P-3 Orion. Δικαίωση Καμμένου η ενοχληση Τούρκων, ΠΟΤΑΜΙΟΥ και Θέμου @PanosKammenos



netakias

Μετά από την καθήλωση των P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού, το 2009, το Αιγαίο έμεινε αφύλακτο μετά από 40 χρόνια από αεροσκάφος παρακολούθησης, αλλά δεν ενοχλήθηκε κανείς από τους κύριους που τώρα διαρρυγνύουν τα ιμάτια τους. 

Ουτε ο Θεμος ενοχλήθηκε τότε, ούτε ο ΠΟΤΑΜΗΣ , που είναι γνωστός για τις φιλοσκοπιανές θέσεις του ή ακόμη πιο πρόσφατα στο enikos όταν υιοθετησε την θέση των κεμαλοναζι του Τουρκικού Προξενείου.

p-3-orion-hellenic-airforce-navy-1

Και φυσικά, ούτε οι Τούρκοι «ενοχλήθηκαν», καθώς χωρίς τα P-3 να πετούν στο Αιγαίο, βρήκαν ευκαιρία να καλύψουν το κενό με τα μικρότερα δικά τους  .


Και φυσικό είναι, η απόφαση των επιτελείων να ξαναπετάξουν άμεσα τα Ελληνικά P-3 να ξυπνήσει απότομα, όσους ονειρεύονταν πάρτυ με μίζες για νέα αεροσκάφη που άρχισαν να βρίσκουν κάθε δικαιολογία να εμποδίσουν αυτή την Εθνικά υπεύθυνη απόφαση που βάζει ξανά στο παιχνίδι την Ελλάδα, στο Ελληνικό Αιγαίο, στον τομέα που καλύπτει το P-3

Φυσικά μαζί με αυτούς δυσαρεστήθηκαν οι εταιρίες που θέλουν να πουλήσουν καινουργια ωστε να δουλέψουν οι δικές τους γραμμές παραγωγής, πάρα να δουλέψουν τα υπόστεγα της ΕΑΒ και οι έλληνες μηχανικοί αεροσκαφών.

p-3-orion-hellenic-airforce-navy-5

Πιο πολύ βεβαίως ενοχληθηκαν οι Τούρκοι, γιατί το P-3 με τις καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το Τουρκικό, είναι το μόνο που θα μπορεί να επιτηρεί την θαλάσσια περιοχή της επικείμενης Ελληνικης ΑΟΖ, από το Ιόνιο και το Αιγαίο, μέχρι τα 250νμ την Λιβύη, την Αιγυπτο και την Κύπρο, πράγμα που ούτε ονειρεύονται οι Τούρκοι.

p-3-orion-hellenic-airforce-navy-4

  • Το P-3 αγοράστηκε απο την Ελλάδα το 1994 για αντιμετωπιστούν οι μειωμένες επιχειρησιακές δυνατότητες των υπέργηρων αεροσκαφών HU -16B Albatross που πετούσαν από το 1969 και που τελικά απεσύρθησαν.

  • Το P-3 είναι το καλύτερο παγκοσμίως, έχει κατασκευαστεί για ως κυνηγός των σοβιετικών πυρηνικών υποβρυχίων στους ωκεανούς και εκτελεί αυτήν την αποστολή για δεκαετίες, υπερκαλύπτει με το παραπάνω τις απαιτήσεις μιας κλειστής θάλασσας όπως είναι το Αιγαίο και το Ιόνιο

  • Για την ανακήρυξη της ΑΟΖ είναι απαραίτητη η παρουσία τέτοιων Αεροσκαφών για την περιπολία και έτσι την άσκηση Εθνικής Κυριαρχίας. Μετά μάλιστα από την επίσκεψη του ΥΕΘΑ στην Αιγυπτο που συμφωνήθηκε η συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου τα P-3 είναι τα μόνα από τον ανταγωνισμό κι άμεσα παραδοτέα που μπορούν να περιπολούν στα 250νμ της ΑΟΖ

  • Ειναι μεγαλύτερο από όλο την ανταγωνισμό EADS CASA C-295,  CASA/IPTN CN-235 εκτός από το νέο και πανάκριβο Αμερικάνικο Boeing P-8 Poseidon για το οποίο μάλιστα υπήρξαν επικρίσεις στις ΗΠΑ γιατι να αγοραστεί νέο αεροσκάφος «απλά για να αγοραστεί» , όταν το P-3 εκτελεί άψογα την αποστολή του

  • Τα γαλλικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας που μας είχε προτείνει να «νοικιάσουμε» ο Ολάντ εκτός είναι επίσης υποδεέστερα, επίσης παλαιά κι θα χρειαζόμαστε επανεκπαίδευση, νέες μονάδες συντήρησης, αποθήκευσης κτλ.

  • Λόγω του μεγέθους του έχει καλύτερες επιδόσεις, σε οπλισμό, ταχύτητα, οικονομία, αυτονομία, ώρες περιπολίας, υψόμετρο.

  • Οι περισσότερες χώρες που το χρησιμοποιούν επέλεξαν επίσης τον εκσυγχρονισμό πχ Βραζίλια P-3AM, Πορτογαλία P-3P, Αυστραλία AP-3C-II

  • Ειναι άμεσα επιχειρησιακό καθώς υπάρχουν ήδη εκπαιδευμένα πληρώματα, βασικό επιχείρημα στην παρούσα συγκυρία, με τα Τουρκικα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ)  να εποφθαλμιούν τον έλεγχο του Αιγαίου και επίσης την έξαρση των μεταναστευτικών ρευμάτων, αλλά και για τους στρατιωτικούς σκοπούς για τους οποίους αποκτήθηκαν

  • Το 1/3 του ποσού για τον εκσυγχρονισμό θα πάει στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία για την δομική αναβάθμιση ανακατασκευή, προσφέροντας κατασκευαστικό έργο και νέες θέσεις εργασίας που τόσο έχει ανάγκη η ΕΑΒ , που σε όποια άλλη περίπτωση αγοράς νέου αεροσκάφους θα γινοταν στο εργοστάσιο της κατασκευάστριας εταιρίας.

  • Μετά τις εργασίες τα αεροσκάφη θα εξέλθουν δομικά άρτια και με δυνητική προοπτική να υπηρετήσουν μέχρι το 2040

Οσο για το κόστος που λένε για την αγορά νέου αεροσκάφους, μιλάνε μόνο για την τιμή άδειου αεροσκάφους, χωρίς τα νέα υπόστεγα, νέα μηχανήματα, νεο στοκ ανταλλακτικών, νεα εκπαίδευση προσωπικού, νέα εκπαίδευση πιλότων, νέα όπλα που μπορούν να πενταπλασιάσουν το κόστος!

ΠΗΓΗ

 

11 thoughts on “P-3 Orion. Δικαίωση Καμμένου η ενοχληση Τούρκων, ΠΟΤΑΜΙΟΥ και Θέμου @PanosKammenos”

      1. Netakia, μια χαρά τα γράφει ο Nemecis-Chicago.

        Το e-amyna.com είναι πιθανώς η καλύτερη ελληνική ιστοσελίδα στο χώρο της άμυνας και δεν έχει εμπορικό χαρακτήρα, οπότε δεν χρειάζονται συκοφαντικά υπονοούμενα.

        Αντιθέτως, αυτά που γράφεις εσύ στο άρθρο είναι απίθανες τερατολογίες.

        Δηλαδή, όπως λες, τα P-3 το 1994 αντικατέστησαν τα… υπέργηρα «HU -16B Albatross που πετούσαν από το 1969 και που τελικά απεσύρθησαν» (1994 – 1969 = 25), ενώ τα P-3 που τώρα έχουν φτάσει τα 50 χρόνια και θα είναι σχεδόν 60 όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμισή τους, είναι… τεφαρίκια έτσι;

        Αν σε διαβάσει κανείς που δεν έχει ιδέα περί του αντικειμένου, παίζει να πιστέψει ότι δεν υπάρχει άλλο Αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) στον κόσμο από το P-3 και ότι οι άλλες χώρες είναι… κορόιδα που δεν το χρησιμοποιούν μέχρι να φτάσει τα… 200 χρόνια.

        Το εξωφρενικό με τα P-3 δεν είναι ότι είναι παλαιά, αλλά το τεράστιο κόστος με το οποίο επανέρχονται σε λειτουργία. Θα είχε μια λογική, λόγω έλλειψης κονδυλίων, να δώσουμε 50-100 εκατομμύρια για μεταχειρισμένα, για να μην δώσουμε 200-300 για καινούργια. Αλλά να δώσουμε… 500 για μεταχειρισμένα – ε όχι, αυτό πάει πάρα πολύ και είναι Ν Τ Ρ Ο Π Η !!!

        Δεν μας λες, επίσης, γιατί ο Π. Καμμένος και οι ΑΕ (πριν από 9 μήνες, επί Αβραμόπουλου) με καταγγελίες στη Βουλή καταψήφισαν την επανενεργοποίηση των ΙΔΙΩΝ αεροσκαφών με μέγιστο κόστος 350 εκατομμύρια, αλλά τώρα… πανηγυρίζουν που πληρώνουμε 500 εκατομμύρια για τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ αεροσκάφηq

        Τα 350 εκατομμύρια σας φαίνονταν πολλά και τα 500 είναι… καλύτερη συμφωνία; 100 εκατομμύρια το κομμάτι για αεροσκάφη 50-60 ετών, τη στιγμή που ένα καινούργιο F-16 κοστίζει λιγότερα;

        Ας τα βλέπουν αυτά οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες, για να καταλαβαίνουν τι εστί κυβέρνηση ΣΑΝΕΛ και τι… πατριωτισμός τους διακατέχει.

        Like

  1. Τά…”ζητάει καί ἀπό δῶ τό…φτηνο-λιγούρικο πωπάκι σου…
    ELA…Liza…
    …”Πάρτα”:

    [..] είναι το μόνο που θα μπορεί να επιτηρεί την θαλάσσια περιοχή της επικείμενης Ελληνικης ΑΟΖ [..]

    ΑΟΖ ἐντός Δανειακῶν καί Μνημονίων βρέ…στημένε;
    Γιά νά τήν πάρουνε οἱ…Τ$ιπροβαρουφάκηδες καί οἱ «Καμμένοι» νά τήν συμπεριλάβουνε στίς…»Ἀναπτυξιακές» τους Τράπεζες καί νά πάει ὁ ἐθνικός υποθαλάσσιος πλούτος…$ούμπιτος σέ Τοκογλύφους καί ΙΣΡΑΗΛ, βρέ…Πηλιογούση;

    Like

    1. Καί μιᾶς καί μιλάμε γιά…»Καμμένους», καί τήν…εὐαισθησία τους γιά τούς Τούρκους, ἄς δούμε οἱ φίλοι τους καί στρατηγικοί τους…$ύμμαχοι οἱ…Ισραηλινοί, μαζί μέ τούς ΦΙΛΟΥΣ τους τούς Τούρκους, μέ «ΠΟΙΟΥΣ» συνεργάζονται καί ποιούς χρηματοδοτοῦν καί ἐκπαιδεύουν:

      «By aiding groups like al-Nusra, the Israelis have forfeited any claim on American sympathy
      (unless, of course, your a U.S. politician who has been captured by the Zionist lobby).»

      Dr. Lawrence Davidson

      Like

      1. OR…”Unless”, you’r…
        Καμμένος, Κατρουγκαλος, Δραγασάκης’n…”Friends”.

        Like

  2. “Απάντησε” ο ..ευτραφής υπουργός σε σχετική επερώτηση στη βουλή.
    hxxp://www.naftemporiki.gr/story/947770/p-kammenos-kapoia-sumferonta-exasan-xrimata-me-tin-apofasi-gia-ton-eksugxronismo-ton-aeroskafon

    Απίστευτες “απαντήσεις”!!!

    Μετά από δύο μήνες «θυμήθηκε» ότι το κόστος είναι 350 εκ. ευρώ κι όχι τα 500 εκ.$ που υπέγραψε κι άρχισε ήδη να πληρώνει (ο Ελληνικός λαός) !!!

    Ποια εταιρία άραγε κάνει έκπτωση 20% ΑΦΟΥ έχεις υπογράψει τη συμφωνία;;;

    Που αναφέρει η συμφωνία ότι τα 500 εκ.$ δεν είναι 500 αλλά 350 εκ. ευρώ που τώρα μας λέει ο υπουργός;;;

    Πως απάντησε στο θέμα που θέτει ο ερωτών βουλευτής που έρχεται να συμπληρώσει αυτό που ρωτώ εδώ κι ένα μήνα (βλέπε παρακάτω), με ακόμη δύο παραδείγματα χωρών που πλήρωσαν το μισό κόστος ή και λιγότερο (5 συνολικά παραδείγματα ενώ υπάρχουν κι άλλα!);;;

    “Ο κ. Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι η Ελλάδα πληρώνει 100 εκατ. δολάρια για κάθε αεροσκάφος, όταν η Γερμανία και η Ν. Ζηλανδία τα εκσυγχρόνισαν με 42 εκατ. και η Βραζιλία με 43 εκατ.”

    Εισαγγελέας υπάρχει να ελέγξει τη συμφωνία ..ακκορντεόν;;;

    Κάποια ερωτήματα από τα …παλιά (11/4/2015):

    1. Πως μπορείς να καταγγέλεις την προηγούμενη κυβέρνηση για συμφωνίες-σκάνδαλα στο ΥΠΕΘΑ και την ίδια στιγμή να σπεύδεις και να υπογράφεις με συνοπτικές κι αδιαφανείς διαδικασίες μία υπερτιμημένη συμφωνία με τη δικαιολογία ότι «την είχαν εγκρίνει οι προηγούμενοι»;

    2. Πως εξηγείς την αύξηση του τιμήματος της συμφωνίας στα 500 εκ. δολάρια όταν στα έγγραφα της έγκρισης του προηγούμενου ΚΥΣΕΑ που ο ίδιος παρουσιάζεις ως δικαιολογία, γίνεται λόγος για ΑΝΩΤΕΡΟ τίμημα 350 εκ. ευρώ, ήτοι περίπου 445 ή 378 εκ. δολάρια με τη τότε και τη σημερινή συναλλαγματική ισοτιμία αντίστοιχα; hxxp://veteranos.gr/wp-content/uploads/2015/04/KYSEA_P3A.png

    3. Πως δικαιολογείς ότι το νέο, σημαντικά αυξημένο ποσό της συμφωνίας οδηγεί σε ένα τελικό κόστος ανά αεροπλάνο σχεδόν διπλάσιο(!) σε σύγκριση με παρόμοιες συμφωνίες άλλων κρατών; Ενδεικτικά, αναβάθμιση 18 P-3 της Αυστραλίας, 1 δις δολάρια, για 12 P-3 της Ταϊβάν 665 εκ. δολάρια, για (μέχρι) 5 P-3 της Ελλάδας, 500 εκ. δολάρια! hxxp://www.prnewswire.com/news-releases/lockheed-martin-receives-6656-million-contract-to-upgrade-taiwan-navy-p-3c-maritime-patrol-and-reconnaissance-aircraft-61879912.html … hxxp://www.publications.parliament.uk/pa/cm201213/cmselect/cmdfence/110/110vw10.htm

    4. Με ποια διαδικασία αξιολόγησης και διαπραγμάτευσης κατέληξες σε αυτή τη συμφωνία και σε αυτό το αυξημένο κόστος (κατά 55-120 εκ. δολάρια σε σχέση με την απόφαση του προηγούμενου ΚΥΣΕΑ ή κατά 100% περίπου σε σχέση με ανάλογες συμφωνίες άλλων κρατών), και γιατί προχωράς με απευθείας ανάθεση κι όχι με διαγωνισμό; Πως, όταν ο ίδιος καταγγέλεις τους προηγούμενους για σκάνδαλα κι αδιαφάνεια, δεν φρόντισες για μία τόσο δαπανηρή συμφωνία να ενημερωθεί και να αποφασίσει η Βουλή; Για σύγκριση, έγγραφο από την ενημέρωση τη Βρετανικής Βουλής ως μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης παρόμοιας συμφωνίας hxxp://www.publications.parliament.uk/pa/cm201213/cmselect/cmdfence/110/110vw10.htm
    Σε ένα κράτος στα πρόθυρα της άτακτης χρεοκοπίας, αρκεί για μία συμφωνία του μισού δις δολαρίων η δικαιολογία του επείγοντος όταν ο ίδιος θέτεις ή αποδέχεσαι στη συμφωνία ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της αναβάθμισης των αεροσκαφών το 2022(!);…

    Like

Leave a Reply to ΑΚΕΡΜΑΝ Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s