olympia.gr

Το φιλότιμο μας, θηλιά στον λαιμό τους, όχι στον δικό μας. Μαθαίνοντας τη φύση, την κοινωνία, τον εαυτό μας. Μαθαίνοντας ξανά να ζούμε! Ecology is not just a trend. It's Life itself. Ecosophy: The Olympian Way. 奥林山方式 υοθτθβε

Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι οβάλ;

Posted by kalinda στο Ιανουαρίου 23, 2016

DONALD TRUMP-KALINDAΟι τρύπες που έχουν στρογγυλεμένες άκρες έχουν πιο δυνατή δομή και δεν σπάνε εύκολα. Επίσης, δεν κάνουν ρωγμές αν ασκηθεί έντονη πίεση επάνω τους. Όταν λέμε στρογγυλεμένες άκρες, φανταστείτε το εξής για να καταλάβετε: Κάνουμε μία τρύπα στη γωνία ενός γυαλιού, αλλά το γυαλί μας στη γωνία του δεν σχηματίζει γωνία 90 μοιρών, αλλά κάνει καμπύλη… Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης!

Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβη 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952! Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του…

Όπως εξηγεί το Real Engineering: “Η πίεση εξαπλώνεται ομαλά μέσα σε ένα υλικό, αν όμως τοποθετηθεί ένα εμπόδιο στην πορεία της, αναγκάζεται να αλλάξει κατεύθυνση με αποτέλεσμα η πίεση να συσσωρεύεται σε ορισμένες περιοχές (stress concentration)”. Έτσι λοιπόν ο σχεδιασμός των παραθύρων άλλαξε άμεσα, παίρνοντας το γνωστό, οικείο οβάλ σχήμα που έχουν σήμερα.

7 Σχόλια to “Γιατί τα παράθυρα των αεροπλάνων είναι οβάλ;”

  1. ΠΑΜΕ said

    για να βλεπεις καλυτερα

    Like

  2. Βασική εκπαίδευση @ Olympia.γκρρρ said

    Λοχίας :
    Γιατί κλείνουμε το ένα μάτι όταν σημαδεύουμε ;

    Στρατιώτς Σαρωτής Γρηγόρς (or Greg «the trashman»)) :
    Διότ κύρ λοχίαμ
    αν κλείναμαν και τα δυό δεν θα βλέπαμαν !

    Στρατιώτς Ναρκουσυλλέκτς (μαζεύει γόπες) Περικλής
    Ηγώ κυρ λοχίαμ ταχ κι τα δυό ανχτά, πυρβολώ ολούθι
    κι όποιουν πάρ.

    Στρατιώτς ΑνναΧΑθόπουλος (διηγηματογράφος)
    Εγώ κύριε λοχία κάνω όσες ριπές έχει ρίξει ο λόχος copy n paste
    και σπρεγιάρω όλα τα άρθρα, στα σίγουρα.

    Like

    • loukanikos kaly leyteria said

      na polemiseis me ton poutso sou an thymitheis pou ton xehases akayle

      Like

      • Διαπιστώθηκε, πως έχοντας οποιοδήποτε σχήμα με γωνίες, στα σημεία αυτά, ήταν πολύ πιο επίπονες οι πιέσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ρωγμές – ρυγματώσεις.
        Εξ’αλλου πιθανολογώ οτι προτιμήθηκε το οβάλ σχήμα έναντι του στρόγγυλου……αποκλειστικά για λόγους καθαρά οικονομικούς, μιας που τα οβάλ παράθυρα χρειάζονται μικρότερη επιφάνεια «γυαλιού» απ’ ότι τα αντίστοιχα τετράγωνα ή στρόγγυλα ίδιου μεγέθους.
        Η κύρτωση της επιφάνειας θεωρω οτι επιλέχτηκε σκοπίμως εις το να αποτρέψει κάποια πιθανή ρωγμή ή σπάσιμο σε παράθυρο που μπορεί να προκαλέσει έκρηξη λόγω της διαφοράς πίεσης!

        Πόλ

        Like

    • Greg said

      Στην βασική εκπαίδευση να προσθέσουμε και κάτι το ντελικατέσεν….

      Άλλο πράγμα ο καραμανλίδικος παστουρμάς και άλλο ο καραμανλίδικος πουσταρμάς…

      Εδώ προφανώς υπάρχουν κάποιοι που τους αρέσουν τα «αλλαντικά»….

      Like

  3. χαλια μαυρα.... said

    Like

  4. Αυτό και το Άλλο said

    όχι δεν είναι αυτός ο λόγος, άλλος είναι.

    Like

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Ενημερωθείτε για κάθε νέα δημοσίευση στο email σας.

Μαζί με 354.195 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: