “μία Εκκλησία κοινοβιακή”.

Και το μοναστικό κοινόβιο αποτελεί την συνεπέστερη προσπάθεια ιστορικής πραγματώσεώς της». Γι’ αυτό οι βυζαντινοί αυτοκράτορες έγιναν οι κτίτορες, οι δωρητές και οι ευεργέτες των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους, διότι γνώριζαν την ωφέλεια που θα προκύψει μέσα στην κοινωνία από την δημιουργία μοναστηριών.

Η πνευματική ζύμη που προσφέρεται στην κοινωνία από ένα κοινόβιο είναι ικανή να ζυμώσει προς το αγαθότερο όλη την κοινωνία. Αρκεί και μόνο να σκεφτεί κάποιος, πως είναι δυνατόν αυτός που έχει λάβει εντολή από τον Χριστό «να αγαπά τους εχθρούς του», να βλάψει την κοινωνία;

Πως είναι δυνατόν αυτός που έχει λάβει την εντολή «να γίνει άγιος», να θεωθεί και να καταστεί πολίτης «της ουράνιας πολιτείας» να μην είναι συγχρόνως καλός και αγαθός πολίτης της επί γης πολιτείας;

Το κοινόβιο είναι ένα εργαστήριο σωτηρίας και αγιότητος. Ο αληθινός μοναχός, τόνιζε ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ ο Ησυχαστής, «είναι προϊόν του Αγίου Πνεύματος».

Είναι αυτός που βρίσκει τον αληθινό εαυτό του μέσα στην καρδιά του και κατόπιν τον Θεό, και κοντά Του ολόκληρο τον κόσμο. Υπάρχουν μοναχοί σήμερα στο Άγιον Όρος που έχουν λησμονήσει τον εαυτό τους, δεν προσεύχονται για τον εαυτό τους, προσεύχονται ακατάπαυστα, ώρες ολόκληρες για τον κόσμο.

Αυτή είναι η ουσιαστικότερη προσφορά του αγιορειτικού μοναχισμού, η προσευχή υπέρ της ειρήνης και της σωτηρίας σύμπαντος του κόσμου. Ο προσκυνητής που θα έρθει σε επαφή με αυτούς τους μοναχούς ακόμη και αν δεν μιλήσει μαζί τους θα ωφεληθεί από την παρουσία τους. Στο Γεροντικό αναφέρεται για τρεις αδελφούς που είχαν συνήθεια να επισκέπτονται τον Μέγα Αντώνιο και να τον ρωτούν για τα πνευματικά ζητήματα που τους αποσχολούσαν.

Ο ένας από αυτούς ήταν πάντοτε σιωπηλός, ποτέ δεν ρωτούσε κάτι τον αββά Αντώνιο. Ο δε αββάς Αντώνιος ρώτησε σε κάποια στιγμή αυτόν τον αδελφό: «Τόσα χρόνια έρχεσαι εδώ και γιατί δεν με ρωτάς κάτι»;

Και ο αδελφός του απάντησε: «Αρκεί μοι μόνον του βλέπειν σε, Πάτερ».

Ο προσκυνητής που ακολουθεί το πρόγραμμα της Μονής προσέρχεται και στις Ιερές Ακολουθίες.

Στο καθολικό της Αγιορείτικης Μονής συμμετέχει στην λογική και νοερά λατρεία, η οποία προσφέρεται στον Θεό «εν ενί στόματι και μια καρδία».

Η λατρεία του Θεού δεν είναι έργο ανθρώπου αλλά μυστήριο, που υπερβαίνει την ανθρώπινη λογική. Είναι ενέργεια του Αγίου Πνεύματος εντός της Εκκλησίας.

Σε αυτήν δεν είναι παρόντες μόνο οι μοναχοί, οι κληρικοί και οι προσκυνητές, αλλά και οι Άγιοι, οι Άγγελοι, η Παναγία, ο Χριστός. Είναι μία μυσταγωγία που μεταρσιώνει και μεταμορφώνει τον άνθρωπο.

Ένα παιδάκι ηλικίας τεσσάρων ετών πριν μερικά χρόνια στο καθολικό της Μονής μας έβλεπε μέσα στο Ιερό Βήμα πλήθος Αγγέλων, που δεν ήταν βέβαια ορατοί στους πολλούς, ήταν όμως παρόντες.

Παρόμοια βιώματα είχαν συχνά και πολλοί άγιοι λειτουργοί. Αλλά και ο καθένας ανάλογα με την δεκτικότητα και την καθαρότητά του παίρνει και την αμοιβή του. Πόσοι δεν μπήκαν μέσα σε έναν ιερό ναό σκοτισμένοι, με ταραχή και αγωνία, με αισθήματα απελπισίας και απογνώσεως, και βγήκαν φωτισμένοι, ειρηνικοί και χαρούμενοι!

Το Άγιον Όρος λειτουργεί ως πνευματικό ιατρείο. Αποτελεί θεραπευτικό κέντρο και πνευματική οάση στην έρημο του κόσμου της αθεΐας, του αποπροσανατολισμού και του παραλογισμού. Συνιστά δείκτη που παραπέμπει στον Ουρανό και διασφαλίζει την πορεία προς τον Πατέρα.

Ο μακάριος Γέροντας Παΐσιος έλεγε: «Αν ο κόσμος επισκεπτόταν περισσότερο τα μοναστήρια και είχε πνευματικές σχέσεις με μοναχούς, θα έκλειναν πολλά ψυχιατρεία». Στο μοναστήρι καλλιεργείται ο αγιασμός του μοναχού, ο οποίος καλείται να λειτουργήσει ως ζύμη για την πνευματική προκοπή και την σωτηρία του κόσμου.

Δεν υπάρχει σημαντικότερο και σπουδαιότερο γεγονός για τον άνθρωπο από την σωτηρία του.

Ο άνθρωπος κάθε εποχής, και ακόμη περισσότερο ο σύγχρονος άνθρωπος, είναι διασπασμένος, κατατεμαχισμένος πνευματικά, αλλοτριωμένος ολοκληρωτικά από τον εαυτό του. Χρειάζεται ανόρθωση, αποκατάσταση, σωτηρία. Χρειάζεται να γίνει σώος, δηλαδή ολόκληρος, να βρει τον εαυτό του, τον αληθινό άνθρωπο.

Από την σωτηρία αυτήν έχει επιτακτική ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος και αυτήν μπορεί να την γνωρίσει και να την δοκιμάσει στο ευλογημένο και αγιασμένο Περιβόλι της Παναγίας, το Άγιον Όρος.

Aρχιμ.Εφραίμ Ηγούμενος Ι.Μ Βατοπαιδίου.

21 Σχόλια to “Γιατί οι άνθρωποι επισκέπτονται το Άγιον Όρος”

  1. © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said said

    Posted by kalinda εάν είσαι γυναίκα (δε γνωρίζω τι φύλλου είσαι) δεν βρίσκεται κομματάκι εκτός πεδίων σου ένα τέτοιο θέμα;
    » Γιατί οι άνθρωποι επισκέπτονται το Άγιον Όρος » .
    Αν ως γυναίκα (εάν είσαι τέτοια) δεν πρόκειται ποτέ σου να το επισκεφτείς, άρα, τι να μας πεις;
    Ό,τι άκουσες ή ότι διάβασες !
    Χωρίς να έχει αξιωθεί κάποιος την αυτοπρόσωπη επίσκεψη,
    την βιωματική (άσε ενεργειακή) μαγεία ενός τέτοιου χώρου για τον οποίον ότι και να γνωρίζουμε πάλι λίγα είναι.
    Είναι σαν να αφηγείται, προσπαθώντας να μας κατατοπίσει καλύτερα από αυτήν, για τα κάλλη, τις αδυναμίες, τις ιδιοτροπίες, τις αρετές ή την κόλαση μιας γυναίκας ….ένας … άντρας.
    Κάπως έτσι μοιάζει.

    Μου αρέσει!

  2. Totelos said

    Ε βρε , ζητιάνοι για το κλικ έχουν γίνει με πιασαρικους τίτλους . Το άρθρο είναι από το 2010 . Τι να λέμε τώρα .
    Κλασική προπαγανδιστική τακτική . Κρατάνε άρθρα στη φαρέτρα τους και τα χρησιμοποιούν όποτε χρειαστεί .
    Σαν σελίδα η Ολυμπία έχει από πίσω εργαλεία και βλέπει τι κλικ κάνει ο κόσμος και κινητό ανάλογα . Κάθε κλικ και γεμίζει η τσεπουλα .

    Μου αρέσει!

  3. Agm. said

    Ένα όπως όπως κακοστημένο και κακοπαιγμένο τριτοκοσμικό ¨αλά Ρωμιός¨ ¨σαρβάιβορ¨ του εβραιοθεού (κακέκτυπου θεού) πάνω στα ερείπια της αρχαίας λατρείας της θεάς Αρτέμιδος και ¨προολυμπιακώς¨ ακόμα της θεάς μητρός Γαίας.(γης). Γυναικεία θεότης τότε και λόγω μητριαρχίας Άβατον δια τους άνδρας – όπως τώρα λόγω γιαχβικής πατριαρχίας δια τας γυναίκας -… Αλλά δεν έχει άλλα το εθνικό ημών κατάστημα, ή δεν το επιτρέπει ο ξένος παράγων, όπερ εστί το ίδιον, τι να κάνωμεν;
    Τα θρησκευτικά είδωλα κουράζουν κάποτε αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο τα άλλα είδωλα, οι πολιτικοί και οι θεατρίνοι. Αντέχουν επί δισχλιετίας και βάλε. Μετά αλλάζει εξωτερικώς το σκηνικό κατά το ¨άλλαξε στολήν ο Μανωλιός και την έβαλε άλλως πως.¨Το κρυφό όμως ιερατείο (κυβέρνησις και αντιπολίτευσις) παραμένει διαχρονικώς πάντα το ίδιο σκοτεινό και σατανικό.
    Όσο για τα θρησκευτικά μυστήρια αυτά εξηγούνται απολύτως φυσικά-γεωφυσικά έως και υπερφυσικά ( επιστημονικά) όταν όμως έχει προχωρήσει και δεν θάπτεται ή διώκεται η επιστημονική γνώσις και το αντιληπτικόν εργαλείον-πνεύμα της ανθρωπότητος.
    Αλλά κανείς δυστυχώς εις τον ταραγμένον αυτόν και ασταθή και βραχύβιον κόσμον δεν δίνει δωρεάν την γνώσι που πλουτίζει κι ελευθερώνει. Όλοι την θέλουν αποκλειστικά δική των δια να το παίζουν θεοί εις τους αδαείς.
    Είναι μέγας και αήττητος πειρασμός το θυμίαμα της εξουσίας, της κολακείας και των κερδοφόρων αφιερωμάτων εκ μέρους των πτωχών τω πνεύματι και των εθελοδούλων του θεού προς τους αυτοκλήτους αντιπροσώπους του θεού και του λαού του.

    Μου αρέσει!

  4. Ανώνυμος said

    Οι γυναίκες δεν είναι άνθρωποι?

    Μου αρέσει!

  5. Linesman said

    Δεν θα ασχοληθώ με τις πνευματικές αναζητήσεις των μοναχών, δική τους δουλειά.
    Ο καθένας όπως την βρίσκει που λένε.

    Γιατί όμως πρέπει να μπαίνουν σε ξένα χωράφια προσφέροντας και …. «ιατρικές» υπηρεσίες;
    Πού τελειώνει η εσωτερική αναζήτηση και που αρχίζει ο τσαρλατανισμός και τα «μάγια»;
    Γιατί μία τόσο «πνευματική» ενασχόληση δεν μπορεί να απεκδυθεί τον σαμανισμό, τον φακιρισμό;
    Και αποδεικνύονται τόσο σύμφυτες εμμονές σε κάθε θρησκεία;

    Κάποιος προσκυνητής που είχε πρόβλημα με τα χέρια του, είχαν παραλύσει και δεν μπορούσε να τα κουνήσει, προσκυνώντας την Αγία Ζώνη στην Μονή μας αμέσως θεραπεύθηκε.

    Κάποιος άλλος που είχε μεγάλο πρόβλημα με την μέση του προσκυνώντας την εικόνα της Παναγίας Παραμυθίας, μία από τις επτά θαυματουργές εικόνες που φυλάσσονται στην Μονή μας, αισθάνθηκε να τον διαπερνά κάτι σαν ηλεκτρική ενέργεια, και θεραπεύτηκε εκείνη την στιγμή.

    Πολλοί προσκυνητές στην Μονή μας αισθάνονται όταν προσκυνούν τα άγια λείψανα μία ευωδία. Αυτή η ευωδία δεν έχει φυσική προέλευση, δεν βάζουμε εμείς κολώνια η άρωμα στα άγια λείψανα. Η ευωδία αυτή είναι υπερφυσική, προέρχεται από την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.

    Πάντα «κάποιος» … «κάποτε» …
    και κατά μαρτυρία «κάποιου» …
    έτσι είναι όλα τα θαύματα.

    Ποτέ μαρτυρία ΕΠΩΝΥΜΑ και ΥΠΕΥΘΥΝΑ, από ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ πρόσωπα με αξιόπιστες ΜΕΘΟΔΟΥΣ
    και ποτέ ΑΥΤΟΣ και ΤΟΤΕ
    σαν αυτό που λέμε ΕΙΔΗΣΗ με την υπεύθυνη υπογραφή κάποιου και πάντα διαθέσιμη σαν γεγονός στην δοκιμασία της διασταυρώσεως στοιχείων και επαλήθευσης
    μόνο σκέτο «ράδιο αρβύλα»!
    Και όσοι τσιμπήσουν!

    Ένα παιδάκι ηλικίας τεσσάρων ετών πριν μερικά χρόνια στο καθολικό της Μονής μας έβλεπε μέσα στο Ιερό Βήμα πλήθος Αγγέλων, που δεν ήταν βέβαια ορατοί στους πολλούς, ήταν όμως παρόντες.

    Αν αυτό το παιδάκι έλεγε σπίτι του ότι βλέπει στην κουζίνα τα χελωνονιντζάκια, οι γονείς του θα ανησυχούσαν σοβαρά, έτσι δεν είναι;
    Αλλά αν βλέπει μέσα στο Ιερό Βήμα πλήθος Αγγέλων που κανείς άλλος δεν είδε, πιθανόν και να το βάλουν για προσκύνημα σαν άγιο!
    Ε;
    Η σχιζοφρένεια της θρησκοληψίας!

    Μου αρέσει!

    • Linesman said

      Αν μαζέψεις βέβαια τις μαρτυρίες του κάθε πικραμένου που τρέχει από εκκλησιά σε εκκλησιά και από μοναστήρι σε μοναστήρι για κάποιο θαύμα
      θα μαζέψεις κάτι χιλιάδες θαύματα καθημερινά!

      Η επίσημη Εκκλησία όμως δεν παίρνει το θάρρος να τα αναγνωρίσει και ανακηρύξει ως θαύματα
      αφήνει όμως πονηρά να διαχέονται οι φήμες μεταξύ των πιστών και τις υποδαυλίζει υπόγεια χωρίς να εκτίθεται φανερά και επίσημα!
      Σοβαρότητα!

      Μου αρέσει!

    • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said said

      Για να ασχοληθεί κάποιος με τις πνευματικές αναζητήσεις των άλλων πρέπει κάτι να κατέχει το νιονιό του είτε από πνευματικά, είτε από αναζητήσεις.
      Εσύ τι γνωρίζεις από δαύτα- βρε κασμά- που έχεις και…άποψη;

      Μου αρέσει!

      • Linesman said

        Κύριε Σκεπάρνι, μέ άλλο πράγμα ασχολήθηκα εγώ!
        Όχι με τα αγγελοκρούσματα του καθενός!

        Μόνο με το μέρος που αγγίζουν την κοινωνία και με αφορά
        την ιδεολογική σχιζοφρένεια και την ΑΠΑΤΕΩΝΙΑ!

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said said

        Άμα ήσαν απατεώνες θα είχε ξεσηκωθεί σύμπας ο κόσμος και θα τους κρεμούσε για τα καλά.
        Αντιλήφθηκες εσύ ή κάποιος άλλος κάτι τέτοιο;
        Όσο για τα ψυχιατρεία δεν είδα, ούτε άκουσα, δα για κάποια συμφόρηση από σχιζοφρενείς μοναχούς.
        Φυσικά και γίνονται λάθη, αίσχη, καταστρατηγήσεις εξουσίας τους. Μα όλοι στο ίδιο τσουβάλι;

        Σε ότι αφορά όσα «αγγίζουν την κοινωνία» που για σένα είμαστε:
        τα….. χαϊβάνια,
        ….. τενεκέδες ξεγάνωτοι,
        τα …αγράμματα γίδια,
        …τα….κοινωνικά αποβράσματα.
        …ξυπνημένα γελάδια κ.ά.
        έχεις κάτι να πρσθέσεις;

        Μου αρέσει!

      • Linesman said

        Αν διάβασες τα χθεσινά μου σχόλια βράδυ αργά
        αποσαφήνισα ότι έχω αποκηρύξει όποιο παρελθόν μου ενασχόλησης σε άσκοπες συζητήσεις και σπατάλης μου και τρόλια.

        Ότι είπα παραπάνω ήταν σαφέστατο και υπεραρκετό
        Τέλος!

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said said

        ΤΕΛος!
        Είπες τΕΛος βρε τΕΛειωμένε ;
        Αμήν και πότε.
        Άντε αρκετά αναλώθηκες μαζί μας που είμαστε :
        τα….. χαϊβάνια,
        ….. τενεκέδες ξεγάνωτοι,
        τα …αγράμματα γίδια,
        …τα….κοινωνικά αποβράσματα.
        …ξυπνημένα γελάδια κ.ά.
        Άντε να μας ξανάρθεις….του χρόνου !

        Μου αρέσει!

      • Mad Dog said

        Δυστυχία, να μην μπορείς να πεις μια καλή κουβέντα για κανέναν,
        Δυστυχία να μην έχεις αγαπήσει, ούτε να σε έχουν αγαπήσει.
        Δυστυχία να ζεις σε μια κοινωνία που μισείς

        Τι δυστυχία να είσαι κερκυρόκωλος?

        Μου αρέσει!

      • Linesman said

        Αν εσύ αναγνωρίζεσαι σαν αυτά που περιγράφεις, πρόβλημα δικό σου και δεν με ενδιαφέρει ούτε να επιβεβαιώσω ούτε να διαψεύσω
        τί έγραψα εγώ τα βλέπει όλος ο κόσμος.

        Να κάτσω να γίνω ο σάκκος του μποξ καθενός με ένα σωρό απωθημένα, μην το ελπίζεις!

        Μου αρέσει!

      • © ΧƦΙσ†☺Ϟ ®™. said said

        Άμα δεν επιθυμείς να γίνεις σάκος μποξ του καθενός, όπως μας «διαφωτίζεις», γίνε γατάκι.
        Η ταπεινότητα δεν έβλαψε.
        Ό,ποιος δεν μίλησε, δεν έχασε.

        Μου αρέσει!

      • Mad Dog said

        Χα..χα.. γατάκι ή ψάρι στην γιάλα? Ιδού η απορία?

        Ο μονος που δίνει εύσημα τον κερκυραίο στο blog, είναι ο γνωστός μας
        εμμονικος μαίρης, και ο μονος που δεν βρίζει τον βλάκα μαίρη, είναι ο κερκυραίος.

        Τώρα αυτά τα δυο, δεν έχουν πουθενά καμια ομοιότητα σε χαρακτήρα ή σε πιστεύω
        θρησκευτικά, πολιτικά, κοινωνικά, αλλα συμπράττουν μέσα σε ένα μυστικό αλιάνς της ξεφτίλας.

        Μου αρέσει!

      • Linesman said

        Mind your own business!

        Και κράτα το κήρυγμα για τον εαυτό σου!

        Μου αρέσει!

      • Panos Diakos said

        Παλι Linesman εγραψες τα διπλα απ οσα ολοι οι αλλοι μαζι. Μεγαλο το ζορι σου.

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: