Οταν η Coca Cola εφτιαχνε τα Χριστουγεννα Πως μια πολυεθνικη επεβαλε τη μορφη του Αι Βασιλη που ξερουμε

 

Δειτε πως μια πολυεθνικη μετετρεψε τη μορφη ενος Αγιου  σε εμπορικό συμβολο με μονο στοχο να αυξησει τις πωλησεις της την χειμωνιατικη σεζόν που ο κοσμος επινε λιγοτερα αναψυκτικά.

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1930, όταν η Coca-Cola περνούσε μια ιδιαιτέρως ανθηρή περίοδο πωλήσεων και έψαχνε νέους τρόπους για να αυξήσει την απήχηση του προϊόντος της κατά τους νεκρούς χειμερινούς μήνες, την εποχή δηλαδή που καταποντίζονταν οι πωλήσεις του αναψυκτικού.

Ο εικονογράφος Sundblom της έφτιαξε τις μνημειώδεις μακέτες για τις έντυπες χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της, γεννώντας ένα σύμβολο που ερχόταν ολοταχώς για να μείνει,  τον Άγιο Βασίλη.

Με αυτο τον τροπο τον μετέτρεψε από θρησκευτικό σύμβολο σε κοσμικό καταναλωτικό πρότυπο, το οποίο υπήρχε πια για να προωθεί το αναψυκτικό.

Ο Άγιος Βασίλης εκτόξευσε πράγματι τις πωλήσεις του αναψυκτικού κατά τους νωθρούς επιχειρηματικά χειμερινούς μήνες και παραμένει διαχρονικά ένας θρίαμβος του μάρκετινγκ, καθώς η νέα ομάδα-στόχος, τα παιδιά, λάτρεψαν τόσο τον γενναιόδωρο άγιο όσο και το προϊόν που τον ενσωμάτωσε στη διαφημιστική του εκστρατεία.

Μιλάμε εξάλλου για μια εποχή πριν από την έλευση της τηλεόρασης και του έγχρωμου κινηματογράφου, η κατακόκκινη και χτυπητή εικόνα του Άγιου Βασίλη της Coca-Cola που φιγούραρε λοιπόν παντού, από γιγαντοαφίσες και περιοδικά μέχρι και εμπορικά καταστήματα, προξενούσε τεράστια εντύπωση στο κοινό και παρέμενε η πρωταρχική πηγή επαφής με τον καλοσυνάτο Άγιο.

5 thoughts on “Οταν η Coca Cola εφτιαχνε τα Χριστουγεννα Πως μια πολυεθνικη επεβαλε τη μορφη του Αι Βασιλη που ξερουμε”

  1. Εε τωρα…αν υπαρχει κατι που σαυτο ειναι αφταστοι οι αμερικανοι γενικως ειναι στην απολυτη σκηνοθεσια,αλλα και στην προστιχια,που στο πλασαρουν για να πουλησουν προσπαθοντας να σε πεισουν πως ετσι ειναι και η πραγματικοτητα.Μεχρι και στα ταχυδρομεια εχουν βαλει γραμματα στον Αι Βασιλη,τοση βλακεια δηλαδη!!!.Το χειροτερο απολα ειναι πως ενταξη τα παιδια λες ειναι παιδια,και σαυτα πονταρουν και εκμεταλλευονται τους χαζογονεις που θελουν ολα τα ωραια για αυτους και τα παιδια τους,αλλα εχουν και το δυνατο πορτοφολι.Αυτος ο διαφθορεας η τηλεοραση που αναγκαζει και τα παιδια με φτωχους γονεις να ξοδευονται οι ανθρωποι γιατι το παιδι τους αισθανεται μειωνεκτικα την επομενη μερα στο σχολειο?που το πας κιαυτο?Επιβαλλεται να ειναι in το παιδι τους και να εχει υποχρεοτικα αυτο το προιον που λανσαρουν στην τηλεοραση.Αυτο βεβαια δεν συμβαινει μονο στα παιδια…τα επομενα θυματα ειναι οι μαμαδες…και ειναι οι περισσοτερες.Τα ξερουν ολα αυτα οι αμερικανοι σοουμεν, τα παιζουν στα δαχτυλα.Ετσι καταλαβαν ποσο του αρεσει το παραμυθι του ανθρωου και το ανηγαγαν σε επιστημη.

    Like

  2. Ο Αγιος Βασιλειος ηταν ιδιαιτερα λεπτοκαμωμενος, πεθανε σε ηλικια 49 ετων, και …μαλλον δεν ειχε δει ποτε στη ζωη του ελκηθρα και ταρανδους.
    Ο …αγιος κοκα-κολας ομως…

    Like

  3. Τώρα το θέμα είναι η Κόκα-κόλα και ο Άη Βασίλης της;
    Γιατί … προ Κοκα-κόλας εδώ στην Ελλάδα ας πούμε αλλά και σε όλον τον κόσμο, τα Χριστούγεννα δεν ήτανε η κατ’ εξοχήν γιορτή του εμπορίου;

    Like

➤ Σχολιάστε Ελεύθερα :

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s