Η Ελλάδα μέσα από τα μάτια των NYT το 1975-Συγκλονιστικό κείμενο

Συγκλονιστικό κείμενο των New York Times για τους Έλληνες γραμμένο το 1975

New York Times 1975: «Οι Έλληνες έστησαν τον άνθρωπο στα πόδια του!».

«…Για χιλιάδες χρόνια παλαιότεροι πολιτισμοί, όπως αυτοί των Περσών, των Ασσυρίων, των Βαβυλώνιων, έβλεπαν τον άνθρωπο ως ένα απεχθές ον που σέρνονταν μπροστά σε θεότητες και δυνάστες.Οι ‘Έλληνες όμως, πήραν τον άνθρωπο και τον έστησαν στα πόδια του. Τον δίδαξαν να είναι υπερήφανος…

Ο κόσμος είναι γεμάτος θαύματα, έλεγε ο Σοφοκλής, αλλά τίποτα δεν είναι πιο θαυμάσιο από τον άνθρωπο.Οι Έλληνες έπεισαν τον άνθρωπο, όπως ο Περικλής το τοποθέτησε, ότι ήταν δικαιωματικά ο κάτοχος και ο κύριος του εαυτού του και δημιούργησαν νόμους για να περιφρουρήσουν τις προσωπικές του ελευθερίες.

Οι αρχαίοι Έλληνες ενθάρρυναν την περιέργεια που είχε ο άνθρωπος για τον εαυτόν του και για τον κόσμο που τον περιτριγύριζε, διακηρύττοντας μαζί με τον Σωκράτη ότι μια ζωή χωρίς έρευνα δεν αξίζει τον κόπο να την ζούμε.

Οι ‘Έλληνες πίστευαν στην τελειότητα σε όλα τα πράγματα, γιʼ αυτό μας κληροδότησαν την ομορφιά, που φτάνει από τον Παρθενώνα και τα ελληνικά αγάλματα, τις τραγωδίες του Αισχύλου, του Ευριπίδη και του Σοφοκλή, την ποίηση του Ησίοδου και του Ομήρου, μέχρι τα ζωγραφισμένα αγγεία ενός απλού νοικοκυριού.Χωρίς τους ‘Έλληνες μπορεί ποτέ να μην είχαμε αντιληφθεί τι είναι αυτοδιοίκηση.

Αλλά, πολύ περισσότερο ακόμα και από την γλώσσα μας, τους νόμους μας, τη λογική μας, τα πρότυπά μας της αλήθειας και της ομορφιάς, χρωστάμε σε αυτούς την βαθιά αίσθηση για την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.

Από τους ‘Έλληνες μάθαμε να φιλοδοξούμε χωρίς περιορισμούς, να είμαστε, όπως είπε ο Αριστοτέλης, αθάνατοι μέχρι εκεί που μας είναι δυνατό…».

(The New York Times, Μάρτιος 1975).

14 thoughts on “Η Ελλάδα μέσα από τα μάτια των NYT το 1975-Συγκλονιστικό κείμενο”

  1. Οι αρχαιοι Ελληνες, *εστησαν τον ανθρωπο στα ποδια του*,!!! και οι εβραιοχριστιανοι του Βυζαντιου,! τους εστειλαν πισω,? (να γονατιζουν σε ζωγραφιστες σανιδες).???

    Like

    1. Καλημέρα Διογένη, μη περιμένεις να το δουν τα προσκυνημένα καλικαντζαρούδια.
      Ξέρεις, τα όπλα του χριστιανισμού στο ξεκίνημα του για να επικρατήσει,
      ήταν η άφεση αμαρτιών και ο φόβος της κόλασης!

      Δεν θα τα αναλύσω, αν και μπορεί κάποιος να γράψει βιβλία για αυτά τα δυο.
      Θα αναφερθώ μονο στις μέρες μας και στη καρδιά από σπουργίτι του νεοέλληνα και χριστιανό,
      ο φόβος του για τον σατανά και την κόλαση είναι τόσο μεγάλος, που εθελοτυφλεί μπροστά στα πάντα!

      Το να είναι κανεις Άθεος ή να επιστρέψει στην πατρώα θρησκεία, θέλει εκτος από έρευνα και μεγάλα αρχίδια!

      Like

      1. Mπορει να μην το δουν αυτοι που εχουν εβραιοχριστιανικες τσιμπλες στα ματια τους, αλλα υπαρχει και μια μεριδα ΕΛΛΗΝΩΝ,! που αμφισβητει (αυτοι θα το δουν) στα παραμυθεια τις Χαλιμας,? που οι ποιμενες ρασοφοροι παραποιοι τις αληθειας,! ξεπλυνουν καθε Κυριακη το μυαλο απο το ποιμνιον τους.!!!
        Δες κι’ αυτο το βιντεο, ειναι μια συλλογη (ρησεις) απο τα καλυτερα αθειστικα αποσπασματα αμην.!

        Like

    2. Ε και λοιπόν;

      Οι μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας μας μετανόησαν για όλες τις αμαρτωλές τους πράξεις στο τέλος.Το καταλάβατε;;ΜΕΤΑΝΟΗΣΑΝ και άγιασαν!!!

      Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια. Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Like

    3. “Blessed is the man who carries in his soul, God, a beautiful ideal that he obeys himself—ideal of art, ideal of science, ideal of the fatherland, and ideal of gospel virtues.” Λουί Παστέρ ενας από τους μεγαλύτερους επιστήμονες του 19ου αιώνα και “συμπτωματικά” ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ …Θα μου πείτε τι να ξέρει και αυτός…”εβραιοχριστίανος με τσιμπλές”
      ΥΓ Αναρωτίεμαι πότε “καποίος” εδω πέρα θα μας παρουσιάσει ΕΝΑΝ ΕΣΤΩ ΑΡΧΑΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΟΥ ΝΑ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΔΩΡΙΚΟ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟ ή το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παρουσιάζει λαλήμενα βιντέο ΧΩΡΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΕΣ ΠΗΓΕΣ σαν και αυτο για το “Βυζάντιο”; “Ενημερωτικά” πάντως η εικόνα που παρουσιάζεται στο βίντεο είναι απο ΓΑΛΛΙΚΟ μεσαιωνικό χειρογράφο .Βέβαια το οτι “κάποιος” δεν είναι σε θέση να καταλάβη την διάφορα ανάμεσα σε ενα “βυζαντινό” χείρογραφο και ένα “δυτικό” είναι πασιφανές

      Like

    4. Με τέτοια βιντεάκια κραυγών ιστορικής ασυναρτησίας και αντιχριστιανικής προπαγάνδας τη βρίσκουν τα αρχαιοτρολ στα κατηχητικά τους ;
      κάποιοι φαίνεται έχουν μπερδέψει μια πολιτική ιστοσελίδα με αρχαιοτρολικό αντιχριστιανικό κατηχητικό…

      Oι μεγάλοι σοφοί της αρχαιότητας απέρριψαν επιδεικτικά την αρχαιοελληνική θρησκεία, την οποία χαρακτήρισαν απαράδεκτη, παράλογη και εν πολλοίς επικίνδυνη για την ανθρώπινη κοινωνία! Όλα σχεδόν τα μεγάλα πνεύματα της αρχαιότητας άσκησαν κριτική και αρνήθηκαν την αρχαιοελληνική ειδωλολατρία. «Κατά τους εξ π.Χ. αιώνας προσεπάθησαν να υπερβούν την πολυθεΐαν, να διαμορφώσουν μίαν υψηλοτέραν ιδέαν περί πνευματικού Θεού, να καθάρουν την έννοιαν του θείου από όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία είχαν επισωρεύσει η μυθολογία, η δεισιδαιμονία και η πρωτόγονος μαγική σκέψις των μαζών» (Κ. Σπετσιέρη, «Εικόνες Ελλήνων Φιλοσόφων», Αθήνα 1964, σελ. 75).

      ας δούμε μερικά μόνο παραδείγματα:

      Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος (570-480 π.Χ.) τόλμησε να αρνηθεί την κρατούσα ειδωλολατρική θρησκεία της εποχής του και να διακηρύξει επίσημα: «Είς Θεός, εν τε θεοίσι καί ανθρώποισι μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσι όμοιος ουδέ νόημα». Όμως «πάντα θεοίσ’ ανέθηκαν Όμηρος θ’ Ησίοδος τε… όσσα παρ’ ανθρώποισιν ονείδεα και ψόγος εστίν, κλέπτειν, μοιχεύειν τε και αλλήλους απατεύειν» (Ξενοφ. Απ.,11)! Τους θεούς θεωρούσε εξ ολοκλήρου αποκυήματα της ανθρώπινης φαντασίας, ανάρμοστα για τη θεία φύση. Υποστήριζε μάλιστα πως όσοι πιστεύουν ότι οι θεοί γεννήθηκαν, ασεβούν το ίδιοι με όσους λένε πως οι θεοί πεθαίνουν!

      Ο Ηράκλειτος (540-480 π.Χ.)
      επιζητούσε «εξαγνισμόν από τα είδωλα» και πνευματική λατρεία του θείου (Αποστ. 5, Diels).
      Συνέλαβε την έννοια του ενός Θεού υποστηρίζοντας πως «Έν πάντα… εκ πάντων έν καί εξ ενός πάντα…ταυτό τε ζών καί τεθνηκός καί εγρήγορος καί καθεύδον καί νέον και γηραιόν… αγαθόν και κακόν -εν καί ταυτόν-» (Β΄ 50, 10, 88, 58).
      Καθιέρωσε την πνευματική έννοια του Λόγου ως την υπέρτατη αιτία των πάντων και ως τον πάνσοφο νου που συγκροτεί τον κόσμο και προνοεί γι’ αυτόν (Α 16).
      Υποστήριζε πως ο Όμηρος και ο Ησίοδος, αποδίδοντας στους θεούς κακίες και ανηθικότητες είχαν ολέθρια επίδρασή στα ήθη των ανθρώπων. Ακόμη στηλίτευσε τον ανόητο ανθρωπομορφισμό, τόνισε την απόλυτη διαφορά ανθρώπου και Θεού (Αποσπ. 88) και απειλούσε όσους έκαναν ανίερες τελετές (Βακχισμός, ιερά όργια, ιερή πορνεία κ.λπ.).

      Ο Αναξίμανδρος (610-564 π.Χ.) αποφάνθηκε πως το θείον είναι «αθάνατον καί ανόλεθρον», «περιέχει δε άπαντα καί πάντα κυβερνά» (Αριστ., Μεταφ. 203Β).

      Ο Εμπεδοκλής (493-433 π.Χ.) καταδίκασε έντονα τον ανθρωπομορφισμό της αρχαιοελληνικής θρησκείας και όρισε ότι το θείον είναι πνεύμα (Β΄ 134)

      Ο Παρμενίδης (5ος αιών π.Χ.) αρνήθηκε μετά βδελυγμίας τις απαράδεκτες αντιλήψεις της εποχής του για το θείο και αποφάνθηκε πως αυτό είναι πέρα από κάθε φυσικό φαινόμενο και ανθρώπινη σύλληψη. Το θείον είναι «ατεμές» και «ακίνητον» (Β΄ 23, 24, 26)

      Ο Αναξαγόρας (490-427 π.Χ.) απεφάνθη ότι ο ήλιος, η σελήνη και τα αστέρια, δεν είναι θεοί, όπως πρέσβευε η ειδωλολατρική θρησκεία και η οποία απαιτούσε λατρεία γι’ αυτά, αλλά πύρινες μάζες. Το ίδιο είχαν υποστηρίξει και ο Αναξίμανδρος, ο Αναξιμένης, ο Θαλής, ο Λεύκιππος, ο Δημόκριτος.

      και πλείστα άλλα …..

      για αυτό και οι αρχαίοι Έλληνες με το που άκουσαν για τον χριστιανισμό αρνήθηκαν τα είδωλα και πλήρωσαν με τη ζωή τους την ειδωλολατρική μανία και σκοταδισμό

      Like

    5. Με τέτοια βιντεάκια κραυγών ιστορικής ασυναρτησίας και αντιχριστιανικής προπαγάνδας τη βρίσκουν τα αρχαιοτρολ στα κατηχητικά τους ;
      κάποιοι φαίνεται έχουν μπερδέψει μια πολιτική ιστοσελίδα με αρχαιοτρολικό αντιχριστιανικό κατηχητικό…

      Oι μεγάλοι σοφοί της αρχαιότητας απέρριψαν επιδεικτικά την αρχαιοελληνική θρησκεία, την οποία χαρακτήρισαν απαράδεκτη, παράλογη και εν πολλοίς επικίνδυνη για την ανθρώπινη κοινωνία! Όλα σχεδόν τα μεγάλα πνεύματα της αρχαιότητας άσκησαν κριτική και αρνήθηκαν την αρχαιοελληνική ειδωλολατρία. «Κατά τους εξ π.Χ. αιώνας προσεπάθησαν να υπερβούν την πολυθεΐαν, να διαμορφώσουν μίαν υψηλοτέραν ιδέαν περί πνευματικού Θεού, να καθάρουν την έννοιαν του θείου από όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία είχαν επισωρεύσει η μυθολογία, η δεισιδαιμονία και η πρωτόγονος μαγική σκέψις των μαζών» (Κ. Σπετσιέρη, «Εικόνες Ελλήνων Φιλοσόφων», Αθήνα 1964, σελ. 75).

      ας δούμε μερικά μόνο παραδείγματα:

      Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος (570-480 π.Χ.) τόλμησε να αρνηθεί την κρατούσα ειδωλολατρική θρησκεία της εποχής του και να διακηρύξει επίσημα: «Είς Θεός, εν τε θεοίσι καί ανθρώποισι μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσι όμοιος ουδέ νόημα». Όμως «πάντα θεοίσ’ ανέθηκαν Όμηρος θ’ Ησίοδος τε… όσσα παρ’ ανθρώποισιν ονείδεα και ψόγος εστίν, κλέπτειν, μοιχεύειν τε και αλλήλους απατεύειν» (Ξενοφ. Απ.,11)! Τους θεούς θεωρούσε εξ ολοκλήρου αποκυήματα της ανθρώπινης φαντασίας, ανάρμοστα για τη θεία φύση. Υποστήριζε μάλιστα πως όσοι πιστεύουν ότι οι θεοί γεννήθηκαν, ασεβούν το ίδιοι με όσους λένε πως οι θεοί πεθαίνουν!

      Ο Ηράκλειτος (540-480 π.Χ.)
      επιζητούσε «εξαγνισμόν από τα είδωλα» και πνευματική λατρεία του θείου (Αποστ. 5, Diels).
      Συνέλαβε την έννοια του ενός Θεού υποστηρίζοντας πως «Έν πάντα… εκ πάντων έν καί εξ ενός πάντα…ταυτό τε ζών καί τεθνηκός καί εγρήγορος καί καθεύδον καί νέον και γηραιόν… αγαθόν και κακόν -εν καί ταυτόν-» (Β΄ 50, 10, 88, 58).
      Καθιέρωσε την πνευματική έννοια του Λόγου ως την υπέρτατη αιτία των πάντων και ως τον πάνσοφο νου που συγκροτεί τον κόσμο και προνοεί γι’ αυτόν (Α 16).
      Υποστήριζε πως ο Όμηρος και ο Ησίοδος, αποδίδοντας στους θεούς κακίες και ανηθικότητες είχαν ολέθρια επίδρασή στα ήθη των ανθρώπων. Ακόμη στηλίτευσε τον ανόητο ανθρωπομορφισμό, τόνισε την απόλυτη διαφορά ανθρώπου και Θεού (Αποσπ. 88) και απειλούσε όσους έκαναν ανίερες τελετές (Βακχισμός, ιερά όργια, ιερή πορνεία κ.λπ.).

      Ο Αναξίμανδρος (610-564 π.Χ.) αποφάνθηκε πως το θείον είναι «αθάνατον καί ανόλεθρον», «περιέχει δε άπαντα καί πάντα κυβερνά» (Αριστ., Μεταφ. 203Β).

      Ο Εμπεδοκλής (493-433 π.Χ.) καταδίκασε έντονα τον ανθρωπομορφισμό της αρχαιοελληνικής θρησκείας και όρισε ότι το θείον είναι πνεύμα (Β΄ 134)

      Ο Παρμενίδης (5ος αιών π.Χ.) αρνήθηκε μετά βδελυγμίας τις απαράδεκτες αντιλήψεις της εποχής του για το θείο και αποφάνθηκε πως αυτό είναι πέρα από κάθε φυσικό φαινόμενο και ανθρώπινη σύλληψη. Το θείον είναι «ατεμές» και «ακίνητον» (Β΄ 23, 24, 26)

      Ο Αναξαγόρας (490-427 π.Χ.) απεφάνθη ότι ο ήλιος, η σελήνη και τα αστέρια, δεν είναι θεοί, όπως πρέσβευε η ειδωλολατρική θρησκεία και η οποία απαιτούσε λατρεία γι’ αυτά, αλλά πύρινες μάζες. Το ίδιο είχαν υποστηρίξει και ο Αναξίμανδρος, ο Αναξιμένης, ο Θαλής, ο Λεύκιππος, ο Δημόκριτος.

      και πλείστα άλλα …..

      για αυτό και οι αρχαίοι Έλληνες με το που άκουσαν για τον χριστιανισμό αρνήθηκαν τα είδωλα και πλήρωσαν με τη ζωή τους την ειδωλολατρική μανία και σκοταδισμό

      Like

  2. Καλημέρα και ένα μεγάλο ευχάριστο για την ωραία ανάρτηση!
    Από την πλευρά μου την χαρίζω στους παραπλανημένους συμπατριώτες μου χριστιανούς.

    Οι αρχαίοι Έλληνες, μεταξύ άλλων, λάτρεψαν την Αλήθεια, την Ελευθερία και το Κάλλος.

    Την αλήθεια ανέπτυξαν με τη φιλοσοφία.
    Την ελευθερία με την πολιτική.
    Το κάλλος με την αισθητική.
    Η πρώτη συνέβαλε στη σύλληψη του υλισμού.
    Η δεύτερη στη δημοκρατία.
    Η τρίτη στην τέχνη.
    Η απαράμιλλος σχέση αυτών δημιούργησε αυτό που λέμε Ελληνικό Πολιτισμό!

    Ο χριστιανισμός, τόσο αντίθετος με τον πολιτισμό αυτό
    έκανε ό,τι μπορούσε επιβάλλοντας ακριβώς αντίθετη λογική.
    Διαστρέβλωσε, νόθεψε και απέκρυψε την αλήθεια σ’ ολόκληρη τη διάρκεια
    της ιστορίας του, προβάλλοντας σαν αλήθεια μύθους και δοξασίες άλλων λαών.

    Καταδίκασε την ελεύθερη έκφραση, θεμελιακό δικαίωμα της δημοκρατίας, επιβάλλοντας
    θεοκρατική εξουσία, ελεγχόμενο τρόπο ζωής, καταστολή
    της διαφωνίας, δικαιολογώντας τα βασανιστήρια
    και τις αποτρόπαιες θανατικές καταδίκες.

    Αδυνατώντας να εκτιμήσει την τέχνη, με μειωμένη αισθητική, κατέστρεψε
    μνημεία απείρου κάλλους, με οργή και λυσσαλέο πάθος. Οικειοποιήθηκε
    για λογαριασμό του ιερούς τόπους, που στη θεολογία του καταδίκαζε
    σαν ειδωλολατρικούς και στην ιδιοτελή του επιχειρηματολογία
    αναγνώριζε την δύναμή τους!

    Δυστυχώς, ο χριστιανισμός στάθηκε ανίκανος, πέρα για πέρα, να διαχωρίσει
    την τέχνη από την πίστη. Καπηλεύτηκε τόπους, ιερά, μύθους, τελετές,
    έθιμα και φιλοσοφία, στο όνομα του κύρους και της αυθεντίας.

    Χωρίς την αίσθηση του αλλόθρησκου συναισθήματος, χωρίς σεβασμό προς
    τις ξένες δοξασίες, βεβήλωσαν, κατέστρεψαν και έκλεψαν ξένα σύμβολα,
    για να συμπληρώσουν το θρησκευτικό τους συμβολισμό, να κορέσουν
    το αδιάλλακτο μίσος τους, κλέβοντας συχνά ιερά σκεύη από χρυσό και
    άργυρο που με θρησκευτική ευλάβεια φυλάχτηκαν αιώνες σε αρχαίους ναούς.

    Με πρόσχημα τον εκχριστιανισμό, σαν αφηνιασμένοι ληστοσυμμορίτες,
    οι τοπικές εκκλησιαστικές αρχές, κυρίως από ψυχωτικούς και κομπλεξικούς καλόγερους,
    ερήμωσαν την ύπαιθρο, εξορίζοντας ανυπεράσπιστες οικογένειες, δημεύοντας
    καλλιεργήσιμες εκτάσεις, σπίτια, ζώα και τιμαλφή, σκορπώντας
    τρόμο, απόγνωση, βασανίζοντας και αφανίζοντας αθώους.

    Ο βάρβαρος εκχριστιανισμός στην Ελλάδα δεν κράτησε ούτε ένα, ούτε δύο,
    ούτε τρεις αιώνες. Φαινομενικά φαίνεται, από φόβο και ανάγκη, να έφτασε
    μέχρι τον 10ο αιώνα. Πραγματικά όμως, δε συντελέστηκε ακόμα και ούτε
    πρόκειται να συντελεστεί.

    Ο Έλληνας ξαναγεννιέται από τις στάχτες που άφησε ο χριστιανισμός!
    ΟΧΙ στην βάρβαρη ασιατική θρησκεία του μίσους και του σκοταδισμού!

    Like

    1. ΣΩΚΡΑΤΗΣ θάνατος
      ΞΕΝΟΦΩΝ εξορία
      ΦΩΚΙΩΝ θάνατος
      ΑΛΚΑΙΟΣ εξορία
      ΑΝΤΙΦΩΝ θάνατος
      ΣΑΠΦΩ εξορία
      ΚΑΛΛΙΜΕΔΩΝ καταδίκη σε θάνατο
      ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ εξορία
      ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ θάνατος
      ΘΕΟΓΝΙΣ εξορία
      ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ θάνατος
      ΚΙΜΩΝ εξορία
      ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ θάνατος στη φυλακή
      ΗΡΟΔΟΤΟΣ εξορία
      ΑΝΑΞΑΝΔΡΙΔΗΣ θάνατος
      ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ εξορία
      ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ εξορία, δολοφονία
      ΦΕΙΔΙΑΣ θάνατος στη φυλακή
      ΘΕΟΠΟΜΠΟΣ εξορία
      ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ εξορία, αυτοκτονία
      ΑΙΣΧΙΝΗΣ εξορία
      ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ φυλακή, αυτοκτονία
      ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ αυτοεξορία
      ΗΓΗΜΩΝ θάνατος
      ΠΛΑΤΩΝ αυτοεξορία
      ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ο ΦΑΛΗΡΕΥΣ καταδίκη σε θάνατο
      ΑΝΔΟΚΙΔΗΣ εξορία
      ΜΕΝΕΔΗΜΟΣ εξορία, αυτοκτονία
      ΔΗΜΟΧΑΡΗΣ εξορία
      ΦΙΛΟΛΑΟΣ αυτοεξορία
      ΔΕΙΝΑΡΧΟΣ εξορία
      ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ θάνατος ενώ εδραπεύτευε
      ΑΙΣΧΥΛΟΣ αυτοεξορία
      ΦΡΥΝΙΧΟΣ θάνατος
      ΘΕΟΔΩΡΟΣ εξορία
      ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ αυτοεξορία
      ΙΠΠΑΡΧΟΣ θάνατος
      ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ εξορία
      ΚΡΙΤΙΑΣ θάνατος
      ΣΤΙΛΠΩΝ εξορία
      ΔΙΩΝ εξορία
      ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ καθαίρεσις

      Like

  3. Δεν γνωρίζω με ακρίβεια πόσα χρόνια και πόσες μελέτες πήρε στους αρχαίους ημών προγόνους να μας στήσουν όρθιους, γνωρίζω όμως πως ο Γαπ χρειάστηκε μία μόνο ατάκα για να μας ξαναβάλει άπαντες στα τέσσερα.

    Like

  4. Με τέτοια βιντεάκια κραυγών ιστορικής ασυναρτησίας και αντιχριστιανικής προπαγάνδας τη βρίσκουν τα αρχαιοτρολ στα κατηχητικά τους ;
    κάποιοι φαίνεται έχουν μπερδέψει μια πολιτική ιστοσελίδα με αρχαιοτρολικό αντιχριστιανικό κατηχητικό…

    Oι μεγάλοι σοφοί της αρχαιότητας απέρριψαν επιδεικτικά την αρχαιοελληνική θρησκεία, την οποία χαρακτήρισαν απαράδεκτη, παράλογη και εν πολλοίς επικίνδυνη για την ανθρώπινη κοινωνία! Όλα σχεδόν τα μεγάλα πνεύματα της αρχαιότητας άσκησαν κριτική και αρνήθηκαν την αρχαιοελληνική ειδωλολατρία. «Κατά τους εξ π.Χ. αιώνας προσεπάθησαν να υπερβούν την πολυθεΐαν, να διαμορφώσουν μίαν υψηλοτέραν ιδέαν περί πνευματικού Θεού, να καθάρουν την έννοιαν του θείου από όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία είχαν επισωρεύσει η μυθολογία, η δεισιδαιμονία και η πρωτόγονος μαγική σκέψις των μαζών» (Κ. Σπετσιέρη, «Εικόνες Ελλήνων Φιλοσόφων», Αθήνα 1964, σελ. 75).

    ας δούμε μερικά μόνο παραδείγματα:

    Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος (570-480 π.Χ.) τόλμησε να αρνηθεί την κρατούσα ειδωλολατρική θρησκεία της εποχής του και να διακηρύξει επίσημα: «Είς Θεός, εν τε θεοίσι καί ανθρώποισι μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσι όμοιος ουδέ νόημα». Όμως «πάντα θεοίσ’ ανέθηκαν Όμηρος θ’ Ησίοδος τε… όσσα παρ’ ανθρώποισιν ονείδεα και ψόγος εστίν, κλέπτειν, μοιχεύειν τε και αλλήλους απατεύειν» (Ξενοφ. Απ.,11)! Τους θεούς θεωρούσε εξ ολοκλήρου αποκυήματα της ανθρώπινης φαντασίας, ανάρμοστα για τη θεία φύση. Υποστήριζε μάλιστα πως όσοι πιστεύουν ότι οι θεοί γεννήθηκαν, ασεβούν το ίδιοι με όσους λένε πως οι θεοί πεθαίνουν!

    Ο Ηράκλειτος (540-480 π.Χ.)
    επιζητούσε «εξαγνισμόν από τα είδωλα» και πνευματική λατρεία του θείου (Αποστ. 5, Diels).
    Συνέλαβε την έννοια του ενός Θεού υποστηρίζοντας πως «Έν πάντα… εκ πάντων έν καί εξ ενός πάντα…ταυτό τε ζών καί τεθνηκός καί εγρήγορος καί καθεύδον καί νέον και γηραιόν… αγαθόν και κακόν -εν καί ταυτόν-» (Β΄ 50, 10, 88, 58).
    Καθιέρωσε την πνευματική έννοια του Λόγου ως την υπέρτατη αιτία των πάντων και ως τον πάνσοφο νου που συγκροτεί τον κόσμο και προνοεί γι’ αυτόν (Α 16).
    Υποστήριζε πως ο Όμηρος και ο Ησίοδος, αποδίδοντας στους θεούς κακίες και ανηθικότητες είχαν ολέθρια επίδρασή στα ήθη των ανθρώπων. Ακόμη στηλίτευσε τον ανόητο ανθρωπομορφισμό, τόνισε την απόλυτη διαφορά ανθρώπου και Θεού (Αποσπ. 88) και απειλούσε όσους έκαναν ανίερες τελετές (Βακχισμός, ιερά όργια, ιερή πορνεία κ.λπ.).

    Ο Αναξίμανδρος (610-564 π.Χ.) αποφάνθηκε πως το θείον είναι «αθάνατον καί ανόλεθρον», «περιέχει δε άπαντα καί πάντα κυβερνά» (Αριστ., Μεταφ. 203Β).

    Ο Εμπεδοκλής (493-433 π.Χ.) καταδίκασε έντονα τον ανθρωπομορφισμό της αρχαιοελληνικής θρησκείας και όρισε ότι το θείον είναι πνεύμα (Β΄ 134)

    Ο Παρμενίδης (5ος αιών π.Χ.) αρνήθηκε μετά βδελυγμίας τις απαράδεκτες αντιλήψεις της εποχής του για το θείο και αποφάνθηκε πως αυτό είναι πέρα από κάθε φυσικό φαινόμενο και ανθρώπινη σύλληψη. Το θείον είναι «ατεμές» και «ακίνητον» (Β΄ 23, 24, 26)

    Ο Αναξαγόρας (490-427 π.Χ.) απεφάνθη ότι ο ήλιος, η σελήνη και τα αστέρια, δεν είναι θεοί, όπως πρέσβευε η ειδωλολατρική θρησκεία και η οποία απαιτούσε λατρεία γι’ αυτά, αλλά πύρινες μάζες. Το ίδιο είχαν υποστηρίξει και ο Αναξίμανδρος, ο Αναξιμένης, ο Θαλής, ο Λεύκιππος, ο Δημόκριτος.

    και πλείστα άλλα …..

    για αυτό και οι αρχαίοι Έλληνες με το που άκουσαν για τον χριστιανισμό αρνήθηκαν τα είδωλα και πλήρωσαν με τη ζωή τους την ειδωλολατρική μανία και σκοταδισμό

    Like

➤ Σχολιάστε Ελεύθερα :

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s